Alastaro 23.4.16, lämpötila +8°C. Autona 155hv vaparihäristin. 1:32,04 kameran GPS:n mukaan. https://youtu.be/zNwJQ7B1flk
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kierrosaikoja eri radoilla
Collapse
X
-
Botniaring 30.7.2016
Audi urS4 V8 ja paino kuljettajan kanssa n.1840kg. Renkaina aeolus 225/40R18, alustassa eibachin jouset ja kybin iskarit, mutta muutoin vakioauto.
Kierrosaika kostehkolla radalla 2:17.33 joka mitattu race chronolla ja 10hz gps mokkulalla.
Comment
-
Botniaring 30.7.2016
Audi S2 537hv paskalla alustalla ja Syron street race 225/45/17 semislikseillä. Paino kulj. kanssa n.1587kg. Aika märällä radalla 2.15,50 ja ennen sadetta ehti ajaa kaks päällä (+100kg) ajan 2.04,07. Mitattu Harry´s Laptimerilla ja Skypro 10hz ulkoisella gps mokkulalla.
Comment
-
Alastaro 6.5.2017
Audi A8 4.2q '96, Nordex Ns9000, vakio, 1805kg + kuski 126kg ja 1x Hopsis
1.43 racechronolla, 6 kierrosta sekunnin sisään toisistaan, optimaliksi näytti 1.38. Ei tullut aikaa otettua muilta ajoilta, hauskaa oli enemmän kyllä :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja maccifin Näytä viestiAlastaro 24.8.2015, aurinko porotti ehkä +25
Audi A3 2.0TFSI q, 2005, manuaali, alkuperäisalusta (ei-sport), alkuperäisjarrut
Loppuunajetut Kumhot KU37 225/40/18
~reilu 300hp (MAFin perusteella 320-330hp)
ESP päällä
ensimmäinen kerta radalla
racechrono ja kännykän GPS (+radan varresta käsiajanotto joka näytti samaa)
1:37,5 (optimi 1:34,0)
Alastaro 16.6.2017, aurinko porotti +20
Audi A3 2.0TFSI q, 2005, manuaali, Koni sport alusta, ATE powerdisc + keraamiset palat
Nankang NS2R 225/40/18 semisliksi + TD Pro Race 1.2 8x18
vakioturbo ja noin 250hp (MAFin perusteella)
ESP pois päältä
toinen kerta radalla
racechrono ja 5Hz race GPS
1:34,6
Comment
-
Pärnu 5.8.17
+20 puolipilvistä
Audi A3 1.8tfsiq kaikinpuolin vakio 180hv Stronic
Vakiolevyt höystettynä Ferodon paloilla ja Motulin RBF600 nesteillä.
225/45-17 Michelin PS3
Harrys Laptimer antoi parhaaksi ajaksi 1.37.83
Renkaat kului jo Ahvenistolla rakkuloille ja nyt on koko setti luovuttanut kunnon klönttejä kahdesta keskimmäisestä urasta.
Comment
-
Sama paikka ja aika mutta eri auto eli häristin alla. Ponderilla mitattu aika 1:32.309. Parannusta viimevuotiseen 1,424 sekuntia.
Edit. Renkaina tänä vuonna Toyo R888R jotka paistettu 2016 ja laitettu alle vajaat pari viikkoa ennen ratailua. Edellisen kerran renkaat olivat Toyo R888 ja ne oli paistettu vissiin 2009 jos muistan oikein.Viimeksi muokannut TeroPee; 6.8.2017, 23:26.
Comment
-
Sama paikka ja paras aika tuli illalla 1.29.00 vielä kaksi päällä, vaikka koko päivän tahkosin yksin. Vissiin illalla viileni tai sitten Tero oli kyydissä onnen amuletti :)
Audi S4 B5
Toyo R888
Kw V3
MaxxEcu ohjaa omalla säädöllä.
Teho luokitus vähän hämärän peitossa, katu ohjelmasta kun pois paikoin 0.5 bar ahtoa, jotta ei tarvi tapella lämpöjen kanssa ja kurvista lähdöissä tappovääntöjen sutimisia. Kadulla lämmöt kun ei nouse ja suoralla pitoa riittää.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja HiTec Näytä viestiAhvenisto 18.7
Audi A4 B6 1,9 TDiq
225/45-18 Aeolus AU01
1.56:38 tabletin RaceChronolla. Optimaali 1.54:04
Miata, vakio, jotku madallusjouset. Aeolus Precisionace 2 AH03 175/65-14
1:45,22
Tuntuikin vähän vikkelämmältä kuin tuo B6Viimeksi muokannut HiTec; 6.8.2017, 21:01.
Comment
-
5.8.2017 Pärnu
A6 4G avant 3.0tdi 180kw + Erikoismoottorin softalla loput
255/35/20 jollain halpakumeilla, paistettu 2012
1:38,98 kahden henkilön voimin. OEM palat ja jarrut, sekä nesteet kestää semmoisen 5 nopeaa kierrosta omilla ajotaidoilla. Pitää vaihtaa nesteet ja palat ainakin ennen seuraavaa ratailua.
Comment
-
5.8.2017 Pärnu auto24ring
'96 A8 4.2, edessä halpaa Sailunia, takana kahdet ratapäivät nähneet Nordexit.
1.41.1 racechronolla, ei tuossa riitä vakiojarrut mihinkään :D
Comment
-
Audi R8 noppeuskilpailuautolla, 295/35-18 Yokohama 050 katurenkaat medium-seoksella
Botnia:
lyhyt rata 1:05.5
Pitkä rata 1:36.8
Alastarolla:
Medium - seoksella: 1:16.6
Softilla: 1:14.8
Mitattu Motec C187 - loggerilla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Zeronine Näytä viestiKemora 10.8 ja pitkälle iltapäivään kosteaa jolloin aika 1.36.2. Iltapäivästä kuivui ja aika parani 1.31.39.
Auto vakio 1.8tfsiq A3 -14
225/35-19 Falken AzenisFK510
Kuluneet Toyot (235/18) ei ole sadekelin renkaat ei, jarrua ja kaasua pitää suoraan mennessä hyvin mutta kurvissa ei ole mitään pitoa, ihan kävelyvauhtia luistele :)
Comment
-
17.9 2017 Kemora, timeattack kisassa ajettu 1:21,193 ponderiaika. Sateen ja driftingkisan jälkeisellä, kosteahkolla/kylmällä radalla. Oli aamukävelyllä rata niin liukas, että saattoi liukua kengillä, joku oli levittänyt öljyt edellispäivänä. Renkaina porsche 250 n2 slicksit, auto takaveto b5.
Comment
-
Vieras
23.9.2017 Ahvenisto
Keli kuiva ja lämmin jotain 17-astetta.
Renkaat katumallia 245/35/20
Auto b7 RS4
KW Clubsport
Auton omalla ajanotolla jotain 1:42-43 luokkaa. Renkaita ja jarruja säästellen, autoon tutustuen.
Comment
-
28.4.18
Ahvenisto
Lämpötila jotain +10 hujakoilla.
Auto S1 2.0tfsiq -15
6v-manuaali
HR -30 jouset
195/45 ja 215/40 R17 Hankook Ventus V12 kumit
Paras aika Harry’s Laptimerilla 1.39.61. Pidot loppuu kesken ja kovasti pettymys tuo aika, mutta jos sitä pikkuhiljaa älyäisi siirtyä semislickseihin ratapäivillä..
Comment
-
28.4.18
Ahvenistolla
Auto BMW 530xd -06, moottori ja laatikko ohjelmoitu
Automaatti ja vakioalustalla
Renkaat 245/40/18" Kohtuu loppuun ajetuilla ContiSport 5:lla.
Ajanotto laitteet ei suostuneet yhteystyöhön (sammuttamaan ajanottoa kierroksen jälkeen), mutta Anssi katteli että 1:44-45 luokkaan olisi kierros mennyt. Suhteellisen ratanoviisina ja tolla tonnikeijulla (matkustajineen +2000kg) ihan ok aika.
Comment
-
28.4.2018 Ahvenisto
A4 2.0TFSIq (CDNC) S-tronic -13
APR:n softa ja intake
Bilstein B16 PSS10, jäykkyys 7 joka nurkassa
EBC yellowstuffit, StopTech teräspunosletkut ja Motul RBF600, muuten vakiojarrut
Michelin Pilot Super Sportit koossa 245/35 R19, kolme kesää ja pari ratapäivää ajettuna
Koitin kellottaa kierrosaikoja päivän aikana RaceChronolla, mutta se kaatui GPS:n epätarkkuuteen. Aattelin lähteä vielä kerran radalle siinä puoli kuuden aikaan ja ottaa repsikan mukaan kellottamaan. Koitin nyt käyttää laatikkoa manuaaliasetuksella, kun tuntui että se teki automaatilla turhia vaihtoja ja hidasteli menoa. Eka nopea yritys oli 1:44,7. Toisella nopealla vähensin vaihtoja ja ajoin pelkästään kolmosella tai nelosella. Kaasun koitin aukaista aiemmin mitä ennen hitaissa mutkissa ja tadaa, 1:41,4. Olin kyllä positiivisesti yllättynyt. :)
Comment
-
Ahvenisto 28.4.18
Tässä taisi olla nopeimpia testi ajoja, joka jäi nauhalle eli luokkaa 1.33 :
https://youtu.be/ebVxxNGEm6g
Audi S4 B5 Avant
- 2 henkilöä
- loppuun ajetut 235/18 seka renkaat, edessä Toyo r888 ja takana r888r. Molemmat oli jo loppu, ei raaskinut uusia tuhkata.
- 1.5 bar testi ahdot ja hyvin pelitti.
- MaxxEcu
Comment
-
28.4 ahvenistolla mk3 golf 2.0 16v ~170hp 200nm 1000kg
Renkaat 205 50 15 melko valmiit katusliksit.
Torsenlukko
Jarrut vakiot 280mm yellow stuffeilla.
1.38 oli nopein kierros. Optimi kierrosaika oli viiden kierroksen ajalta 1.35 eli yhtään ehjää kierrosta en onnistunu ajamaan.
167kmh sai pääsuoran jarruun.
Tuota varikon ohi mäkeä ylös nousevaa linjaa kuulemma kannattaa reenata ja kyylätä. Voittaa kuulemma melkoisesti aikaa kun linja pysyy pyöreänä ja vauhti säilyy mäen yli.
Comment
Comment