Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käyttöautoksi VW..?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Käyttöautoksi VW..?

Vaihtoehtoja..

VW Sirocco 1.4 TSI 160hv
    VW Golf 1.4 TSI 160hv

Kokemuksia moottoreista kenelläkään, sekä yleisesti mitä kannattaa katsoa/harkita noista malleista eli ns maanantai viat korjattu..?

Kiitoksia kommenteista.

Varmasti ihan ok vaihtoehdot. Kai olet tämän lukenut jo:

http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=109482

EDIT: ja varmasti vagarena tai joku vw palsta parempi vaihtoehto kun audifinns?

Comment

Meillä oli duunissa noi molemmat autot, mut 122hv 1.4TSI:nä. Golffi meni nyt vuodenvaihteessa vaihtoon kolmevuotiaana ja mittarissa oli sillon kilsoja hieman alle 100tkm, eikä mitään vikoja ilmennyt sinä aikana. Kikkoro meillä on vieläkin ja mittarissa taitaa olla kaksivuotiaana sellasen 50-60tkm, eikä siinäkään oo ollu mitään vikoja. Moottoreinakin varsin mukavia, alhaalta vääntäviä perusmoottoreita ja voisinkin kuvitella et tolla 160hv myllyllä olis vielä soivempia pelejä.

Kikkorossa ihan törkypienet pääntilat takana istuvalle, mut jos ajaa maksimissaan kahdestaan, ei tuokaan ole ongelma. Golffissa riittää takatilat peruskäyttöön varsin hyvin.

Kaikenkaikkiaan ollaan oltu molempiin varsin tyytyväisiä, eli varmasti hyvä ostos jos jommankumman ostat.

edit. eiku prkl, oisko golffin moottorissa ollu jossain vaiheessa joku häikkä, pitääkin selvitellä mikä se oli...

Comment

Perkele, sori voimakas sana mutta toi konehan on ainoastaan verkon painoksi kelpaavaa laatua näköjään..

Eli suunnitelmat uusiksi, samat "härvelit" mutta koneena sitten 2.0.. vai mikä?

Toy´ota en antaisi vaimoni ostaa, ennemmin jatketaan samalla kuin tähänkin asti eli eccoilla..

Comment

Mulla on tuo Scirocco 160hp TSI koneella ja ei ole ongelmia ainakaan toistaiseksi ollut. Liikuttaa autoa suht pirteästi ja lastulla tuosta saa sen 200hp.

Miinuksena tulee mieleen lähinnä rengasmelu, nelivedon puute ja hitaitahan nuo on lämpiimään talvella varsinkin kaupunkiajossa.

En lähipiiristäni tiedä yhtään hajonnutta tsi-konetta, mutta jotain ongelmia niissä näkyy olevan. Laajuuteen vaikea ottaa kantaa nettikeskustelujen perusteella, täällä kun puhutaan lähes pelkästään ongelmista.

Edit: 32tkm nyt ajettu.

Comment

Kannatta juuri muistaa se että netissä kuulet vain negatiivisa palautteita, harva käy muistuttamassa palstoilla että "mun auto toimi tänään". Noita 1.4 TSI koneita on kuitenkin aika monta liikenteessä, ja jos nyt muutama on mennyt rikki niin ei se maailmaa kaada. Kannattaa tosiaan pitää korvan takana kun koeajaa yksilöä.

Samoja mietteitä minulla B7 2.0 TDI 16v kanssa, uskaltaisiko ostaa. Olen vissiin lukenut liikaa näitä palstoja.

Comment

Totta toisaalta, jos 10 000 alle kymmenessä ongelmaa ja ne kaikkien omistajat kirjoittaa tänne ongelmistaan niin varmasti syntyy kuva että ompas noi huonoja. Mutta oikeesti noissa jotain ongelmia on ollut.. siis 1.4 160hv..

Comment

Kyllä itse koitan ainakin karttaa noita malleja, mistä löytyy purnausketjuja forumeilta. Jonkinlaisesta tyyppiviastahan se kielii, jos monella on ollut samoja vaivoja saman mallin kanssa.

Kehumiseen keskittyviä ketjuja ei tosiaan siinä määrin löydy, joten siitäkin voinee vetää johtopäätökset jos aktiivista keskustelua jostain konemallista ei löydy.

Niin ja itse aiheeseen liittyen yhdellä työkaverilla levisi kanssa tuommonen 1.4 kone golfista. Hänen onnekseen tämä meni takuuseen.

Comment

Itse olen omistanut lähes pelkästään näitä autoja/moottoreita missä vikoja on foorumikirjoitusten mukaan runsaasti. Jostain syystä kuitenkaan imusarjan läpät ei ole irronneet, nokat eivät ole kuluneet, jakohihnat ei ole katkenneet jnejne.

Kertokaa semmonen vag-moottori mikä forumikirjoitusten mukaan on kestävä? Oisko ainoa tää perinteinen 2.5 tdi rivivitonen.. ;)

Comment

AVF on sellainen :)

Comment

Todennäköisesti suurin osa näistä parjatuistakin menopeleistä kuitenkin toimii ilman sen suurempia murheita.

Todennäköisesti siis tämmönen paljon purnattu menopelikin toimii ihan moitteetta.

Todennäköisesti pääset kuitenkin vielä varmemmin perille kun ostat luotettavassa maineessa olevan menopelin.

Todennäköisesti 1.9 on keskimäärin luotettavampi kun 2.0. Ja vanha 2.5 luotettavampi kuin se tuoreempi 2.5. Ainakin jos puntaroidaan noita hieman kalliimpia remontteja.

Comment

Todennäköisesti jalan pääse varmemmin perille :)

Comment

Mitä kaverin pajalla noita tuoreempia volkkareita nähny vähä kalliimmissa remonteissa, niin suurin syy ollu LL-huoltoväli. Ei niissä öljyissä mitää vikaa ole, mutta ahdetussa autossa vain se 30tkm on liikaa, puolet siitää niin ollaan turvallisemmilla vesillä.

Comment

Olisikohan vm 2011 valmistuneissa jo ns päivitettyjä parannuksia. Vai onko kaikki ns samaa kuraa kuin noi alkupään vempaimet, ei etteikö DSG:n kanssa riittäisi jännitettävää pelkästään, niin sitten saisikin kunnon stressin siitä kumpi "kypsyy" ekana, kone vai vaihteisto.. jihuu

Mikä muuten on käytännön kanssa jos vaikka haen valmistus maasta kyseisen härvelin esim 2010/2011 ikäisen, onko samat asiat voimassa jos marmorin huoltojen leimat vihossa kuin olisi täältä härmästä ostettu..?
                            Viimeksi muokannut palomies; 4.3.2012, 23:03.

Comment

Scirocco TSI 160hv oli mulla eikä autossa ollut pienintäkään ongelmaa. En kyllä osaa tuota konetta pelätä ja voisin ostaa uudelleenkin. Turhaa hysteriaa niin kauan kuin osuu omalle kohdalle... ;)

Comment

Working...
                              X