Juu eli tollanen A3 2.0 FSI ois hakusessa ja nyt ois kiva kuulla vähän kokemuksia tosta koneesta. Miten on pelannu ja millaset huoltovälit/kustannukset siinä on? entä kulutus maantiellä ja kaupungissa? onko mitään "tyyppivikoja"? Tehoja näyttäis olevan saman verran ku 1.8T:ssä mut onko paljonkin laiskempi ilman ahdinta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A3 2.0 FSI kokemuksia
Collapse
X
-
Ostin itselle pari kuukautta sitten vastaavanlaisen A3 2.0FSI. Ekalla pitemmällä reissulla sytytys puolat sano ittesä irti. Kaks puolaa lopetti toimintansa kokonaan ja kaksi anto häiriötä. Onneksi oli puola kamppanja ja kaikki sai ilmatteeksi, kun vei vain auton huoltoon. Ongelmia on ilmeisesti noissa puolissa yleisestikkin. (Omalla autolla oli ajettu 137 000km, kun puolat meni)
Itsellä kulutus pitkillä matkoilla jää alle 6litraa, kaupunki ajossa on ollu 7litran kieppeillä. Moottori vääntää alhaalta asti ja veto jatkuu tasaisena rajottimeen asti, voi siis tuntua aluksi tylsältä moottorilta turbokoneen jälkeen, mutta eiköhän se vähintään yhtä ripeästi liiku. Huoltokustannuksiin en osaa sanoa mitään kun kaikki on pakko tehdä itse. :D
-
Vieras
Pari-kolme autoa tiedän, joissa kateista on alkanut murenemaan kamaa, jotka on egr;n kautta päässyt kiertoon koneeseen. Parissa täystuho, yhdestä oli oireillut vasta egr ja asiakkaan nopean reagoimisen ansiosta imupuoli oli vielä puhdas, joten kattien ja egr;n uusinta riitti, tosin siihenkin meni tonneja kun ei katit ole halvimmasta päästä.
Siinä nyt isoin kauhuskenaario.
Muuten tuo on ihan leppoisa auto ajaa ja menee vähällä.
Comment
-
Itselle moisen ostin reilu pari viikkoa sitten. Mottori on erittäin mukava ja tasapaksu. Todellakin vähä ruokainen entisen a4 1.8tq (aeb) jälkeen. Toki tuo myös etuvetoinen :/ Kyllä tuolla liikenteen seassa kerkeää, mutta "tylsähän" tuon on 1.8t,hen verrattuna. Veto on kuminauhamaista tossa 2.0fsi:ssä. Mitä noita kävin katselemassa niin isoja eroja oli käyntiäänissä noissa vehkeissä. Johtuukohan tuo sitten tuosta imupuolen paskoittumista? Omalla ajettu 100tkm ja itse kerenny ajaa n.1200km, tyytyväinen olen hankintaan ainakin vielä.
Comment
Comment