Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kierrosaikoja eri radoilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alastaro 28.4.2024 uusi pitkä profiili.
    2.14.33 dragyllä mitattuna. 196km/h huiput uudella pitkällä suoralla.
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20240427_195706_dragyLap.jpg Views:	0 Size:	57,2 Kt ID:	1969956

    S4 B5 vakio painossaan + k04, Federal 595 225/40r18.
    Vain kolme aikakierrosta onnistuin päivän aikana yrittämään erinäisten ongelmien takia. Paljon jäi parannettavaa ensi kertaan.
    Uusi osuus on kyllä kiva lisä Alastaron radalle.
    Viimeksi muokannut AdeR; 29.4.2024, 11:13.

    Comment


      Alastaro 28.4.2024 uusi pitkä profiili, paras päivän viidestä nopeasta 2:26,28 (Racebox mini 25hz + Racechrono)

      A4 Avant B8.5 1.8TFSIq manuaali vakioalustalla (sport) + IS20 + jarru-upgrade e/t, SportContact 7 255/35R19 ja kaksi ukkoa kyydissä. Vaihtopaikat tuntui olevan melko hakusessa, ajolinjat sentään välttävästi löytyi. Kivasti saa kyllä vauhtia uuden osan loiviin kaarteisiin. Sivuttais- ja jarrutuskiihtyvyydet piikkailivat 1,15G:n paikkeilla, mikä tuntui aika paljolta katurenkailla varustettuun perheautoon. Ennen semi slickseihin vaihtamista pitäisi siis kuski köyttää autoon vähän paremmin.

      Click image for larger version  Name:	Screenshot_20240428-173405.png Views:	0 Size:	89,1 Kt ID:	1969960Click image for larger version  Name:	Screenshot_20240428-151216~2.png Views:	0 Size:	1,22 Mt ID:	1969961

      Comment


        Alastaro 28.4.24 TT3.2 RaceChrono 2.19:88
        Renkaat parhaat päivänsä ohittaneet Nangangin semisliksit 235/45/17

        Nyt on rata todella upea, uusi osuus toi mukavasti vauhtia lisää vapariinkin!

        Comment


          Alastaro 27.4.2023 2:19,53

          A5 B8.5 2.0TFSI Quattro Sportback, Michelin Pilot Sport 4S 255/35R19 (aika finaalissa), vakiojarrut+DS2500 palat, Eibach Pro-Street-S, APR Stage 1 (~300 hv/500 nm).

          Mittalaitteena RaceChrono Pro + Garmin GLO2 (7-8 Hz).

          Samaa mieltä, että uusi osuus teki tuosta radasta todella maittavan.

          alpille kysymys: missä fyysisesti pidät tuota Raceboxia? Näyttää piirtävän tosi smoothisti ajolinjat. Meikäläisellä on ollut tuon oman Garminin kanssa havaittavissa lievää (ja joskus suurtakin) epätarkkuutta, kun olen pitänyt sitä mukitelineessä tms. Nyt teippasin sen tuulilasin yläreunaan ja siltikin välillä piirteli mutkat suoriksi. Tuli mieleen, että pitää varmaan ensi kerralla teipata sivupeiliin auton ulkopuolelle...
          Viimeksi muokannut Killeri; 28.4.2024, 21:18. Perustelu: Tägäys kuntoon.

          Comment


            Raceboxin mukana tulee älyttömän näppärä silikoninen(?) "tahmalevy", jolla sen saa keskelle kojelautaa kaiutinritilän päälle.

            LaihaLohtu

            Comment


              Tuossa race chromon suorituksia, hyvin näkyy ajolinjat kanssa.
              Attached Files

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                Alastaro 28.4.2024 uusi pitkä 4.5 km
                2.11.xx
                https://youtu.be/FFZeeb87Arw?si=83N45te1Zn5aeh03

                Ensimmäinen testi uudella radalla, vähän osittain märkä varsinkin uudella pätkällä niin meni välillä luisteluksi.
                Mutta hieno rata kyllä on, tuli ajeltua kyytiläisten kanssa harjoittelua koko päivä, kunnes sai jarrupalat jo loppu, ensi kerralla sitten koittaa yksin aikaakin.

                Audi S5 B9
                - k&w madallusjouset (vakio speksit) vakio iskareiiskareilla.
                - jäykempi takavakaaja.
                - vakio jarrut ja ns katu jarrupalat (ensi kerralla kunnon palat).
                - Federal 595 255/19 renkaat, nähneet jo 2 ratapäivää ennen mutta näemmä hyvin kestää.
                - perus stage osat eli välijäähyt, sportti filsu ja downpipe, muuten vakio putkisto.
                - APR voimaa.
                hyviä kyytejä ottaa suorilla -mitäs tässä on voimoo?

                Comment


                  600 nurkilla on kadulla, radalla varmaan kuuma tappaa 50 hv kuten on tapana:)

                  Comment


                    Hyvin kyllä on paukkuja ja hienosti kulkee. Kerran yritin Lemminkäisen jälkeen pysytellä perässä, mutta nähtävästi puuttui puolet tehoista :D

                    Oliko vaynellä jotain ulkoista gps-mokkulaa RaceChronon kaverina? Lievästi harmittaa, kun omat mittalaitteet ei tunnu pelittävän toivotulla tavalla. Täytynee resetoida tuo luurin softa ja yrittää päivittää mokkulan softa. Pärnussa sitten näkee, miten toimii.

                    Comment


                      Moi!

                      Juu mulla on 10 hz ulkoinen malli ja teipattu kattoluukkuun, kun mulla on lämmitettävä tuulilasi, joka blokkaa hyvin gps:n muualle autoon sisälle.

                      https://www.amazon.com/Dual-Electron.../dp/B00E65TNYE

                      Comment


                        Kauden eka ratapäivä eilen Alastaron pitkällä radalla. Ajopelinä Suzuki GSX-R 1000 k7. Mittalaitteena RaceChrono + 10hz XGPS160. Siitepölyn liukastama rata ja alla aika lopussa olevat sporttirenkaat. Paras aika 2:29s, huiput uuden osuuden nopea oikean jälkeisellä suoralla harmittavasti 199,8km/h :D Parannettavaa jäi moneen paikkaan. Kokeillaan uudestaan, kunhan saan korkeampiprofiiliset semi-slicksit alle ja rata on vähän puhtaampi.

                        Comment


                        • Konfiguraatio: uusi
                          Ajankohta 23.5.2024, +25’C
                          Auto : GR Yaris
                          Muutokset: kelistä riippuen 305-315hp, vakio alusta. Vakio jarrut, EBC RP-X palat.
                          Renkaat: 225/40/18 MPSC2
                          Aika: 2:07.23 (Racebox 10Hz Gpx)

                          ajo aika hukassa uudella lenkillä. Vanha osuus osui joten kuten muttei sekään varsinaista priimaa.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                            Kauden eka ratapäivä eilen Alastaron pitkällä radalla. Ajopelinä Suzuki GSX-R 1000 k7. Mittalaitteena RaceChrono + 10hz XGPS160. Siitepölyn liukastama rata ja alla aika lopussa olevat sporttirenkaat. Paras aika 2:29s, huiput uuden osuuden nopea oikean jälkeisellä suoralla harmittavasti 199,8km/h :D Parannettavaa jäi moneen paikkaan. Kokeillaan uudestaan, kunhan saan korkeampiprofiiliset semi-slicksit alle ja rata on vähän puhtaampi.
                            Kappas about samat huiput kuin omalla kulkineella kahden henkilön kuormalla :)

                            Comment


                              Veikkaan, että sanomista tulee, jos kokeilen kahden kuormalla :)
                              Viimeksi muokannut Killeri; 3.6.2024, 13:47. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                              Comment


                                16.6 Pärnu Porsche Ring

                                1.25.xx ja optimi kierros alkoi kanssa samalla sekunttiluvulla, toki kun vertailu ajot ajettu kaksi päällä ja tämä paras kierros yksin.

                                +25 helle ja autossa petti lämmöt jo 1-2 nopealla, kuten videosta kuuluu lopussa, kun vaihtaa ajoissa. Huiput mittariin 212 oli oma ennätys, jäi jo S4 B5.

                                Audi S5 B9
                                255/35 19 kuluneet Federal 595 renkaat
                                kw jouset ja vakio iskarit
                                Vakio jarrut paremmilla vastaavan kokoisilla levyillä ja paloilla.

                                https://youtu.be/JgW5FNkTRNE?si=P745t9c8-Tqujx8n

                                Comment


                                  16.6.2024, Pärnu, Porsche Ring.

                                  Ensimmäistä kertaa tutustumassa kyseiseen rataan. Dragyyn tallentui päivän oma nopein 1.29.92. Auto kesti lämpöjen osalta jotenkin yhden nopean rykäisyn ja sen jälkeen piti jäähdytellä muutama kierros.

                                  S4 B5, vakio painoinen, k04 pikkupuhaltimet.
                                  225/40 vanhat Federalit, joiden pinnat päättivät alkaa purkautumaan kesken päivän.

                                  Hieno reissu kaiken kaikkiaan. :)

                                  Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	220
Size:	105,8 Kt
ID:	1972006 Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	183
Size:	46,5 Kt
ID:	1972007 Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	194
Size:	128,7 Kt
ID:	1972008

                                  Comment


                                    Pärnu, Porsche Ring 16.6.2024 1:34,56 (yli sekunnin hitaammin kuin vuosi sitten)

                                    A5 B8.5 2.0TFSI Quattro Sportback, Michelin Pilot Sport 4S 255/35R19 (ihan loppu), vakiojarrut+DS2500 palat, Eibach Pro-Street-S, APR Stage 1 (~300 hv/500 nm).

                                    Edelleen pätkii Garmin Glo 2 -GPS-mokkula, joten tuo aika ei välttämättä ole täysin vertailukelpoinen. Löysin harmikseni vasta ratailun jälkeen ehkä korjauksen tuohon ongelmaan laittamalla RaceChronon expert settingseistä Bluetooth update rate workaround -kohtaan enabled. Ilmeisesti johonkin uuteen Android-versioon liittyvä probleema, joka pätkii yhteyttä. Katsotaan, miten kaunista käppyrää piirtää elokuussa Ahvenistolla, jos sinne pääsen.

                                    Katselin viime vuoden videoiden suoranopeuksista, että auto on vanhetessaan hidastunut (tai sitten tänä vuonna oli kuumempi kuin viime vuonna). Ajelutkin jäivät lyhyeen, kun jäähdytinnesteen paisuntasäiliö alkoi tiputtaa. Ilmeisesti tyyppivikana kylkeen ilmestyy halkeama.

                                    Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                                    +25 helle ja autossa petti lämmöt jo 1-2 nopealla, kuten videosta kuuluu lopussa, kun vaihtaa ajoissa.

                                    Vakio jarrut paremmilla vastaavan kokoisilla levyillä ja paloilla.
                                    Oletko miten monta nopeaa kierrosta yleensä ajellut putkeen? Lähinnä mietin, miten nuo S5:n vakiojarrut kestävät rata-ajossa. Itse usein ajelen vain 2 nopeaa putkeen, mutta Pärnussa ajoin yhden kerran 4 nopeaa putkeen ja neljännellä kierroksella meinasi kadota oman kulkineen vakiojarrut (DS2500 palat toki) sopivasti radan nopeimmassa kohdassa mittarin näyttäessä 190 km/h. Meinasi jo vähän jännittää, mutta onneksi sentään jonkin verran jarrutti, että selvisin ehjin nahoin ja autoin.
                                    Viimeksi muokannut LaihaLohtu; 25.6.2024, 12:39.

                                    Comment


                                      Kyllä tuolla Pärnussakin on ajettu 8 nopeaa putkeen vakiojarruilla ja toki lähes vakiotehoilla mutta tällä kertaa oli todella kuuma.

                                      Eli vakiojarrut pitäisi kestää mutta auton tehoja ei oikein lämmössä kestänyt nyt nesteet.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X