Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Autonkuljetuspalveluita

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Autonkuljetuspalveluita

Kävi niinkin lahjakkaasti että A8:n bensapumppu sanoi työsuhteensa irti. Asiassa ei sinänsä ole mitään erikoista, paitsi että kun pöydällä on uusi pumppu (hinta reilu 100e) ja kuopiossa vaihdosta haluttaisiin reilu 1000e niin hyvin lyhyen harkinnan jälkeen päädyin valitsemaan tee-itse vaihtoehdon. Ongelmana vaan on saada kiesi talliin, eli helsinkiin, espooseen tai vaikka siuntioon.

Mistäköhän kannattaisi kysellä kuljetusta ? Jokunen laveteilla ajeleva rekkafirma on soiteltu, ja periaatteessa kuljettavat "kunhan jotain kuormaa tulee sinne suuntaan..." eli voi olla että a8 ruostuu puhki ;) ennenkuin kyyti tuolla mallilla löytyy.

Hinausfirma toki tuo, mutta jos mennään normaalilla hinaustaksalla niin maksaa varmasti enemmän kuin 1ke...

trailerinvuokrahan on halpa, mutta vetoautoksi ei kelpaa edes isohko henkilöauto (kärry + auto noin 2300kg)

Joten onko kenelläkään hyviä ideoita ?

Odotat, että joku superavulias harrastajaveli ilmoittaa, että voit mennä korjaamaan sopivaa tallivuorkaa vastaan autosi hänen tiloihinsa?

Varmaan kyllä edullisempikin korjaamo löytyy, kun jaksat vähän soitella ympäriinsä. Onko tuolle hinnalle perusteet?

Comment

Eikö sinulla ole autopalveluvakuutusta? Sisältyy ilman omavastuuta yleensä myös osakaskoon.

Comment

Autopalveluvakuutus maksaa pääsääntöisesti hinauksen lähimpään korjaamoon jossa vika saadaan kuntoon. Tiedän kun työkseni hinuria ajan. Ja tosissaan jos ihan tuntemattomana lähdet kyselemään hinuria tuomaan auton Kuopiosta Espooseen, ei 1ke riitä... lähempänä kahta...kilometritaksat yleensä. Tutuilta saattaa saada halvemmalla.
        SE-Mäkinen on yksi vaihtoehto, kun ajaavat uusia pohjoiseen, yleensä tulevat tyhjänä takaisin.

Vartavasten yhden auton haku Kuopiosta tulee kalliiksi. Jos tosin saisi menokuorman Mikkelistä sinnepäin/toisen paluukuormaan niin sitten pystyy neuvottelemaan aika paljonkin hinnasta. Ja olisi Mikkelissä jo puolimatkassa.. ;

EDIT: Tuli mieleen.. AF-Osamyynti Leppävirralta on ostanut AVK:lta yhden purkuauton joka on Mikkelissä. Toisivat varmaan Mikkeliin samalla kun hakevat romun meiltä. Eihän se Etelä-Suomessa ole mutta lähempänä.
        Viimeksi muokannut Paranormalix; 4.5.2012, 17:17. Perustelu: muisti palailee pätkittäin

Comment

Selvyydeksi... Vakuutus kattaa lähimpään asiantuntevaan korjaamoon hinuun, ja valitettavasti vakuutusyhtiö ei katso että kuopiossa ei osattaisi vaihtaa pumppua ;)

Hinta tulee siitä että merkkiliike vaihtaa koko helvetillisen tankin sisälläolevan muoviklunssin joka maksaa... Paljon. Itse puran muoviklunssin ja vaihdan pumpun joka maksaa paaaljon vähemmän + laatikon olutta.

Se mäkinen on koettu. Kaveri on autoliikkeessä töissä ja sai järjestettyä autolle kyydin etelään, jopa hyvin järkevään hintaan... Mutta SE mäkinen ei ota käymättömiä kyytiin. Rekka jopa kävi korjaamolla kääntymässä, sillä idealla että jos keksintö saataisiin edes hetkeksi käyntiin, mutta ei lähtenyt. (korjaamon kaveri tosin totesi että olisi sillä kuskilla ollut vehkeet saada se kyytiin, mutta kun sopimus ei edellytä, niin ei kiinnosta...)

Enkä varsinaisesti odota tallipaikkatarjousta, vaikka toki sellainen kohteliasta olisikin. kyllä kysymys koski nimenomaan kuljetus vinkkejä.

no katellaan :)

Comment

Taitaapa Juisii osata varoa umpikieroja savolaisia.

Comment

Et satu tunteen ketään kellä ois hinaukseen sopiva auto, eli paku/kuorma-auto?

Comment

Ei ny lähdetä parjaamaan savolaisia ;) se voi olla että joku savolainen lopulta tuo sen sieltä pois :)

sopivaa pakua ei just ny ole kenelläkään tutulla, mutta täytyy laajentaa kaveripiiriä...

Comment

Mikään muu autokorjaamo merkkiliikkeen sijaanko ei tule kyseeseen? Kyllä ne sielläkin sulle vaihtaa toimittamasi pumpun tuntitöinä ihan saletisti, jos on pakko olla merkkiliike.

Itse kyllä korjauttaisin auton siellä missä se nyt on kuljetusjärjestelyjen sijaan.

Comment

Overdrive.fi, niin siellä on ollut silloin tällöin autolleen kyytiä vailla olevia ja kyydin tarjoajia. Haulla sieltä löytyy muitakin vastaavan aiheen viestiketjuja. Huomioikaa linkittämäni ketjun ikä, että osin varmaan tiedot jo vanhentuneet.

Comment

Yks vaihtoehtohan olis, jos ongelma ei vielä ole ratkennut, vuokraat vaikka Hertziltä pakun ja traikun, mistä saat ja jätät sen transun sinne Eteläsuomen toimipisteeseen.

Niin tietysti se traileri pitäis palauttaa lähtöpisteeseen, mutta reilusti alle sen kiloeuron hinnoissa menis, no...?

Comment

Ja traileriin vinssi....

Comment

Kyselet tuttavpiiristä, josko sieltä löytyis sopiva veturi (ja kuski jolla pikku e) autonhakuhommaan. Kantsii huomioida, että A8:sin kokoista/painoista autoa + traileria ei ihan millä vaan autolla laillisesti vedetä.

Stten traileri vuokralle ja käytte hakemassa auton Savosta.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                            Mikään muu autokorjaamo merkkiliikkeen sijaanko ei tule kyseeseen? Kyllä ne sielläkin sulle vaihtaa toimittamasi pumpun tuntitöinä ihan saletisti, jos on pakko olla merkkiliike.

Itse kyllä korjauttaisin auton siellä missä se nyt on kuljetusjärjestelyjen sijaan.
                            Eikö nyt kannattaisi tätä Petrin vaihtoehtoa miettiä?
                            Jos marmorilla maksaa homma tonnin, niin varmasti joku pikkupaja tekee sen ns.puoleen hintaan. Mielestäni ei mitään järkeä miettiä auton tänne saamista enään, jos ei SE mäkinen onnistunut.

Comment

Merkkikorjaamolla maksaa tonnin koska siellä asentavat koko pumppuyksikön joka maksaa n. 900e. Eiköhän auton sijaintipaikoilta tosiaan löydy joku muu paja joka sinulla olevan pumpun sinne saisi asennettua.

Comment

No, kehotuksista huolimatta, kiesi tulee kyydillä kuljetuksena etelään, hinta 400e. (Ei ole vielä tullut, mutta homma on alustavasti sovittu...halvemmalla en saanut mistään tarjousta ajokunnottomalle autolle)

Vaihtoehto "a" korjata paikanpäällä ei ole edellenkään mielestäni mikään ehdottomasti paras vaihtoehto...

Auton hinuu paikalliseen pajaan, joka haluaa välttämättä irtopumpun vaihtaa 100e , vaihtoduuni 160 e ( halpa ?), junalippu kuopioon 67 e, taksi pajalle 20 e, bensat etelään 70 e , vapaapäivä hakureissulle -priceless :)?

Huom. Se että turaan ja manaan pumpun kanssa itse tuntitolkulla on ilmaista ;)

Onko joku itse oikeasti vaihtanut tuota pumppua A8:n ? koska jos olen ymmärtänyt oikein ameriikan voorumeilta (ja youtubesta ;) niin se ei ole ihan pelkkä "pumppu pois - uusi tilalle" keikka ? Toki jos on, niin hyvä niin...

Comment

eilen kävin iltapäivällä hinurilla Kuopiossa ja tulin tyhjiltään pois, tosin vain Mikkeliin asti. Mutta kun koko matkalle oli jo maksaja, niin aika halvalla olisin tuonut "puolimatkaan". Valitettavasti näitä keikkoja ei kovin paljoa etukäteen tiedä...

ja kollega lähtee tänäänkin Kuopiossa poikkeamaan, samalla kuviolla. Vuoteen ei ole käyty kertaakaan ja nyt kahtena päivänä peräkkäin...

Comment

Auton hinuu paikalliseen pajaan, joka haluaa välttämättä irtopumpun vaihtaa 100e , vaihtoduuni 160 e ( halpa ?), junalippu kuopioon 67 e, taksi pajalle 20 e, bensat etelään 70 e , vapaapäivä hakureissulle -priceless :)?
                                    Joo ja clubin jäsenmaksu 25 erkkiä vuodessa.
                                    Meinaan, että kyllä joku klubitoveri olis autos pajalle hinannu, ja taksiakaan et olis tarvinnu käyttää. Vaikka minä, mutta kun tuo Myy päätti nyt ottaa hieman itteensä;).

Comment

Itsekin olen todennut klubijäsenyyden hyödylliseksi. Olen saanut apuja tunnin varoitusajalla, kun edellinen perhelossi päätti nykästä itsensä vikatilaan mistä ei selvitty akun irroituksella jne... Sain siis apuja kerhotoverilta, ja hän tuli sitten omalla vapaa-ajallaan ilmaiseksi resetoimaan C4 koppaisen ongelmat ja matka jatkui ;)

Itse ostelin tuon keikan jälkeen oman ross-tech piuhan (aidon) ja olen itse auttanut kerhotovereita sitten sen kanssa, jos olen pystynyt omilta sovituilta menoilta.

Comment

Mitä rekkafirmaa suosittelette autonkuljetukseen Saksasta- Suomeen? Mielellään Ouluun asti mutta ei aivan välttämätöntä. Neckarsulmissa odottelis hieman laittoa vaativa A4 kyytiä uuteen kotiin. Edullisin tarjous karvan alta 1000€ Ouluun asti. Tarjouksia voi laittaa vaikka privana.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Mara Näytä viesti
                                          Mitä rekkafirmaa suosittelette autonkuljetukseen Saksasta- Suomeen? Mielellään Ouluun asti mutta ei aivan välttämätöntä. Neckarsulmissa odottelis hieman laittoa vaativa A4 kyytiä uuteen kotiin. Edullisin tarjous karvan alta 1000€ Ouluun asti. Tarjouksia voi laittaa vaikka privana.
                                          Kurkotrans Oy
                                          http://www.jepjep.fi/kotisivut/kurkotrans.html

Tuo firma tuo siististä ja luotettavasti autot kaverin autoliikkeelle. Ei pidä hämääntyä sivujen ulkonäöstä, asiallista toimintaa kaikin puolin.

Comment

http://www.galaxytrans.fi/ kautta pari autoa tuottanut Hkiin. Pohjois/keski-saksasta ~700eur Hkiin.

Comment

Ei taida kovin hengissä enää olla ko pulju. Autot seisonu aivan tautisen kauan vuosaaressa. Osa jo myyty poiskin.

Comment

Tuli kyyti tilattua eräältä firmalta ja auto on matkalla. Ei ole mikään topicissa mainittu yritys. Tilasin rekkakyydin Ouluun asti ja laskin, että mieluummin maksan n.200€ enemmän vs. Helsingistä nouto. Auto alkaa olla pikkuhiljaa huoltoa vailla ja hieman muutenkin korjattavaa mutta silti ajokuntoinen. Päätin ottaa rekalla kotiovelle asti ja rauhassa tehdä huollot täällä jne.. Tuli hieman yllätyksenä, kun kuljettaja ilmoittaa ajavan auton etelästä tänne, koska ei muita autoja ole tänne päin tulossa! Asiasta ei ole kysytty mitään lupaa ja tuli ilmi kuskin kanssa jutellessa toimituksen aikatauluista. Uskon, että kaikki menee hyvin mutta mielestäni olen oikeutettu hyvitykseen. Jätetään palvelu toteuttamatta, josta olen maksanut. Mitä olette mieltä? Kuulostaa varmasti nipottamiselta mutta meinaa olla kusetettu olo jostain syystä. Sama olis ollu jo Saksasta/ Hesasta itse hakea ja säästää hieman.

Comment

Kyllä mun mielestä jos on tilannut nimenomaan rekkakyydin niin ei se se sillon ole rekkakyyti jos se ajamalla tuodaan, joten vähän ihmettelen jos mitään ei ole mainittu tilaajalle. Olisihan autossa voinut olla vaikka joku vika joka estää pidempään ajamisen.

Comment

Working...
                                                  X