Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viesti
    Öljykanava tukittu silikonilla? :D kannattaa ehkä katella mistä muualta löytyy jänniä.
    Niistä jännistä... Kertokaapa tarkoittaako nää leimat sitä mitä luulen niiden tarkoittavan? Sijaitsee lohkossa kampuran oikeella puolella.
    Attached Files

    Comment


      Oliko tuo nyt sitten öljykanava vai oliko siellä seinä vastassa? En tiedä, onko uudemmissa moottoreissa tuollainen kolo sitten ja tarkoituksella tökätty silikonia.

      Comment


        Mikä se on suositeltu bensansuodattimen vaihtoväli näissä? Josko syyshuollon yhteydessä vaihdattaisi, kun alkaa jo tovi olemaan edellisestä kerrasta.

        Comment


          Suosittelen vaikka 60tkm. Tehtaan mukaan on ikuinen, eli vaihdetaan kun lähdöt happanee ja alkaa vuotamaan.

          Comment


            Ok, kiitos tiedosta. Sehän menee sitten sopivasti, kun 56tkm on nykyisellä takana. :)

            Comment


              Taas vaihteeksi vuorossa keulan purkaminen huoltoasentoon, tällä kertaa anoppilassa. Työntää öljyt pihalle koneen etuosasta, varmaan kampuran stefa. Etupuskuria irrottaessa huomasin kuitenkin pari irtonaista liitintä puskurissa. Olivat sen verran hyvin piilossa tuolla välissä ettei viimeksi huomannut. Toinen vasemmalla puolella, toinen oikealla. Kertokaapas fiksummat mitä piuhoja nuo ovat, kun en ainakaan ihan heti löytänyt vastakappaleita noille mistään.
              Attached Files

              Comment


                Minullakin vasta ihmeteltiin ylimääräistä liitintä. Tultiin siihen päätelmään, että johtosarjassa on etututkien piuhat vaikka niitä ei olekaan.

                Comment


                • Mulla noita ei olekaan joten etututkat voisi olla todennäköinen. Vaikkakin on siihen vähän erikoisen näköiset liittimet.

                  Comment


                    Jälkimmäinen kuva on hiukan tumma just noiden pinnien kohdalta mutta kyllä se minun silmääni näyttää varsin paljon parkkitutkien johdolta. Juuri viime viikonloppuna unohdin omasta autosta ekalla puskurin kasauksella tuon kiinnittää ja metelihän siitä seurasi kun käänsi virrat päälle.

                    Comment


                      Sehän selviää, kun katsoo mitä liittimiä johtosarjan toisessa päässä on. Jälkimmäinen ei kyllä näytä tutkan liittimelle, saattaisi olla näätävaroittimen tms. liitin. Toisen päästä pitäisi löytyä 4kpl liittimiä tutkille.

                      Comment


                      • Tarttisko kukaan H&R madallusjousia? Madaltavat sen 25-30mm. Uudet.

                        Comment


                          B6/B7 S4

                          Saman johdon päät noi taitaa olla, ekan kuvan liittimessä vaan on yksi nasta enemmän. No samapa tuo, pistetään takaisin piiloon, on se ennenkin toiminut :)

                          E: ja syy öljyjen häviämiseenkin löytyi. Suodatinjalan ruuvit löystyny niin että sormilla sai pyöritettyä. Aika jännä, kun olen 99,9% varma että kiristin ruuvit Elsan mukaan momenttiin. Nytpähän ovat momentti + x astetta...
                          Viimeksi muokannut Ghousti; 6.10.2014, 06:05.

                          Comment


                            Laitahan germancar vain autoon alle ja tänne before/after-kuvat ihmeteltäväksi. :)

                            Comment


                            • Onko kellään ollut ongelmia ohjaustehostimen kanssa? Nyt on kylmällä kelilä alkanut sieltä kuulua jurinaa joka häviää jonkin aikaa sen jälkeen kun moottori on lämmennyt. ruori kun on suorassa eteenpäin, ei kuulu mitään mutta vähääkään jos kääntää ratista niin alaa kuulua, ja sama homma ajaessa. Täytyy nyt ensin vaihtaa öljyt ja katsoa mikä tilanne että voisiko muuta olla mennyt tai menossa?

                              Comment


                              • Oiskohan kellään lainata jakopää työkaluja? Alottelen tossa viikonloppuna purkamaan mottia pois ja vois tarvita niitä jossain parin viikon päästä. Jos toi motti on enää kunnostettavissa ;)

                                Comment


                                  Täältä löytyy (suurin) osa. Jatketaan YV:llä tarkemmin, mikäli vielä kiinnostaa.

                                  Comment


                                    Ja mulla on se kampuran lukitustappi mikä Soundilta puuttuu :) Laita YV:tä jos tarttet.

                                    Esa, mulla tekee ihan samaa. Alkoi mielestäni sen jälkeen kun viime talvena yksi ohjaustehostiumen letkuista halkesi ja laski kaikki öljyt pihalle. Saattoi kyllä tehdä jo aiemminkin. Hyvin tuo on silti toiminut ja tosiaan ääni katoaa hetken ajon jälkeen. Vetääkö se sitten ilmaa jostain sisään? Kaikki letkut on ainaki itellä kunnolla kiinni kun tuli kaikki käytyä läpi ton jakopäärempan yhteydessä.

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Ghousti Näytä viesti
                                      Ja mulla on se kampuran lukitustappi mikä Soundilta puuttuu :) Laita YV:tä jos tarttet.

                                      Esa, mulla tekee ihan samaa. Alkoi mielestäni sen jälkeen kun viime talvena yksi ohjaustehostiumen letkuista halkesi ja laski kaikki öljyt pihalle. Saattoi kyllä tehdä jo aiemminkin. Hyvin tuo on silti toiminut ja tosiaan ääni katoaa hetken ajon jälkeen. Vetääkö se sitten ilmaa jostain sisään? Kaikki letkut on ainaki itellä kunnolla kiinni kun tuli kaikki käytyä läpi ton jakopäärempan yhteydessä.
                                      Mulla loppui ääni kun lisäsin ohjaustehostimen nestettä. Eikä neste ollut säiliössään kun nippanappa alamerkissä. Nyt ei ole ongelmia ollut

                                      Comment


                                        Tymäkämmät tyynyt ässään.

                                        Comment


                                          Tänään saatiin vihdoin uusin ECU:n softapäivitys asennettua. Piti marmorille tilata levyllä Saksasta, mutta siltäkään ei kuulemma asentunut ihan noin vaan, vaan maahantuojankin piti vielä olla mukana hommassa. No, nyt se kuitenkin on asennettu ja toivoin että päivitys auttaisi tähän ongelmaan. No auttoi ja ei. Kierrokset jää edelleen odottelemaan tohon 2000rpm:ään kuten ennenkin, mutta tippuminen esim. 2500 kierroksesta siihen tapahtuu huomattavasti nopeammin. Muutenkin käytös on nyt paljon sivistyneempää esim. liikkeellelähdössä, koska softa ilmeisesti rajottaa vääntöä pienissä nopeuksissa ja pienellä kaasulla. Moottorijarrulle ja takaisin kaasulle siirtymisessä hävisi ylimääräiset nykimiset. Startatessa kone ottaa vähemmän kierroksia ja ne putoaa tyhjäkäynnille paljon nopeammin. Samoin sen pitäisi eliminoida tämä "intake flapperin" räminä startatessa. Tähän en osaa vielä sanoa muuta kuin että nyt parilla startilla sitä ei ole kuulunut. Jakopäärempan jälkeen tuon äänen on huomannut kuuluvat sillon tällön.

                                          Summa summarum, jos esiintyy noita em. oireita, kannattaa käydä päivittämässä, tunnin verran työtä joutui pulittamaan.

                                          Comment


                                            Onko kellään kokemusta moottorin tukikumeista, jotka toimisi tyhjäkäynti ja ylipäätään kaupunkiajossa oem tukia tasaisemmin? Vai laittaako suosiolla alkuperäistä tilalle? Vuosi sitten vaihdoin vasemman puolen, nyt alkoi herjaamaan oikeata...

                                            Comment


                                            • Ei varmaan orkkista pehmeempää vielä ole

                                              Comment


                                              • Onkos sitten noi 034m tukikumit mistään kotosin?

                                                Comment


                                                  Aivan hyvät ne 034m kumit oli. Reilut puoli vuotta ajelin ne paikoillaan ja auto meni vaihtoon. Ainoastaan tyhjäkäynnillä kun nopeasti napauttaa kaasua, niin auto heilahti hieman enemmän kuin vakioilla kumeilla. Ite kyllä tykkäsin niistä.

                                                  Comment


                                                    noita 034m kumeja kun saa molemmin puolin samaan hintaan kuin yhden kappaleen orkkiskumia niin houkutteleva vaihtoehto. Nimim. vasemmalta puolelta vikakoodi.

                                                    Ässä kävi alkuviikosta huollossa ihan merkkiliikkeessä ja samalla vaihtui öljymerkki Shellistä Mobiliin. Lähinnä siksi että työpaikalla on Mobilin öljyt käytössä ja sitäkautta hankintahinta jää edulliseksi. Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 meni sisälle, katsotaas miten kestäävät. Ensivaikutelma oli ihan hyvä. Mutta toisaalta uudet öljyt on aina uudet vs. 15tkm ajetut.

                                                    Comment


                                                      Mikäs näissä on tuo jakopään ketjun vaihtoväli?

                                                      Comment


                                                        Onko sille vaihtoaikataulua edes ilmoitettu, sehän on "ikuinen".

                                                        Comment


                                                          "Ikuinen" on joo. Yhtään tapausta en tiedä, jossa ketju(je)n takia olisi remonttiin ryhdytty - yleensä syypäänä taitaa olla laahain. Omassa mureni ~167tkm:ssa, yhden tiedän, jossa oli reilut 150tkm, toisen jossa 210tkm jne.. Kallellahan oli +260tkm ajettu alkuperäisellä jakopäällä ja vielä porskuttaa, eli hyvin hankala määritellä "vaihtoaikaa". Sanotaan jotain välillä 100-300tkm. :) Jenkkifoorumeilla puhutaan 100tml, mikä ainakin omalla kohdalla osui ja upposi.
                                                          Viimeksi muokannut Sound; 14.12.2014, 17:14.

                                                          Comment


                                                            Okei, eli +150tkm ja vois henkisesti varautua että tulee vastaan jossain välissä. Käynyt vaan mielessä jos hankkis tälläsen pienemmän ässän.

                                                            Comment


                                                              Niin kyllähän noi laahaimet niistä menee ja kuluu, jenkkilässä puhutaan 100 tml, joka varmaan ihan kohdallaan. Veikkaan, että ainakin yksi laahain menee katki 150 tkm kohdalla, mutta paljonko se vaikuttaa ton motin toimintaan?! Omassa 266 ja orginal. Kylmänä räsähtää pari sekkaa ja thats it.

                                                              Veikkaan, että eniten haittaa on, jos nokka-akselin päätypyörän tyyppivika tulee kehiin ;) Olihan toi ketjunlaahain Hessultakin paskana, mutta tuskin se jumitti myllyä ;)

                                                              Eikös aikoinaan vanhassa VR6:ssakin ollut samaa ongelmaa, ketjun ohjain mureni, mutta siinä myllyssä tuo ketju pääsee liikkumaan niin pirusti, että pahimmillaan hyppäs pykällä. Ässän ketjua kun katseleen, niin on vaikea uskoa, että se pääsee hyppään pykällä pieleen...

                                                              No mutta sellaista, nyt oma kulkinen on vaihtunut toiseen kulkineeseen (ei en kehtaa ees sanoo mihin), mutta sanotaanko näin, että kun ei prkl muutakaan järkevää löytynyt :D ja kyllä en usko, että menee kauaa, kun ollaan taas järjissään :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X