No mulla on tossa 2003 bitukan Pilkingtonissa jo jälkiä ja lasi on ollut ajossa vasta reilun 10 tkm.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vakuutusten hintakeskustelua
Collapse
X
-
Mielenkiintoinen tuo politiikka nykyään lasivakuutuksen suhteen, sitä ei enää saa tuossa firmassa erikseen, vaan vähän vauraampien kaskovakuutusten yhteyteen.
Comment
-
Vieras
-
Bonusten kanssa saa muutenkin olla ihmeissään. Pohjolassa on taas se kaskon 1. vuosi -50% alennuskampanja ja siirsin kaikki POPista Pohjolaan. Siinä vaan oli hiukan ihmettelemistä kun liikennevakuutusten bonukset olivat esim. 25% entisessä yhtiössä mutta uuden yhtiön vakuutuskirjassa vain 10%. Siellä POPissa oli "lahjabonusten" nimellä se 15% jota ei olekaan mahdollista siirtää.
Jos olisi laskelmat ollut ihan pienestä kiinni niin olisi mennyt metsään yhtiötä vaihtaessa. Katotaan taas vuoden päästä sitten uudestaan. Toinen osasyy yhtiön vaihtoon oli POPin yksipuolinen ilmoitus lopettaa kertakorvauksen käyttö kokonaan. Itse kun kuitenkin ison osan remonteista pystyisi ja haluaisi tehdä niin tuntuu väärältä maksaa niistä sitten väkisin ulkopuoliselle. Mitään ei (onneksi) ole sattunut josta korvauksia olisi pitänyt hakea.
Comment
-
Vieras
Comment
-
Tavallaan. Sinänsä ihan vertailukelpoista siihen että "tienaa" joka kerran kun vaihtaa itse öljyt eikä käytä kaupallista toimijaa. Säästäähän vakuutusyhtiökin siinä, kertakorvauksena maksetuista töistä vähennetään muistaakseni 20% siitä lasketusta töiden osuudesta. Siinähän vaan maksaa itselleen siitä tehdystä työstä ja hankituista osista sen korvauksen.Viimeksi muokannut hopsis; 29.1.2015, 12:56.
Comment
-
Pohjolan Autoturvan vakuutusehdot:
4.11 Esinevakuutuksen yhteiset rajoitukset Hirvi-, ilkivalta-, kolarointi-, lasi-, palo-, pysäköinti-, varkaus- ja keskeytysturvasta (kohdat 4.2 - 4.7, 4.10 ja 6) ei korvata vahinkoja, jotka aiheutuvat:
8. Osallistuttaessa kilpailuun, kilpailun harjoitteluun tai ajoharjoitteluun tai ajettaessa muuten moottoriradalla tai yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella.[Korvausta maksetaan kuitenkin vahingosta, joka aiheutuu osallistuttaessa liikenneopettajan antamaan ajoharjoitteluun talviajon tai pimeän ajon kurssilla tai Liikenneturvan ennakoivan ajon kouluttajakurssin (EAK) suorittaneen kouluttajan, autokoulun tai Suomen moottoripyöräkouluttajat ry:n kouluttajan antamaan ja valvomaan ajo-opetukseen.]
Toivottavasti ei esim Tahkolla käy hirvi-, ilkivalta-, kolarointi-, lasi-, palo-, pysäköinti- tai varkausvahinkoa. :)
Comment
-
Mulla urssin kanssa tuli kerran kertakorvaus, taisi peräänajajan vakuutusyhtiö olla Sampo. Auto oli korjausarvioitavana Audicentterissä ja sieltä tuli summa. Kertakorvaus oli sitten aika paljon pienempi, pienempi kuin pelkästään osien hinta arviossa. Että kyllä siinä vähän enempi kuin 20 prossaa otettiin töistä pois.
Comment
-
Erikoista. Silloin taannoin joku vuosi sitten kun oli niitä valtavia raekuuroja tuli urssiin kattoon ja konepeltiinkin lommoja. Vahintotarkastaja laski korjaukselle hinnan, vakuutusyhtiön edustaja kysyi että korjataanko vai otanko kertakorvauksena jolloin korjausarviosta vähennetään 20%. Otin silloin rahat ja juoksin kun ei ne lommot vanhassa autossa niin paljon haitannut ja kertakorvaus oli kuitenkin saman verran kuin neljän vuoden vakuutusmaksut siitä autosta.
Minusta tuo on ihan hyvä tapa. Varsinkin vanhojen halvempien autojen kanssa joiden arvo ei kuitenkaan nouse tai laske muutamasta naarmusta tai lommosta miksikään mutta korjauskustannukset korikorjaamoilla ovat samaa tasoa kuin uuteen Maybachiin.
Comment
-
Se tieto menee tosin trafilta yhtiöille vain kertaalleen. Tarkoittaa sitä että jos vaikka ostat auton joka on ostohetkellä liikennekäytöstä poistettu, sitten tilaat siihen vakuutuksen niin vakuutuslasku tulee ihan normaalisti täysimääräisenä koska uudella vakuutusyhtiöllä ei ole tietoa liikennekäytöstä poistosta. Sitä en tiedä käykö näin jos entinen ja uusi omistaja käyttää samaa vakuutusyhtiötä. Kaiken saa toki korjattua, ei siinä mitään.
Comment
-
Liippaa taas tätä vakuutuskeskustelua hiukan. Jos vakuutustarkastaja sanoo, että auto menee lunariin, mutta en ole tyytyväinen summaan, niin voinko vaatia että auto korjataan? Ennakkoon vaan kyselen tuon kutosen kohtalon suhteen. Summasta ei vielä ollut tarkemmin puhetta, mutta soitti että menis lunariin ja summasta keskustellaan loppuviikosta.
Comment
-
Vieras
Jossain määrin se on tarjouskilpailua tuo lunariin veto. Kaikki mitä olet tehnyt autoon, on hyvä kertoa ja laittaa vaikka kuitit. Kuten kallis jakopää yms. jotka voi olla nettiauton halvimmista tekemättä.
Comment
-
Mulla vakuutustarkastaja oli kattonu suurinpiirtein samanikäisten ja koneisten 100:ten keskihinnan ja ehdotti sitä mulle. Tietty ensin oli kyselly multa tehtyjä remppoja. IF:n tarkastaja ainakin antoi vanhasta 450tkm ajetusta 100sesta itseäni miellyttävän summan. Karvalakki, 2litrane bensa ja 450tkm ajettu ja silti luku oli 4numeroinen, ei voinut olla kuin tyytyväinen.
Ja tosiaan jos ei hinta miellytä niin sanoo rohkeesti vaan oman mielipiteen hinnasta.
Comment
-
If teki tarjouksen, rouvan Q5:sen vakuutukset tippuu melkein 500€, nyt liikenne ja täyskasko 915€ ja B5 ässän melkein 200€ halvempi, nyt liikenne ja kasko 868€. Land cruiserissa tippu 230 € ja muutkin vakuutukset halvempia.
Comment
-
Kummallista että Ifiltä saa B5 ässään halvemman vakuutuksen, itsellä on nyt Pohjolassa liikennevakuutus ja hinta bonuksineen on jotain 470€. Kysyin Ifiltä ja se oli jotain 700-800€, en sen enempää sitten viitsinyt edes kuunnella :) Sitten kysyin Pop-vakuutuksesta, D3 A8:aan hinta oli 1800€ (Pohjolassa 1100€ täyskaskolla), ja ässään joku 800€ pelkällä liikennevakuutuksella. Ei tarvinut vaihtaa.
Comment
-
MB:t on kyllä ollut positiivisen edullisia vakuuttaa. (Pohjola)
vm. 2013 C-farkku, vm. 2012 GLK ja nyt tämä nykyinen S212 Eemeli on ollut (superkasko + liikenne) siellä 800-1000€ / v.
Johtunee varmaan siitä, ettei noi oikein ole lippahattujen suosiossa? Luulisi että näitä eemeleitä ainakin takseina kolaroitaisiin melko tiuhaan.
Tai sitten ammattiliikenne ei vaikuta yksityiskäytön vakuutuksiin? Tietääkseni taksien vakuutukset on usempi tonni / vuosi.
Comment
-
Mä oon saanut ainakin kaakonkulmalla ehdottomasti edullisimmat vakuutukset Fenniasta. Viimeksi viime syksynä hommaa tarkasteltiin Ronsun näkökulmasta. Autoliiton jäsenyydellä sieltä saa vielä extraa pois "viimeisestä" hinnasta, olisko Ronsun kohdalla jäänyt 150-200€ seuraavaan... Kaikki suurimmat olen kilpailuttanut läpi ainakin kolmenen kertaan ja joka kierroksella sama tulos.
Comment
-
No selvisihän sitten tuokin. Kovat on kulut tuollaisessa riksassa.
Itse olen Vantaan luvat aikanaan suorittanut mutta metriäkään en ole pirssiä ajanut enkä muutenkaan seurannut alaa.
Tosin eihän tuohon nykyiseen tartte kun heittää juusto katolle, niin ajaa saman asian. :)
Comment
Comment