Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rengasmaailma Suomenoja erikoista palvelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Rengasmaailma Suomenoja erikoista palvelua

    Kävin vaihteeksi tuolla Rengasmaailman Suomenojan toimipisteessä vaihdattamassa kesärenkaat alle.

    Varasin ajan netistä ja siellä ei missään kerrottu hintaa. No soitin sinne ja kysyin hintaa, vastaus oli että normaalisti maasturit 40 euroa mutta menköön tällä kertaa Q7 normihinnalla eli 35 euroa. Ok, puhelusta jäi hyvä fiilis, palvelu vaikutti olevan kohdallaan.

    Mutta paikanpäällä vastassa olikin paikan esimies joka sanoi että maasturit poikkeuksetta 40 euroa, esimiehen sana ratkaisee. Tietenkin vetosin puhelimitse saamaani informaatioon johon vastaus oli pysäyttävä "Mene renkainesi jonnekin muualle!". Kun jäin siihen hölmönä seisoskelemaan niin homma jatkui: "No PERKELE laitetaan sitten se 35 euroa!!".

    Aika monen tutun kanssa tästä puhuin ja yleiskommentit olivat ettei tämmöistä "vanhanajan" palvelua todellakaan oikein missään enää tapaa. Yrityksistä iso osa on suuria organisaatioita missä tämmöiset palvelijat siivotaan pois hyvin nopeasti. Tässä tapauksessa raskauttavaa mielestäni on se että kyseessä oli paikan esimies. Itse en ole kyllä vuosiin törmännyt tämmöiseen kohteluun.

    #2
    Se on kato sesonkiaika, niin on varaa valita asiakkaat.

    Comment


      #3
      Tai esimies oli sitä mieltä että äijä ajaa isolla preeemium-masturilla ja kitisee viidestä eskosta :D !!

      Comment


        #4
        Kuten hyvin tiedätte audimiehille säästöä on se pienikin säästö :)

        Comment


          #5
          BTCF:lla juuri keskustelu menossa saman ketjun liikkeestä joka ei suostunut asentamaan netistä tilattuja renkaita ollenkaan.

          Ajat seuraavalla kerralla mun pajalle vaikka matka vähän pitenikin.

          Vantaan Motonetin pihalla näytti muuten olevan renkaiden vaihto 20€.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
            BTCF:lla juuri keskustelu menossa saman ketjun liikkeestä joka ei suostunut asentamaan netistä tilattuja renkaita ollenkaan.
            Näin toimi myös Euromaster Kangasala kun 3 vuotta takaperin halusin netistä tilatut renkaat vanteille ja alle.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja thompson Näytä viesti
              Näin toimi myös Euromaster Kangasala kun 3 vuotta takaperin halusin netistä tilatut renkaat vanteille ja alle.
              Nykyään yrittäjä vaihtunut ja eilen kävin pyöräyttää nettikumit vanteille

              Comment


                #8
                Kehitys menee nettikaupan myötä juuri siihen että rengasliikkeet alkavat laskuttamaan siitä mitä oikeasti tekevät eivätkä enää voi sumplia työn osuutta renkaitten hintaan. Tai näin se menee joissain paikoissa, monessa on vielä renkaitten hinta todella korkealla "OVH" hintoja. Ihan terve kehitys omasta mielestäni.

                edit: No Amrif on näköjään ymmärtänyt millä alalla ovat, eli palvelualalla!

                Comment


                  #9
                  Amrif Järvenpäässä puolestaan sanoo, että voitte tilata vaikka renkaat netistä suoraan heille. Ilmoittavat kun saapuvat ja vaihdetaan sitten alle :)

                  Comment


                    #10
                    "Mene renkainesi jonnekin muualle!". Kun jäin siihen hölmönä seisoskelemaan niin homma jatkui: "No PERKELE laitetaan sitten se 35 euroa!!".
                    Kyllä minä olisin tuossa tapauksessa kohteliaasti kiittänyt vastauksesta ja samalla ilmoittanut, että välitän tiedon myös muille, että tänne ei ainakaan kannata rengasasioissa tulla.

                    Comment


                      #11
                      No näinhän siinä olisi tietenkin pitänytkin toimia. Oli vaan vähän pakkotilanne, suvikumit valmiina takakontissa ja lähialueen muissa paikoissa ajat kortilla.

                      Comment


                        #12
                        Se on aina menestyvän puljun merkki, jos on varaa karkoittaa asiakkaita lyhyen sesonkikauden aikana asenteella "on meillä muitakin asiakkaita". On joo, sinä parin viikon sesonkina, mutta kun firma pitäisi pyöriä ympäri vuoden :)

                        Noh, asiakas onneksi voi nykyään aika monesti valita missä asioi ainakin jatkossa...

                        Comment


                        • #13
                          Kävin tuossa eilen paikallisessa rengasliikkeessä vaihtamassa audiin renkaat.

                          Eli talvirenkaat pois vanteilta ja kesärenkaat samoille vanteilla. Kaikkineen töineen(tasapainotus, pesu yms..) niin homma maksoi 40€. Omasta mielestäni tuo on aika edullinen hinta.

                          Comment


                            #14
                            Pistetäänpä korvan taakse ettei tuonne ole asiaa vaikka asiaa olisikin.

                            Comment


                            • #15
                              Tosta Amrifista pitää sen verran sanoa että, en ole eläissäni missään koskaa saanut niin pa*kaa "palvelua" kun siellä. Vein aikanaan pari vannetta sinne oikaistavaksi. Puhelimessa oltiin sovittu hinta jonka paikalla ollut kaveri vielä vahvisti kun vanteet vein.
                              Homma piti olla valmis seuraavaksi päiväksi, viikko meni ja soittelin perään niin lupasivat ottaa työnalle, seuraavana päivänä tuli soitto; "haloo, sun renkaat on valmiit, tuu hakee". Ok, kysyin moneenko ovat paikalla ja koska voi tulla. Sovittiin että tulen tasan klo. 13 (muistaakseni). Menin pajalle ehkä 4min etuajassa, kävelin, tai siis yritin kävellä halliin sisään kun ovella tuli heppu vastaan ja tokas että "me ollaan nyt tunti kiinni, mä meen syömään. Venaa pihalla." Yritin sanoa että, otan vaan vanteet kyytiin, tuloksetta. Venailin sit reilu tunnin siinä pihalla, kaveri saapui paikalle ja sain vanteet, hinta tosin oli vajaa kaksinkertainen verrattuna sovittuun. En jaksanut enään aiempien kokemusten jälkeen alkaa siitä tinkaamaan vaan maksoin homman ja painuin pois. Ja jatkossa aion pois pysyäkkin enkä kyllä kenellekkään tuota tohdi suositellakkaan. Ajellaan sit mielummin kiinatinapa*koilla ja ostellaan uusia kun on tarvetta.
                              Toki ajat muuttuu, mutta 3-4v tuosta palvelusta edes siedettävään palveluun lienee mahdoton saavutus. Toivotaan toki parasta ja toivotaan että osuin paikalle väärään aikaan tai väärällä naamalla.

                              Comment


                              • #16
                                Mä olen itse laittanut myös tuon puodin tehokkaasti boikottiin jo 5 vuotta stten, mielummin asennutan renkaani vaikka vianorissa siellä saa 150% parempaa palvelua, mutta jos Espoossa asuun niin suosittelen Uudenmaan Rengas Service Olarinluomassa todella hyvä palvelu ja järki hintainen.

                                Comment


                                  #17
                                  Kaikilla Vianoreilla missä olen käynyt on homma toiminut moitteetta, hinnat vaan korkeahkot. Myös star-rengas (oli malmilla) on hoitanut rengastöitä oikein hyvin ja hyvällä palvelulla.

                                  Nytkään rengasmaailmassa ei itse vaihdossa ollut ongelmaa, nopeasti vaihtui ja siististi käsiteltiin renkaita. Ainoastaan työn vastaanotossa ollut höyrypää pilasi koko homman.
                                  Viimeksi muokannut mpelanti; 13.4.2012, 19:28.

                                  Comment


                                    #18
                                    Voihan se Amrif jotain olla tunaroinut joskus aikoinaan, itse olen asioinut sen nuoren jampan kanssa muutaman vuoden. Ei moitittavaa ja yleensä tekee heti homman, kuten tällä viikolla, kun vein vanteet ja renkaat. Soitti parin tunnin päästä valmiiksi. 10-kunta sarjaa mennyt kivuitta siellä parina viime vuotena.

                                    Olen kyllä lukenut mennä vuosilta paljon negatiivistakin sieltä, ehkä porukkaa vaihtunut ?

                                    Comment


                                      #19
                                      Tuttu putiikki se Amrif. Kaveri on siellä ollut varmaan jo lähemmäs 10 vuotta, siltä se ainakin tuntuu.
                                      Ite saanut aina hinnat kohilleen kun siellä käynyt. Silloin tällöin saattaa olla työmiehistä pulaa johtajan takia, mutta ei siitä sen enempää.
                                      Tuntuu, että aina kun siellä käyn, niin siellä on kauhea kiire. Eli koskaan ei kerkiä jauhamaan tikusta asiaa. Mutta, omalla kohdalla ei pahaa sanottavaa ko putiikista.
                                      Jo pelkkä nimen keksiminen on legenda. "mikä hitto tulis nimeks?" "no miten olis amrif, eli firma" ;)

                                      Comment


                                        #20
                                        Hieman topic:ia lainaten millainen hintataso on ollut kun on pitänyt viedä neljä irtorengasta ja saada ne vanteille joissa on toiset kumit. Eli 4x purku + 4x asennus (ja tasapainotus) Kaikki renkaat ja vanteet siis kyydissä, ei allelaittoa. 80e hintana moisesta kuullostaa aika kovalta, kyseessä normi 15" renkaat. Eli tuollaiset 320e/h kun max 15min. homma.

                                        Comment


                                          #21
                                          40e ollut ns. ketjuttomassa rengasliikkeessä. 80 euroa kuulostaa Vianorin hinnalta.

                                          PS. Onko Vesan auto(t) Ylistönmäellä parkissa arkipäivisin, jollain on siellä vastaavaa kalustoa

                                          Comment


                                            #22
                                            Viereisessä Euromasterissa pyytävät jotain 60e luokkaa tuollaisesta hommasta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Euromasterilla maksoi tämä kyseinen operaatio 80e mutta laittoivat samalla renkaat auton alle..

                                              Olivat muuten aika kovaa tykittäny nuo vanteet kiinni, kun ei tuolla isän työpaikan pulttipyssyllä lähtenyt edes täydellä teholla -.- Joutui sitten rengas avaimen ja 1,5m metalliputken yhdistelmällä nuo avaamaan..

                                              Comment


                                                #24
                                                Itse pyrin aina käymään sesongin ulkopuolella rengaskaupoilla. Silloin on vakiduunarit hommissa, jotka tietää tarpeeksi. Lisäksi olen viimeistään pultin kiristystä katsomassa "vittumaisesti" siinnä olan yli :>

                                                Comment


                                                  #25
                                                  ei ole ylistönmäelle ollut asiaa koskaan....
                                                  tai mistä mä tiedän onko emäntä käyny siellä päivisin :-) Sillä on toi satku Audi ajossa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Minulla ensimmäinen ja viimeinen asiointi Suomenojan Rengasmaailmassa oli noin 10 vuotta sitten.
                                                    Enpähän ole koskaan saanut mistään niin surkeata palvelua ja joutunut odottelemaan, saamatta lopulta yhtikäs mitään. Tässä tapauksessa ei ollut edes sesonkiaika. Muutamalta työkavereilta tuli samat kommentit, meni kyseinen putka omalle "ihan hätätapauksessa"-listalle.
                                                    Sellaista hätää ei taida ihan heti pääkaupunkiseudulla tulla vastaan, että olisi tarvetta käyttää heidän palveluitaan.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Malmin Vianor on hämmästyttävä paikka. Sesonkiaikanakin henkilöauton renkaidenvaihto vanteille on mennyt reippaasti alle listahinnan.

                                                      Jopa siis niin, että jo talvirengassesongissa pk-seudulla (olikohan lokakuun alussa) soittelin aamusta sinne, että "mulla ois nastarenkaat kyydissä, tartteis saada alla oleville vanteille, onnistuuko?" vastaus oli "joo, tuuppa tos puolen päivän aikaan" ja maksoi huimat 40e, toki reissussa meni ehkä tarpeettoman kauan, mutta silti. Seuraavaksi soittelin heille 2kk myöhemmin, että mulla ois pari kierrosta vanteita, kierros irtorenkaita ja sit vielä alla olevat nastarenkaat pitäis toiselle vannekerralle laitella, vastaus oli "no läheppä tulemaan, 90e"
                                                      Viimeksi muokannut gedu; 16.4.2012, 20:33.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X