Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pätevää pajaa etsimään erikoista vikaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    3k kohdalla EGR pitäisi sulketua. Jos se jää auki eikä saa tarpeeksi happea? Sen verran tukossa muuten ilmatiet.
    Tosin ei se selitä miksei auto käynnisty sammumisen jälkeen.

    No katsotaan mikä päivä se jättää seuraavan kerran tielle =D

    Comment


    • #32
      437e lasku oli.
      Pääsin Airportist sulalle hyrylään kun alkoi vilkuttaa hehkun valoa. Sammui vähän ennen järvenpäätä. Sytyi taas keskustassa.
      Piipahdin Fixuksessa kyselemässä hehkujen hintaa ja lähdin himaan. Valo ei palannut.

      Webasto lauloi aamun ja lähdin ajelee. Pääsin hyrylän toiseen liikenneympyrään ja kun kytkimen painoin alas hiljentäen vauhtia niin auto sammui keskelle mutkaa.
      Siitä sitten 200-300m työntelin jäisellä tiellä auton bussipysäkille, ettei ole tiellä. Saman firman hinuri haki kolmannen kerran.

      Nyt on takaisin Audilla.. Iltapäivästä menen keskustelemaan sinne autosta.
      Suurin ongelma on nyt se, ettei mulla ole varaa kuin pari sataa aivan maksimissaan seuraavaan kuukauteen laittaa korjaukseen.

      Comment


      • #33
        Eikös tuo kuitenkin mene korjaamon piikkin jos ei kerran kuntoon tullut? Ja olet siitä maksanut ihan mukavan summan.. Vai miten näissä menetellään yleensä? Voiskos siinä olla suuttimissa tai johtosarjassa jotain häikkää kuitenkin? Tai sitten niitä ilmavaivoja?
        Olisko nyt jäänyt jotain koodia kun vilkutti hehkun valoa?


        Ot. Oli siis sun autos siinä shellin ympyrän tienoilla aamulla?
        Viimeksi muokannut Tony.N; 26.1.2012, 21:58. Perustelu: Lisäys.

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja Tony.N Näytä viesti
          Eikös tuo kuitenkin mene korjaamon piikkin jos ei kerran kuntoon tullut? Ja olet siitä maksanut ihan mukavan summan.. Vai miten näissä menetellään yleensä? Voiskos siinä olla suuttimissa tai johtosarjassa jotain häikkää kuitenkin? Tai sitten niitä ilmavaivoja?
          Olisko nyt jäänyt jotain koodia kun vilkutti hehkun valoa?
          Sanoin, että olen huolissani korjaussummasta kun ei ole seuraavaan kuukauteen paljoa ylimääräistä.
          Ei kuulemma tartte murehtia asiasta. Tärkeintä on saada kuulemma auton vika selvitettyä ja kuntoon. Sitten mietitään mitä maksaisi ja miten maksu suoritetaan edes.
          Olivat kiinnostuneet kanssa miksi auto jätti tielle. Heillä ei kuulemma ole tapana antaa asiakkaalle autoa rikkinäisenä takaisin.

          Kuulemma se hehkun vilkkuminen ei välttämättä viittaa edes hehkuihin. Ilmeisesti juuri jotain ongelmaa logittanut siinä.
          Sanoivat, että meinaa vähän enemmän ajella sillä nyt. Totesin, että antakaa vaikka asentajalle himaan se auto käyttöön.

          Alkuperäinen kirjoittaja Tony.N Näytä viesti
          Ot. Oli siis sun autos siinä shellin ympyrän tienoilla aamulla?
          Minunhan se. Pysähty siihen hyvinkään suunnasta tulevien kaistan eteen. Jengit ajeli sen verran läheltä, että meinas sivupeili lähteä.
          Yksin siinä sitten työntelin.
          Itse olen parikin kertaa ollut apuna tuollaisessa kun jollain jäänyt pahaan paikkaan auto tielle.
          Astmaatikkona tuollainen rehkiminen pakkasessa ei tee hyvää. Meni varmaan tunti, että lopetti keuhkoihin kunnolla sattuminen sekä alkoi pulssi rauhoittumaan.
          Koko päivän ollut huono olo ja nytkin tuntuu, että joku istuu rinnanpäällä. Hyvinkin mahdollista, että flunssan laukaisi kun emäntä juuri jäänyt sen takia myös kotia.

          Comment


          • #35
            Käsittääkseni se hehkun vilkkuminen korvaa moottorin vikavalon.

            Näin vaan a3 pysäkillä nelivilkkupäällä..

            Comment


              #36
              No jos EGR on laipattu, niin arvaan sen hehkun vilkkuvan sen takia.
              Kun ottaa letkun EGR:stä irti tosta Caddystä, alkaa hehku vilkutella jonkun ajan kuluttua. Joskus se jopa sammui itsekseen, mutta tuli taas takasin hetken ajelun jälkeen.

              Ei siis syty heti. Siellä varmaan on koodi tyyliin, insufficient flow tms EGR:stä.
              Siksi mä tossa kyselinkin viisaampien ajatuksia, että miten EGR ton sammumisen voi aiheuttaa.

              Comment


              • #37
                Soittivat tuossa tunti sitten.

                Moottorin kyljessä olevan korkeapaine polttoainepumpun takaisiniskuventtiili tms. olisi viallinen. Koko pumppu vaihtoon. Olivat viimeksi mitanneet paineet ja ne oli ok. Nyt mittasivat toisella tavalla ja löysivät vikaa.
                Olikos niin, että kun mennään pintakaasulle/tyhjäkäynnille niin syöttäisi lähes kaiken paluuletkuun jolloin auto sammuisi kun ei saa naftaa. Tulppasivat paluuletkun ja kuulemma toimi.
                Uusi pumppu on jossain 300-400e tienoolla. Työstä ei veloitettaisi nyt ja pumpun hinnassa kompensoitaisiin viime kerran huoltoa.

                Iltapäivästä pitäisi kuulua uudestaan.

                Comment


                • #38
                  Tony.N: Juuh. Lähinnä viittaan siihen kun auto oli liikenneympyrässä ja yksin työntelin. Eli auto pahassa paikassa. Viimeksi kun jätti vihdintielle niin auto ei ollut pahassa paikassa loppupeleissä edes ja silti useampi kyseli tarvitsenko apua.

                  Alkuperäinen kirjoittaja Kennedy Näytä viesti
                  Iltapäivästä pitäisi kuulua uudestaan.
                  Eivät soittaneet. Halusivat vielä seuraavana päivänä testata laitetta. Nyt toimii kuulemma.
                  Lasku odottelee tiskillä. Siitä on vähennetty viimeksi maksettu n.440e, mutta jotain pientä tarttee duunista maksaa. Pumpun lisäksi kannentiiviste (n.40e) tms. oli vaihdettu.
                  Joku 550e ilmeisesti loppusumma. Eli juuri alle 1000e kokonaiskuluin mentiin..
                  Ihmetyttää vaan kun puhelivat alussa, ettei työstä mitään veloiteta nyt ja osista saisin vähän alennusta myös. Katsotaan mitä sanotaan iltapäivästä kun haen sen.
                  Ei paljoa hymyilytä kun 600e on rahaa seuraavaan palkkaan joka tulee 3vk päästä.
                  Nyt mennään taas kuukausi tiukalla budjetilla ja joudun lainaa hetkellisesti rahaa.


                  Tulee taas mieleen mahtoikohan tuo Forte puhdistaa niin hyvin systeemit, että pääs suodattimenläpi paskaa tuonne pumppuun ja jäi sinne jumiin.
                  Viimeksi muokannut Kennedy; 1.2.2012, 07:41.

                  Comment


                  • #39
                    Laa la laa laaa.. PRKLE!
                    Pääsin melkein himaan asti autolle kun jätti neljännen kerran tielle. Ihan identtisesti edellisiin verrattuna.

                    Comment


                    • #40
                      Oliko aika ottaa yhteyttä maahantuojaan?

                      Comment


                      • #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja Kema Näytä viesti
                        Oliko aika ottaa yhteyttä maahantuojaan?
                        Niin kuin missä asiassa?

                        Comment


                        • #42
                          Nyt sun kannattaa varmaan korjaamon kanssa hoitaa auto kuntoon,se tietenkään saa enää maksaa mitään.

                          Comment


                            #43
                            Alkuperäinen kirjoittaja Kema Näytä viesti
                            Oliko aika ottaa yhteyttä maahantuojaan?
                            Maahantuoja vastaa, että hoida asia jälleenmyyjän kanssa, tarkemmin sen kanssa, joka on jo aloittanut.

                            Kennedy, ei muuta kuin takasin AC;lle auto, nyt alkaa olemaan jo maksutonta korjaaminen.

                            Comment


                              #44
                              EGR:n tulppaamisesta on vain hyötyä; imukanavisto pysyy paljon puhtaampana ja jos vielä saa EGR:n disabloitua siten, ettei vikakoodeja ilmesty, niin siitä vaan. En myöskään usko, että EGR:n tulppaaminen lisäisi savutusta, se sen sijaan lisää, jos EGR ei sulkeudu kun kaasua painetaan. Pienillä kierroksilla ja tasakaasulla ajettaessa EGR päästää pakokaasuja takaisin palotilaan, jolloin palolämpötila laskee ja typen oksidit vähenee. Kun moottorilta pydetään voimaa kaasu pohjassa EGR:n pitää sulkeutua, muutoin on seurauksena massiivinen savutus. Näitä typen oksideja ei myöskään katsastuksessa mitata, joten jos vikakoodit saa pysymään poissa, kiinni siitä operaatiosta ei jää.

                              Comment


                                #45
                                Onkohan Kennedy koittanu tulpata egr:ää jo? Sehä olis kokeilemisen arvoinen juttu ainakin.

                                Comment


                                • #46
                                  Viestis #24 on jotain juttua tuosta.

                                  Comment


                                    #47
                                    Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                                    Viestis #24 on jotain juttua tuosta.
                                    Niinpä oliki ja aikamoista paskaa on kyl asiakkaalle kerrottu! Huh huh. Autohan savuttaa vähemmän kun egr on tulpattu ja sitä kautta paremmat arvot katsastuksessakin. Aika tylysti kyl päin naamaa valehdellaan. Lopputulemahan on vissiin että siel ei ole nyt sitä laippaa kiinni kuitenkaan?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Hankala sanoa onko se laippa siellä vai ei =)

                                      Pistin postia huoltopäällikölle, että alkaa tulemaan ongelmia kun laina-autonkin joutuu palauttaa. ( Oli kaverilta litranen micra lainassa. Ekana aamuna Micrasta pamahti sulake sisätilanpuhaltimesta sekä etuvastus, että toimi vain isoimmalla asennolla puhallus. Sulakkeen sain vaihdettua vasta iltapäivästä. Vitun kivaa ajella 70km ilman lämmitystä.. )
                                      Antoivat ilmaiseksi A3 1.2TFSI s-tronicin alle ja meinaavat pitää mun autoa vähän pitempään nyt.
                                      n.1300km ajettu laite. Ekana eli eilen aamuna kun lähdin liikenteeseen niin vaihteistovaloa vilkutti kokoajan. Jokaisen vaihteenvaihdon välissä meni n.4s ajaksi vapaalle. Pakkovaihteilla piti ajella, ettei ylimääräisiä vaihtoja tule.
                                      Kävin sitten iltapäivästä vaihtamassa manuaali golffiin.

                                      Eli 2012 alkanut aika paskalla karmalla kun kaikki autot kusee mihin koskee.

                                      Comment


                                        #49
                                        Pakko sanoa ettei tämä keskustelu mieltä lämmitä, kerkesin sentään olla aloituksesta lähtien tuolla duunissa viime vuoden loppun asti. Ja sitä ennen koko lafkassa 10v.
                                        No onneksi ei tarvitse ihan korvat punaisena enää lukea näitä juttuja.
                                        Toivottavasti tulee rivakasti kuntoon.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                          Toivottavasti tulee rivakasti kuntoon.
                                          Ei ole kuulunut mitään sen jälkeen kun sinne jätin.
                                          1,5h sitten soitin ja jätin soittopyynnön jatketaanko Golffilla ajamista vai ei.

                                          Pistin myös aamusta vaihtoauto puolelle viestiä käytetystä laitteesta. Kerroin autoni tiedot ja sanoin, että voi mennä katsomaan alakertaan autoa. On huollossa maannut jo hetken..

                                          Comment


                                          • #51
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Kennedy Näytä viesti
                                            Ei ole kuulunut mitään sen jälkeen kun sinne jätin.
                                            1,5h sitten soitin ja jätin soittopyynnön jatketaanko Golffilla ajamista vai ei.
                                            Oli kuulemma juuri soittamassa kun kävelin sisään. Etsi työmääräystä kun soittopyynnöstä puuttu puhelinnumerosta yksi numero.

                                            Vika on vissiin saatu toistumaan (en tiedä oliko nykiminen vaiko sammuminen vaiko kummatkin) testaterin kanssa. Kaasuläpästä oli maadoitus kadonnut yhtäkkiä. Ehkä huomenna uusi osa jolla testaavat.
                                            Johtosarja on käytyläpi. Vaihdelaatikon tienoolta oli löytynyt hiertymä, mutta ei kuulemma niin paha, että olisi voinut aiheuttaa jotain toimenpiteitä.

                                            :P


                                            9.2.2012 Fingerpori
                                            Viimeksi muokannut Kennedy; 9.2.2012, 08:18.

                                            Comment


                                              #52
                                              En tiennykkää, että Dieselissä on kaasuläppä.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Minäpä tiesin

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Eilen soittelin auton perään. osa oli pöydällä odottamassa autoa. Joten toivottavasti se on saatu paikoilleen ja testiajoa harrastavat.
                                                  Vielä parempi jos sen saisi takaksin parin pv sisällä ilman kamalaa laskua.
                                                  Arvioi osan hinnan olevan vähän yli 300e joten kai tuo 500e tulee maksamaan minimissään jos edes tulee kuntoon..

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Minäpä tiesin
                                                    No siis kaasuläppää ei kyllä liene?
                                                    Siellä voi olla ns anti shudder läppä, jolla sammutuksissa saadaan kone sammumaan nätimmin. Toki jos se menee kiinni pyytämättä, niin moottori sammuu. Semmonen nimittäin on tossa 77kw pumpparissa.
                                                    Ainakin omissa dieseleissa toimii alipaineella ja sen saa käsin käännettyä kiinni moottorin käydessä. Sitä tietysti ohjataan luultavasti tuon vakuumiboksin kautta.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Kyllä siellä on Throttle valve, mutta liittyy lähinnä EGR:n toimintaan.
                                                      Törmäsin itsekin tuohon vikakoodeja lukiessa ja ihmettelin, että miten dieselissä on kaasuläppä, mutta kyllä se jostain audin manuskasta sitten löytyi.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Toki olen vain AJM koneesta imusarjan ottanu irti ja samalla ihmetelly noita läppiä. Siinä on EGR:n venttiili, mutta siinä koneessa EGR venttiili ei sulje ilman saantia.
                                                        Toi Antishudder löytyy ainakin Caddyn BJB koneesta.
                                                        Viimeksi muokannut Puuhapete; 15.2.2012, 10:20.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Tommosesa DPF:llä (oletus että sellainen on) varustetussa laitteessa kaasuläppä/ mikä ny vaan läppä toimii sähköllä, ja liikkuu ihan portaattomasti. Saadaan rajattua ilmamäärää ja siten nostettua egr-määrää ja pakokaasun lämpöä regenerointitilanteessa.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Soittelin äsken perään. Ei ole vielä työnalla. Toivottavasti iltapäivästä. Kamala kiire ollut siellä ja laskenut, ettei niin kiire mun autolla kun on laina-auto alla. Viimeviikon ke. alun perin piti vaihtaa tuo läppä =)

                                                            Pe. menen palauttaa kun katoan lomalle viikoksi ja ilmeisesti silloin keskustellaan vähän jo autosta sekä toivottavasti testattuna.


                                                            edit: 17.2 ei vieläkään työnalla.. vissiin ma. vasta
                                                            Viimeksi muokannut Kennedy; 17.2.2012, 13:06.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Viimeviikon lomalla ja lupasivat ilmoitella tekstarilla menosta. Ei tullut viestejä.
                                                              Aamulla soitin kun huolto aukesi ja jätin soittopyynnön kun vastaava henkilö tulee klo.10 vuoroon.
                                                              Ei ole vielä soitellut takaisin.

                                                              Ke. tulee 4vk täyteen kun hinurilla vietiin pelipaikalle..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X