Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Apua Audin sisäisen tiedotteen löytämiseksi.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Apua Audin sisäisen tiedotteen löytämiseksi.

    Nyt tarvitsisi löytää Audin sisäinen tiedoite numerolla: TPI2015932/15. Saksan ja Englanninkielinen olisi hakusessa. Suomenkielisenkin otan mielellään vastaan.

    Googlettamalla löysin jotain vanhoja mutta uudempia ei tuntunut löytyvän mistään.

    #2
    Kysynyt marmorilta jos vaikka vahingossa kertoisivat mitä se sisältää.
    Mitä sen pitäisi sisältää?

    Comment


    • #3
      No tästä voi arvailla:

      Technische Produktinformation Vorgangs-Nr.: 2015932/10

      V10/V8/V6 FSI Metallische Klopfgeräusche aus dem Motorraum nach Einsatz Freigabedatum: 13.01.2011



      Kundenaussage / Werkstattfeststellung



      Im Leerlauf, besonders bei kaltem Motor, sind deutliche, harte, metallische Klopfgeräusche vom Motor hörbar. Besonders deutlich können diese Geräusche nach Kaltstart (während der Katalysatorheizphase), nachdem die Leerlaufdrehzahl vom erhöhten Leerlauf auf die normale Leerlaufdrehzahl abgesunken ist, wahrgenommen werden. Bei sehr stark fortgeschrittenem Schadensbild kann es auch zu erhöhtem Ölverbrauch, Blaurauch, unrundem Leerlauf bis hin zu Verbrennungsaussetzern und Kompressionsverlust kommen.



      Technischer Hintergrund



      Durch eine extreme Belastung in der Einlaufphase des Motors kann ein Materialabtrag an den Zylinderlaufflächen erfolgen. Dieser Materialabtrag kann dann zu einer Aufweitung des Zylinderrohres und damit, bei fortgeschrittenem Schadensbild, zu einem Kippen des Kolbens im Zylinderrohr führen.



      Serieneinsatz



      Änderungen in der Zylinderrohrbearbeitung

      Comment


        #4
        Heh. Ei ole ratkaisua kuitenkaan kerrottu tuohon vikaan.

        Comment


          #5
          Mistä on kyse ku tuo kieli ei taivu?

          Comment


            #6
            Google Translator:
            Tyhjäkäynnillä, varsinkin kun moottori on kylmä, kirkas, kova, metallinen koputtaa ääniä moottori voidaan kuulla. Erityisen selvää, että melu voi kylmäkäynnistyksen jälkeen (aikana katalysaattoria lämmitys) jälkeen tyhjäkäynti on pudonnut lisääntynyt tyhjäkäynti normaaliin tyhjäkäynnillä koettu. Erittäin hyvin kehittynyt kuvan vaurioita voi myös esiintyä lisääntyneen öljyn kulutuksen, sininen savu, epäsäännöllinen joutokäynti on sytytyskatkojen ja menetys puristus.

            Comment


            • #7
              Toi löytyi motor-talk.de:n threadista jossa käytiin läpi S5 V8:in moottoririkkoja ja tuo on vain tuon dokkarin alkuosa. Kokonaista nyt ei löytynyt parin minuutin selailulla mistään.

              Comment


              • #8
                Onkos tuo ollut motor talkissa joskus liitteenä siinä ketjussa mutta poistettu. Googlesta löytyy PDF joka aukeaa vielä google docsissa "pikakatselu" moodissa hakusanoilla:
                "Metallische Klopfgeräusche aus dem Motorraum"

                Comment


                  #9
                  Luin kyllä marmorilla kyseisen tiedotteen läpi mutta mukaan en saanut edes saksittua versiota. Lyhykäisyydessään tuomio on tämä: Sylinterin muodonmuutos josta seuraa pinnoitteiden kuluminen sylinteriputkesta. Korjauksena on lohkon vaihto.

                  Vaurio näyttää suunnilleen tältä:
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Kuulostaa ihanan kalliilta.. Vai kuka maksaa?

                    Comment


                    • #11
                      Artisti maksaa...

                      Comment


                      • #12
                        Jos alkaa käymään kalliiksi niin audin alumiinikoneiden korjaamisesta alkaa olemaan aika hyvin kokemusta. Erityisesti FSI vinkkelikoneet.

                        Esim. lohko voidaan putkittaa tai porata/hoonata)

                        www.rallycross.fi

                        Comment


                          #13
                          Tuolta ladattavissa saksankielinen versio (TPI201593215.pdf)
                          http://www20.zippyshare.com/v/32715880/file.html
                          Vaatii rekisteröitymisen

                          Comment


                            #14
                            Kyllä on nättiä jälkeä.
                            Referoidusti: Jos kone kolisee ja savuttaa, endoskoopilla kurkistetaan palotiloihin. Jos jälkiä, avataan öljypohja ja tarkastetaan alumiinihiekkapitoisuus. Jos on runsasta, vaihdetaan osamoottori eli lohko mäntineen. Vaihdon jälkeen käytetään korotetulla kierrosnopeudella tovi, vaihdetaan uudet öljyt ja filtteri ja päästetään asiakas kurvailemaan kotiin. Tiedotteen loppuosa pitää sisällään laskutuskoodit eri osa-alueille remontista. Luonnollisesti menee laadunparannusmääreellä tehtaan piikkiin - saksassa siis.

                            Comment


                              #15
                              Auto haettu Saksasta vuosi sitten Audin merkkiliikkeestä. Tällöin autoon tehtiin täysi tarkastus ja auto luovutettiin + takuun kera. Nyt on selvityksessä myyjän kanssa miten auton kanssa toimitaan. Lakkosen korjausarvio oli 18k€ ja pelkkä vaihtoalakerta maksaa 13,7k€.

                              Pikku vika helppo korjata...

                              Comment

                              Working...
                              X