Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pätevää pajaa etsimään erikoista vikaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Mua ottaa ihan helvetisti päähän kun luvataan ilmoitella jostain ja sitten ei kuulu mitään. Sillä viestin sisällöllä ei enää ole niin paljoa merkitystä, kunhan nyt viesti vaan tulisi. Vaikka kirjekyyhkyllä tai laulavalla sähkeellä.

    Comment


    • #62
      Sama homma.
      Pitää taas ajella ylimääräinen lenkki tuota kautta.
      Vaikka onkin pieni summa tässä asiassa niin lähemmäs 10e maksanut jo kun soitellut aina tuonne perään itse.

      Comment


      • #63
        Doddiih.. kävin paikanpäällä. Läpän vaihto ei vaikuttanut asiaan (ei tartte maksaa osaa). Auto hyytyy ja sammuilee vieläkin. Viimeksi vissiin tänään käynyt huoltomies seisomassa motarin varrella sen kanssa.. Vieläkin ongelmana kun paineet putoavat naftassa.
        Pikana tulossa siihen elektroninen polttoainepumppu kuulemma. n.240e.
        Huomenna iltapäivästä pitäisi käydä piipahtaa kysymässä tilannetta. Jos ei näytä lupaavalle niin uusi laina-auto alle.
        Olivat yrittäneet soitella Karalalle pariin otteeseen, mutta eivät ole saaneet yhteyttä. Olisivat olleet kiinnostuneita parista kohdasta. Maahantuoja ei auta kun ei ole niiden ohjelma joten sanoin, että vetävät orkkis softan samantien sinne sisään. Ilmeisesti tekevät sen vielä tänään.

        Comment


        • #64
          Moro, auto tuntuu toimivalta, syykin löytyi, eikä vain seurauksia... Koitellaan vielä, mutta huomenna voisit hakea liikenteeseen , jollei soitella muuten.

          Eli huomenna pelipaikalle ja katsotaan toimiiko =)

          Comment


          • #65
            Nytpä löyty syy. Polttoaine linta oli laitettu pikaliittimistä väärin/ristiin, eli paluu oli menossa ja meno paluussa. Se selittää kaikki oireet. Otin kuvan ja laitoin selitteet mukaan.

            http://kennedy.dnsf.org/audi/nafta.jpg


            Tuollainen syy kuulemma hajoitti elektronisen pumpun ja korkeapainepumpun.
            Jakopään rempan tehnyt paikka sanoo, ettei mitään putkia ole avattu vaan filtteri koteloineen oli lokarista irti ja käännettynä koneen päälle.
            Audi Center sanoo, että jakopäänrempassa vahingossa laitettu kun heti sen jälkeen alkoi oireet.
            Alipaineen avulla toiminut polttoaineen saanti kevyillä kierroksilla.
            Eivät edellisillä kerroilla ole edes tarkistaneet tuota kun ei kukaan sieltä normaalisti mitään liittimiä auo.

            Kertokaa onko tuo edes mahdollista.. siis linjat väärinpäin? Ainakin uudesta 1.6TDI Golffista löytyy speksit, että suodatin kotelon kannessa on takaiskuventtiili joka estää polttoaineen pääsyn paluulinjaa pitkin. Jotenkin oudolta tuntuisi, että tässä ei olisi samanlaista rakennetta.

            Osissa joku 300e ja 23h kellokortille. Jos paperin mukaan menisi niin joku 3200e + osat. Kuulemma huomenna neuvotellaan mitä tehdään asian kanssa.. faija tulee mukaan kuuntelemaan asiaa.
            Jakopäänrempan tehnyt paikka sano vaan, ettei ole koskettu noihin putkiin ja moottori ei varmaan toimi jos noi olisi ollut väärinpäin.
            Webasto on tankista otettu jolloin olisi voitu kyllä laittaa siellä väärinpäin, mutta tuskin se vuotta olisi toiminut.

            Miten tässä nyt tappelisi niin, ettei omaan nilkkaan kolahda.
            Tonni kiinni ja varmaan huomenna useampia satasia pitäisi taas maksaa viasta joka muka olisi joku tehnyt, mutta ei ole kukaan koskenutkaan.

            Karalalle olivat yrittäneet soittaa pari kymmentä kertaa eikä vastata. Eivät uskaltaneet laittaa vakio softaa suoraan tuon päälle kun eivät ole koskaan tehneet. Eivät halunneet riskeerata, että auto olisi kokonaan mennyt mykäksi.


            edit: ai että on kiva ajaa.. testasin tuossa ottaa 120-130 vaihtia ja kun aloin hiljentämään niin meinas legot lähteä suusta. Tärisyttää ihan vitusti. Kuskin etuvanteessa ja apparin puolen takavanteessa selvästi maalit lähteneet pyöräpulttin tienoolta.
            Viimeksi muokannut Kennedy; 8.3.2012, 17:49.

            Comment


              #66
              Täysin toimivasta autossa on polttoaineputket hypänneet itsestään ristiin hihnarempan jälkeen?
              En tiedä millanen rakenne tuossa suodatinjalassa on, mutta jossain kohtaa pitäisi olla takaisku, eli ei sen kaiken järjen mukaan pitäisi toimia ollenkaan.

              Tota, kannattasko sun soittaa manaaja tsekkaan sun autos?

              Comment


              • #67
                Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                Tota, kannattasko sun soittaa manaaja tsekkaan sun autos?
                Unohtui tähänkin vastata. Melkein olis pitänyt =)


                No kaikki oli sanasanaa vastaan ja kukaan ei ollut tehnyt mitään.
                Joku 1300e oli loppulasku ja kaikenkaikkiaan vähän yli 2000e maksoin. Olisin voinut riidellä lisääkin, mutta kun AC antoi ilmaiseksi autonlainaan lähes kokoajaksi niin antaa olla. Vitutti kuitenkin pari kuukautta.
                ( tankin ja moottorin päästä nafta pumput vaihdettiin. Kaasuläppä on uusi, mutta AC:n piikkiin. Tietääkseni robas egr:n läpi ja sinne jäi sulkulaippa paikoilleen )

                Jarruremontti piti teettää kun ei pihalla viitsinyt kylmässä tehdä. Siellä saivat sen toisenkin puolen sivuhelman irtoamaan liimauksistaan

                Huoltojen jälkeen ajelin joku 7000-8000km ilman ongelmia. Auto meni vaihtoon pari viikkoa sitten tuusulassa ja nyt näköjään poistunut listoilta. Liike liimasi helmat paikoilleen ja kuvia katsellessa melkein harmitti vaihtaa juuri laitettu auto kaikin puolin.

                Katsotaan löytääkö uusi omistaja tämän ketjun :)
                http://www.nettiauto.com/audi/a3/4881273
                bkz-407

                Toivottavasti toimii tulevaisuudessakin.

                Comment


                  #68
                  Näyttää nämä 1.9TDI toimivan polttoainelinjat väärin päin. Webaston asennuksen yhteydessä meni omasta Golf IV tankin päästä meno ja paluu väärinpäin. Muuten auto toimi normaalisti, mutta isolla vaihteella täyskaasu kiihdytyksessä nyki hieman.

                  Pätevämpi asentaja tutki asiaa - ei vikakoodeja tai arvoissa muuta normaalista poikkeavaa. Motarilla myös asentaja totesi että nykii hieman. Yritti syyttää runsaita kilometrejä (150tkm) yms. Riittävän painokkaasti kun sanoi, että ongelma ilmaantui webaston asennuksen jälkeen niin tutkivat tarkemmin mihin koskivat ja huomasit, että polttoainelinjat olivat väärin päin. Ihmettelivät myös miten auto voi yleensä toimia. "Normaalilla ajolla" tuskin tavan ihminen olisi ongelmaa huomannu.

                  Comment

                  Working...
                  X