Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • onkos kukaan vaihdellu eutpyörän laakereita ässäänsä? onko iso homma ja minkä merkkisiä osia ootte käyttäny jos ootte vaihtanu?

    Comment


      Hessu, vaatii prässin, muuten ei ole paha homma. Ja alkuperäisiä, ainakin minä suosittelen...

      Comment


      • Jos jotain kiinnostaa tämän päivän hinnat jakoketju rempalle niin jaetaan täällä kun tuli kyseltyä
        Helsingissä 5100 eur
        Kouvola 3250 eur
        Forss Tallinna 1274 eur

        Kaikki hinnat saatu kirjallisena, huom tämä vain työn hinta osat eivät kuulu...
        Aika rajua heittoja hinnoissa kun kaikki kuitenkin ovat valtuutettuja Audin huoltoja.

        Comment


          Ei oo kyllä paha tuo Etelä-Helsingin hinta. Rojuthan voi ottaa oman mielen mukaan, JHM:llä kun on ihan hyviä paketteja tuohon. Toisin sanoen noin 2 000 ekee ja ketjut kunnossa ja huoltokirjassa leima ;)

          Comment


          • Kyllä tuolla erotuksella ostaa varastotäydennystä rannasta jo mukavasti.

            Comment


            • Mitäpä sanoo raati, ajattelin hankkia noi H&R sportti jouset jotka madaltaa sen 25-30mm eli tuotekoodin
              29257-1 mukaiset. Sitten eteen ajattelin laitella samointein B5 jousilautaset jotka ilmeisesti pudottaa sen 15mm, eli keulilla pudotusta olisi se 40-45mm ja takana pelkkä jousien tuoma 30mm. Ainakin mitä vähän mittailin niin kaaret tulisi juuri sopivaan kohtaan renkaaseen nähden. Mutta onko tuo paletti toimiva? Pyörät on 18" ja auto oli mallia avant

              Comment


                Jos budjetti antaa periksi, niin laita säädettävä.

                Comment


                  Avo-ässä on seissy nyt pari viikkoa pihalla pukeilla. Ajatus oli alkujaan nykäistä pelkkä kone pois ja ehjätä jakopää siitä. No, eihän siitä pelkkää konetta kertakaikkiaan saa pois vaan tuo on pudotettava askeineen. Alimmat kehäpultit ja pakosarjan pultit on vaan niin herkullisesti jemmassa ettei niitä käytännössä saa oikein mitenkään auki. V*ttu mikä savotta yhden jakopään takia.

                  Alkaa etelähesan verstas vaan kummasti taas kutkuttamaan kun katselee tuota tällähetkellä keula huoltoasennossa röhöttävää murheenkryyniä. Tonni työstä tuntuu melkein ilmaiselta, sikäli että hinta tosiaan pitää kutinsa.

                  Comment


                    Pakosarjoja ei tosiaan saa paikallaan irti, mutta eikai niitä tarvi saadakaan? Dp:t vain pois pakosarjoista. Ja lähtee ne kehän alapultitkin, kun apurunkoa vähän löysää ja samalla kohottaa moottoria. Mutta tosiaan helpompi voi olla ottaa koko pakettina irti (moottori+laatikko).

                    Comment


                      Jos vaan yhtään samanlainen tila on kuin C5:ssa niin askin korvakkeet löysälle ja tunkkaa pakettia pari senttiä ylöspäin niin mahtuu avaamaan ne alimmatkin.

                      Comment


                        Dp:n pultteja tarkoitinkin. Oletko ottanut S4:sta niitä irti? On lievästi sanottuna ahdasta.

                        Comment


                          Pitihän ne käyttää irti, kun kytkinremontin tein. Kyllä sinne pitkillä käsillä yltää. :) Ne vetareiden suojapellit olet varmaan ottanut jo pois? Ne jos on tiellä, niin ei varmasti pääse dp:n muttereihin käsiksi.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja Calle Näytä viesti
                            Jos budjetti antaa periksi, niin laita säädettävä.
                            Ei oikeastaan anna. Totta kai paras olisi ostaa toi BC Racingin BR alusta. H&R vieterit + lautaset kuumottaa kun koko paketille jäisi alta 300€ auf Deutschland hintaa. Sikäli mikäli tutkin mitalla noita pudotuksia ni tolla setupilla vois tosiaan sattua aika sopivalle korkeudelle. Siksi vähän kokemukset kiinnostaisi :/

                            Comment


                            • Täällä kävi niin että eibach pro street s takaiskarit on hengettömät ja kun nyt alkoi näyttämään että säädettäviin saa niin vaikeasti varaosia, niimpä tähän tulee sitten bc racing br takapää. Samalla tulee ne hieman lyhemmät ja hieman jäykemmät jouset säätölautasineen. Etupää jää eibachiksi, koska se toimii niin hyvin.

                              Comment


                                Itellä alkas nyt vihdoin olemaan jakopääremppa käsillä. Eikös täällä jollakulla ollut ne lukitustyökalut yms., kukahan oli kyseessä ja olisikohan niitä mahdollista vuokrata/lainata elokuun puolella? :)

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viesti
                                  Täällä kävi niin että eibach pro street s takaiskarit on hengettömät ja kun nyt alkoi näyttämään että säädettäviin saa niin vaikeasti varaosia, niimpä tähän tulee sitten bc racing br takapää. Samalla tulee ne hieman lyhemmät ja hieman jäykemmät jouset säätölautasineen. Etupää jää eibachiksi, koska se toimii niin hyvin.
                                  Itse tilasin BC Racingin BR alustan. Kyllä se piti sen verran laittaa että kerralla kunnollinen, turha aina vaikeimman kautta :D Mutta, miksi BR alustaan tarvitsee vielä laittaa jäykemmät jouset ja säätölautaset?

                                  Comment


                                    Ville, täältä löytyy suurin osa, jos eivät ole liian hyvässä tallessa. :P Kunhan tässä kerkeän reissusta kotiin, niin palaan asiaan. Joutavat kyllä lainaan.

                                    Comment


                                    • Eibachin sarja ei kanna kuormaa avantissa kunnolla, etenkin jos kärry lisäksi perässä. Siksi jäykemmät palikat.

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viesti
                                        Eibachin sarja ei kanna kuormaa avantissa kunnolla, etenkin jos kärry lisäksi perässä. Siksi jäykemmät palikat.
                                        Ahaa okei. Jospa noilla päivityksillä. itse odottelen jo innolla että pääsee vakio alustasta eroon, vaikka se hyvä onkin.

                                        Comment


                                        • Auttakaas miestä vähäsen
                                          Miten varmistan että ajoitus ei ole 180 astetta pielessä, kun kasailen jakopäätä BBK moottorista ja jako ollut sekaisin purkaessa. Mikä mäntä pitää olla ylimpänä tai mitä venttiiliä painetaan ekana vai miten sen voisi tarkistaa.... ajoituksen kyllä osaan tehdä mutta pitäisi jollain varmistaa ettei ole puoli kierrosta sekaisin???

                                          Comment


                                            Eihän ne työkalut mene kuin yhdessä asennossa paikalleen, mitä tarkoitat 180 astetta pielessä?

                                            Comment


                                            • Eikös toinen akseli ( kampiakseli / nokka-akseli ) pyöri 2 kierrosta samassa ajassa kun toinen pyörii vain 1 kierroksen

                                              Comment


                                                Niin pyörii mutta kuten sanoin: työkalut menee paikalleen vain silloin kun nokat on oikeassa asennossa.

                                                Comment


                                                • Eli tässä moottorissa ei ole mahdollista ajottaa väärin jos ajotuskalut menee paikalleen??
                                                  Vaikka kone olisi ollut ihan alkutekijöissä ja kampuraa olisi pyöritelty ilman nokkien pyörimistä?
                                                  Ajattelin vaan varmistaa kun on sen työlästä uudestaan ajoittaa jos meni pieleen ekalla kertaa.

                                                  Comment


                                                    Noniin oma remontti on nyt tällä mallilla. Tarkoitus käydä läpi ainakin jakopään kalut, imusarjan alla olevat öljyventtiilit, kytkin + vauhtipyörä, venakoppien tiivisteet + maalaus ja apulaitehihna.

                                                    Heitelkääpäs mitä muuta kannattaa tarkistaa/vaihtaa tähän samaan konkurssiin. Venakoppien ja imusarjan värimalleja saa myös heittää, auto on musta...

                                                    Tarviiko vaihelootan irroituksessa ottaa jotain erityistä huomioon, muuta kuin piuhat irti ja pultit auki ja vetämällä pois? Entä pystyykö laturia huoltamaan, eli saako siihen laakereita ja hiiliä?
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      Venakopat orkkisväriin. Onko niitä muitakin?
                                                      Vedät punaiseksi, niin myydessä näyttää teinituunatulta ostajan silmään.

                                                      Comment


                                                      • Saattaa jäädä muutenkin maalaamatta kun näet missä kunnossa ja miten loistavaa valua ne on. Siksi itekin hankin lopulta uudet muoviset.

                                                        Ja muuten hei mulla on muutamia joutavia osia mitä tilasin mutten tarvinnu. Ainakin ne huohottimen kumilutterot kopan sisään ja nokkaketjujen ylimmäiset liukapalat. Saatto olla muutakin. Myös vanhat venakopat on tallessa.

                                                        Edit: teeppäs samalla projektin kertomus tästä moottorihommasta.
                                                        Viimeksi muokannut LauriJT; 11.8.2014, 12:27.

                                                        Comment


                                                          Se "apulaitehihna", joka oikeasti pyörittää vain laturia, kannattaa vaihtaa joka kerta kun keula käy huoltoasennossa, maksaa vajaan 20€.

                                                          Comment


                                                            Jätetään siis venakopat maalaamatta, eihän nuo niin hirveän pahan näköiset vielä ole, parista kohtaa hieman hilseilleet. Eiköhän tästä rempasta tule jotain kertomusta, periaatteessa voin kirjoittaa ihan kuvalliset ohjeetkin koko prosessista kun tulin kuvat ottaneeksi.

                                                            Comment


                                                              Vaihda ainakin kampuran stefa vauhtipyörän taakse ja imusarjan alla menevä huohotinletku. Muuten on mielestäni artistin päätettävissä, kuinka paljon nippeliä haluaa uusia. Nyt siihen vain olisi kaikki niin helppo vaihtaa. Minulta löytyy yksi ylimääräinen valley pan -tiiviste sinne imusarjan alle, jos tarvetta.

                                                              Jos ei ole vaihdoista tietoa, niin harkitsisin ainakin seuraavia: etulambdat, se esikattien kiillotus ;), lämpöanturi, moottorin/vaihteiston tukikumit, pcv, kytkimen työsylinteri, vetarien suojakumeja. Öljypohja on myös huomattavasti helpompi käyttää irti nyt, jos haluaa sihdin tarkistaa, vaikka harvemmin ne näissä tukkeutuu. Mutta jos se vaikka vuotaa pohjan saumasta, niin nyt on hyvä tiivistää.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X