Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ja ei se ketjun vaihto kuulu huolto-ohjelmaan, ketjuhan on ikuinen.
    Tosiaan kun kone on kerran irti niin kaikki kuluva osa kannattaa vaihtaa, kytkimestä alkaen... itse ainakin näin tulen sitten joskus tekemään.

    Comment


    • Juu kiitokset, tämä helpotti tämän hetkistä tiedon tarvetta kovasti

      Comment


      • Mitäs kaikkia osia tossa apulaitehihnan vaihdossa kannattaa vaihtaa? Katselin hieman osia etkasta ja sain seuraavanlaisen listan:

        079903133R Kiristin?
        079903341 idle pulley
        079903137E Moniurahihna

        Kukaan tehnyt itse ja tarkempaa tietoa osista? Kyseessä tosiaan B6 S4.

        Comment


        • Ei tuota kiristintä mikään pakko ole vaihtaa jos se ei pidä ääntä. Se on mekaaninen kiristin, eli momenttiavaimella käännät sen hihnaa vasten oikeaan kireyteen ja käännät lukituspultin siihen kiinni. Siinä kaikki. Keulan joutuu ottamaan huoltoasentoon että mahtuu.

          Comment


            hihna maksaa semmoisen 20€ tarvikkeena

            Comment


              Jarrulevyistä suosituksia, jotka pysyis suorina? EBC:n turbogroovet on ainakin pois listalta. Myös isommat levyt kiinnostaa, jos saa adapterin avulla orkkis satuloille sopimaan.

              Comment


                Onkos noissa EBC:n levyissä taipumusta vetää kieroksi? Juuri pari viikkoa sitten nimittäin laitoin auton mukana tulleet Ultimaxit alle kun entisillä levyillä meinasi paikat irrota hampaista jarruttaessa. Tietää vaan henkisesti varautua siihen jos on aihetta...

                Ottaako ohjaustehostimen pumppu kuinka helposti kipeää kun se letku porsii? Tässä mun yksilössähän sekin on jo koettu entisen omistajan toimesta. Auto nimittäin "vinkuu" kylmänä, etenkin kun kierroksia on yli 2000 rpm. Kuulostaa vähän kuin olisi remmiahdettu, mutta vaimenee jonkin verran lämmetessään. Nesteet oli alarajassa kun tarkastin, mutta lisäsin ylämerkkiin eikä vaikutusta.

                Comment


                  Ei ainakaan kovin herkästi, rouva viime syksynä ajeli Tuuliviiriltä reilun kilometrin ilman nesteitä kunnes tuli isompi risteys eikä tahtonut saada rattia kääntymään... onneksi tajusi stopata siihen.

                  Letku 60€, vaihtotyö marmorilla 600€ alennuksien jälkeen...

                  Johan näitä alkaa kertyä näille kulmille...

                  Comment


                    Ei näitä sentään lisää kerry, ne vaan vaihtaa omistajaa. Kyseessä siis Ghoustin vanha ässä...

                    Comment


                      Alkuperäinen kirjoittaja Pygmi Näytä viesti
                      Onkos noissa EBC:n levyissä taipumusta vetää kieroksi? Juuri pari viikkoa sitten nimittäin laitoin auton mukana tulleet Ultimaxit alle kun entisillä levyillä meinasi paikat irrota hampaista jarruttaessa. Tietää vaan henkisesti varautua siihen jos on aihetta...
                      Edelliset levyt (myös turbogroovet) käyttäyty hiukan omituisesti, eli rupes täristämään lämpiminä. Normiajossa ei taas ollut mitään oireita. Vaihdoin nuo uudet alle ja viime syksynä ja nyt ne täristää normi ajossa.

                      Comment


                        Tämä ässän omistajan elämähän iski vajaassa kuukaudessa silmille. :D Kesärenkaita vaihtaessa huomasin että molemmat taka-iskarit ovat päästäneet mehut pihalle, eilen alkoi oikean puolen ajovalopesuri vuotamaan nesteet pihalle ja keskuslukon kaukosäädin meni mykäksi.

                        Eipä siinä, OEM ajovalonpesurin löysin ebayn kautta Englannista puoleen hintaan siitä mitä marmori huutaa täällä. Iskarit kävin tänään tilaamassa marmorilta, mutta toimitusaika n. pari viikkoa... Oisin tilannut Tepolta suoraan jos olisin tiennyt toimitusajan olevan marmorillakin noin pitkä mutta en kehdannut enää perua.

                        Comment


                          Ihmeen kauan menee noissa iskareissa. Ite sain viikossa alku vuodesta, kun oli myös tarvetta.

                          Comment


                            Sitä minäkin vähän kauhistelin, mutta ei auta kuin odotella. Bilstein B14-sarjaa haaveilin, mutta hallitus otti jyrkän kannan asiaan...

                            Comment


                              Minä haaveilin kw3 sarjasta, mutta lompakko oli sitä mieltä että uusitaan vaan takaiskarit.

                              Comment


                                Johan se nyt alko vastustamaan. Mikä siihen valopesuriin tuli? Emmä oo koskaan kuullu että niissä ois ongelmaa ollu.

                                Voi siinä ohjaustehostimessakin toki jotain olla, mutta minä olen ymmärtänyt että ainakin lämpimänä se remmiahtimelta kuulostava vinkuna on tätä: http://www.audizine.com/forum/showth...5-engine-whine

                                Kaukosäädin herää kun käännät virtalukossa ja painat avaus tai lukituspainiketta. En tiedä mikä sitä muistinmenetystä aiheuttaa. Teki tuota jokusen kerran mulla, välillä toimi vuoden, toisinaan piti kolme kertaa päivässä parittaa. Paristot vaihdoin molempiin kakeihin.

                                Onko ne uudet jarrut nyt edes toiminu? :D

                                Comment


                                  Se pesuri vuoti nestettä ihan huolella siitä rungon läpi. Jätti ihan kunnon lammikon alleen vajaassa kymmenessä minuutissa. Ehdin jo pelätä että se vänkärin puolen lisäjäähy oli tullut tiensä päähän, mutta onneksi näin päin. Vaihdoin varuilta siihen kaukosäätimeen uuden patterin ja paritin uudestaan, nyt on taas toiminu ilman mitään ongelmia. Varmaan avaimeen liityvää, koska vara-avain toimi silloin normaalisti...

                                  Ne jarrut on kyllä olleet hyvät, ei mitään valittamista. Taka-jarrut on vielä vaihtamatta, oli meininki vaihtaa sitten samalla kertaa niiden taka-iskareiden kanssa kun eikös siellä ollu jotain iskarin tai vakaajan pultteja vähän edessä jarrun vaihtoa ajatellen?

                                  Luulin jo tuossa vähän aikaa että joko tämä ensi viehätys katosi, kun ajaminen ei herättänyt enää oikein mitään tunteita. Eilen iltavuorosta kotiin ajellessa ohitin sitten rekan vähän enemmän 4. vaihteella yrmäyttämällä niin katosi nekin mietteet. Suupielet veti virneeseen ihan itsestään... Pitää vissiin aina silloin tällöin yrmäytellä niin ei tule tuollaisia mietteitä. :)

                                  Comment


                                    Ite sain ainakin taka palat ja levyt vaihdettua ilman muita pultteja irrottamatta. Satula vaan irti.

                                    Comment


                                      Onkos kenelläkään ässän omistajalla kokemusta moottorin värinöistä? Tuo oma kiulu tuntuu täristävän sen verran että siihen kiinnittää huomiota n. 1700 kierroksen kohdilla. Tämä siis auto pysähdyksissä kokeiltuna. Vauhtipyörä vaihdettu n. 20 tkm sitten, joten en usko että se sitä aiheuttaisi. Vikakoodeja ei ainakaan viime viikolla ollut, kun leimalla käytin.

                                      Comment


                                      • Tänään tuli auton alle Milltekin putkisto resonoimattomana, kiitokset tästä JT-Carfixille. Kyllähän muuttui äänimaailma radikaalisti niihin orkkispilleihin verrattuna, nimenomaan parempaan suuntaan. Kulutus kasvaa litrakaupalla, kun tekee mieli lähteä jokaisista valoista lappu lattiassa ja ikkuna auki :)

                                        Comment


                                          Nyt ei saatu ääninäytettä kun en itse ollut paikalla. Jos ajelet joskus nurkilla, kierrä pihan kautta, otetaan mölyt klipille.

                                          Comment


                                          • Joo, auto on jokatapauksessa tulossa sinne takaisin varmaan ensi kuussa; toinen xenoni on edelleen pimeänä, sitä vilkaistiin tuon putkirempan yhteydessä, mutta ei vielä löytynyt vika. Kokeiltu toisella polttimolla/ballastilla, mutta ei auttanut, joten jossain muualla häikkää.

                                            Comment


                                              Itse olen kans kuunnellut nyt vajaa pari kk Milltekin äänimaailmaa. Kyllähän se siihen vakiopilliin on jo suuri parannus, mutta silti omasta mielestä jotain jää puuttumaan. Ja joudun vielä jossain vaiheessa muokkaamaan kannakkeita koska ulostulot eivät ole lähelläkään oikeita kohtia takapuskuria...

                                              Comment


                                                vanhan auton omistamisen iloja... silti se jaksaa vetää hymyn huulille joka kerta kun sen starttaa... anturivikoja varmaan molemmat näkyvät viat.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  B6 lukee sensor kannun kaverina jos on anturissa vikaa.

                                                  Comment


                                                    no, 100 km sitten sama kuva ja öljyt tarkistettu, yli puolenvälin. Oireet täsmää anturivikaan.

                                                    Comment


                                                      Mullakin on tullut kyseinen symboli viime aikoina vähän liiankin tutuksi. Pahin oli loppuvaiheessa 514 km täytöstä ja öljykannun kuva jälleen taulussa. Suurin osa ajosta moottoritietä. Olihan niillä tosin jo melkein 7 tkm ajettu. Öljynvaihdon jälkeen pääsi 2-3 tkm ilman lisäyksiä ja sitten alkoi viemään n. litran/tuhat km. Öljynä Castrolin Edge FST 5w-30. Nyt sitten vaihdoin viime viikolla Mobilin 5w-50 piruuttani. Venttiilikoppien tiivisteet tosin mehii hieman, mutta ei selitä noin isoa kulutusta.

                                                      Comment


                                                        Oma ässä teki myös muutamaan otteeseen samaa kuin Janilla. Öljyvalo, tarkistuksen perusteella riittävästi, aika tarkalleen 100km yhtenäistä ajoa ja taas valo tauluun, vaikka edelleen öljyä tarpeeksi. Lopetti tuon itsekseen ja syy jäi hieman mystiseksi.

                                                        Comment


                                                          Kerran mulla myös tehnyt tuon, mitä Juho tuossa kuvaili. Tämä myös pitemmän siivun jälkeen motaria/maantietä. Muuten kyllä ollut ihan aiheellisia ilmoituksia öljyn vähyydestä. Venakopan tiivisteet myös täällä vuotaa ja suunnitelmissa on uusia venakopat jossain välissä, josko sen jälkeen tiivisteetkin pitäis paremmin.

                                                          Comment


                                                          • ohjaustehostaja

                                                            Moi. Osaako kukaan auttaa tällaisessa asiassa. Tänään sylkäs ohjaustehostajan öljyt pihalle,vika paikannettiin putkeen joka edestä katsottuna menee oikealla puolella runkoaisan vieressä ja häviää moottorin taakse lämpösuojan alle. Putki vuotaa jostain kohtaa sieltä lämpösuojan alta. Kiinnostas tietää mihin kohtaan putki johtaa ja onko miten helppo vaihtaa. Ite ainakin huomasin että tiloja ei liiemmin ole.

                                                            Comment


                                                            • Löysit ihan tyyppivian. Olikohan ne putket säiliöltä ohjausvaihteelle ja ohjausvaihteelta keulaan mitkä piti vaihtaa. Kyllä ne pystyy vaihtamaan itse, mutta väli on todella ahdas.
                                                              Risto lienee viimeisin joka pääsi tästä nauttimaan, sillä on ehkä osanumerot vielä tallessa.

                                                              Edit
                                                              Tässähän se. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho....php?p=1186806
                                                              Viimeksi muokannut LauriJT; 31.8.2016, 22:34.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X