Kyllä se yhden laahaimen hajoaminen antaa ketjuun sen verran löysää että huomaa. Vikakoodia, misfirea, räyhäkkää ääntä ja tehonpuutetta. :) Jos siis laahain pääsee putoamaan tms. Jos on poikki, mutta pysyy paikoillaan, eipä sitä välttämättä edes huomaa. BTDT
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
https://www.youtube.com/watch?v=z3EagRJN8sc
Selvittänee asian.
Btw, multa jäi omasta rempasta rattaista juuri nuo palat ylimääräisiksi, kun ostin ton JHM:n korjaussetin. Hyvin minimaalista kulumaa, joka kestää varmasti viellä piitkään. Lähtee halvalla :)
Comment
-
Kenelläkään tullu sellaista ongelmaa että coolant varoitusvalo syttyy aika ajoin ajotietokoneen näyttöön?
Mukamas nestettä on liian vähän, mutta nesteet on kyllä ihan ylämerkissä. Joka kerta varoitus ei syty, mutta nykyyän yhä useammin. Samalla tietty flekti alkaa pyöriä. Moottorin lämmöt on pysyy kyllä kurissa 90 astetta, ei nouse eikä laske normaaalia nopeammin. Mistä voisi oll kysymys? Anturivika?
Comment
-
Rapsuta puukolla sitä säiliön sisällö olevaa anturilankaa, jos se nesteen vähyyttä varoittelee. Toki jos se säiliön alapuoli on jo halkeillut ja alkaa punaista mähmää kerryttää alle niin kannattaa vaihtaa jo koko säiliö. Se anturi on valettu siihen paisariin, niin tulee uusi samalla.
Comment
-
ja sitä paisaria saa marmorilta hintaan ~40€ ja erittäin todennäköisesti löytyy jopa hyllystä. On nimittäin samanlainen kaikissa A4-sarjan autoissa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viestiRapsuta puukolla sitä säiliön sisällö olevaa anturilankaa, jos se nesteen vähyyttä varoittelee. Toki jos se säiliön alapuoli on jo halkeillut ja alkaa punaista mähmää kerryttää alle niin kannattaa vaihtaa jo koko säiliö. Se anturi on valettu siihen paisariin, niin tulee uusi samalla.
Comment
-
Niin joo nelkun lankaan ei tainnukaan päästä käsiksi niinkuin noissa pyöreissä paisareissa. Niissä yletti ihan korkin reiästä rapsuttamaan lankaa puhtaaksi. Jos siihen ylettää vaan niin ei sitä tarvitse kokonaan saada puhtaaksi. Riittää kun sitä yhdeltä sivultakin saa vähän rapsutettua. Siellä siis on pohjassa valettu pistoke mistä ne kontaktit tekee vaan lenkin paisarin sisällä. Todella simppeli tunnistin.
Comment
-
Jakopäärempan yhteydessä kaikki kovasti suosittelee kytkimen työsylinterin vaihtoa samalla. Tämän voin nyt allekirjoittaa. Jostain käsittämättömästä syystä jäi sillon tilauksesta pois ko. osa ja auto piti saada läjään viikonloppuna. Päätin nyt sitten jälkikäteen vaihtaa ja olipahan homma. Kaksi kertaa tappi meni ohi haarukasta, kolmannella onnistui. 15h sai tuohon uppoamaan. Prkl. Vanha olikin aika valmis.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Shaingi Näytä viestiKuinkas siihen lankaan pääsee käsiksi? Kun pönttö on valettu kiinni? Kannattaa varmaan koko paisari ostaa jos ongelma ei poistu. Eihän siinä muuta kuin ärsyttävä se varoitus :) jos painaa check nappia, niin ilmoittaa että sammuta moottori ja tarkista nesteen taso.
Comment
-
Kysytäänpä vielä yksi aiheen tiimoilta, voisikohan anturin laittaa hyppylangalla oikoseen? Vai onko riski että jostain palaa sulake tai jotakin muuta? Käsittääkseni anturi on noinkin yksinkertainen Kuin tämä.
Jos jotain jännitettä kulkee sarvesta toiseen. Nestettä on, jos ei niin coolant valot vilkkuu ja flektit huutaa. Autolla joutuu ajamaan joulunpyhinä jonkin verran niin ei kestäisi katsella koko aika vilkkuva varoitusta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiOnko sulla lämpöanturi varmasti kunnossa, oireet viittaisi sinnepäin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiLämpöanturi on 2-piirinen, moottorin ecu saa eri tiedon kuin lämpömittari.
Hartaasti odottelen että saan hommattua VCDS täyden version. Välillä tuntuu siltä että aina pitäis olla VCDS kiinni autossa :)
Comment
-
Jos viisarimittarin lukemat vaikuttavat järjellisiltä niin todennäköisesti se puoli toimii. Omat ongelmansa tulee kuitenkin siitä jos ecu luulee nesteenlämmön olevan esim. -36 astetta (vai mikä se arvo nyt oli jota kuollut anturi jää näyttämään) vaikka totuus on +90.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiNo olisi se seoksensäädön ym. kannalta aika tärkeätä että ecu näkisi oikeat lämmöt.
Kulutus kuitenkin ihan normaali, auto toimii ja käyttäytyy ihan normaalisti kun lämpötila oli sen +10 astetta ja nyt kun pakkasta on -15. Luotan että se on nyt tuossa paisarin anturissa vika. Ensi maanantainahan se selviää kun saa uuden osan tilalle. Ikävä haitta vaan tämä tämmöinen näin pyhiksi.
Edit, puhelimen obd checker näyttää moottorin lämmöt . Eli lämpötila-anturi ei oo mennyt
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tonoJos päätätte kokeilla paikkausainetta niin laittakaapa kommenttia tänne. Jos toimii niin heitän omaan kanssa. Olen tuota tukkeutumista pelännyt itse sekä järjestelmän tehon heikentymistä. Parilta asiantuntevalta kaverilta on tullut signaalia, että voisi käyttää ja osa on hanakasti vastaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Shaingi Näytä viestiKyllä, mutta nyt näkee itse että lämmöt on 90 astetta ja vesi kiertää. Liian kallista jos ei kierrä ja ylikuumenee koko pata :)
Kulutus kuitenkin ihan normaali, auto toimii ja käyttäytyy ihan normaalisti kun lämpötila oli sen +10 astetta ja nyt kun pakkasta on -15. Luotan että se on nyt tuossa paisarin anturissa vika. Ensi maanantainahan se selviää kun saa uuden osan tilalle. Ikävä haitta vaan tämä tämmöinen näin pyhiksi.
Edit, puhelimen obd checker näyttää moottorin lämmöt . Eli lämpötila-anturi ei oo mennyt
Comment
Comment