Löytyykös keskuudestamme paljon ammattiliikenteen ammattilaisia joilla viheltää perseen alla vähän isompi turbo? Itse pitkästä aikaa rahille taas kesällä suuntaamassa niin mukava ois tietää jos vaikka foorumilaisia tulleepi vastaan työn merkeissä :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audifinnsin Rahtarit
Collapse
X
-
13 vuotta ihan rahtarina ja nykyään hinausauton kuskina. Tai toisaalta liikahtaahan se autonkuljetusrekkakin joskus.
Comment
-
joo tullepa tuota päivät rattia pyöritettyä,tai no paremminkin yöt. lehtosen leivissa ajellaan
Ja kolleegat tunnistaa kyltistä mikä lasilla on, siinäkun nököttää sama teksti mikä täällä on nikkinä :)
Comment
-
2003 lopettanut isoilla autoilla ajamisen. Sitä enne rahtia ja poltto-aineita kotimaassa, rahtia ympäri Eurooppaa ja hinausautoilua kotikylällä. Koiran työ - asut kopissa, kuset pyörän juureen ja haukut naapureita - voi että on hienoa olla koira kun ei tarvitse murehtia kuin omista asioistaan. Euroopan vuodet olivat hienoja, palkallisella ajalla tutustumassa kyliin johon turistina ei ikinä eksyisi. Tietysti välillä kääntöpuolena ei tutustuttu muuhun kuin kulkevaan keskiviivaan. Ei kuulu perhesuunnittelun kärkivaihtoehtoihin.
Comment
-
Kaikennäköistä rojua ihan vaan tuollaisella jakelumallin kuorma-autolla. Tosin ABECE:kin löytyy. Mutta päivätyö jakohommissa tuntuu itselle paremmalta. Tahtoohan nuo päivät näissäkin hommissa venähtää kun tuo jakoalue ulottuu pahimmillaan reilun 160 kilometrin päähän Joensuusta.
Comment
-
Kyllä ratti pyörii ja maisema vaihtuu Pirkanamaan ja etelä-suomen alueella.
Työajoissa ei valittamista, n. 7-17. Tuohon haarukkaan, jos ei halua enempää tehdä. Tyhjentelee ja lastailee kontteja/ perävaunuja.
Taitaa olla sama pääomistaja, kuin Timollakin nykyään (DBS).
Comment
-
Oikeastaan tyhmien kysymysten sarjaan kuuluva, mutta koska tällä kanavalla on rahtareita, niin kysyn täältä.
Minun pitäisi ajaa muuttokuorma kaverilta lainatulla kuorma-autolla, jossa ajopiirturi, niin olenko ymmärtänyt oikein, että tuollaisessa ajossa ei piirturissa tarvitse olla kiekkoa? Kun siis kyseessä on "oma ajo", kaverin tavarat kyydissä.
Kuorma-auton omistaja sanoi, että ei ole koskaan käyttänyt kiekkoa, eikä edes tiedä, mistä niitä saa. Firman auto kyseessä, tosin ei kuljetusalaan liittyvä yritys. Jotenka jos tarvitsen kiekkoa, niin pitäisi niitä jostain etukäteen sitten keksiä, kun hanskalokerosta niitä ei ainakaan löydy.
On niin kauan siitä, kun on viimeksi ajanut kuorma-autoa, että on unohtunut jo piirturihommat. :)
Comment
-
Mika, sama paja. Täällä kalisforniassa ei valitettavasti ole terminaali miehille tarjolla tuollaisia työaikoja kun ihan muutamalle hepulle jotka vakiintuneet tuohon päivävuoroon. Itse työskentelen lähinnä elintarvikekuljetusten parissa niin niitähän käsitellään ilta/yöaikaan ja jako kauppoihin tapahtuu sitten aikaiseen aamusta. Elikkäs työaika on kutakuinkin siinä klo. 18-02. Ei mitään hyvin herkullista perheelliselle ihmiselle, kun tässä nyt mennään kuudetta vuotta tuota vuoroa.
Comment
-
Jussi, et tarvitse kiekkoa.
Itse ajelen kesät kipattavaa lavaa. Muina vuodenaikoina satunnaisemmin ajoa ja muuta alaan liittyvää. Opiskelu alkanut vaihtua tutkijan hommiin, niin viime aikoina vähemmän ollut aikaa jeesailla. Mutta ikään kuin veren perintönä tullut koko pieni ikä vähintäänkin lenuttua kyydissä :) Toki vähän eri ala kuin itse rahtarihommat, mutta tonnimäärissä nyt kuitenkin enemmän kuin jakeluautot.Viimeksi muokannut jasso; 30.3.2012, 12:28.
Comment
-
Koskeeko piirturi hommat siis vain niitä ketkä tekee pelkästään ajo hommia? Meinaan ei ole meidänkään volvossa montaa kiekkoa täytetty. Kuski ajaa n.3 kertaa viikossa parin tunnin siivut edes takas.
Mine näistä mitään tiedä :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viestiKoskeeko piirturi hommat siis vain niitä ketkä tekee pelkästään ajo hommia? Meinaan ei ole meidänkään volvossa montaa kiekkoa täytetty. Kuski ajaa n.3 kertaa viikossa parin tunnin siivut edes takas.
Yrityksen kuljetukset, jotka liittyvät sen harjoittamaan yritystoimintaan, ovat ajo- ja lepoaika-asetuksen piirissä, vaikka kuljetuksista ei perittäisikään varsinaista vastiketta. Nämä kuljetukset ovat siis kaupallisia.
Kuljetukset voivat olla kaupallisia, vaikka liikennelupaa ei tarvittaisikaan. Esimerkiksi maanviljelys on kaupallista toimintaa.
Ei-kaupallista toimintaa taas on esimerkiksi oman muuttokuorman kuljettaminen.
Tuon mukaan teidänkin firmassa pitää kiekkoa täyttää, jos ajohommat liittyvät firman yritystoimintaan. Niin no, siinähän se on koko ohje linkin takana. Sieltä vaan pänttäämään.
Comment
-
Täällä kalisforniassa ei valitettavasti ole terminaali miehille tarjolla tuollaisia työaikoja kun ihan muutamalle hepulle jotka vakiintuneet tuohon päivävuoroon.
Comment
Comment