onkos kukaan vaihdellu eutpyörän laakereita ässäänsä? onko iso homma ja minkä merkkisiä osia ootte käyttäny jos ootte vaihtanu?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
Jos jotain kiinnostaa tämän päivän hinnat jakoketju rempalle niin jaetaan täällä kun tuli kyseltyä
Helsingissä 5100 eur
Kouvola 3250 eur
Forss Tallinna 1274 eur
Kaikki hinnat saatu kirjallisena, huom tämä vain työn hinta osat eivät kuulu...
Aika rajua heittoja hinnoissa kun kaikki kuitenkin ovat valtuutettuja Audin huoltoja.
Comment
-
Mitäpä sanoo raati, ajattelin hankkia noi H&R sportti jouset jotka madaltaa sen 25-30mm eli tuotekoodin
29257-1 mukaiset. Sitten eteen ajattelin laitella samointein B5 jousilautaset jotka ilmeisesti pudottaa sen 15mm, eli keulilla pudotusta olisi se 40-45mm ja takana pelkkä jousien tuoma 30mm. Ainakin mitä vähän mittailin niin kaaret tulisi juuri sopivaan kohtaan renkaaseen nähden. Mutta onko tuo paletti toimiva? Pyörät on 18" ja auto oli mallia avant
Comment
-
Avo-ässä on seissy nyt pari viikkoa pihalla pukeilla. Ajatus oli alkujaan nykäistä pelkkä kone pois ja ehjätä jakopää siitä. No, eihän siitä pelkkää konetta kertakaikkiaan saa pois vaan tuo on pudotettava askeineen. Alimmat kehäpultit ja pakosarjan pultit on vaan niin herkullisesti jemmassa ettei niitä käytännössä saa oikein mitenkään auki. V*ttu mikä savotta yhden jakopään takia.
Alkaa etelähesan verstas vaan kummasti taas kutkuttamaan kun katselee tuota tällähetkellä keula huoltoasennossa röhöttävää murheenkryyniä. Tonni työstä tuntuu melkein ilmaiselta, sikäli että hinta tosiaan pitää kutinsa.
Comment
-
Pakosarjoja ei tosiaan saa paikallaan irti, mutta eikai niitä tarvi saadakaan? Dp:t vain pois pakosarjoista. Ja lähtee ne kehän alapultitkin, kun apurunkoa vähän löysää ja samalla kohottaa moottoria. Mutta tosiaan helpompi voi olla ottaa koko pakettina irti (moottori+laatikko).
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Calle Näytä viestiJos budjetti antaa periksi, niin laita säädettävä.
Comment
-
Täällä kävi niin että eibach pro street s takaiskarit on hengettömät ja kun nyt alkoi näyttämään että säädettäviin saa niin vaikeasti varaosia, niimpä tähän tulee sitten bc racing br takapää. Samalla tulee ne hieman lyhemmät ja hieman jäykemmät jouset säätölautasineen. Etupää jää eibachiksi, koska se toimii niin hyvin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viestiTäällä kävi niin että eibach pro street s takaiskarit on hengettömät ja kun nyt alkoi näyttämään että säädettäviin saa niin vaikeasti varaosia, niimpä tähän tulee sitten bc racing br takapää. Samalla tulee ne hieman lyhemmät ja hieman jäykemmät jouset säätölautasineen. Etupää jää eibachiksi, koska se toimii niin hyvin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viestiEibachin sarja ei kanna kuormaa avantissa kunnolla, etenkin jos kärry lisäksi perässä. Siksi jäykemmät palikat.
Comment
-
Auttakaas miestä vähäsen
Miten varmistan että ajoitus ei ole 180 astetta pielessä, kun kasailen jakopäätä BBK moottorista ja jako ollut sekaisin purkaessa. Mikä mäntä pitää olla ylimpänä tai mitä venttiiliä painetaan ekana vai miten sen voisi tarkistaa.... ajoituksen kyllä osaan tehdä mutta pitäisi jollain varmistaa ettei ole puoli kierrosta sekaisin???
Comment
-
Eli tässä moottorissa ei ole mahdollista ajottaa väärin jos ajotuskalut menee paikalleen??
Vaikka kone olisi ollut ihan alkutekijöissä ja kampuraa olisi pyöritelty ilman nokkien pyörimistä?
Ajattelin vaan varmistaa kun on sen työlästä uudestaan ajoittaa jos meni pieleen ekalla kertaa.
Comment
-
Noniin oma remontti on nyt tällä mallilla. Tarkoitus käydä läpi ainakin jakopään kalut, imusarjan alla olevat öljyventtiilit, kytkin + vauhtipyörä, venakoppien tiivisteet + maalaus ja apulaitehihna.
Heitelkääpäs mitä muuta kannattaa tarkistaa/vaihtaa tähän samaan konkurssiin. Venakoppien ja imusarjan värimalleja saa myös heittää, auto on musta...
Tarviiko vaihelootan irroituksessa ottaa jotain erityistä huomioon, muuta kuin piuhat irti ja pultit auki ja vetämällä pois? Entä pystyykö laturia huoltamaan, eli saako siihen laakereita ja hiiliä?
Comment
-
Vieras
Venakopat orkkisväriin. Onko niitä muitakin?
Vedät punaiseksi, niin myydessä näyttää teinituunatulta ostajan silmään.
Comment
-
Saattaa jäädä muutenkin maalaamatta kun näet missä kunnossa ja miten loistavaa valua ne on. Siksi itekin hankin lopulta uudet muoviset.
Ja muuten hei mulla on muutamia joutavia osia mitä tilasin mutten tarvinnu. Ainakin ne huohottimen kumilutterot kopan sisään ja nokkaketjujen ylimmäiset liukapalat. Saatto olla muutakin. Myös vanhat venakopat on tallessa.
Edit: teeppäs samalla projektin kertomus tästä moottorihommasta.Viimeksi muokannut LauriJT; 11.8.2014, 12:27.
Comment
-
Se "apulaitehihna", joka oikeasti pyörittää vain laturia, kannattaa vaihtaa joka kerta kun keula käy huoltoasennossa, maksaa vajaan 20€.
Comment
-
Jätetään siis venakopat maalaamatta, eihän nuo niin hirveän pahan näköiset vielä ole, parista kohtaa hieman hilseilleet. Eiköhän tästä rempasta tule jotain kertomusta, periaatteessa voin kirjoittaa ihan kuvalliset ohjeetkin koko prosessista kun tulin kuvat ottaneeksi.
Comment
-
Vaihda ainakin kampuran stefa vauhtipyörän taakse ja imusarjan alla menevä huohotinletku. Muuten on mielestäni artistin päätettävissä, kuinka paljon nippeliä haluaa uusia. Nyt siihen vain olisi kaikki niin helppo vaihtaa. Minulta löytyy yksi ylimääräinen valley pan -tiiviste sinne imusarjan alle, jos tarvetta.
Jos ei ole vaihdoista tietoa, niin harkitsisin ainakin seuraavia: etulambdat, se esikattien kiillotus ;), lämpöanturi, moottorin/vaihteiston tukikumit, pcv, kytkimen työsylinteri, vetarien suojakumeja. Öljypohja on myös huomattavasti helpompi käyttää irti nyt, jos haluaa sihdin tarkistaa, vaikka harvemmin ne näissä tukkeutuu. Mutta jos se vaikka vuotaa pohjan saumasta, niin nyt on hyvä tiivistää.
Comment
Comment