Vika ei ole väännössä vaan mekatroniikassa ja kytkimessä olevassa rakenteellisessa virheessä. Päivitetyillä osilla ei ongelma enää ilmene.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 3.0 TFSI vs A6 4.2 vs S6 5.2
Collapse
X
-
Vieras
-
440 Nm. Viikonloppuna lasinpesunestettä täyttäessä tuli mieleen, että mistään muusta syystä en ole konepeltiä avannut, 3 vuotta ja noin 50 tkm takana, autolla nyt 85 tkm.
Yksi vika on esiintynyt kahteen otteeseen, kovalla pakkasella, seisontalämmitystä käytettyäni päiväkodin pihasta uudelleen käynnistäessä (eli lyhyen pätkäajon jälkeen) on ohjaustehostin poissa pelistä. 10 minuutin tyhjäkäynnillä se on sitten sulanut. Muuten ei siis ole ollut kuin normihuollot.
Comment
-
7 itteäkin kuumotta. Siis A7 ei C7 :) Alkaa kans näillä 12-14tKm vuodes tuo bensa houkuttamaan. Seiskat on vielä kait aina ilmajousilla.... nam. Kiitos Janille tiedoista. Ei helpota kuumetta kun ei näistä löydy vikaa :)
Onko Pulla tuo kytkimen vaihto kuinka kallis remppa? Vai vaihdetaanko ensi meka ja jos ei sillä herää niin vasta kytkin paketti? Olikos se aina merkkiliikkeen hommia lukituksen takia?
Comment
-
Noin pienillä kilsoilla ei dieselistä juuri hyötyä ole. Aika samoilla käyttömaksu+polttoaine kustannuksilla arviolta menisi.
Molempia tässä olen vakavasti pohtinut. Aina kun olen valmis tekemään jonkun päätöksen tai valinnan niin työnantaja muistaa YT:llä. Oliskohan jotkut 15:sta menossa viimeiseen 10 vuoteen.
Taidan ajaa nykyisillä hautaan tai eläkkeelle asti, kumpi nyt tulee ensin.
Comment
-
Vieras
Ensin norjataan mekatroniikka ja päivitetään softa, jos alustanumero osuu kohdalle.
Sen jälkeen kytkin jos ei mekatroniikalla parane.
Ja jos ei sittenkään parane niin koko laatikko.
Mekatroniikan hintoja löytyi jostain foorumilta, en niitä ulkoa muista. Aina menee kuitenkin yli 2k.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Rammo Näytä viesti7 itteäkin kuumotta. Siis A7 ei C7 :) Alkaa kans näillä 12-14tKm vuodes tuo bensa houkuttamaan. Seiskat on vielä kait aina ilmajousilla.... nam. Kiitos Janille tiedoista. Ei helpota kuumetta kun ei näistä löydy vikaa :)
Onko Pulla tuo kytkimen vaihto kuinka kallis remppa? Vai vaihdetaanko ensi meka ja jos ei sillä herää niin vasta kytkin paketti? Olikos se aina merkkiliikkeen hommia lukituksen takia?
Comment
-
Vieras
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja jaarli81 Näytä viestiItsellä kuumottaa todella kovasti tuo C7 koppa ja mitä enemmän näitä juttuja lukee ja kuuntelee niin 20tkm kilsoilla tuo 3.0TFSI kuulostaa koko ajan houkuttelevammalta...vielä kun löytyisi Allroadina...niitä ei ole montaa edes Saksassa myynnissä!:D
Siinähän ois. Ei vaan ole Allroad
Comment
-
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jaarli81 Näytä viesti
Itsellä kuumottaa todella kovasti tuo C7 koppa ja mitä enemmän näitä juttuja lukee ja kuuntelee niin 20tkm kilsoilla tuo 3.0TFSI kuulostaa koko ajan houkuttelevammalta...vielä kun löytyisi Allroadina...niitä ei ole montaa edes Saksassa myynnissä!:D
https://www.nettiauto.com/audi/a6/8677390
Siinähän ois. Ei vaan ole Allroad
Vaimolla on kaksi vaatimusta, että saa sen takasin ratin ja penkin väliin: Automaatti ja "Ei mitään näin typerän matalaa"...nykyinen riisikippo -40mm alustalla!:)Viimeksi muokannut jaarli81; 14.3.2017, 16:33.
Comment
-
-
Peeveli sentään kun on alkanut kuumottamaan tuollainen S6 V10 avantina kakkosautoksi. Jos haluaa varmuuden, ettei auto kärsi tuosta tyyppiviasta (sylinterien epätasainen kuluminen) niin miten se kannattaa tutkituttaa ennen mahd. kaupantekoa? Oskilloskoopilla, puristuspainemittauksella, näillä molemmilla vai jollain muulla tavalla? Paljonkohan tuollainen tutkiminen kustantaa ja missä päin Turun seutua tuo kannattaisi teettää jos ei halua marmorille viedä?
Comment
-
-
Vieras
-
Onko joku tehnyt empiiristä tutkimusta, eli käynyt kokeilemassa esim nettiautossa tasasesti olevia +200tkm ajettuja S6:ia, että onko niissä tehty koneremppoja vai onko ihan ehjiä alkuperäsiä?
Tiedostettu ongelma toi soikeaksi meneminen, mutta urbaani legenda kertoi, jotta monessa syynä olisi kylmän koneen kuormittaminen.
Ensin remppaat ketjukiristäjät 4ke, ja jonkun ajan päästä koneen 10ke.
Comment
-
Vieras
Kyllä mä sanoisin että suurimmassa osassa ei ole tehty mitään eikä mitään vikaa ole. Internet paisuttaa tuota(kin) vikaa turhan isoihin mittasuhteisiin. Siitä huolimatta siihen on hyvä henkisesti varautua.
Comment
Comment