Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Supertehtaat: Audi SuomiTV 2.4.2012

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Supertehtaat: Audi SuomiTV 2.4.2012

    Otsikko sen kertoo. Ensi maanantaina 2.4.2012 SuomiTVllä Supertehtaat sarjassa vuorossa Audi.
    Katotaan ensin ja spekutetaan sitten..

  • #2
    Eikös tuo tullut jo tuossa joulun aikoihin? Lähinnä R8 malliin keskittyi tuo ohjelma

    Comment


      #3
      Kyllä se tuli. Aika järkyttävä energiankulutus maalausosastolla, olikohan se 70% koko tehtaasta.

      Comment


      • #4
        Vakuuttavaa tavaraa silti. Viimeistelyn taso oli jotain uskomatonta.

        Comment


        • #5
          Eipä dissata enempää, jap3 ei oo tuota kuitenkaan vielä kattonu ;)

          Comment


          • #6
            Olihan tuossa sarjassa jo joku BMW tehdas käyty läpi. Siinäkin maalaus oli energiaa vievä kaikkine käsittely altaineen ja jättiuunineen missä rungot meni jonossa.

            Comment


              #7
              Samassa sarjassa oli myös Koenigseggseggseggseggsegg-tehdas. R8:n valmistus on tuollaisen nyrkkipajan saavutuksiin nähden aika simppeliä puuhaa, millään tavalla Audin edesottamuksia väheksymättä.

              Comment


                #8
                Youtubesta löytää kans jonkin verran videoita Audien kasaamisesta. Oikeesti mielenkiintosta katottavaa.

                Comment


                  #9
                  Täytyykin keulia nähneensä livenä, kuinka premiumia valmistetaan :) Aika mykistävää teollisuusautomaatiota oikeasti.

                  Comment


                    #10
                    Tuon R8-pätkän näin jokin aika sitten, ja on kyllä tarkkaa hommaa. Käsin he hioivat yhdessä vai parissa vaiheessa korin. Maalaamo oli isoin osa kustannuksiltaan ja energiankulutukseltaan kyllä. http://webisodes.natgeotv.com/web-sh...Id=89182565001

                    Comment


                    • #11
                      ja nyt se sit alkaa ;)

                      Comment


                        #12
                        Olipa mielenkiintoinen dokkari. Se maalauslinjasto on kyllä melko massiivinen laitos.

                        Comment


                        • #13
                          Oli kyllä mielenkiintosta katottavaa. Aikamoisesta alumiini möykystä aletaan koria väsäämään ja vielä nuo valmistukset ja muotoilut kuin tarkkaa nekin oli ja korin turvallisuuskin näytti olevan aika hyvä kun pitäny sen takia elokuvan loppuakin muuttaa :) Kyllä tuo maalaamo oli kans vakuuttava. Kyllähän se tuolla tavalla tulee kova ja kestävät maalipinnat kun 185C paistetaan.

                          Comment


                          • #14
                            Jos nyt sama ohjelma oli ja varmaan olikin, mikä tuli aikaisemmin jo katsottua, niin se moottorin "koehuudatus" jäi kyllä mieleen.
                            Kyllä ne vaan kestää.

                            Toki aika hellyydellä kaveri siloitteli pintaa ennen maalausta myös:)

                            Comment


                              #15
                              Ei tuo nyt hirveästi eroa normiautojen rakentamisesta. Hyvin saman näköstä touhua oli Porchen ja Saabin kohdalla Ukissa.
                              Toki vähän eroa Samaralinjan kanssa, jossa kori pistettiin mittoihin lekalla, ja jossa toleranssit muutenkin oli suuremmat :)

                              Sama maalaamo on A6 ja A8 käytössä.

                              Toi Alumiiniosuus nyt oli vähän amerikkalaista touhua. Kyllähän se normiautoijen peltikin jostain tulee :)

                              Comment


                                #16
                                Ihan hyvä että oli tuo alumiiniosuus, kun se on alu-Audien suurin eroavaisuus stanu-autoihin. Tosin huvitti se, kun puhuttiin "ruosteenestosta" :)

                                Comment


                                  #17
                                  Viikonloppuna tuli Supertehtaat Aston Martin. Samaralinjalla mentiin kun ihan valmiin auton loppuviimeistelyssä laadunvalvoja väänteli peltejä ronskisti sorkkaraudalla kuosiin, että sai konepellin istumaan virheettömästi :)

                                  Comment


                                    #18
                                    Ettei ollu kuitenki Maserati ;) tai ainakin sen jakson mää katoin..

                                    Comment


                                      #19
                                      Tuosta R8 ohjelmasta jäi mieleen maininta, että Audilla olisi patentti tms jolla yksinoikeus rakentaa auto alumiinista. Voiko tuo pitää paikkaansa. En nyt ajatellut tarkemmin, oliko kyse vain rungosta vai koko autosta.

                                      Comment


                                        #20
                                        Se nyt on ikävä tosiasia, että pelti tottelee voimaa. :) Turha kai niitä muuten hyviä peltiosia on romuttaa, jos pienellä väännöllä saa istumaan nätisti. Silkkihansikkain se ei tosin onnistu.

                                        Comment


                                          #21
                                          Tuosta R8 ohjelmasta jäi mieleen maininta, että Audilla olisi patentti tms jolla yksinoikeus rakentaa auto alumiinista. Voiko tuo pitää paikkaansa. En nyt ajatellut tarkemmin, oliko kyse vain rungosta vai koko autosta.
                                          Tuskin heillä patenttia voi olla alumiinin käyttöön auton rungossa/korissa. Onhan alumiinisia autoja muitakin ollut.

                                          Comment


                                            #22
                                            Mutta muistaakseni tuo space-frame on jotenkin patentoitu. Eli rakenne on jotenkin suojattu.

                                            Comment


                                              #23
                                              Ei se oo...kyllä tuollaista space framea on muillakin.

                                              Yllättävän paljon käsityötä r8:n rakentamisessa vaikka valmistusmäärät on kuitenkin kohtuulliset.

                                              Comment


                                                #24
                                                Mjaa se oli vain rekisteröity tavaramerkki, malliin q,tdi, fsi, jne...
                                                http://www.audiusa.com/us/brand/en/e...ace_frame.html

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Hittolainen meni kokonaan ohi. Näkeeköhän tota netistä jostain?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tulee uusintana muistaakseni lauantaina kello 18

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kiitos jarski79!
                                                      Ei muuta kun digiboksia ohjelmoimaan..

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Yllättävän paljon käsityötä r8:n rakentamisessa vaikka valmistusmäärät on kuitenkin kohtuulliset.
                                                        Huihai, pelkkää konetta verrattuna Lambon rakentamiseen :)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Yllättävän paljon käsityötä r8:n rakentamisessa vaikka valmistusmäärät on kuitenkin kohtuulliset.
                                                          Jo vain. Lisäksi R8:sin kookoonpanolinjalle olivat päässeet vain Audin suomiauto-linjan parhaat ja kokeneimmat asentajat.

                                                          Erikoista oli myös hinnoittelu. V8 oli muistaakseni 80k ja V10 jotain 140k. Nuo taisi olla saksan hintoja. Vaikea keksiä miksi kahden lisäsylinterin vaikutus liki tuplaa hinnan? Vai onko V10:ssä sitten paljon muuta kivaa mitä kasissa ei ole?

                                                          Yhtä kaikki. Minun on aika vaikea keksiä miksi kukaan maksaisi 140k€ R8:sta, kun samalla rahalla saa Saksasta "oikeita" urheiluautoja.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Siinä on se ero, että toinen noista on malliston lippulaiva ja toinen ei. Missä mielessä muuten R8 ei ole "oikea" urheiluauto?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X