Olet jo vahvoilla. Kuluttajariitalautakunnan suositukset osoittavat usein pitkälti käräjäoikeuden päätöksen. Tämä toimii yleensä pelotteena kauppiaalle etenkin kun riidan kohde on arvoltaan suhteellisen pieni verrattuna asianajokuluihin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Huijattu vaiko ei?
Collapse
X
-
Sinuna laittaisin nyt kirjattuna kirjeen myyjälle jos et sitä vielä ole tehnyt. Kirjelmässä viittaat kuluttajariitalautakunnan antamaan ratkaisuun. Annat tiliyhteystietosi, summan ja määräajan (yleensä noin 2 viikkoa) johon mennessä maksu on suoritettava ilmoittamallesi tilille, tai asia on muuten kanssasi määräaikaan mennessä sovittu.
Samalla tarkistaisin mahdollista käräjöintiä varten kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksen vakuutusehdot.
Comment
-
Eikös tuo sähköposti ole kuitenkin varmempi keino kuin puhelinsoitto? Sähköpostista jää aina mustaa valkoiselle toisin kuin puhelinsoitosta.
Comment
-
-
Hetkinen, Kuluttajariitalautakunnan ratkaisu/suositus oli 800€ korvausta sinulle, ja nyt liike pyytää sinulta erikoisella verukkeella kuitteja? Erikoisella siksi, että tuossa on kyse pelkästään kirjanpitoteknisestä kirjauksesta, ei siihen kuitteja tarvita. En nyt haluaisi maalata piruja seinälle, mutta ei tuo oikeastaan näytä lainkaan hyvältä.
Vaadit korvaukset tilille, eikä muita kikkailuja. Jos etenet tässä liikkeen asettamien ehtojen mukaisesti, niin tässä saattaa vielä käydä niin että maksat korjaukset omasta pörssistä, toimittelet kuitteja liikkeelle ja jäät loppupelissä nuolemaan näppejäsi.
Pahoittelen ikävää sävyä mutta sinulla on nyt valtit käsissä, ja tämä jako kannattaa pelata ajatuksella.
Comment
-
Tässä minun ajatuksia lokasuojaan kaaret Audissa niin on mielenkiintoiset ja veikkaan että sinun
tapauksessa on käynyt niin että jokin on aiheuttanut vahinkoa sinä niin että galvanointi on pettänyt veikkaan että siinä vuosimaalissa on olut galvanointi molemmilla puolilla. Eli paras tapa olisi olut korjata
vaihtamalla lokasuoja uuteen alkuperäosaan. Mutta veikkaan että näin ei ole tehty. Jos
galvanointi kerros on rikki niin se on kohta mistä ruostumine aina alkaa. Sinä ei välttämättä mene
kun muutama kuukausi kun maalipinta kukkii eli mielestäni korjaus on suoritettu ala-arvoisesti
jos toinen puoli on vahingoittunut niin sinä mene noin 3-6 vuoteen että maalipinta kukkii olosuhteista riippuen
Muistellen että joskus 1990 luvulla kun kävin katselemassa käytettyjä Audeja niin myyjä tuli viereen
ja sanoi että Audit ei ruostu itselläni oli saman mallin auto joka alkoi olla ruosteen peitossa.
Sitten avasin takaluukun ja katselin saranassa menevä sähköjohto joka oli menossa poiki ja näytin siitä
jolloin myyjä totesi että siitäkö johtuu että perutusvalot ei toimi.
Näitä juttuja riittäisi mutta tosiasia on että käytettyjen autojen myyjät ei tiedä niistää autoista mitään he myyvät he tietävät ainoistaan fixausesta mitä he ovat tehneet autoille. Mutta puolustukseksi heille niin he ottavat auton vaihdossa missä asiakas ei kerro myöskään koko totuutta.
Comment
-
Oma tapaus oli sellainen että ostin hieman ennen joulua Pörhöltä raahesta 115tkm ajetun 2007 vuosimallin farkku passatin. Kaupantekohetkellä autossa ei ollut ruostetta kun takaluukun kulmassa joka oli hangannut puskuriin,sain tingattua hinnasta jonkin verran ja olinkin varautunut takaluukun maalauttamiseen.
2,5kk kaupoista eteenpäin huomasin pesun yhteydessä vasemman puoleisen kattokaiteen kiinnikkeen alla kuprua ja maali oli jo haljennut ilmeisesti siksi kun sinne alle oli päässyt vettä, sitten aloin tutkimaan autoa tarkemmin joka kohdasta niin mätää alkoi löytyä konepellin saumakitin alta, ovilistojen alta,takaluukusta kilvenvalojen ympäriltä, sekä jokaisen oven saumakittien alla oli kuprua.
Otin ensimmäiseksi yhteyttä myyjään ja neuvoi kääntymään merkkiliikkeen puoleen siitä sitten tehtiin takuu kyselyt ja mittailtiin maalinpaksuuksia yms. kahden viikon päästä koripuolen työnjohtaja soitti että katon ja takaluukun osalta valmistaja korvaa 70% jolloin sulle jää maksettavaa 1300 euroa,olin jo siinä vaiheessa lentää hanurille mutta kysyn ovien ja konepellin kohtaloa niin ei ole vastaantuloa kun eivät ole alkuperäisessä maalissa. No soitto myyjälle joka sanoi että heidän kantansa on sama kun maahantuojan eli ei tipu mitään,siltä istumalta yhteys kuluttaja-asiamieheen joka kehotti tekemään myyjälle kirjallisen vaateen,sen tein ja sain vastaukseksi että eivät osallistu kustannuksiin,taas yhteys asiamieheen joka oli myyjään yhteydessä joka kehotti myyjää korjauttamaan auton asiankuuluvaan kuntoon. Siihen myyjä sanoi että tekevät mitä kuluttajariitalautakunta päättää mutta ensin mun olis pitänyt omalla kustannuksella laittaa kiesi kuntoon sen jälkeen tehdä valitus ja ehkä saisin jotain takas tai en. Ihan ei nyt ollut ajatuksena korjailla 6 vuotta vanhaa paskaa 7800 eurolla josta ei luultavasti saa mitään takas. Tilanne on tänäkin päivä ihan sama,tossa se pihassa mätänee.. Siihen on tullut nyt muutakin ja asiamiehen mukaan lähdetään kaupan purkuun kun kustannukset ylittää 33% kauppa hinnasta,tämä taas maksaa myyjälle todella paljon.
Comment
-
Ilokseni voin todeta että oli ilmestynyt tilille 800€ myyjältä. Nihkeetä oli, mutta nyt on tilillä joten kai sitä pitää olla tyytyväinen.
Tony ihmettelen kyllä tuota että miksi pitäisi ensin korjata. Eikös se ole että silloin pitää korjata heti jos voi aiheutua lisääongelmia. En itsekään ollut lokareita korjannut ja lautakunta silti pystyi päätöksen tekemään. Valitusta vain sisään ja riittävästi perusteita. Omassa päätöksessä oli kyllä kommentteja että osa vaatimuksista oli ennenaikaisia, kuten esim. matkakuluja olin vaatinut jos myyjä vaatii toimittamaan auton myyntipaikkakunnalle korjattavaksi.
Comment
Comment