Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuluttajansuoja/myyjän vastuut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kuluttajansuoja/myyjän vastuut

    Hyvä ystäväni osti vajaa vuosi sitten opel corsa opc "henkilöauton". Auto on vuosimallia -08 ja ajettu sillä on noin 70tkm. Kaverini on auton toinen omistaja ja hän osti auton yksityiseltä henkilöltä.

    Auto kävi eilen jarruhuollossa jossa mekaanikko oli todennut myös alkavan laatikko vian. Laatikosta kuuluu noin 40-60km/h ajettaessa "rullaava" ääni auton nopeuden mukaan. Autoa on kuunneltu myös aiemmin mutta ääntä ei silloin pidetty haitallisena. Uusi laatikko tehdaskunnostettuna n.3500€ + työt 700€.

    Käsittääkseni osilla, kuten laatikko on oletettavasti paljon pidempi käyttöikä, kuin tuo 70tkm. Onko tällaisissa tapauksissa mitään apua vedota tehtaan takuuseen tai valmistus virheeseen. Entä kuluttajan suoja laki, pystyykö sitä kautta hakemaan tilanteeseen apua.

    Vaikka opeli on opeli ei siitä laatikot saa tuolleen porsia.
    Onko muilla vastaavia kokemuksia tuollaisista tilanteista?

  • #2
    Tuossa taitaa olla M32 vaihdelaatikko ja niitä hajoilee kaikista malleista joissa sitä on käytetty/käytetään eli toi loota on susi.Tuosta laatikosta löytyy vastaavaa juttua OCF:n palstalta.

    Comment


    • #3
      Valmistajalle voinee reklamoida,mutta aika nihkeetä voinee olla että mitään tapahtuu. Toinen juttu, jos kerran on joku tiedossa oleva ongelma juuri ko. laatikon kanssa.
      Kuluttajasuojalakia on ihan turha edes miettiä. Yksityisten välisessä kaupassa on lähinnä "perävalotakuu".

      Comment


        #4
        Sanaa "Tuotevastuulaki" voi yrittää vilautella jossain välissä, hyödystä en kommentoi.

        Comment


        • #5
          Ennen kuin alkaisin omasta pussista kaivamaan ropoja lootaremppaan, olisin varmastikin yhteydessä ensin maahantuojaan. Jos maahantuojan asenne on nihkeä, kannattaa kokeilla ottaa yhteyttä myös itse Opelin tehtaaseen. Melkosta kulutustavaraa nuo laatikot, jos ei kestä edes 100tkm.

          Toki sekä maahantuoja että tehdas voivat viitata kintaalla koko asialle, mutta eihän siinä mitään menetäkään. Olisihan tuosta tullut Opelille mukava lasku, jos takaisinkutsuna alettaisiin laatikoita vaihtelemaan. 8-)

          Comment


          • #6
            Tässähän tietenkin voi pyytää kirjallisena nämä asiat, että eivät korvaa ja että laatikon kuuluukin kestää vain tuo 70tkm.

            Siitä sitten marssii tuonne VW/Toyotalle taikka jonnekkin muulle isolle auton myyjälle. Kyllä ne varmasti repii huumoria ja antaa kunnon alennuksen uudesta autosta. Että saavat itselleen sen paperin että Opel:N laatikot eivät kuulukkaan kestää kuin sen 70tkm :D. Markkinointiosasto kiittää ja kumartaa varmasti :D

            Comment


              #7
              200 tkm. on oletettu laatikon kestoikä.

              Comment


                #8
                Mikäli auto on täydellä merkkiliikkeen huoltokirjalla, on siinä vielä jonkinlainen valmistajan tuotevastuu mahdollisesti olemassa. Jos pesevät kätensa aiheesta, saa korjattuja vaihtolaatikoita Saksan ebaysta paljon halvemmalla kuin täkäläisestä merkkiliikkeestä.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Miqu Näytä viesti
                  Tässähän tietenkin voi pyytää kirjallisena nämä asiat, että eivät korvaa ja että laatikon kuuluukin kestää vain tuo 70tkm.

                  Siitä sitten marssii tuonne VW/Toyotalle taikka jonnekkin muulle isolle auton myyjälle. Kyllä ne varmasti repii huumoria ja antaa kunnon alennuksen uudesta autosta. Että saavat itselleen sen paperin että Opel:N laatikot eivät kuulukkaan kestää kuin sen 70tkm :D. Markkinointiosasto kiittää ja kumartaa varmasti :D
                  Eikös se ollut 69tkm:ssa porsinut Audin kone, josta tehdas oli sitä mieltä, että normaali käyttöikä saavutettu. Eli omasta pussista korjaus. Olisikohan ollut S6:n kone. Että ehkä VW:llä ei tuo Opel-vitsi oikein aukea.

                  Comment

                  Working...
                  X