Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D3 korjaamot/huolto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D3 korjaamot/huolto

    No niin. Nyt on sitten ollut kasi D3 vm-03 4,2l bensa alla kuukauden ja kysymyksiä alkaa vaan kasautua.

    Suositelkaa missä voisin autoni huollattaa/korjauttaa Salon/Turun alueella. Traktoauto Salossa kertoi ettei heillä ole kasin myyntiä eikä myöskään huoltoa (perus huolto onnistuu). On siinäkin Audi liike? Asun Salossa ja mikäli täältä löytyy niin aina parempi mutta varautunut siihen että Turun suuntaan joutuu lähtemään.

    Jotain vikaa on nyt ilmennyt ilmajousitukseen. Säädettyäni alusta dynamic asetukselle alkoi muutamia keroja jonkun sortin releen naksunta koetaulusta joka loppui aina hetken kuluttua. Kerran tipahti kotipihalla vas.etu kulma liian alas mutta kompura pumppasi sen kuitenkin ylös. Silloin myös keltainen varoitus valo nuolet ylös/alas paloi hetken.
    Oma oletus nyt kun olen lueskellut muita foorumeita että vikaa olis alunperin jossain releessä tai vuotavassa iskarissa ja nyt olen polttanut kompuran koska enää en voi autoa nostaa muille säädöille. Olis pitäny heti mennä korjaamoon!

    Eli mihin mennä ja keneen ottaa yhteyttä? On muuta asiaa Traktoautoon tässä viikolla niin kysyn jos saisin vikakoodit. Kokemuksia kiitos. Olis hienoa löytää (KERRALLA!) yksi paikka missä vois luottavaisin mielin käyttää autoa nyt ja tulevassa.

    #2
    Paimion säätöpiste. Onnistuu ainakin pikkasen vaativammat rempat kuin "perushuollot". Ovat jo aiankin yhtä D3 kasia hieman räplänneet :)

    Tuo nyt olis Salosta katsoen hippasen lähempänä, kuin esim. Turussa Helsingintiellä oleva LMS-Service...

    Comment


    • #3
      Porissa on sama ongelma, ei ole asiantuntijaa huollossa joka saisi näppejään laittaa D3 koriseen kasiin. Lähin ns tietäjä (ei itämaan..) on Tampereella.
      Täällä huolletaan vain noita "perus" himmeleitä ja niitäkin kalliilla hinnalla.

      Comment


      • #4
        Luulempa että tuonne lms:lle pitänee ottaa yhteyksiä. Mietoisissa taitavat pelata näitten vähän haastavampien kapineitten kanssa. Pidän tuon säätöpisteen kyllä myös mielessä. Jos vielä muita niin otan kommentteja ilolla vastaan.

        Asian vierestä. Raastavaa tämä epätietoisuus. Olis jo ke että saa vikakoodit ja pääsee varaamaan korjausta jne. Voi olla että vika ei edes edellisen rouvan hallussa oireillut vaan nyt kun olen muutaman tuhat kilometriä päästellyt ja välillä vähän reippaamminkin niin rupesi poikimaan orastava vika. Toivoa sopii että pääsee ajamalla sinne korjaamolle eli toimis nyt vielä viikon tai kaksi kun nätisti ajelee.

        Vai joutuu poristakin tampereelle lähteen huoltoon. Onpa omituista. Audi vaatii lasipalatsin myyjiltään, muttei sitä että saadaan audeja korjattua...
        Viimeksi muokannut John Doe; 11.6.2012, 17:40. Perustelu: Lisäyksiä

        Comment


          #5
          Sinällään kuulostaa oudolle, etteivät suostu edes vilkaisemaan autoa.
          Mikään ei heitä siihen tietenkään velvoita, mutta ei noi D3;t enää niin ihmeellisiä ole. Toki jos jotain isompaa joutuu tekemään, niin jotain erikoistyökaluja voi korjaamolta puuttua, jos ei ole tehtaalle ilmoitettu kasikorjaamoksi.

          Niin aikoinaan oli siis erikseen haluttava kasikorjaamoksi, jos niin teki, joutui investoimaan enemmän työkaluihin, töidenvastaanottoon, sijaisautoihin ( kasikuskille piti aina löytyä vähintään A6 V6 koneella sijariksi) jne jne...

          Samat säännöt pätee kai edelleen, mutta kai tommosta vanhaa linttaa (vitsi) jo vois vähän tutkia.

          Comment


            #6
            Jos joskus joudun omaani ropaamaan, niin kait sitä sen jälkeen voi muitakin vilkaista :) Jakohihnan vaihdan kesällä, mutta muuten ei ole tarkoitus eikä tarve korjata, onneksi.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
              kasikuskille piti aina löytyä vähintään A6 V6 koneella sijariksi) jne jne...

              Samat säännöt pätee kai edelleen, mutta kai tommosta vanhaa linttaa (vitsi) jo vois vähän tutkia.
              Sviddu! Sain viimeksi Polon lainaksi, kun tuulilasi vaihdettiin >:(

              Niin ja pelkästään vikakoodien lukuun ei välttämättä autoa kannata korjaamolle saakka ajaa. Hankit vikakoodien lukuun vehkeet (Ross-Tech) tai vast. tai sitten lahjot jonkun vertaistukiryhmän jäsenen niitä lukemaan. Noita koodinlukulaitteita kuitenkin on jo aika monella...

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Tolkkju Näytä viesti
                Sviddu! Sain viimeksi Polon lainaksi, kun tuulilasi vaihdettiin >:(
                Niin nykyään koskee siis uudella kasilla ajavia. :)

                Comment


                • #9
                  Samoin. Polo tai golffi oli mullakin sijaisautona laakkoselta. Otti muuten päähän ajella sillipurkilla.

                  Comment


                  • #10
                    Ross tech juu. Olen sitä miettiny kyllä mut kattokaas kun se on niin että jos sille tielle lähtee niin se on niin nähty ettei ole paluuta. Kohta huomaa rassaavansa vaikka piti vaan ajaa. Mulla muita vekottimia joita rassaan ja koitan pysyä niissä.

                    No voihan joku mulle linkin laittaa jos viittii kun en oikeen tiedä löysinkö oikeaa heidän sivuiltaan. Osaako noita lukea ihan tavan jannukin ilman sen suurempaa kokemusta?

                    Comment


                      #11
                      Osaa lukea ja aina voi kysyä neuvoa, jos koodin tulkinta mietityttää.
                      Tuo haukkuu hintansa aika äkkiä takaisin, jos miettii, mitä esim. marmoritiskin korjaamo kuittaa vikavalon nollaamisesta. Sitäpaitsi tuohan on ihan myyntikelpoista kamaa, jos siitä haluaa eroon jälkeenpäin...

                      Comment


                      • #12
                        Kiitos vinkeistä tähän asti. Katsotaan miten homma etenee ja palaan sitten myöhemmin...

                        Comment


                        • #13
                          No niin. LMS:ltä sain tiedon että kompura ylikuumenee. Rele vaihdettu ja resonoiva ääni kompurassa joka kyllä tuottaa painetta, mutta mitä ilmeisimmin rikki. Lämmöt jatkuvasti 120astetta ja siitä nousee kun lähtee käyntiin.
                          1700EUR uusi. WTF!!! Noh, kolmen minuutin internet tutkailun jälkeen löysin täälläsen http://www.air-suspension-shop.com/i...a=110&lang=eng .

                          Mietin vielä hetken ennen kuin tilaan mikä aiheuttaa kompuran ylikuumenemisen? Vuotoja ei ole ainakaan merkittävästi.

                          Voisiko olla vain anturi vika ja tilaanko myös tämän anturin samalla kun kompuran? Se kun ei enää sitten hirveästi maksa kokonaisuudessa http://www.air-suspension-shop.com/i...a=566&lang=eng

                          Muita ehdotuksia mistä voisi tilailla osia "järkevästi".

                          Comment


                            #14
                            Tuolta voisi löytyä: http://www.arnottairsuspension.com/

                            Comment


                            • #15
                              Arnotilta ei löydy näemmä kuin jousi/iskareita D3 kasiin. Wabcon kopuroita myyvät A6 all roadiin muttei kasiin. Tai en ainakaan löytänyt...

                              Comment


                                #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja John Doe Näytä viesti
                                Muita ehdotuksia mistä voisi tilailla osia "järkevästi".
                                Tuolta näyttäis löytyvän myös uusi kompura, jos oikein ymmärsin.Ebay.de KLIK
                                Korjaus edelliseen , olikin sama liike kuin edellä mainittu http://www.air-suspension-shop.com/index.php?a=110&lang=eng
                                Viimeksi muokannut KimmoL; 18.6.2012, 17:54.

                                Comment

                                Working...
                                X