Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2,0TDi quattroa ostamassa (2009)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2,0TDi quattroa ostamassa (2009)

    On vähän aikaa edellisesta audista, joten olen hieman tippunut kyydistä....

    Olen ostamassa etelä-saksasta isosta autoliikkeestä 175tkm ajettua uudempikoppaista 2009 quattroa. Kyseessä on 170hp Avant ja väri on brilliantrot. Entinen leasing-auto, joka taitaa nykyään olla jopa positiivinen seikka? Täällä muutama kuva (sisäkuvat huonoja):
    http://www.gosse.fi/files/Pun_A4/

    Väri on sellainen, joka jakaa omankin mielipiteeni kahteen leiriin. Mutta ehkä tuohon tottuu? Auto on käytännössä nyt varattu minulle, ja olen lähdössä reilun viikon kuluttua tekemään lopulliset kaupat. Valjastakaapa minua, että mitä erikoista tuosta täytyy osata tarkastaa? Ja mihin kiinnittää erityistä huomiota? Eikö tuon perusolemukseltaan pitäisi olla aika perusvahva ja toimintavarma peli? Tarvitseeko noita kilometrejä vielä pelätä? Tiedän, että olisi pitänyt olla sporttipenkeillä, mutta kaikkea ei tietyllä rahalla vaan saa. Tosin nehän saa ilmeisesti jälkeenkin päin vaihdettua, jos kohtuuhinnalla löytää. Mutta sisusta on vähän harmaa hiirulainen makuuni... Juuri käsillä oleva jakohihnan vaihto jää itselle tehtäväksi, joka on huomioitu hinnassa

    Ja erityisesti kiinnostaa tuon koneen riittävyys? Onko kyseessä armottoman nuhainen kokonaisuus vai pärjäileekö tuolla muiden mukana? Softalla taitaa päästä 200hp paremmalle puolelle? Tuossa on ilmeisesti B&O-soundsystem kajareista päätellen? Onko kyseessä millainen setti?

    Muutkin kokemukset tuollaisesta kiinnostaa kovasti.

    #2
    Turbotecin ohjelmalla luvataan ko moottoriin 201 hv ja 440 Nm.

    Comment


      #3
      En näin äkkisältään keksi mitään moitittavaa mallista. CR-koneet ovat toimineet varsin hyvin, eikä tuo armoton nuhapumppu mielestäni ole. Paine-eroantureita on vaihdeltu, mutta se ei ole kallis osa ( alle 100e).
      Kannattaa katsoa onko MMI;n näyttö kunnolla kirkas, eikä sellainen violettiin taipuvan tumma. Noissa on ollut vikaa näytöissä että tummuu niin ettei kirkkaudensäädöstä ole apua. Kirkkaimmassa asennossa pitää olla korostetun kirkas. Siinä mitä mieleen tulee.

      Comment


      • #4
        Mitenkäs tuo penkkien vaihto myöhemmin sporttipenkkeihin? Niitä näyttää olevan eBayssa jonkin verran kohtuuden hinnalla? Varmaan aika helppo nakki kun ei ole sähkösäätöjä. Saisi samalla päivitettyä penkinlämppärit, joita tuossa autossa ei ole. Vaatinee ilmeisesti samalla vähän sähköjen kanssa askartelua? Vaatiiko myös ilmastoinnin ohjainlaitteen vaihdon?

        Tuossa yhdellä kaverilla puuttuu A6:sta penkinlämppärit, ja samaan pakettiin näyttää sitten kuuluvan myös vesikierron sähköisen lisälämppärin puuttuminen myös. Onkohan tässä A4:ssä sama kuvio? Jos on, niin taitaa olla asiaa myös webastokauppaan syksyllä...

        Comment


          #5
          Eli tuo auto on ilmeisesti italiasta tuotu saksaa kun ei penkinlämmittimiä??

          Mun tuttavalla oli tollanen 2009 mallin 2.0 tdi ja siitä meni 90 tkm kohdalla muistaakseni nokkahihnapoikki ja moottorivaihdettiin.
          Mutta ainahan näitä yksittäistapauksia löytyy..

          Kyseinen auto on tälläkin hetkellä myynnissä nettiautossa tosin eri omistajalla..

          Comment


          • #6
            Tarkoittaako penkinlämppärien puute automaattisesti että auto on italian tuonti? Kiinnitin vain huomiota kymmeniä vaihtoehtoja selaillessani, että useasta A4:sta puuttui penkinlämppärit, vaikka varustelu oli runsasta. Itseasiassa Mobilen kautta pystyy laskemaan, että 2008-2009 mallisista myytävistä A4:sista penkinlämppärien puute vaivaa 30% osuutta. Voiko ne kaikki olla Italiasta tuotuja? Onko saksalaisilla, käytettyjä leasing-autoja myyvillä firmoilla tarvetta kalastella autojaan italian markkinoilta? Tämäkin tapaus on entinen leasing-auto, sen he kertoivat. Ilmoituksessa lukee Deutsche fahrzeug, kertooko se mitään?
            Viimeksi muokannut JKK74; 29.3.2012, 21:39.

            Comment


            • #7
              2500 km kokemuksella 143hv versiosta sporttipenkeillä vain yksi asia närästää. Pitkäjalkainen ei saa yhtä hyvää ajoasentoa kuin B6 mallissa sporttipenkeillä. Kaasujalka ei mene kunnolla polkimien alle ja sen pitää olla koukussa polkimien edessä. Moottori kaipaa lisäksi pirteämpää ohjelmaa.

              Comment


                #8
                Eipä ne nahkahousut niitä penkinlämmittimiä aina listalta ruksi.

                Comment


                • #9
                  Juu, tuli varmistettua asia. Eli kyseessä on ehtä etelä-saksan alueella rullannut leasing-peli.

                  Noista penkinlämppäreistä; Jos ne haluaa lisätä, riittääkö kun uusii ohjainlaitteen sellaiseksi josta löytyy napit lämmittimille, sekä hankkii kaapelisarjan ja lämmitinelementit penkkeihin. Ja vähän koodausta. Onko penkeissä vastuselementtien lisäksi vielä jokin älymoduli lämppäreille?

                  Comment


                    #10
                    Luulisin, että jälkiasenteisen penkinlämppärin asentamisen tekee hankalaksi penkissä mahdollisesti olevat airbagit sekä yleensäkin penkin verhoilun ja pehmusteiden poistamisen.

                    En ole kylläkään koskaan tehnyt kyseistä hommaa tälläiseen tuoreempaan autoon. Viisaammat kertokoot, jos homma on helppoa kuin heinän teko.

                    Comment


                      #11
                      Kufatecilta johtosarja + ohjainlaite lämmitysohjauksella + sporttipenkit lämmittimillä :) Sillähän toi ratkee. Omaan B6:een kattelin hintoja penkinlämmitinelementeille kun yksi on rikki, niin johan sitä ostaa uudet (käytetyt, ebaysta) penkit sillä hinnalla mitä lämmityselementit erikseen ostamalla maksaa. Eikä tarvii kun vaihtaa penkit, ei tarvitse purkaa niitä ollenkaan.

                      Comment


                      • #12
                        Jos penkinlämmimet puuttuvat eikä ole lohkolämmitintä eikä sisäpistoketta, miettisin ennen Eberin hommaamista kuin jälkiasennuspatentteja. Edellisessä tuonti B6:ssa tein juuri niin. Grillejä ei kaivannut kuin aivan kovimmilla pakkasilla kerran talvessa.

                        Comment


                          #13
                          Hyvä pointti, webastoihin siirtymisen jälkeen minäkään en ole kaivannut noita persgrillejä ollenkaan. Vaimo tykkää kyllä niistä, mutta se vetääkin villasukat jalkaa kun minä vielä tallustelen kalsareissa kotona (siis lyhyissä sellaisissa).

                          Valokuvista kannattaa muuten vakoilla niitä persgrillien olemassaoloa, aika harvoin se nahkahousu osaa edes ruksia sellaisia myynti-ilmoon. Tästä syystä en laittaisi niitä hakuehdoiksi jos on hakemassa esim. mobile.de:ssä autoa.

                          Comment

                          Working...
                          X