Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 ostamassa.

    Nyt ei ole ihan täyttä varmuutta, että kuuluuko tämä tänne vai johonkin muualle.

    Olen siis hommaamassa itselleni coupe mallista S2 vuodelta 1992.
    Auto on tuotu aikanaan saksasta ja kilometrejä mittarissa ei ole mitään hirvittäviä lukemia. Moottorina on 2,2L 20v turbo mallimerkinnältään B3. Autoon on vaihdettu Porschen Garret K26 ahdin ja ilmeisesti joku softa (tästä ei ole sen enenpää tietoa).

    Eli nyt olisi tarvetta tietää asioita, mitä tuollaisesta autosta pitää tarkistaa ja ottaa huomioon kauppoja tehtäessä?

    #2
    Esson baariin ois tämä kuulunu. Tänne vaan 70-80 lukujen vaihteen ja sitä vanhemmista malleista jutut. Moottori tyyppi on 3B ja taitaa tuo ahdin olla gt sarjan garret K26 pakopesällä. Ässään pätee samat säännnöt kuin muihinkin 80 malleihin. Jos jotain pikkulaittoa on, tai kone pätkii yms, niin kannattaa varata touhutonni korjauksiin.

    Comment


      #3
      Mitä nyt 20v vanhan ässäaudin ostamisessa pitäisi huomioida...

      Ensinnäkin se, että on melkein ihan sama mitä on kilometrilukema (isokaan lukema ei haittaa, jos autoa on pidetty kunnossa ja remontoitu asiaan kuuluvalla tavalla, sekä pieni lukema ei ole tae ongelmattomuuksista).

      Kun tulee ongelmia, tuon ikäisissä pitää itsellä pysyä työkalut kädessä ja oltava osaamista, tai kunnon kukkaro ja suhteet hyvään paikkaan missä sitä voi laittaa.

      Perustekniikaltaan kone on hyvä ja "helppo", foorumilla paljon asiaa I5:sta, sekä nettistä saa vaikka mitä ohjetta ongelmien ratkaisuun (lähtien tehtaan korjausmanuaaleista).

      Kori yms. tekniikka on myös perusjuttua, mutta ikä alkaa tekemään jo sen, ettei kaikkia osia enää ihan niin vain saakkaan, tai maksaa (jopa käytettynä) melkoisia summia.

      Comment


        #4
        S2 on hieno peli, mutta ikä alkaa tosiaan jo vaivaamaan. Käy koeajamassa auto ja jos siitä ei mitään hälyttävää ilmene ja se miellyttää sinua niin eikun hankintaa tekemään.

        Konetta kannattanee kiusata kunnolla. Jos nykimistä, prötäämistä yms. esiintyy, niin harkitsisin uudemman kerran. Turbo/softa/ties mitä muuta on vaihdettu, niin voi olla hankalaa lähteä hakemaan vian aiheuttajaa. Itse en ihan heti ostaisi virikonetta, jos se ei pelaa kunnolla.

        Jos auto ilmastoitu, niin varmista myös sen toiminta. Sen korjaaminen on pahimmillaan juuttaan kallista.

        Auton kilometreillä ei tosiaan tuon ikäisessä ole juuri merkitystä, vaikka myynnissä on tosiaan yllättävän paljon tosi vähillä kilsoilla olevia autoja. Noh, uskokoon ken tahtoo, että 20v autossa on 150tkm lasissa. En siis referoinut tähän autoon, mutta noin yleisesti.

        Touhutonni on syytä tosiaan olla taskussa yllättäviä huoltoja/korjauksia varten.
        Viimeksi muokannut Ilkka L; 26.4.2012, 21:38. Perustelu: typoja korjattu

        Comment


        • #5
          Ja koeajolle kannattaa ottaa sitten joku mukaan, joku joka ei välttämättä ole niin haltioissaan ostoksesta. Löytää kummasti helpommin kaikkea mikä itseltä saattaa ensirakkauden huumassa jäädä näkemättä / kokeilematta.

          Comment


          • #6
            Komppaan Ilkkaa. Urssista tosin kokemusta, mutta pistetään esimerkkinä ahtoputket. Uusi marmorilta maksaa >200 ja niitä on kolme, hinnat vaihtelee tuossa kaikille. Käytetty iipeistä maksaa sen 50€ ja se saattaa laueta ensi viikolla :) Painevaraaja toisena esimerkkinä. Hyvin yleinen "huutomerkin" näyttäjä ja hinta saksasta 300€, suomesta et edes halua tietää.
            Huomasin vain tuolta toisesta threadista, että lainalla melko nuorena meinasit hommata, niin vähän varoittelen. Tuohon autoon saa helposti menemään "yllättäen" tonnin/kaksi ihan yhtäkkiä.
            Itselläni on 230tkm ajettu urs4, joka on nyt hävittänyt tyhjäkäyntiöljynpaineensa. Itse en ota stressiä asiasta, kun on toinen pannu työn alla, kunhan kestää kesään, mutta monella tuo aiheuttaisi taas harmaita hiuksia...

            Comment


            • #7
              Joo. Kaveri on lähdössä mukaan sitten, jos ollaan sitä menossa katsomaan ja lainaa otettaessa on tarkoitus se "touhutonni" ja vähän ylikin varata. ja ensimmäisenä tarkoitus olisi nimen omaan viedä hariselle penkkiin ja laittaa softa sellaiseksi, että sen tietää mitä sielä on.
              Alle 300hp tuolla tehoa on myyjän mukaan. Ja pistetään nyt se linkki myynti-ilmoitukseen niin pystytte sen perusteella hieman yksilöimään tuota.

              Comment


                #8
                Jos tulee kaupat, niin elä vie hariselle. Tältä foorumilta löytyy nimimerkki "porkkis", joka laittaa softan kuntoon halvemmalla ja toimiikin vielä paremmin.

                Comment


                  #9
                  Ilmastointiin ei enää edes saa kaikkia osia marmorilta tai Speediltä. Nimimerkillä "mistä löydän sinut, kurvikkaan letkun kompuran ja kennon välistä".

                  Touhutonnillakaan ei ihmeitä tehdä, suosittelen pitämään varalla kahta.

                  Comment


                  • #10
                    Ja kyllähän tuo hauska peli on varmasti, kun pitää kunnossa ja ei anna karstoittua :) Siksi tässä vain varoitellaan, että tuon ikäinen tuo ylimääräisiä kuluja melkoisesti. Itsekin osaltaan "yllätyin", tosin osa johtuu siitä, että tuon tahtoo pitää vimpan päälle kunnossa ja esim. omani tulen joko tänä tai ensi kesänä maalauttamaan, riippuen koneen loppuhinnasta :)

                    Comment


                      #11
                      Kyllähän ässään rahat saa uppoamaan, tosin jos vaan on tieliikenne kuntoinen ja toimii jotenkuten, ni eihän sitä pakko yhdestä palkasta tarvii tiptop kuntoon laittaa. Itsekkin olen tässä neljättä vuotta pikkuhiljaa laitellut, ja rupee kohta olee melkeen uus auto.

                      Comment


                      • #12
                        Taidetaan tosiaan kyllä lykätä tuota ässän hommaamista myöhemmälle.
                        Ruvetaan rahaa laittamaan pikkuhiljaa säästöön. (täytynee tehdä oma tili sitä varten, ettei vahingossa kuluta säästöjä pois) ;D

                        Comment


                        • #13
                          Voisin sanoa että järkevä päätös. Itse en ollut, 5v sitten. nimimerkillä prätkä kaaduttu ja lainaa lyhennellen. Käteen ei jääny loppupeleissä kun lainan rippeet ja pysyvä vamma. Kantapään kautta mennään.

                          Kuten toisessa topikissa jo mainitsit että 80 kanssa tili vetää tyhjää niin kyllä se S2 kanssa vetää miinukselle ja pitkälle.

                          Comment


                          • #14
                            Jep. Pientä harrastelua täytyy kuitenkin tuon nykyisen 80q kanssa tehdä ja laittaa se sellaiseen kuntoon, että sillä kehtaa ajaa baarin eteen ilman, että on pussi päässä =D

                            Comment


                              #15
                              Taidetaan tosiaan kyllä lykätä tuota ässän hommaamista myöhemmälle.
                              Ruvetaan rahaa laittamaan pikkuhiljaa säästöön. (täytynee tehdä oma tili sitä varten, ettei vahingossa kuluta säästöjä pois) ;D
                              Höpö höpö, elä kuuntele muiden neuvoja vaan mee tunteella :)
                              Voihan noi pelit hajoilla joo ja montako S2:sta löytyy jotka ei olisi hieman monoakin saanut?

                              Autoja jos järjellä ostas niin kulkis polkupyörällä.

                              Comment


                                #16
                                Säästä pari vuotta ja osta TeroPee;n ässä. Se on sitten ainakin "kuin uusi". :D

                                Comment


                                • #17
                                  Tunteella pitikin mennä, mut kun en saa rhaotusta järjestymään mistään niin täytyy lykätä sitä ostamista =D

                                  Comment

                                  Working...
                                  X