Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kun ostamasi käytetty tavara ei vastaakaan myynti-ilmoitusta

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Kun ostamasi käytetty tavara ei vastaakaan myynti-ilmoitusta

Laitetaanpa tämä nyt tännekin, kun meni homma näemmä vaikeaksi.
    Marraskuun 2011 alussa ostin ilmoituksen perusteella ( http://www.nettivaraosa.com/rengassarjat/1224236 otin myös screenshotin jossa koko näkyy, siltä varalta että myyjä muokkaa ilmoitusta jälkikäteen...) kierroksen renkaita ja vanteita. Kuten ilmoituksestakin näkee, koko sarjan piti olla kokoa 235/40/18, pari kappaletta Sunew, pari kappaletta Minerva -merkkisiä.

Kaikki meni kuin elokuvissa, sain hakea ostamani tavaran matkahuollosta jo muutaman päivän päästä. Tarkistin että vanteet ovat kuvia vastaavassa kunnossa, ja että kumeissa oli luvattu määrä pintaa. En kuitenkaan tarkistanut renkaiden kokoa, olinhan ostanut valmiin paketin haluamassani koossa. Ei muuta kuin keväällä alle ja kovaa ajoa.

Toisin kuitenkin kävi.
    Viime tiistaina, reilu kuukausi kauppojen jälkeen, huomasin muuttokuormaa tehdessäni että renkaat ovatkin eri kokoa. Lähetin heti myyjälle sähköpostia, että mitä tehdään. Seuraavaksi soitin Tampereen Laakkoselle ja varmistuin siitä, ettei saamiani eriparikumeja voi käyttää omassa quattro-kulkineessani. Nyt minulla on neljä kappaletta tiiliskiviä joista maksoin 400 euroa + 60 euroa rahtia päälle. Mitä yhteisö on mieltä, pitäisikö tehdä rikosilmoitus? Kaveri näyttää heittäytyneen yhteistyökyvyttömäksi vaikka koitin (mielestäni) asiallisesti etsiä ongelmaan ratkaisua.

Alla sähköpostikeskustelua minun ja myyjän (ACF-jäsen Varkaudesta) välillä.

Tomi Dec 29 (1 day ago)
    Etpä sitten tullut kertoneeksi että kumit eivät ole samaa kokoa... Myynti-ilmoituksessa mainitsit vain 235 leveän parin, vaikka toinen pari on 225 leveä. Toinen kumipari on nyt minulle hyödytön, koska autoni on neliveto. Mitenkäs asia ratkaistaan?

Sami
    6:20 PM (21 hours ago)

to me
    Pahoittelen tapahtunutta. Renkaat oli minulla itselläkin vain yhden kesän alla, kun ostin ne kaverilta. Eikä ole rengas kokoa tarkemmin sitten tullut katsottua. Oletin kyllä itsekin että ne on 235 kaikki. Kysyin tänään rengasliikkeestä neuvoa, että paljon saa olla renkaiden halkaisijassa eroa niin vastasivat, että ohje sääntö on kulutus pinnan verran n.9mm. Rengas laskurilla niissä on eroa 7mm eli ei vaikuta nelivetoon. Siinäpä olisi asiaan ratkaisu.

Date: Thu, 29 Dec 2011 11:37:12 +0200

Subject: RE: Nettivaraosa.com: Käyttäjä tarjoaa varaosaa Minerva Toora T670 18", 2011

Tomi
    6:24 PM (21 hours ago)

to Sami
    Itse sain laskuissani 8mm eron, audiclubilaiset olivat sitä mieltä että se on liian iso. Soitan huomenna marmorille ja kysyn sieltä. Palailen asiaan.

Tomi
    12:23 PM (3 hours ago)

to Sami
    Laakkosen Auditiskiltä ehdoton ei 8mm halkaisijaerolle torsenissa. Vieläkö sulla on ne rs4-replicat kaupan?

Sami
    2:01 PM (2 hours ago)

to me
    Rs4 löytyy kyllä vielä.

Date: Fri, 30 Dec 2011 12:23:09 +0200

Tomi
    2:08 PM (2 hours ago)

to Sami
    Minkälevyiset ne paremmat kumit niissä on? Mietin että josko voisit ottaa noista mulla olevista toiset itsellesi takaisin ja antaa samanlevyiset tilalle. Myös rs4-vanteet kelpaa mulle jos se on sulle helpompaa niinpäin. Itselleni ei ole väliä että kummat vanteet on alla. Kunhan ovat hyväpintaiset kasitoistaset ja 225 tai 235 kumeilla ja järkevällä profiililla.

Mitä mieltä?

Sami
    2:29 PM (1 hour ago)

to me
    En kyllä ala kumien kanssa vehtaamaan enää millaan lailla.

Date: Fri, 30 Dec 2011 14:08:24 +0200

Tomi
    3:01 PM (1 hour ago)

to Sami
    No käsittääkseni sä myit jotain muuta kuin mitä mä sain?

Sami
    3:05 PM (1 hour ago)

to me
    Mutta jos olisit myös kattonu myynti kuvat tarkemmin niin sielläkin olisi näkyny toi koko. Tarkistin äsken! Saat tulla tänne kumies kanssa ja vaihtaa noista toisista renkaat itsellesi mutta kaikki omalla kustannuksella. PISTE!

Date: Fri, 30 Dec 2011 15:01:33 +0200

Tomi
    3:07 PM (1 hour ago)

to Sami
    Kiitti hei hyvistä kaupoista, kyllä huomaa että ACF-jäsenyys on merkki älystä. Perästä kuuluu.

Click here to Reply or Forward
    Viimeksi muokannut jasso; 30.12.2011, 17:10.

Taitaa rikosilmoitus olla liioittelua.

Comment

Minusta vasta kuukauden päivien päästä huomattu "vikaostos" jostain käytetystä yksityisestä tavarasta on siinä vaiheessa ostajan oma ongelma. Myy eteenpäin ja minimoi tappiot.

Poistin muuten kokonimet ja sähköpostiosoitteet. Et halua julkisesti esittää niitä, usko pois.

Comment

Käytetty tavara ei koskaan vastaa myynti-ilmoituksessa olevaa... Olen tämmöisen asian huomannut...

Comment

Kyllä noista tuon 460e saat varmasti jos viitsit myyntiin laittaa.

Comment

Poistin muuten kokonimet ja sähköpostiosoitteet
            Hienosti tehty ja asianosaiselle, kyllä luulen myös, että omas noista helposti pois saat.

Comment

Yksityisten välillä muistaakseni sovelletaan kauppalakia ja siinäkin tuo kaksi viikkoa oli se maaginen aika reklamoinnille.

Comment

Mjoo enpä mä odottanutkaan että kauppias tulisi vastaan, tai että rikosilmoituksesta mitään iloa olisi. Eipä tässä taida auttaa kuin lyödä setti myyntiin/vaihtoon tuollaisenaan, ja katsoa uusi tilalle. Menee turhan säädöksi alkaa kumeja vaihtelemaan.

Comment

Etköhän noista omasi pois saa kun myyntiin laitat.

Niitä rengaslaskureita ei sitten paljoa kannata uskoa. Ne renkaat kun ei kuitenkaan ole niissä normeissa.
                  Ota mittanauha käteen ja mittaa niiden renkaiden halkaisija. Saattaa olla yllättävän lähellä tai sitten ei edes sinnepäinkään.

Rikosilmoituksenhan saa tehdä mistä tahansa ja kuka tahansa. Se on poliisin asia tutkia homma ja katsoa mihin se johtaa.
                  Ainakin viestiketjusta saa käsityksen että myyjä on toiminut hyvässä hengessä ja vilpittömänä.
                  Vahinkojahan sattuu.

Comment

Pitääpä tosiaan mitata vielä. Rullamitalla halkaisijan mittaaminen on vähän niin ja näin, mutta mittanauhalla ympärysmitta on jo aika tarkka.

Comment

Myynti-ilmosta päätellen voisi olettaa koko sarjan olevan samalla rengastuksella, kun ei ole eritelty mitenkään.
                      Kuvat renkaistakin ovat niin ja näin, eli niistäkään kokoa ei selvästi näe.

Tietysti jos nopeasti laitetaan tavata myyntiin, niin tuollaiset olenaiset seikat jää usein tarkistamatta.

Comment

Niin. Eipä sitä kaupan maidossakaan ole puolta tölkkiä piimää, ja pienellä printillä ilmoitus takaperin kyrillisillä aakkosilla tekstattuna.

Comment

Täällä tarjotaan 350€ sarjasta ;)

Comment

Nojoo, kyllähän tuo päähän ottaisi itselläkin jos noin pääsisi käymään, mutta jos useampi kuukausi aikaa kulunut välissä niin omaksi tappioksi tuon nielisin. Toki ehkä itse olisin myyjän ominaisuudessa tullut hieman enemmän vastaan, kun oma kuitenkin virhe on ollut. Mutta mulle on kyllä aina sanottukkin jotta olen liian rehti mies auto yms. kaupoille ;)

Comment

Kaupasta ostetussa maitotölkissä on aina maitoa eikä piimää. Ihan kuten kaupasta uutena ostetut renkaat ovat sen kokoiset kuin pitääkin. Käytetty tavara yksityiseltä... Noh, menköön oppirahojen piikkiin. Hyvin oot pärjännyt jos ei ole aikaisemmin osunut vastaavaa kohdalle. Kyllä noista omansa pois saa kun myy jollekin etuvetoiseen niin ei tarvi edes kusettaa. Omalle vaivannäölle ja harmitukselle saa sit kaikki mitä saa yli omakustannehinnan.

Comment

Ikävä juttu, mutta taitaa olla niin, että vahinko menee sinun kärsittäväksi, jos myyjä ei suostu tulemaan vastaan.

Voit toki tehdä rikosilmoituksen, mutta luulen, ettei se kanna pitkälle, koska olet ostajana laiminlyönyt kaupan kohteen tarkastusvastuun kohtuullisen ajan kuluessa.

Kannattaisikohan sinun vaan etsiä vaikka käytetty pari 225 tai 235 renkaita ja vaihtaa ne vanteille? Noita halpisrenkaitahan saa uutena alkaen 80€/kpl ja käytettynä varmaan edullisemminkin. Kulujahan tuosta kylläkin tulee.

Tai sitten mittaat renkaiden kehän pituuden ja katsot onko sen ero Torsenille sopiva. Jos on niin eikun kovaa ajoa.

Comment

Jos mittatulos ei miellytä torsenia niin taidan iskeä koko setin myyntiin ja ostan sopivan tilalle. Tulee äkkiä kalliit linglongit, kun ei kumi-matti niitä ilmaiseksi laita vanteille tai tasapainota :)

Fiksuinta olis toki ostaa kierros ihan oikeita renkaita tilalle, eikä mitään kiinan ihmeitä...

Comment

Mullakin taitaa aitassa olla 225 leveenä tuollainen pyöreähkö käytetty kumipari. Saat kahella kympillä :)

Comment

Jos kahta irtorengasta päädyt hommaamaan toisen parin tilalle niin 235/40R18 on se oikea koko. Vaihda mieluummin kapeammat pois. Maksanee rengasliikkeessä noin 20-30 euroa rengasparin muljaus jos ei tarvi auton alta irrotella.

Comment

Näin olin ajatellutkin, mikäli tuohon ratkaisuun päädyn.

Comment

Mittaamalla halkaisijaero on 10mm, onneksi en ehtinyt heittää noita kumeja alle.

Comment

Rikosilmoituksenhan saa tehdä mistä tahansa ja kuka tahansa.
                                            Mikä on kovasti /c:eestä, ja aiheuttaa turhaa voimavarojen hukkaamista viranomaisille...

Comment

Working...
                                            X