Soitteliko myyjä renkaiden muutoskatsastuksesta?? oli puhe että leimaus kuuluu hintaan, mut renkaat ja tummennukset pomppas, ens viikolla koittavat muutoskatsastaa. Ääni voi paikoin kuulostaa myös jarrun kirskunnalta mutta en oikein siihenkään usko, kun ei kuulu vasta kun auto on lämmin.. palat oli vaihdettu kun oli anturi ilmottanu kulumisesta. Laitanpa beedro yv itse autosta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Q7 3.0 TDI / 4.2 TDI ostoharkintaa
Collapse
X
-
Kaappan tämän keskustelun nyt paremman puuttessa (mode saa siirtää). Nämä kolmelitrasten dieselien ketjuongelmat. Jos laajentaa koskemaan kaikkia malleja, onko jotain helppoa tapaa todeta ettei autossa ole tuollasta 'uudenmallista' kolmelitrasta jossa yläpään kiristimet ei voi vaihtaa yläkautta?
Esim. kiikarissa yksi -11 mallinen -10 rekisteröity Q7 jossa 176kw kone (ehkä CCMA?). Onko tuo siis kumpaa mallia? Ja onko nuo 180kw:t sitten järjestään uudenmallisia?
Comment
-
Työkaverilla on tuommoinen 4.2 TDI ja valittelee että taajamanopeuksissa/hitaasti madellessa käyttää laatikko korkeita kierroksia. Pyörii kuulemma 2k rpm paikkeilla kun ajaa tasanopeutta. En ole vielä itse kerennyt käydä kokeilemassa, joten sen tarkempaa kuvausta ei tähän hätään ole.
Ei taida olla normaalia käytöstä?
Comment
-
Ei ole ihan normaalia. Taajama-ajossa kierrokset yleensä 1200-1400rpm eli todella matalat. Tuon 2000rpm saa aikaan laittamalla laatikon S-asentoon...
Comment
-
Kyllä ja kyllä, eli vaivaa ja on päässä. :)
Samalla tavalla noista 4.2 v8 tdi-koneistakin napsuu nuo ketjuohjurit ja kiristimet, ovat siis samaa pas..huippulaatua kuin 3.0tdi:ssä. Ulkomaan foorumeilta näistä v8 tdi-koneista löytää enemmän juttua. Ilmeisesti näihin tdi-koneisiinkin saisi vastaavia metallirunkoisia ohjureita ja kestäviä kiristimiä, kuten vaikkapa 4.2 v8-koneeseen?
Ja ketju tosiaan tilansäästön kannalta yleisesti 'väärässä' päässä konetta eli tulipeltiä vasten.
Comment
-
Ainakin alkupään Touareg, Q7 ja Cayanne lienee vahvasti samanlaisia autoja (7L). Miksi mua on alkanut kiehtomaan se Cayanne 4.5l koneella, jopa ahdettuna? Millä järkipuheella saan itseni puhuttua ulos tuosta ja lopen nettiauton selailun? Niitä ei ole bensan kulutus, vakuutukset tmv..
Comment
-
Comment
-
Taitaa noista kiristinvaivoista aika monta säiettä löytyä. Laita vaikka googlen kautta tältä forumilta löytyvät viestiketjut hakuun jossa sanoja 3.0 tdi jakoketju jne. Sen jälkeen tuntuu että kaikkien koneet kolisee etenkin kylmänä. Itselläni on ollut useampikin isolohko eikä ketjuvaivoja missään. Ei tuo hakujen perusteella silti täysin tavaton ongelma ole. Ja vaihtokin on kohtuullisen työläs ja/tai kallis.
Kannattaa siis ainakin kylmästartti kuullostella tarkkaan. Ja jos löytyy sopivasti 176 kW niin suosisin sitä.
Comment
-
Astinlaudat
Onko kellään antaa kokemuksia astinlaudoista? Tarkoitus hommata lähinnä helpottamaan jälkikasvun(kin) kiipeemistä autoon/autosta ja suojaamaan parkkipaikkakolhuja, ulkonäkö on toissijainen seikka. Eli leveämpi malli parempi.
Tovi googletusta niin vaihtoehtojahan löytyikin useampi mutta tämä on ainoa malli joka on rungoltaan rosteria
https://www.km-parts.fi/epages/kmpar...Astinlaudat%22
Loput mallit joita täällä tarjolla reilummin on kaikki rungoltaan alumiiniprofiilia ja muovia/rosterireunuksella, osa 2:lla kannakkeella, osa 3:lla.
http://www.ebaystores.co.uk/4x4-styl...ub=1817174017&
Comment
-
Helpot asentaa ja mukavat käyttää jos käyttää. Jos meinaa astua autoon astumatta astinlaudalle, niin joutuu loikkaamaan sisään entistä kauempaa. Saattaa kurakeleillä sotkea housun puntit herkemmin kuin ennen. Ei taida juurikaan suojata parkkipaikkakolhuilta. Naapuriauton oven keskiosa, joka tyypillisesti työntyy pisimmälle ja aiheuttaa kolhut, osuu Q7:n ennen kun astinlauta hänen ovensa alaosaan. Tilanne saattaa olla hieman parempi jos säätää levyt mahdollisimman ulos. Itse tilasin direct4x4.co.uk. Ei valittamista.
Comment
-
Mullon nuo raptorit. Ei nuo nyt kovin isoa karjua varmaan kestä jos tasajalkaa hyppää. Normikäytössä ihan ok. Jos oikeasti tulee aktiiviseen kovaan käyttöön, niin ei ole pahitteeksi jos on jytkympää kankea. Jonnin verran on säätövaroja sivusuunnassa. Kyllä siihen jo tossu mahtuu jos ääriasentoon säätää.
Comment
-
Tuossa myös katsellut Q7:aa sillä silmällä ja tuossa 2010-11 tuntuu olevan 176kW kahta versiota joissa samat tehot, mutta toisessa pienemmät päästölukemat eli lienee se Clean Diesel versio jossa päästöjä supistettu muttei muuta eroa?
3.0TFSI padalla ei tule usein vastaan ja ruotsissakin näkyi vain yksi myynnissä. Ei olisi varmasti huono mylly tuohon koriin kun ei kilsoja tuli kuin 20tkm suunnilleen.
Comment
-
Lastinlaudat tuli ja päädyin lopulta Direct 4x4 raptoriin kun oli levein malli ja sattuu auton väriteemaan. Helpot oli asentaa mutta melkein enemmän teetti töitä silputa niitä helman pohjamuoveja, että sai siististi ja napakasti pysymään.
https://imgur.com/a/vohvTuw
Miten tuohon kannattaisi asentaa ylläpitolaturi? Ajatuksena oli alkuun johonkin konehuoneen puolelle ja sisäpistokkeella haaroittaa Defan pistoke puskuriin mutta en keksi järkevää paikkaa tuolle.
Comment
Comment