Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Perätön syytös varkaudesta, miten toimin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Perätön syytös varkaudesta, miten toimin?

    Eli näin mukavissa merkeissä. Tarina sai alkunsa pitkälti seuraavasti. Myin kesärenkaat netissä ja ostaja oli Turkkilaisperäinen herrasmies. Kaveri kävi sitten maksamassa renkaat ja myöhemmin maksaessaan loput sovitusta summasta pyöräyttelin työpaikalla kaverille kumit vanteelle ja auton alle.

    Pyynnöstä tarkastin miehelle pellin alta nestepinnat ja silmämääräisesti totesin kaiken olevan ok. Mies kiitteli ja lähti hyvillä mielin. Nyt kuitenkin sain eilen vihaisen puhelun, olen kuulemma varastanut autosta konepellin sisäpinnalla olevan äänieristematon!

    Luonnollisesti huono suomi + miehen ennakkoluulo + tulinen turkkilainen luonne ja minun puolustus sai aikaan tilanteen jossa on turha yrittää enää keskustella. Laitoin miehelle viestin jossa kehoitin tekemään rikosilmoituksen jos näkee siihen tarvetta ja lisäsin etten aio vastata hänen puheluihin enää.

    Tilanne on vähintäänkin mielenkiintoinen ja väite todella absurdi, sillä mies oli samassa hallissa hetkellä jolla puuhasin konetilassa. Tätä ennen hän kävi läheisessä kaupassa minun asentaessa ja tasapainottaessa renkaita. Tällä välin olen kuulemma anastanut kyseisen osan konetilasta joko itselleni tai toiselle asiakkaalle.

    Ajattelin ensiviikolla ottaa varmuudeksi yhteyttä Poliisiin jotta jotain konkreettista on tehty. Työpaikalla oli samaan aikaan myös kaksi muuta henkilöä mutta he eivät olleet työtilassa tuolloin. Lisäksi tein työn ns. "iltahommina" työpäivän päätteeksi eikä työtä ole varattu firmalle jossa olen töissä. Tottakai paikalla olleet työntekijät(varaosamyyjä sekä pomo) varmasti voivat sanoa jonkin painavan sanan.

    Onko jotain mitä kannattaisi ehdottomasti tehdä tai ottaa huomioon, tilanteessa olen lopuksi kuitenkin yksin, ja asiakkaan kanssa sana sanaa vastaan-tilanteessa.


    Kiitos etukäteen neuvoista.

  • #2
    Itse en välittäisi jonkun syyttämisistä yhtään mitään.
    Jos olet itse oikeassa, asia ok.

    Joskus aikoinaan asiakaspalveluammatissa ollessani sai kuulla kaikenlaista paskaa.
    Jos täällä maailman päällä rupeaa kaikkien hullujen väitteitä ottamaan tosissaan, hulluksihan täällä itsekin tulisi.

    Vuonna -93 pääsin intissä yhden hullun tappolistalle. Sinne pääsi varmaan kaikki muutkin varusesimiehet ja skapparit, ja ketään meistä ei vielä tietojeni mukaan ole tapettu.
    Joskus pentuna (about 18v) naapurin äijä uhkasi ampua pumppuhaulikolla. Se kaveri kasvanut jo muutaman vuoden ruohoa, ts. kuoli viinaan.

    Tuosta uhkailusta ja kiukkuamisesta tulee yksi hyvä juttu mieleen. Tuttavani on esimiehenä kiinteistöhuoltofirmassa ja sen eräs työntekijä kävi erittäin kuumana puhelimessa. Työntekijä oli todennut, että tule tänne niin saat nyt kunnolla turpaan. Tähän tuttavani oli todennut: tule sinä tänne kotimatkallasi, kun minulla ei ole nyt autoa käytössä, en viitsi kävellä sinne asti. Ei näkynyt kaveria sinä iltana tuttavani luona, oli jo rauhoittunut.

    Kerro pomollesi mitä tapahtui.
    Jos kaveri vielä soittelee ja rupeaa uhkailee, ilmoita vaikka poliisille, jos se sinua häiritsee.
    Anna asian olla, äläkä turhaan välitä kaikista paskanpuhujista.

    Tuli muuten mieleen: Puhutteko sinä ja turkkilainen aivan varmasti samasta asiasta. Jos hän tarkoittaakin jotakin muuta kuin tuota konepellin osaa. Itse olen huomannut, että ulkomaalaisten kanssa asioidessa, ei aina kuulija ja puhuja ymmärrä toisiaan. Sama koskee meitä savolaisia..
    Viimeksi muokannut JARKKO -70; 8.4.2012, 15:41.

    Comment


    • #3
      Kiitos hyvästä vastauksesta! Puhumme ikävä kyllä samasta osasta. Suurihan se äänieristematto konepellin sisäpinnalla on, se tekeekin asiasta aivan hullunkuuloisen. Kaverini sanoikin muuten aika hyvin, että ovatkohan jonkun kanssa ihmetelleet konepellin alle ja keksineet että sielä kuuluisi olla jotain,vaikkei ole koskaan ollutkaan.

      Empäs tästä ota enempää stressiä, eipäköhän asia siitä ajanpainolla mene. Tämän voi laittaa vaikka lukkoon, sen verran sain mielenrauhaa ensiavuksi.

      Comment


        #4
        Marakattien varkaus sun muista mutinoista ei kannata ottaa stressiä, milloin olet varas, kiskuri, huijari, rasisti tai jotain muuta. Poliisille jos soittavat, niin melko varmasti poliisit soittavat sulle ja kerrottuasi tilanteen on asia tutkittu.

        Eipä siitä ole ihan hirveitä aikoja kun minäkin olin varas jonkun marakatin mielestä, korjasin autosta pakoputken jakorjauksen "jälkeen" oli airbagin rattispiraali paskana. Tuumasin ettei kyseinen homma voi olla mun jäljiltä jonka jälkeen tilanne oli siinä.. ainakin pari päivää. Parin päivän päästä tuli kyseinen sankari taas pajalle kyselemään olenko minä vaihtanut rikkinäisiä osia hänen autoonsa (juu ihan varmasti, on niin haluttua tavaraa sellaisen vanhan rellun palikat), mekkarilla olivat sanoneet että pari aiheeseen liittyvää osaa pitää uusia. Hetken syytteli mua varkaaksi, uhkaili juuri päässeensä linnasta ja tulevansa takaisin ja hakkaavansa mut jos paljastuu että olen vaihtanut osia hänen autoonsa. Toivotin "hieman" ivalliseti tervetuloa uudestaan, mutta eipä tuota ole näkynyt.
        Viimeksi muokannut Metsässä; 8.4.2012, 16:52.

        Comment


        • #5
          Ei pelkoa että tuosta mitään koituisi ainakaan poliisien taholta. Sana vastaan sana ja jos turkin pojalla ei ole mitään näyttöä rikoksesta niin kyllä poliiseilla tutkimatta ja tuomitsematta tuo homma jää.

          Comment


          • #6
            Jos pystyt, niin nauhota seuraava puhelu ja tee rikosilmoitus kunnian loukkauksesta ja vaadi joku tonni korvauksia.

            Comment


            • #7
              Jep. Ei ole kaverista kuulunut ja hyvä niin, mukavaa kuulla etten ole ainoa joka on joutunut tuollaisen "tulisen luonteen" uhriksi. Vähän vaikuttaa että ei ole ihan loppuun saakka kaveri asiaa miettinyt. Kiitoksia jälleen vastauksista, eiköhän tämä henkilö asioineen ole tätä myöten käsitelty jos ei heebosta kuulu.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja kassuliini Näytä viesti
                Jos pystyt, niin nauhota seuraava puhelu ja tee rikosilmoitus kunnian loukkauksesta ja vaadi joku tonni korvauksia.
                Tuskin Heimo oli edes tosissaan mutta siitäkin huolimatta kehottaisin vain unohtamaan koko tapauksen sen sijaan että lähtisit tekemään "vastaiskua". Tuo tulinen luonne voi joskus kiehahtaa yli ja pahasti, joten turha heitellä bensaa jo sammuvaan nuotioon.

                Comment


                • #9
                  Kyllä varmasti on paras antaa olla. Ei ole mitään kuulunut joten jospa olisi vaikka vaimo takonut ajatuksia miehen päähän. Suomalainen akka kun näytti olevan.

                  Comment


                    #10
                    Kyllä minuakin oli ihan suomalainen lakimies pariskunta haastamassa oikeuteen pari kesää sitten työasioiden puolesta, että ei se tarvii olla karvakäsikään kun käämit palaa. :)

                    Ei oo kuulunut haasteita. ;)

                    Comment

                    Working...
                    X