Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin pilaaminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Laillinen ei tarkoita hyvännäköistä.

    Vanne ja rengashan saisivat olla sopusoinnussa, ei siis liian leveä kumikaan kapealle vanteelle.

    Jokaisella on näihin omat rajansa, vai löytyykö niitä ihmisiä joille 175 kumi on mahtavan nätti 11" leveällä vanteella ? Kun se ei Toyota Tercelin kaariin muuten mene ?

    Tai 255kumi 7" vanteelle ?

    Comment


    • #62
      Alkuperäinen kirjoittaja julle Näytä viesti
      Mitä järkeä laittaa jollekkin orkkis 7,5" vanteelle 235 kumi? Eikö sekin lasketa jo venykumiksi? Ja on vieläpä epäturvallista kun se möhköfantti sitten taittuu mutka-ajossa alle.
      Toi nyt on jo aikamoista paskaa :D Meinaatko että kun tota vanne/rengas-comboa saa ihan orkkisena audiin, että se ois jotenkin epäturvallinen mutka-ajossa. Joo - eihän se parhaimman näkönen oo tolleen mutta toi turvallisuusläppä ei kyllä pidä paikkaansa.

      Comment


      • #63
        Kuin myös toiseen suuntaan. ;)

        Comment


        • #64
          Mitä järkeä laittaa jollekkin orkkis 7,5" vanteelle 235 kumi? Eikö sekin lasketa jo venykumiksi? Ja on vieläpä epäturvallista kun se möhköfantti sitten taittuu mutka-ajossa alle.
          Toi nyt on jo aikamoista paskaa :D Meinaatko että kun tota vanne/rengas-comboa saa ihan orkkisena audiin, että se ois jotenkin epäturvallinen mutka-ajossa. Joo - eihän se parhaimman näkönen oo tolleen mutta toi turvallisuusläppä ei kyllä pidä paikkaansa.
          Kyllä se on epäturvallista, jos liian leveä kumi on liian kapealla vanteella. Ei tosin vielä tuolla 7,5" leveä vanne ja 235 kumi yhdistelmällä, jos kerran tehtaalta tulee tuollain. Tosin molemmat ääripäät ovan vaarallisia, kun tarpeeksi pitkälle äärimmäisyyksiin menee.

          Comment


          • #65
            Laillinen ei tarkoita hyvännäköistä.
            Nimenomaan, 8" vanteelle kumin "laillinen" leveys on muistaakseni 225, eikä se kyllä hyvältä näytä omaan silmään.

            Joo ehkä ei ihan tuo 7,5" ja 235 vielä ole turvallisuusriski, mutta onhan noita näkynyt esim. 8" on edessä 235 ja takana 255 :)

            Ei se överivenykään enää hyvältä näytä, mutta vähän kärjistetysti heittelette tuota 175 kumia 11" vanteella -läppääkin. Venyttää voi myös nätisti ilman että se sen suurempi turvallisuusriski olisi

            Comment


            • #66
              Alkuperäinen kirjoittaja julle Näytä viesti
              Nimenomaan, 8" vanteelle kumin "laillinen" leveys on muistaakseni 225, eikä se kyllä hyvältä näytä omaan silmään.

              Joo ehkä ei ihan tuo 7,5" ja 235 vielä ole turvallisuusriski, mutta onhan noita näkynyt esim. 8" on edessä 235 ja takana 255 :)

              Ei se överivenykään enää hyvältä näytä, mutta vähän kärjistetysti heittelette tuota 175 kumia 11" vanteella -läppääkin. Venyttää voi myös nätisti ilman että se sen suurempi turvallisuusriski olisi
              Noh, mä nyt vielä vastaan tähän ihan siksikin että laitan ton linkin. Ihan jullelle tiedoksi että renkaasta löytyy leveyden lisäksi myös profiili joka hyvinkin vahvasti vaikuttaa renkaan kokoon. Myös noissa suositustaulukoissa on joissain rengasleveyksissä profiililla merkitystä mille vanneleveydelle kyseistä rengasta suositellaan. Ja ihan lonkalta heitän että renkaan profiililla on suurempi merkitys sille, että taittuuko rengas alle kuin vanteen leveydellä. Ja tarkotan nyt sitten ihan reilua eroa profiilissa enkä mitään 45 vs 50, ettei kukaan rupea saivartelemaan :) Sanottakoon vielä että mikäli toi linkin taulukko pitää paikkaansa niin kuvitteellisessa tilanteessa jossa omassa B6 olisi 10" leveä takavanne niin kyllä oman preferenssin mukainen rengasleveys menee ohi noista suosituksista, alimittaiseksi.

              Linkki stro-taulukoihin

              (joo, ei oo virallinen mutta lähtisin että on aika lähellä totuutta)

              Comment


              • #67
                Joo ehkä ei ihan tuo 7,5" ja 235 vielä ole turvallisuusriski, mutta onhan noita näkynyt esim. 8" on edessä 235 ja takana 255 :)
                No ei tosiaan ole turvallisuusriski. STROn mukaan 8" leveälle vanteelle saa laittaa 215-245 leveät renkaat.

                Omasta mielestä 235-kumi sopii parhaiten 8" levyiselle vanteelle. Tuolloin rengas istuu vanteella nätisti ja rengas on hieman vannetta leveämpi. Tasapainoisen näköinen setti.

                Comment


                • #68
                  Niin, profiilista riippumatta 235 7,5" tai vaikka 8" vanteella on sellainen sieni, eli kumi tulee vanteesta "ulospäin", ettei se silmääni miellytä. Toki olen tietoinen myös profiilista, mutta "ylikokoinen" kumi "liian" kapealla vanteella tekee kuitenkin sen sieniefektin kumelle.

                  Comment


                  • #69
                    Liitytään nyt tähän rengaskeskusteluun :) Itse en mitenkään pidä tuosta venyttelystä, ja äärirajoilla on jo aivan urpon näköistä, mutta en myöskään näistä pullotusmalleista.. Omassa on kesänakit 235/40-18 ja vanteet on 18x8,5.

                    Omasta mielestä tuo on aika passeli setti, nuo omat tassut. Ei pullota, mutta ei nyt pahemmin oo venytettykkään.

                    Kaveri taas totesi että nuo meikäläisen renkaat näyttää urpoilta, kun ei "pullota normaalisti". Vertailuna oli siis kaverin 235/45-17 renkaat 17x7,5 vanteilla.

                    Tuosta voi vielä katsoa tuon meikäläisen setin profiilin edestä päin.

                    Comment


                    • #70
                      Tästähän on mielipiteitä niin paljon kuin on ihmisiäkin. Melkoisen hulabaloon sain aikaiseksi kun heitin tuon turvallisuusseikan ilmoille. Pieni sievä veny on mielestäni plussaa. Riippuu tosin hirveästi autostakin. Kaverini autossa on 10" vanteilla 215/40 vaiko 45 kumit joka kulmassa, hienolta näyttää kun keula viistää tienpintaa. Toki hiukan överiveny, mutta jos ei liikaa tuo ulos niin on mielestäni ihan passeli.

                      Comment


                        #71
                        Nimenomaan, 8" vanteelle kumin "laillinen" leveys on muistaakseni 225, eikä se kyllä hyvältä näytä omaan silmään.
                        No hemmetti, sehän istuu siihen juuri niin kuin kuuluukin. Lukemattomissa autoissa ollut 225/255 yhdistelmä 8 ja 8,5 tai 9 vanteilla ja ne on just eikä melkein oikean kokoiset. Nää 215 renkaat 9" vanteella on jotain ihan älytöntä. Näyttää suorastaan koomiselta, kun rengas ei peitä ollenkaan vanteen reunaa. Lisätään nyt tähän soppaan vielä Lexus-tuuninkivalot taakse ja DRL-valot eteen. En kyllä keksi yhtään autoa, jonka näkö olisi itse asennetuilla päivävaloilla muuttunut parempaan suuntaan.

                        Comment


                        • #72
                          Eikös näille rengaskeskusteluille ole ihan omiakin lankoja... ;)

                          Comment


                          • #73
                            Mä en ala enään väittelemään rengasasoista, kun niistä saa täällä niin kiivaan keskustelun.
                            Tai no sen verran, että taitaa Paskatissa olla just 235/45 7.5/17 vanteella ja aika hemmetin lujaa saa ajaa mutkaan, että se siitä taipuisi alle aiheuttaen turvallisuusriskin. Ja renkaissakin on eroja. Enemmän toi Audin 235/40 8,5/18 vanteella tuntuu antanvan periksi. Erona koon lisäksi on se, että Passatissa on SportContactit ja Audissa jotku kiinarenkaat.
                            Enemmän turvallisuusriskiä taitaa kuitenkin olla ylivenyissä, jossa vanteella ei ole kumin suojaa reunoilla.

                            Mutta joo kuulun siihen porukkaan, joka ei noista venyjutuista perusta.
                            Hyvä, kun noi jälkiasennus led-päivävalot mainittiin. Ne on ehkä tällä hetkellä se juttu mitä en tosiaan ymmärrä. Mitähän niillä haetaan, kun ulkonäköä ne ei paranna.

                            Ja aika lopuksi, aika harva henkilöauto näyttää hyvältä 20+" renkailla. Kiiltävät kromivanteet ei sovi, jos auto muuten on kun joen pohjasta nostettu.
                            Viimeksi muokannut Puuhapete; 5.6.2012, 08:51.

                            Comment


                            • #74
                              Käytettävyyden pilaaminen ottaa päähän, esimerkkejä:
                              • Laitetaan valoteholtaan orkkiksia huonommat tuning-valot, tai leditakavalot jotka talvella muurautuvat umpeen
                              • Liiallinen madaltaminen, jolloin pohja raapii maata normaalissa kaupunkiajossa
                              • Renkaat, joilla ei voi ajaa kaarreajoa ilman että lokarit rapisee

                              Harrasteautot on eri juttu, mutta sen ainoan käyttöauton käytettävyyden pilaaminen on vaan pöljää. Ymmärrän toki senkin, että kaikille se elämys ei tule autolla ajamisesta, vaan tärkeintä on ottaa niitä instagram-kuvia joissa puskurin ja asvaltin väliin on saatu mahdutettua tulitikkuaski tms. ;)

                              Comment


                                #75
                                Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                                Hyvä, kun noi jälkiasennus led-päivävalot mainittiin. Ne on ehkä tällä hetkellä se juttu mitä en tosiaan ymmärrä. Mitähän niillä haetaan, kun ulkonäköä ne ei paranna.
                                Mulle on moni perustellut sillä, että kun on ksenonvalot autossa, niin ei viitsi niitä kalliita polttimoita kuluttaa. Jokseenkin huutonaurulla olen vastannut väitteeseen. Jos ei persus kestä ostaa 2v välein uusia polttimoita, jotta valoteho pysyy jatkuvasti hyvänä, on autoilu väärä liikkumistapa.
                                Niin ja on jotkut niitä ulkonäöllä perustellut, mutta eipä se(kään) ole pois mun pussista, joten siitä vaan.

                                Comment


                                  #76
                                  Audi RS2:n orkkiskumi on 245.40 R17 ja asennettu 7 tuuman vanteelle. Mielestäni näyttää fiksulle verrattuna siihen, jos 205 leveä kumi on 9 tuuman vanteella. Käyttöominaisuuksiakin on huomattavasti enemmän, kun ajelee näitä huonokuntoisia teitä ympäri maata. Ja toiseksi, itse en suosi orkkismerkkejä ja rinkuloita toistaiseksi. Mutta mielihän muuttuu ajan myötä. ;) Saa ne "tiliotteet" olla vielä kansiossa.

                                  Ja jokaisella on oikeus rakentaa autoansa niin kuin parhaaksi näkee. Omat rahat, oma maku ja toisten kannustava tai moittiva asenne. Ikinä se ei ole hyvä kuiteskaan.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Omasta mielestä vanteesta hieman ulospäin pullottava rengas on juuri passelin näköinen. Tälläisestä konfiguraatiosta myös kiittää autonkäyttäjä, joka päivittäin taskuparkkeeraa korkean kanttarin viereen. Vaikka kuinka skarppina yrittäisi olla olisi, niin joskus herpaantuu keskittyminen ja kanttariihottumaa tulee vanteeseen, jos rengas ei suojaa sitä yhtään.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Audin voi pilata myös orkkisvanteilla. Ja pahasti.

                                      http://www.original-felgen.com/

                                      Tuolta sivuilta en kelpuuttais kun ehkä 4-5 vanteet.

                                      Comment


                                      • #79
                                        [ame]http://www.youtube.com/watch?v=rNY9Dx617N8[/ame]

                                        Minusta tuo on aika tehokas keino pilata audi...

                                        Comment


                                        • #80
                                          Noh, paikkamaalaus on ainakin helppoa.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Kaveri maalasi tuollasella sähköruiskulla kilpuri miniään ja siitä ei kyllä tullu oikeen mitään. Ruisku räki ja jälki oli niin hirveetä, ettei kelvannut edes kilpuriin. 2 komponenttimaalin sekotussuhteella oli toki osavaikutus tulokseen, muttei se kaikkea silti selittänyt. Auto maalattiin myöhemmin uudelleen ihan paineilmaruiskulla niin saatii kiitettävä lopputulos.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Minusta tuo on aika tehokas keino pilata audi...
                                              No tuo on nyt helppo palauttaa alkuperäiseen kuosiin jos haluaa, repimällä irti, (tuo plasti Dip) vai miten se meni?

                                              Comment


                                              • #83
                                                Nuo sähköruiskut on ihan paskaa.. itse en ole nähny autoille sopivaa yksilöä viel koskaan.

                                                Rakennuspuolelle kelpaavat jotenkin.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                                                  Muutama asia, jotka hymyilyttävät minua:
                                                  - ylileveät vanteet suhteessa renkaisiin
                                                  - yliampuvat madallukset erityisesti silloin, kun camberit on jääneet säätämättä/säätövarat loppuneet kesken ja erityisesti tämä setti yhdistettynä yhdistettynä edelliseen
                                                  - kolmen tuuman pakoputkenpää(t)
                                                  Audi pilaa autot jo ilmeisesti tehtaalla, mk2 3.2 TT:ssä on kummallakin puolella inan vajaa 4 tuumaiset röörit.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Led-päivävaloista sen verran...
                                                    Varmuudella tiedän ainakin yhden auton, johon ne sopivat jälkiasennettuina.
                                                    Mazda MX-5 Na, eli ensimmäinen sukupolvi tuosta kuninkaallisen hienosta avosta.
                                                    PAlJON kivempi ajaa päivävaloilla kuin nostaa ilmajarrujen tapaiset luukkulamput ylös :)

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Audi pilaa autot jo ilmeisesti tehtaalla, mk2 3.2 TT:ssä on kummallakin puolella inan vajaa 4 tuumaiset röörit.
                                                      Piti ihan käydä mittaamassa ;)
                                                      Vakiot 3,3 tuumaa. Mutta näin kyllä tänään sellaisen pakoputkenpään Audissa että kiinnitti huomiota. Leveyttä ehkä noin 7 tuumaa ja korkeus arviolta 4.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Audi pilaa autot jo ilmeisesti tehtaalla, mk2 3.2 TT:ssä on kummallakin puolella inan vajaa 4 tuumaiset röörit.
                                                        No ei se tuosta yksityiskohdasta kaunista tee, vaikka auto rullaa tehtaalta linja-auton rööreillä varustettuna.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Se vasta karmea olisikin, jos kummallakin puolella olisi yksinäinen mehupilli...
                                                          http://www.audituningmag.com/wp-cont...udi-tt-vmr.jpg
                                                          Vai onko nuo nyt ihan hirvittävän rivot?

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Mun audi pilas itte ittensä ku pudotti rinkulat nokilta ihan omia aikojaan :D Ei oo napannu kiinnittää niitä takas, näyttääpi tuo paremmalta ilman.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Aina ollut ja tulee olemaan ruminta Audeissa: Merkitön maski
                                                              Lisäksi rumaa autossa kuin autossa ovat "Lexus" valot, angel-eyesit, yliampuvat korisarjat, lisäledivalot, liekkikuviot...

                                                              Ylimatalat autot ovat myös turn off
                                                              Aikalailla alkuperäinen on nättiä

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X