Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audifinnsin Rahtarit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Maaseutujakelua Pohjois-Savon alueella täysperäyhdistelmällä. Kyydissä niin elintarviketta kun kappistavaraa.

    Comment


    • #32
      Pirkka-autoja tulee ajeltua, pääasiassa itä-suomen alueella mutta silloin tällöin tulee etelä-suomessakin käytyä. Virallisena Rahtarit jäsenenäkin tullut oltua n.6 vuotta.

      Comment


      • #33
        Ei nyt varsinaisesti rahtia tule ajettua, mutta lastattua kylläkin. Olen pyöräkonetta taas kesällä (ja tälläkin hetkellä satunnaisesti) ajamassa Lappilan tiilitehtaalla.

        Comment


        • #34
          Lähinnä elintarvikkeita tullut ajeltua kärryineen/ilman. Viimeiset 5 vuotta mennyt tosin opiskelun ohessa lähinnä viikonloppuisin ja arkisin satunnaisesti. Kesällä saa sitten keräillä niitä tunteja ihan urakalla :)
          Varsinainen rahtarit-jäsen olen ollut vasta pari vuotta.

          Ennen tuli ajeltua "lehmäautoja" ja nykyään lähinnä noita "pirkka-autoja".

          Vähän hurjaan suuntaan on tämäkin ala ollut menossa.

          Comment


          • #35
            Vähän hurjaan suuntaan on tämäkin ala ollut menossa.
            Autoilijan kannalta menee koko ajan huonompaan suuntaan ainakin tuolla rahti puolella, kun ei saa polttoaineen korotusta täysmääräisenä kuljetustaksoihin. Elintarvike ajossa asia on hieman erilailla, kun siellä kuljetusliikkeen taksoja nostetaan, miinuspuoli on tietty se että elintarvikkeen hinta nousee samassa suhteessa kokoajan. :(

            Comment


            • #36
              Jakelu- ja kappaletavara-ajoa Tampere-Helsinki-Kotka-kolmiossa nyt viimeiset pari vuotta. Kalustona Kotkan suunnalle Sprinter, isolla kirkolla käydään MB Axorilla.

              Comment


              • #37
                Täällä kun näköjään rahtareita riittää, ni kysynpäs alan asiantuntijjoiltah:

                Paikallisen aikuisopiston koulutuslistalta tuli bongattua yhdistelmäajoneuvokuljettajan-tutkinto, edellytyksinä mm. kuljettajalta vaadittava terveys.
                Osaattekos sanoa mitä tuo virallisesti tarkoittaa? Onko esim silmälasien vahvuudella jotain merkitystä??

                Comment


                • #38
                  Ei nyt rahtariksi voi itseään kutsua, mutta kuorma-autolla tulee töissä ajeltua lähes päivittäin.
                  Kaivinkonetta, maa-aineksia ja työhön liittyviä materiaaleja (kaapelikeloja, kaapeliputkia yms) tulee kuskattua.

                  Alkuperäinen kirjoittaja TTH-80 Näytä viesti
                  Osaattekos sanoa mitä tuo virallisesti tarkoittaa? Onko esim silmälasien vahvuudella jotain merkitystä??
                  Muistelin, että tuosta näöstä oli autokoulun tarkastuksessa juttua ja tämmöstä löysinkin.

                  Näöntarkkuuden ilman silmälaseja tai lasien kanssa on oltava toisessa silmässä vähintään 0.8 ja toisessa vähintään 0.5. Mikäli vaadittu näöntarkkuus saavutetaan lasien kanssa pitää kuljettajan korjaamaton näöntarkkuus olla kummankin silmän osalta vähintään 0.05.

                  Lisäksi näkökentän tulee olla normaali.

                  Näöntarkkuuden ja näkökentän lisäksi vaatimuksissa ei ole muita rajoituksia esimerkiksi kontrastiherkkyydelle tai hämäränäölle.

                  Nämä näkövaatimukset koskevat 1.7.1996 jälkeen myönnettyjä ajokorttilupia. Tällöin muuttuneet vaatimukset eivät ole esteenä ajo-oikeuden säilymiselle, mikäli henkilö täyttää yhä ajokortin myöntämishetkellä olleet näkövaatimukset.
                  Lähde

                  Comment


                  • #39
                    Jos en väärin muista, niin diabetes on nykyään este luvan/kortin saamiselle. Eräs tuttu nimittäin joutui kiirehtimään kortin hakemista, että ehti vanhojen säädösten mukaisesti saada. Muuten olisi edellä mainitusta syystä ilmeisesti jäänyt saamatta.

                    En tiedä onko tämä ihan paikkansa pitävää, mutta näin muistelisin ainakin kuulleen.

                    Comment


                    • #40
                      Ainakin aiemmin sai tuon c-kortin mutta ei e:tä. Ex-pomolla oli tuo tilanne. Jos on jo e-kortti ja diabetes todetaan, niin e-korttia ei oteta pois. Ainakaan välttämättä. Riippunee taudin voimakkuudesta.

                      Comment


                      • #41
                        Täälläkin on rahtitaustaa. Armeijassa tuli kortti suoritettua vuonna -99 ja siitä lähti kuljetusura käyntiin. Ensin pari vuotta Kemppaisella Tampereella vaihtolavaa, täys- ja puoliperää ajellen paperiteollisuuden ajoissa, sitten alkoi kärryt ja viikonlopputyöt kyllästyttämään ja siirryin toiseen, nykyisin jo ison pörssiyhtiön nielaisemaan firmaan arkihommiin vaihtolavojen maailmaan.

                        Siellä tulikin oltua yli 8 vuotta jokapaikan luutana ja yleismies jantusena ja kaikkien tuuraajana ja touhuttua pääasiassa silkan paskan kanssa, eli jätehommia sekä pakkuriautolla että vaihtolavojen ja -konttien tyhjennyksien muodossa. Pilkkihommiakin tuli jonkun verran kokeiltua, samoin trukin ajo tuli hyvinkin tutuksi välillä kappaletavara-ajossa ollessa. Viimeisinä parina vuotena tuli sielläkin taloon puolikas jota silloin tällöin tuli vedettyä, mutta oikeastaan muutaman viimeisen vuoden tuolla töissä ollessani olin jo hiukan erkaantunut kuljetushommista. Touhusin suuren osan työajasta hissien purkutöiden parissa, johon firman toiminta oli laajentunut. Aika tarkkaan 2 vuotta sitten jätin koko kuljetusalan ja siirryin ihan muihin hommiin automaation pariin.

                        Enkä ole päivääkään katunut ajohommien lopettamista.

                        Comment


                        • #42
                          Jos en väärin muista, niin diabetes on nykyään este luvan/kortin saamiselle. Eräs tuttu nimittäin joutui kiirehtimään kortin hakemista, että ehti vanhojen säädösten mukaisesti saada. Muuten olisi edellä mainitusta syystä ilmeisesti jäänyt saamatta.
                          Pitää paikkaansa. Tuttava menetti korttinsa noin vuosisitten, kun sairastui diabetekseen...

                          Comment


                          • #43
                            Ennen opiskelujen aloittamista, opiskelujen aikaaan viikonloppuisin ja muutamana kesänä tuli puutavarayhdistelmää kuskattua. Mehästä sahalle / tehtaalle.

                            Comment

                            Working...
                            X