Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Poistin tuon vanhan moottorin tukikumin viimein mikä ei toiminut. Ulkoisesti aivan ehjä eikä ollut montaa milliä uutta lyhyempikään. Venttiili siitä sitten oli varmaan vaan mennyt. Yllättävän helppo rasti vaihtaa ainakin kuskin puolelle. Ainoa ihmetyksen aihe siinä oli että yläpuolinen kumihuppu oli 90 astetta kääntynyt ympäri. Lieneekö joskus sitten käytetty irti. Samalla tuli viimein asennettua säteilylämppäri, kun sitä viimein pystyy käyttämään. Tosin onhan se vähän huvittavan näköinen paikallaan kun peukalon kokoinen pökäle yrittää lämmittää 9L öljyä.

    Comment


    • Kyllä se tuntuu auttavan öljynlämpöihin yllättävän paljon pakkasella, ainakin oma auto kuulostaa startissa aivan erilaiselta jossain -15 kelissä pari tuntia lämmitettynä verrattuna täysin kylmään.

      Comment


        Eipä loppunut "coolant" ilmoittelu uuden paisuntasäiliön vaihdolla. Eli "coolant level" sensorissa ei ollut vika. Mikä nyt neuvoksi? Lukeekoha obd lukulaitteet jäähdytysnesteen lämpötila-anturilta kummanko piirin? sen joka näyttää sen mittaristossa vai sen mikä menee eculle. OBD testeri nimittäin näyttää saman kuin mittaristossakin oleva mittari
        Vikakoodit ja lämpötilat lukuun VCDS:lla, kyllä joku koodi on muistissa koska flektiäkin pyörittää ylilämpöä estääkseen.

        Comment


          Kuskin puoleinen tyynyhän taitaa olla juuri se pahempi vaihtaa, vähemmän tilaa. Otit varmaan alakautta alemman kannakkeen irti, sitten ylemmän lohkosta ja sitten vasta itse tukikumin irti ylemmästä kannakkeesta?

          Comment


          • Yläkannaketta en ottanu irti lohkosta vaan naksu kerrallaa pikkuräikällä suoraan se kannakkeen ylämutteri auki. Muuten juuri tuolleen. Pienet kädet, niin just mahtui. :D Kone oli hyvin tuettuna, mutta silti jännitti, pysyykö paikallaan että saa pultit kiinni. On kuitenkin suht raskas möykky. Tuin puomilla ylhäältä ja tunkilla alta.
            Viimeksi muokannut LauriJT; 3.1.2015, 08:08.

            Comment


              Onko kellään käytännön kokemusta RS4 takavakaajasta Ässässä? Vakio taitaa olla 20mm, RS4 22mm. Huomaako miten isoa eroa? S-line vakaajaan verrattuna ainakin ero oli huomattava vanhassa nelkussa. Toki joku 034M versio olisi varmaan parempi, mutta saako niitä muualta kuin rapakon takaa tilaamalla?

              Comment


                tuolla varastossa olisi rs4:sen vakaaja, jos joskus saisi paikoilleen. Edelliseen tilasin (b6 3.0q) enkä saanut siihenkään laitettua...

                Comment


                • On mullakin accusump venttiilin kanssa eikä sitä taida saada tuohon koskaan kiinni ensinnäkin kun se ei mahdu mihinkään niin että saisi helpohkosti huollettua ja toisekseen öljyvalinnalla ja kansien takaiskujen vaihdon jälkeen, ei sitä varsinaisesti edes tarvitse.

                  Comment


                    Laitahan ny Jani alle niin tuun kokeilemaan :) peruutat vaa rampeille, helppo laittaa. Asennuksessa kesti about 30min. Arvon vaan että onko hintansa väärti tuo 20mm->22mm, vai pitäiskö panostaa parempaan.

                    Comment


                    • Ennen oli hintansa väärti, mutta niillä taisi olla niin hyvä menekki että hinta tiskillä pompsahti moninkertaiseksi.
                      Eihän se aikoinaan maksanut satastakaan, vaikka saa sitä varmaan käytettynä vielä edukkaasti.

                      Comment


                      • Kellään ollu ässäläisessään vikoja lambda antureissa, onko tarvinnut vaihtaa? Onko mennyt katalysaattoreita? Aika suolaisen hintaista tavaraa näyttää olevan, mitä speed autoteilin sivuilta tutkin.

                        Comment


                          Omaan on etulambdat vaihdettu kytkinrempan yhteydessä. Ei niissä sinänsä vikaa ollut, mutta kun ei ollut tietoa, onko koskaan vaihdettu niin samalla meni nätisti. eBaysta ostin Boschilaiset, hintaa en muista, mutta ei kai ne nyt kovin pahan hintaiset olleet (~70e/kpl). Katit on edellinen omistaja vaihtanut "parempiin", mutta ymmärtääkseni tuninkimielessä - ei vikojen takia. :) Eli vikoja ei ole ollut, vaihdettu on, eikä hinta päätä huimaa jos ei välttämättä halua audin leimoja osiin.

                          Comment


                            RS vakaaja, minusta ei ollut suurta vaikutusta ja olisi ollut parempi laittaa hieman jäkympi alle, eli panosta parempaan. Eikös tuo 22 mm ole jo B7 ässässä?!

                            Taitaa noiden orkkis kattien hinnalla laittaa jo paremmat alle ;) Toki se on nopea tie stage2:seen, jolloin euroja menee hieman lisää :)

                            Olis muuten orkkiskamaa vielä tallissa, mm. jouset, putkisto katilta taakse takapään venttiileillä... jos jollain tarvetta ;)

                            Comment


                              Niin se RS-vakaaja oli ainakin myöhemmissä beeseiskoissa, saattoi olla kaikissakin. Pitänee siis vielä pohdiskella tuota vakaajaa, järkiään sitten laittaisi koko alustan uusiksi... Miksei ikinä voi tulla sellaisia halpoja ajatuksia :D

                              Comment


                                Onkos tuollanen moottorivaihdon omaava yksilö kuinka riskialtis verrattuna sellaiseen jossa on jakopää rempattu? Saksan tarjontaa katselin ja sieltä löytyisi 150tkm ajettu jossa on 70 tkm kohdalla vaihdettu moottori. Kuinka suurella todennäköisyydellä tuossa vaihtomoottorissa on nuo päivitetyt laahaimet jakopäässä vai onko tuota ees mahdollista arvailla?

                                Comment


                                • Aika mahdoton se on arvailla ja onko sihen tullu täysin uusi kone vaiko sitten käytetty? Jos On uusi kone niin on ehkä murheet vielä kaukana eli noin 100tkm päästä voi olla ajankohtanen vasta.

                                  Comment


                                    Ilmoituksen mukaan olisi uusi kone Audilta. Ei tuo Saksan yksilö kyllä paljoa halvemmaksi tulisi kaikkineen kuluineen verrattuna Suomesta ostamiseen. Tiedä sitten oisko vaivan arvoinen.

                                    Comment


                                    • Jos se audilta on se kone, niin siellä on samanlaiset sisuskalut kun alunperin. Ghoustin ässään on luultavasti itse joku keksinyt tuon modauksen laittaa toisesta mallista ohjurit. Silti jos siihen on kone vaihdettu, niin onhan sen tulevat kilometrit oletettavasti paljon pitemmät kuin alkuperäisillä rojuilla olevissa. Kannattaa kuitenkin selvittää missä kone on vaihdettu, että kaikki on laitettu oikein. Kuitenkin jos sillä on kymppitonneja jo ajettu niin oletettavasti kaikki on tehty oikein.

                                      Riippuu järkevyys siitä onko sitä muuten pidetty hyvin. Koneen puolesta en olis tuommoisessa huolissaan.

                                      Comment


                                        Juu saattaapi olla että käännyn kotopuolen tarjontaan, kun ei tuolla saksan maalla kovin montaa kiinnostavaa yksilöä ole ja varsinkin kun ovat ripoteltuna eri puolille, niin ei taida jaksaa lähteä katselmaan niitä läpi.

                                        Comment


                                        • On se kieltämättä hankala siellä kierrellä, kun vaatii aika reilusti aikaa. Aika lailla semmoisia itse katsottavia nuo on jos kunnollisen haluaa.

                                          Comment


                                          • ei taida suomen markkinoilla olla montaa jakopää rempattua ässää olla tarjolla. Että se kannattaa ottaa sitte kuluihin huomioon, kun noita vähän ajettujakaan ei montaa ole tuolla

                                            Comment


                                              Eikös tällä hetkellä Riston olis helpoin alkaa hieromaan kauppoja Soundin tai LauriJT:n kanssa jos B6 ässää mielii? ;) Tarvii mihinkään Saksaan asti lähteä sopivaa etsimään.

                                              Comment


                                                Lauri, onko varma että sisuskalut on samaa vaihtokoneessa?
                                                Meinaan vaan ettei korvautuisi osa tilausvaiheessa jollain toisella numerolla, joka olisi päivitetty versio?
                                                En tiedä, kunhan arvailen.
                                                Siis esim.laahain.

                                                Comment


                                                  Risto luulen että Soundin ässä lähtenee edullisesti :D !

                                                  Comment


                                                    Suomen markkinoilla ei tosiaan montaa järkevää B6 ässää ole. C5 ässiä taas löytyy nykyään jo ihan pilkkahinnalla.

                                                    Comment


                                                    • Tosin jossei yksikätisten vaihteisto maistu, niin ovat nuo C5 ässätkin aika kiven alla :)

                                                      Comment


                                                      • Tuosta päivitetystä laahain hommasta kirjoittelinkin jo tämän ketjun viestissä #1215. Eli sitä alkuperäistä muovista laahainta siis on ilmeisesti päivitetty. Kuvat vaan on näköjään hävinnyt bittiavaruuteen. No erona oli kuitenkin se, että alkuperäisenä se yleisesti katkeava laahain oli ohennettu osittain keskeltä. Päivitetty on tasapaksu pötkö. Kiinnostavaa olisikin tietää millaisia laahaimia näistä rempatuista koneista on löytynyt ja millaisia laitettu tilalle. Poislukien toi Ghoustin tapaus.

                                                        Comment


                                                        • mulla tulee tälläsiä omaani
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja hattis Näytä viesti
                                                            Tosin jossei yksikätisten vaihteisto maistu, niin ovat nuo C5 ässätkin aika kiven alla :)
                                                            Tuokin on totta. Ristoee:n tapauksessa tosin tämäkään ei liene mikään issue.

                                                            Comment


                                                            • Tossa JHM:n setissähän näyttäs olevan juuri tuo katkeava laahain metallirunkoinen. Apinoitu RS:n koneesta?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X