Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Voiko GPS:n nopeusmittariin luottaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Itse hieman ihmettelen näitä ~10km/h heittoja GPS:aa käytettäessä. Itse ajan matkat aina GPS:n mukaan, mutta tottakai tiedän mitä mittari näyttää "noin" kun on tietty nopeus GPS:ssa. Se, että 10km/h heitto pääsee yllättämään, niin tämän pitäisi näkyä mittaristossakin vähintään 10km heittona totuttuun nopeuteen. Vai ajaako joku siis täysin katsomatta mittaristoon? Ainakin itselläni GPS näyttää mitä sattuu, kun se hakee sateliitteja tai sitten on jostain syystä hukannut ne matkalla. Mutta, säädän vakkarin kohdalleen kun olen varmistunut, että GPS on ns. kartalla. Ja tämän jälkeenhän sillä ei ole väliä vaikka se GPS välillä heittäisikin, kun vakkari on jo säädetty nopeuteen mittarin ja GPS:n yhteistyöllä.

    Ei siis suoraan liity aiheeseen, vaan kummastelin asiaa.

    Ja itse olen kyllä melko sokeasti luottanut GPS:n lukemaan ja vielä ei ole napsahtanut. Tarkoittaa kamerakohtiin ajettaessa 80km/h rajoituksella GPS:n mukaan max 88km/h ja 100km/h rajoituksella max 110km/h ja vielä ei ole kertaakaan kamera välähtänyt. No mutta ehkäpä se välähdys sieltä vielä tulee :)

    Comment


    • #62
      Itse olen tuossa kans tuota nopeutta mittaillut matkanopeuksissa 80-120km/h gps:llä ja gps näyttää 6km/h vähemmän mitä auton (B7 vakio 16" rengastuksella) mittari. Pitää ilmeisesti kokeilla useampaa gps:sää ja verrata. En tiedä onko vaikutusta, kun olen käyttänyt Nokian E71:stä ja ovi mapsia.

      Comment


      • #63
        Ajoin eilen 100km/h alueella 109km/h GPS:n mukaan. Mittarin mukaan ~117km/h. Vastaan tullut posteljoonipartio kääntyi perään ja pysäytti. Takapenkille päästyäni kehuivat, että 115km/h oli vauhtia.
        Missä muuten ajoit tuon gps-lukeman? Kas kun samoilla suunnilla liikun, niin siinä jossain Tupoksen jälkeen lentokenttää lähestyessä 4-tiellä lukemat jostain syystä heittää yllättävästi??? Vaikka vakkari on päällä.

        edit, olikin Tervola -Kemi välissä...

        Comment


        • #64
          Alkuperäinen kirjoittaja Nelioviveto Näytä viesti
          Missä muuten ajoit tuon gps-lukeman? Kas kun samoilla suunnilla liikun, niin siinä jossain Tupoksen jälkeen lentokenttää lähestyessä 4-tiellä lukemat jostain syystä heittää yllättävästi??? Vaikka vakkari on päällä.

          edit, olikin Tervola -Kemi välissä...
          arviolta 20km ennen tervolaa, suuntana pohjoinen.

          Comment

          Working...
          X