Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Olihan tuossa sarjassa jo joku BMW tehdas käyty läpi. Siinäkin maalaus oli energiaa vievä kaikkine käsittely altaineen ja jättiuunineen missä rungot meni jonossa.
Samassa sarjassa oli myös Koenigseggseggseggseggsegg-tehdas. R8:n valmistus on tuollaisen nyrkkipajan saavutuksiin nähden aika simppeliä puuhaa, millään tavalla Audin edesottamuksia väheksymättä.
Tuon R8-pätkän näin jokin aika sitten, ja on kyllä tarkkaa hommaa. Käsin he hioivat yhdessä vai parissa vaiheessa korin. Maalaamo oli isoin osa kustannuksiltaan ja energiankulutukseltaan kyllä. http://webisodes.natgeotv.com/web-sh...Id=89182565001
Oli kyllä mielenkiintosta katottavaa. Aikamoisesta alumiini möykystä aletaan koria väsäämään ja vielä nuo valmistukset ja muotoilut kuin tarkkaa nekin oli ja korin turvallisuuskin näytti olevan aika hyvä kun pitäny sen takia elokuvan loppuakin muuttaa :) Kyllä tuo maalaamo oli kans vakuuttava. Kyllähän se tuolla tavalla tulee kova ja kestävät maalipinnat kun 185C paistetaan.
Jos nyt sama ohjelma oli ja varmaan olikin, mikä tuli aikaisemmin jo katsottua, niin se moottorin "koehuudatus" jäi kyllä mieleen.
Kyllä ne vaan kestää.
Toki aika hellyydellä kaveri siloitteli pintaa ennen maalausta myös:)
Ei tuo nyt hirveästi eroa normiautojen rakentamisesta. Hyvin saman näköstä touhua oli Porchen ja Saabin kohdalla Ukissa.
Toki vähän eroa Samaralinjan kanssa, jossa kori pistettiin mittoihin lekalla, ja jossa toleranssit muutenkin oli suuremmat :)
Sama maalaamo on A6 ja A8 käytössä.
Toi Alumiiniosuus nyt oli vähän amerikkalaista touhua. Kyllähän se normiautoijen peltikin jostain tulee :)
Viikonloppuna tuli Supertehtaat Aston Martin. Samaralinjalla mentiin kun ihan valmiin auton loppuviimeistelyssä laadunvalvoja väänteli peltejä ronskisti sorkkaraudalla kuosiin, että sai konepellin istumaan virheettömästi :)
Tuosta R8 ohjelmasta jäi mieleen maininta, että Audilla olisi patentti tms jolla yksinoikeus rakentaa auto alumiinista. Voiko tuo pitää paikkaansa. En nyt ajatellut tarkemmin, oliko kyse vain rungosta vai koko autosta.
Se nyt on ikävä tosiasia, että pelti tottelee voimaa. :) Turha kai niitä muuten hyviä peltiosia on romuttaa, jos pienellä väännöllä saa istumaan nätisti. Silkkihansikkain se ei tosin onnistu.
Tuosta R8 ohjelmasta jäi mieleen maininta, että Audilla olisi patentti tms jolla yksinoikeus rakentaa auto alumiinista. Voiko tuo pitää paikkaansa. En nyt ajatellut tarkemmin, oliko kyse vain rungosta vai koko autosta.
Tuskin heillä patenttia voi olla alumiinin käyttöön auton rungossa/korissa. Onhan alumiinisia autoja muitakin ollut.
Yllättävän paljon käsityötä r8:n rakentamisessa vaikka valmistusmäärät on kuitenkin kohtuulliset.
Jo vain. Lisäksi R8:sin kookoonpanolinjalle olivat päässeet vain Audin suomiauto-linjan parhaat ja kokeneimmat asentajat.
Erikoista oli myös hinnoittelu. V8 oli muistaakseni 80k ja V10 jotain 140k. Nuo taisi olla saksan hintoja. Vaikea keksiä miksi kahden lisäsylinterin vaikutus liki tuplaa hinnan? Vai onko V10:ssä sitten paljon muuta kivaa mitä kasissa ei ole?
Yhtä kaikki. Minun on aika vaikea keksiä miksi kukaan maksaisi 140k€ R8:sta, kun samalla rahalla saa Saksasta "oikeita" urheiluautoja.
Comment