Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Alastaro tänään yli 10v tauon jälkeen.. Edelleen B7 RS4 APR STG3. Nankang AR1 jotka jo ehtoopuolella, 1:30,06. Racechrono. Optimi 1:28,37
1800kg vaatii kyllä leveämmän kuin 245 kumin. Vaikka toki kuskin kädetkin kaipaa harjoitusta.
edit: eipäs kun eilen...
Edit: Risan alla tuntuu AR1 kestävän aina noin 5 nopeaa putkeen, sitten on jäähdyteltävä hetken aikaa varikolla. Osa syytä on varmasti auton iso paino ja kapea rengas, osana kuskin kädettömyys. Oli myös paineet hieman liian alhaalla kuumana, mutta ei saanut ilmaa mistää lisää.
Tällä kertaa ajettiin ahdon karkaamisen takia ns dieselinä, vaihdot heti kun ahdot karkaa tappiin eli noin 4500 rpm :)
1.36.xx jäi tauluun, mutkia lähinnä harjoitteli, suorilla oli tylsää :)
Osaako joku sanoa, mikä ton pitkän ja "normaalin" lenkin ero on about ajoissa ? Nyt kun näemmä on aina se pitkä loppumutka käytössä.
Ai se on niin paljon, no sitten tuo 1.36 olikin yllättävän kova aika, kun puolella kaasulla meni.
Parin ehjän testivedon aikana alussa aamulla jäi 1.30.xx aika tauluun mutta se oli vielä väistelyä. Tuo meinaan kuulostaa aika hurjalle lyhyemmän lenkin ajalle :o
A3 8P sporback 3.2 s-tronic, H&R alusta ja vakaajat, edessä säädettävät yläpäät ja isot puslat vaihdettu polyuretaaniin. Muuten vakio, alla varsin löysärunkoiset 17" Michelin Primacy 4 "long life" renkaat :)
Punnittu omapaino ilman kuskia 1660 kg.
Täällä, kun on Alastaron kiertäjiä niin valaiskaa minua siitä mikä on radan ns. Kikkamutka? Olen käsittänyt, että se olisi Lemminkäisen- ja Kahvilanmutkan välissä olevista mutkista joku - pitääkö paikkansa?
Audi A3 2.0TFSI q, 2005, manuaali, Koni sport alusta, ATE powerdisc + keraamiset palat
Nankang NS2R 225/40/18 semisliksi + TD Pro Race 1.2 8x18
vakioturbo ja noin 250hp (MAFin perusteella)
ESP pois päältä
toinen kerta radalla
racechrono ja 5Hz race GPS
Pitkästä aikaa muutama kierros rataa. Perheauto tällä kertaa:
Alastaro 24.8.2020 sateista ja olisko vajaa +15C ollut
Leon ST Cupra 4DRIVE vm 2017, aivan vakio
Goodyear eagle F1 235 ja 245 nakit, OZ Leggera HLT 19"
ESP pois
eka kerta tällä autolla radalla märkä rata
racechrono ja 5Hz GPS (ja myös Iphone 11 + racechrono jolla sama kierrosaika)
pitkä lenkki: 1:40,1
ennen viimeistä sektoria aika oli käytännössä täysin tasoissa tuon kuivalla kelillä ajetun A3 kierroksen kanssa. Eli noin 5 sekuntia näyttää olevan pitkän ja lyhyen lenkin ero.
Ja Cupra siis märällä kelillä ja normirenkailla yhtä nopea kuin tuo A3 kuivalla radalla, lämpimämmässä kelissä ja semislikseillä
Molemmilla kerroilla oli myös sama 911 4S verrokkina. Kuivalla se oli sekunnin A3a nopeampi ja nyt märällä 5 sekuntia Cupraa hitaampi
En itse asiassa ottanut aikaa koko päivänä, kun matalilla ahdoilla vaan tekniikkaa ja rataa testasi mutta yhdestä videosta jäi näemmä joku semihöntsä kierros ja se meni noin :)
Pyörän kulmia ei kerennyt säätää myöskään nilkkojen uusinnan jälkeen ja sen huomasi jyrkissä kurveissa saippuana. Mutta tästä on hyvä jatkaa, ehkä ne huippuahdot kannattaa jättää aina pois :)
Comment