Alkuperäinen kirjoittaja Paranormalix
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
-
Moottoriöljystä sellasta infoa että total quarz 9000 5w40 on pysynyt hyvin moottorissa, 3000 km matkalla hävinnyt ehkä 8dl. Edellistä öljyä, jolla oli ajettu vaihdon jälkeen n. 6000km hävisi litra n. 1500 kilometrillä. Tuolla öljyllä ei myöskään jakoketju pidä juuri mitään ääntä käynnistyksessä.
Comment
-
http://store.034motorsport.com/produ...s4-rs4-v8.html
http://store.034motorsport.com/resis...udi-s4-v8.html
Kuskinpuoli antaa vikakoodia täälläkin ja noita olen katsellut korvikkeeksi, halvemmaksi tulisi uusia noilla molemmat puolet...
Comment
-
Mulla on nuo 034-kumit ja vastukset. Kyllähän sieltä pientä tärinää tuntuu välillä tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, mutta ei mitään kovin pahaa. Ainut ero mitä aktiivisiin kumeihin verrattuna huomasin, niin paikallaan nopeasti kaasutellessa koko auto heilahtaa nyt herkemmin.
Comment
-
Olisi kanssa listalla, jos nyt lomalla sais aikaiseks ja hommais/vaihtais, olis muutenkin pari muutakin palikkaa vaihtoon menossa. Itellä pitää melko tärinää juurikin 2000 rpm paikoillaan, enpä oo koodeja kattellut, mut eiköhän noi jo mun kulkineen kilsoilla pidä uusia ;)
Eilen kesä ja kärpäset, etuikkunat auki ja kruisailua / pientä vedättely = V8 ässän parahautta :) kyllä se milltek vaan niin kivasti murisee...
Comment
-
Viimein kun sain saksanpojilta osat tuohon öljyventtiiliremppaan, niin tuo valley pan -tiiviste oli sen verta huolettomasti pakattu, että vääntynyt kulmasta väkkäräksi. Mitä sanoo he, jotka tuon ovat jo vaihtaneet, puristuuko tuo sen verran hyvin, että saattaisi vaikka mennäkin? Vai haenko suosiolla marmorilta uuden, eipä tuo onneksi kallis ole. :)
Comment
-
Myy mulle avukset, jos ostaja ei halua niitä. ;) Marmorin valley pan -tiiviste oli tismalleen samasta nurkasta samalla tavalla vääntynyt. On nyt yksi ylimääräinen jos joku tarvitsee. :) Vanhat takaiskut yms. vaikutti ihan toimivilta, mutta tuosta tiivisteestä oli pinta kuoriutunut huolella. Härskin näköisesti oli mönttinä hiuskarvan varassa kiinni. Ei tuosta öljy ole ainakaan heittämällä päässyt valumaan läpi kun toimi eräänlaisena pussina tuo. Hyvä ettei ollut lähtenyt kanavia tukkimaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hattis Näytä viestiOmassa autossa tuo ääni häviää lähestulkoon kokonaan öljynvaihdon jälkeen, ja voimistuu vaihtovälin aikana. Suunnitelmissa on lähitulevaisuudessa kokeilla, vaikuttaako pelkän puhtaan suodattimen vaihtaminen ääneen, kun se alkaa voimistumaan (omalla kohdallani) yleensä noin 4-5tkm. öljynvaihdon jälkeen. Mikäli olen täysin hakoteillä tämän suhteen, joku asiantuntija oikaiskoon :)
Minulla alkoi ääni olemaan startissa huomattava. Sisällä oli 8000 km ajetut Shellin 5W-30 öljyt (merkkihuollon valinta). Nyt vaihdoin Mobilin 5W-30 öljyt ja särähdys startissa on todella pieni 0.1 s mittainen kolahdus, jota ei sivullinen edes huomaa. Jotenkin tuntuu, että ei öljyjen pitäisi mennä niin huonoksi, että niillä öljynpaine tulee hitaasti ketjunkiristimiin. Siten voisin uskoakin tuon suodattimen vaikutuksen.
Vai onko tämä auto tehty jotakin öljyjen testaamista varten? Tulokset pikkasenkin huonoista öljyistä tuntuu heti.
Comment
-
Vieras
Pakko muuten mainita, että ken kuka miettii ässään alustaa, on H&R;n coili sarja aivan ehdoton. Vaikka ajetussa autossa on 19" kiinatinat ja on tontissa, on ajettavuus todella hyvä. En ässään muuta laittaisi.
Comment
-
Joo, mulla on tuo JHM alumiinivauhtipyörä ja stage 4 levy ja rs4 paineasetelma. Poljintuntuma on siis ihan sama kuin normaalissa kytkimessä, mutta lähdössä hieman herkemmin kiinnipuraiseva tuo levy.
Vauhtipyörähän on n.6kg keveämpi, kuin vakio kaksoismassa ja sen huomaa ainoastaan kierrosherkkyydessä ja liikkeellelähdöt onnistuu aivan kuten ennenkin. Tyhjäkäynnillä riittää vääntöä vielä hyvin liikkeellelähtöön. Joskus paikaltaan lähdössä tuntuu tutinaa, jonka kaksoismassa varmasti vaimentaisi pois, mutta ei läheskään jokakerta. En tiedä mistä tuo johtuu, mutta ongelma ilmenee yleensä kaupungissa liikennevaloissa seistessä ja sievästi liikkeelle lähtiessä. Myöskin 2. ja 3. vaihteilla kiihdytettäessä kovempaa n.1000rpm->1300rpm laatikosta kuuluu särähdys ja auto resonoi samoilla kierroksilla jonkin verran. Auton ulkopuolella tuo särähdys kuulostaa, kuin jokin lämpöpelti resonoisi pakoputkeen, eli ei kovin mukavan kuuloista. Korkeammilla kierroksilla kiinteää vauhtipyörää ei huomaa ollenkaan. Ongelmakohdat oppii kyllä helposti välttelemään oikeilla vaihdevalinnoilla ja kaasunkäytöllä, mikäli ne häiritsee.
Eli jos meinaatte ajella vain rauhallisesti kaupungissa/maantiellä, niin kaksoismassa on varmasti mukavampi/parempi, mutta mikäli harrastatte vähän sporttisempaa ajoa vaikkapa radalla ja/tai pienet sivuäänet ei haittaa, niin sitten kiinteä vauhtis ehdottomasti.
Vasta Jhm:n ohjelmoinnin jälkeen autosta tuli hieman hankalampi ajettava, sillä kaasunkäyttö liikkeellelähdössä ja ykkösvaihteella on todella tarkka, ettei auto ala nykimään. Muuten tuo ohjelma on aivan ehdoton näihin autoihin. Tuntuu kuin auto olisi ollut kuristettu ennen ohjelmointia.
Comment
-
Tulipa tänään vaihdettua tuo G62, eli moottorin lämpötila-anturi. Parin kuukauden aikana tuo on antanut satunnaisesti vikakoodeja ja kaksi kertaa viimeisen viikon aikana on jopa sytyttänyt moottorin vikavalon. Koitin VCDS:llä katella mitä lämpötilaa tuo ei näytä oikein ja kaikki muut lämpötilat oli tasaisesti 90 asteessa, paitsi ignition välilehdellä näkyvä moottorin lämpö, joka näkyi välillä -48 asteisena.
Ensimmäisessä kuvassa näkyy hyvin tuo anturi, joka siis sijaitsee moottorin takana vaihdelaatikon yläpuolella. Jotain pientä tuosta moottorin päältä pitää purkaa pois edestä, että edes pääsee kosketusetäisyydelle anturiin. Eli muovisuoja moottorin päältä pois, kaasuläppä imuputkineen irti, huohotinputket ja jarrutehostimen putki irti, SAI- järjestelmän putki edestä pois ja moottorin johtosarjan kiinnike anturin yläpuolelta irti. Tuossa tais olla aikalailla kaikki, että sai sopivasti kädet anturin lähettyville.
Toisessa kuvassa näkyy anturi irroitetun johtosarjan alapuolella.
Viimeisessä kuvassa kaasuläppä, jota tuli vähän putsailtua samalla, vaikkei tuo nyt kovin likainen ollutkaan, mutta kun kerran irti oli.
Aikaa meni maksimissaan tunti ja anturi sattui löytymään tuosta varaosamoottorista, joten halvaksi tuli tämä remontti. :) Auton käytös muuttui melkoisesti mukavammaksi ja äänet muuttui myös aikalailla. :D Huomenna näkee, vieläkö tuo tekee sitä ärsyttävää nypytystä liikkeellelähdössä, minkä takia tuo auto tuntunut aika ärsyttävältä ajella kaupungissa. Ainakin pikaisella koeajolla tuota ei esiintynyt.
Tuo varaosamoottori olisi tarkoitus purkaa osiksi ja katsoa saako siitä vielä ehjän kasattua. Se on siis rikkinäisenä purettu jostain b7 ässästä. Jotain merkkejä tuossa näkyy olevan että kuskinpuolen esikatin päällä olisi joskus pieniä liekkejä näkynyt, kun jotain sulanutta tahmaa kannen päädyssä näkyy ja jonkin verran nokea. Mutta tästä ehkä myöhemmin lisää.
Comment
-
lämpötila-anturin voi vaihtaa myös alakautta, tarvitsee irroittaa oikean vetoakselin päältä se metallisuojus tms, vetoakseli saa olla kiinni laatikossa. Talvella vaihdettiin sitäkautta. Selviää vähemmällä purkamisella kuin yläkautta...
Ja marmorilla tuon anturin hinta on alle 40€, sama anturi lähes kaikissa VAG:n vapaastihengittävissä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja skubaOletko jo kokeillut pelkän suodattimen vaihtoa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ghousti Näytä viestiJostain jäänyt mieleen -30mm, mutta verrataanko nyt ihan tavalliseen karvalakkiin, sporttiin (-20mm) vai S-lineeen(-30mm)?
Comment
Comment