Alkuperäinen kirjoittaja jasso
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
LongLife vai perinteinen huolto?
Collapse
X
-
Väliaikatietoja omalta kohdaltani:
Vein auton liikkeeseen, saan tänään takaisin. Katsotaan nyt, kehtaavatko laskuttaa minua noista tarkistuksista. Sen verran on paskan maku jäänyt suuhun ko. puljun toiminnasta ja asiakaspalvelusta, että todennäköisesti kehtaavat. Uskomatonta toimintaa. Ymmärtäisin sen kyllä, jos olisin ostanut jonkun vanhan korollan, mutta Audi A8. Mutta ei maalata vielä piruja seinälle.
Kyselin samalla huoltohintoja. Perushuolto tulee maksamaan 1600 euroa. Öljyt, suodatin, ilmansuodattimet (2kpl), raitisilmasuodatin ja tulpat (12kpl). Huollon hinta lienee linjassa auton hankintahinnan kanssa. Olin varautunut johonkin 1200e laskuun, mutta minkäs teet. Pitää kaivaa taskua hieman syvemmältä.
Hintahan on sama kaikille, mutta köyhälle kaikki on kallista.
Öljyjen vaihto vaihdelaatikkoon tulee maksamaan n. 600-800 euroa. Sis. suodatin. Homma tehdään vaihtamalla se määrä öljystä, mikä tulee ulos. Jos haluaa, että laatikko huuhdellaan, siihen menee aikaa koko päivä ja se maksaa. Kun se noin ilmaistiin, homma lienee kallis jopa merkkiliikkeen mittapuulla. :D
Pitää varmaan lykätä kuukaudella tai parilla tuota laatikon öljyjen vaihtoa. Tuossa kun tuppaa olemaan pari muutakin menoerää odottamassa, mutta parempi ne öljytkin on vaihtaa. Tiedä sitten, kuinka suuri hyöty on, jos vaihdetaan vain se määrä mikä tulee helposti ulos ja vanhaa öljyä jää kuitenkin pyörimään laatikkoon.
Multa on myös palanut muutama ledi noista "auton käyttöiän kestävistä" takavaloista. 324e/kpl on liikkeen hinta. Asennustöistä nyt ei joudu maksamaan kuin jokusen kympin. Faceliftin takavalot eivät kuulemma käy, kun johtosarjat on erilaiset. En edes vaivautunut kyselemään, mitä maksaa johtosarjojenkin vaihtaminen, tai että onko se edes kuinka aikaavievä/helppo prosessi.
Noista hinnoista nyt voi taas olla montaa mieltä. Minua ne eivät juuri kovasti hetkauttaneet, ei enää oikein jaksa yllättyä hinnoista, vaikka sieltä tulisi mitä. Omalla kohdalla se vain tarkoittaa sitä, että joistain muista asioista joutuu sitten hiukan tinkimään ja autoon liittyvien hankkeiden ajankohtaa hiukan siirtämään. Ajan silti mieluusti Audilla.
Päivitetään taas lisää, kun kuulee uutta. Josko tästäkin topicista olisi jollekin myöhemmin jotain hyötyä.
Comment
-
Vissiin erilainen liitin faceliftin lampuissa (?) muistan joskus kuulleeni. Tuohan on melko helppo tarkistaa, kun sattuu kaksi kasia samalle paikalle, jossa olis facelift / ei facelift lamput. Mulla on facelift jälkiasennettu nahkahousujen toimesta, joten ei kokemusta tuosta liitin asiasta.
Jos erona on pelkkä liitin, niin ei luulisi olevan iso jumppa. Eebayssa on jatkuvasti kaupan faceliftlamppuja suunnilleen 600 eemeliä pari, joten koko lampun vaihto tulee aika äkkiä noilla varaosalamppujen hinnalla kiinnostavaksi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja juudas Näytä viestiSamat on liittimet.
Comment
-
Ainakin mitä itse noita ympäri nettiä katselin, niin missään ei puhuta muutoksista. Omaani vaihdoin nuo kontinpuoleiset vanhanmalliset valot uusiin vastaaviin haljenneiden tilalle. Ei ole paha homma, alle puolituntia. Ulompia en ole irroittanut. Vanhat sisemmät valot vaikka slamitilta tai tepolta 250€ kpl.
edit: Olin kuitenkin väärässä.. Eli liittimet on samat, mutta joku lisäjohto pitää vetää kontinpuoleisille valoille, muuten antaa koodia. Tuostakin mahdollisesti selviää ohjelmoinnilla?..
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2756357Viimeksi muokannut juudas; 30.3.2012, 12:10.
Comment
-
Kufatecilta saa noita valoja, eikä siellä mainita mitään mistään johdoista.
Menee jo aika paljon ohi aiheesta, voisinkin väsätä tästä oman threadin.
Comment
-
Kirjotan ny vaikka tähän aiheeseen uuden kyssärin. Isot pojat tuolla jutteli, että longlife öljyt kerää liejua öljypohjaan ja sitten sihti tukkeutuu ja kone räjähtää... mutta onko tuossa nyt kyse siitä öljystä vai vain pitkästä vaihtovälistä? Eli jos vaihdatan öljyt vaikka 15tkm välein, niin laittasko sinne kuitenkin sitä LL öljyä (joku ESP se oli) vai pitäskö öljykin vaihtaa erilaiseen? Vai vaihdetaanko se usein vain johonkin halvempaan?
Comment
-
Vieras
Vaikka öljyt vaihtaisi 5tkm välein, on koneeseen syytä laittaa siihen hyväksyttyä öljyä. Öljyluokitus autollesi löytyy huoltokirjasta.
Eli kyllä, laitat samaa LL-öljyä.
Rapaantumiseen on syynä pitkä vaihtoväli.
Comment
Comment