Kai käskit ottaa kuvia?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Korjaamotakuu
Collapse
X
-
Joo on kuvia. Vetarin suojasta puuttui pultti, kytkinkehältä kolme, kytkinasetelman kuusiokoloista nylpätty kolme pyöreiksi...
No ei tässä ole ainakaan vaikea todentaa vastapuolen työvirheitä. Niitä riittää. Aivan käsittämätöntä touhua. Kourallinen jää osia mutta mitäs tuo haittaa, kai se nipussa pysyy.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viestiSen takia tuollaisia koijareita on, ettei kukaan vie asioita tarpeeksi pitkälle.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LongJohn Näytä viestiTuo on ihan totta. Jos asian tässä vaiheessa lakaisee maton alle kovin vääränlaisen signaalinhan se vastapuolelle antaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viestiJos päädyt lähtemään käräjille, ja alkaa näyttämään siltä että homma kaatuu syystä tai toisesta omaan syliin, tai että vastapuoli onnistuu katoamaan tavoittamattomiin, niin ainakin itse voisin ihan hyvin jotain suolaropoja lahjoittaa hyvään tarkoitukseen :)
Kyllähän asianajaja mainitsi että riitasumma on pieni (en tiedä mimmoisia ovat tottuneet käsittelemään) mutta kuten todettua ehkä enemmän tuossa on kyse periaatteesta kuin rahasta. Missä vaiheessa kaiffari tekee asennuksen jolla saadaan kolari aikaan kun pultit putoilee tai puuttuu kokonaan - moni tee-se-itse mieskään ei tee noin amatöörimäisiä virheitä. Kourallinen osia yli asennuksen jälkeen on kuin Aku Ankasta.
Lisäksi muistutteli siitä että aina on se pieni mahdollisuus käräjäoikeuden yllätyksellisyydelle mutta täytyy miettiä kyllä todella kovasti miten tuo voisi näpeille k*sta. Asia ei ole minkään yksittäisen henkilön varassa (jos sattuu vaikka kuolemaan tms), kirjallista materiaalia ja fyysistä todistusaineistoa on kasapäin, vastapuolella ei ole työstä tai tarvikkeista mitään kirjallista merkintää, itse työstä ei huoltokirjamerkinnän ja sinne toimitettujen osien kautta pääse karkuunkaan ("en ole koskaan tehnytkään")...
Tietysti on se mahdollisuus että vastapuoli todella menisi konkurssiin kuten on väittänyt. Mutta siinä vaiheessa ei voi todeta kuin: jos vain voin jotenkin auttaa asiassa, teen sen mielelläni. Ja siinä vaiheessa voi jo kernaasti maksaa sen asianajokulujen omavastuuosuuden jos konkurssipesä kaavitaan ensin kuiviin.
Comment
-
Eikö sieltä vastapuolelta löytyisi pykälää ylempää jotain järkevämpää pamppua johon ottaa asiasta yhteyttä? Sitä joka tämänkin keikan viulut kuitenkin maksaa, joko tuomioistuimen määräyksestä tai ilman. Jos ei keneltäkään löydy sen vertaa järkeä että minimoivat tappiot täsä vaiheessa niin sitten vaan käräjille, kyllähän tuo ihan kusetukselta alkaa kuulostamaan. Onko mitään järkeä sinun puolelta yrittää purkaa kauppaa? Rahat takaisin ja hakekoot lavetilla romut pois.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiEikö sieltä vastapuolelta löytyisi pykälää ylempää jotain järkevämpää pamppua johon ottaa asiasta yhteyttä? Sitä joka tämänkin keikan viulut kuitenkin maksaa, joko tuomioistuimen määräyksestä tai ilman. Jos ei keneltäkään löydy sen vertaa järkeä että minimoivat tappiot täsä vaiheessa niin sitten vaan käräjille, kyllähän tuo ihan kusetukselta alkaa kuulostamaan. Onko mitään järkeä sinun puolelta yrittää purkaa kauppaa? Rahat takaisin ja hakekoot lavetilla romut pois.
Ko lafka kuuluu kansalliseen korjaamoketjuun jossa yksittäinen toimija on oma itsenäinen yksikkönsä ja saavat vain ketjun puolelta varaosakanavan, markkinointia ja koulutushyötyjä. Kaikki tiedot on välitetty myös ketjun pamppujen tietoon mutta toistaiseksi hyvin laihoin vastinein. Toisaalta ketjulla ei myöskään ole mitään keinoa vääntää yksityisen yrittäjän kättä asiassa mutta luulisi PR tappioiden olevan kuitenkin melkoiset jos/kun puskaradio alkaa laulaa korjaamon toiminnasta.
Comment
-
Aivan, en ihan tajunnut että auto on jo omaan laskuun laitettu kuntoon vaikka mistäpä niitä puuttuvia pultteja muuten olisi nähtykään. Saako veikata että ketjun nimessä on kaksi aakkosten alkupään kirjainta?
Uhkailemaan ei kannata mutta asiallisesti lähettää vaikka tämän ketjun linkki ja aiheeseen liittyvät dokumentit ja kuvat mahdollisimman isolle viskaalille jota ketjusta löytyy. Käräjäkeikan tullessa kyseeseen saa jo ottaa hanskat pois kädestä ja lähettää samat paperit vaikka Iltalehteen tai Karpolle.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiSaako veikata että ketjun nimessä on kaksi aakkosten alkupään kirjainta?
Uhkailemaan ei kannata mutta asiallisesti lähettää vaikka tämän ketjun linkki ja aiheeseen liittyvät dokumentit ja kuvat mahdollisimman isolle viskaalille jota ketjusta löytyy.
Comment
-
Ootko kysyny mitä mieltä kuluttajasuoja asiamies on. Mulla yks vähän samankaltainen juttu ratkes miun eduks sitä kautta. Kyse oli kylläkin traktorista.
Comment
-
Ote Laakkosen vikalistasta:
- Vasemman etuvetoakselin suojakilven yksi kiinnitys pultti puuttui ja toinen oli löysällä (kolme pulttia yhteensä kiinnityksessä)
- Vaihteiston kiinnityspultteja moottoriin puuttui 3 kpl ja paikalla olleet olivat väärissä paikoissa
- Kytkimen paineasetelman kiinnitys pultteja oli vaurioitunut
- Vaihteensiirtäjän tukitangossa hitsattu säätö (alkuperäinen tanko on yhtenäinen)
Liitteenä kuvia kauhugalleriasta. Sori mutta oisin tehnyt itsekin paaaaljon paremmin.
"Korjaa käsityksesi korjaamoista" - no shit Sherlock.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jaymz Näytä viestiMutta auto on nyt kunnossa? Varmaan hieman helpottaa sapetus tässä vaiheessa sitten.
Comment
-
os päädyt lähtemään käräjille, ja alkaa näyttämään siltä että homma kaatuu syystä tai toisesta omaan syliin, tai että vastapuoli onnistuu katoamaan tavoittamattomiin, niin ainakin itse voisin ihan hyvin jotain suolaropoja lahjoittaa hyvään tarkoitukseen :)
Comment
-
Meininki on kuin Reeberbahnilla - tarjous kysytty Viralliselta Tavarantarkastajalta. Jos tuon saisi kohtuuhintaan vilkaisemaan tuon Laakkosen toimesta koskemattomaksi jääneen vuotavaksi jo todetun Banjon. Öljyliitännät tuli vaihtoaskissa mukana joten nuo jäi siihen entisen matkaan.
Keissi olisi melkolailla vahva jos tavarantarkastajalta saadaan myönteinen raportti. Se on sitten se velikulta joka tulee oikeusistuntoon todistamaan ja käytännössä "tuomaroi" asiaa eli tavarantarkastajan näkemys asianajajan mukaan ohjaa käytännössä hyvin suoraan käräjäoikeuden näkemystä.
Kun ajatellaan että aski on muuten ympäriinsä kuiva ja tuo on märkä liitos, se on ollut pakko avata, muut liitokset on kuvien perusteella koskemattomia olisi hyvin ihmeellistä että Tavarantarkastaja toteaisi liitoksen olevan kunnossa ja ilman työvirheitä. Eli olettaisi tuolta saavan vain virallisen näkemyksen asiaan ja viimeiset naulat arkkuun.
Comment
-
Yhteisöllinen tukeminen on mielestäni hieman tiukassa.
Rahaa varten toisen osapuolen täytyy luovuttaa vastineeksi jotakin eli toisin sanoen myydä jotakin niin kyse ei ole keräyksestä. Ongelmaksi saattaa muodostua kyseisten myyntitulojen verotettavuus, jos ei jotakin konkreettista ole myymässä (mm. käytettyä omaisuuttaan jota voi myydä ilman veroseuraamuksia). Myydyt palvelut kun ovat usein verotettavaa ansiota.
Miten olis yksityinen, ns. kaverien kahden kesken tehty vedonlyönti? Mitään organisoitua vedonlyöntiä kun ei saisi tehdä. Saaja lyö jokaisen halukkaan kanssa vaikka vetoa, nouseeko aurinko huomenna idästä vai lännestä. Kyseinen saaja voi avata erillisen pankkitilin (yksityishenkilöltä ei juurikaan kuluja mene) jolloin ns. yhteisöllisyys ja rahojen käyttö tarkoitettuun tarkoitukseen säilyy molempien/kaikkien osapuolien luottamuksen alaisena eli niin kuin tässä on asian henki. Eli jos oikeuteen ei päädytä, tiliotteiden mukaan palautus takaisin.
Edit: mä lyön vetoa jos asianomistaja mahdollisen oikeuden tuomion tuo julkiseksi asianmukaisesti eli esim. juttuvinkkinä mahdollisimman monelle medialle.
Comment
-
Hmm, tässä on kyllä suoraan sanottuna äimänä tämmöisestä tuesta.
Henkilökohtaisesti tässä on valmistautunut asiaan siten että jos pulju kellahtaa nurin ja konkurssipesästä ei saa kaikkea kaavittua (nähdäkseni se huonoin vaihtoehto) siinä jää se oikeusturvavakuutuksen omavastuu maksettavaksi. 15% kokonaissummasta kun pysytään alle 10ke. En tiedä mitä tuo tavarantarkastaja maksaa mutta tapaavat olla kalliita virkamiehiä. Eli vaikka vastapuolelta ei rahaa saisi maksaa sen 15% riemulla kun tietää että yksi koijari on pois markkinoilta.
Ennen oikeutta pitää tietysti tilkitä materiaali niin vesitiiviiksi kuin mahdollista ja tuo tavarantarkastajan näkemys tuossa on kohtuullisessa roolissa. Muilla vioilla ei sinänsä ole itse asiaan vaikutusta koska tuo öljyvuoto on se joka vaihteiston rikkoutumisen aiheutti.
Comment
-
Vieras
Comment