Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja Paranormalix Näytä viesti
    Ville, ota ensin se moottorin puoleinen kannake irti sieltä koneen kyljestä, kolmella kuusiokololla kiinni. Pitkällä jatkolla saa. Sitten vasta kun on se hässäkkä jossa on molemmat kannakkeet ja tukityyny pöydällä niin saat sen ylemmän tukityynyn mutterin auki. Ja onnistuu ilman puskurin irroitusta, pohjamuovi ja vasen rengas irti ja sisälokasuoja etupäästä irti. Kallistuksenvakaajaan päitä ei tarvitse irroittaa tukivarsista, muuten kyllä kun on siinä moottorinkannakkeessa kiinni.
    No nyt on vaihdettu ja taisi siinä muutama huokaus ja ärräpää päästä :D Tärinät kuitenkin väheni aika paljon. Ja tosiaan sen kuskinpuoleisen kannakkeen saa kyllä irti alakautta kun irrottaa sisälokarin. Mutta ne tukikannakkeiden pultit kannattaa melkeen hommata uudet jo valmiiksi, koska nuljaantuvat aika helposti...

    Comment


    • Moottoriöljystä sellasta infoa että total quarz 9000 5w40 on pysynyt hyvin moottorissa, 3000 km matkalla hävinnyt ehkä 8dl. Edellistä öljyä, jolla oli ajettu vaihdon jälkeen n. 6000km hävisi litra n. 1500 kilometrillä. Tuolla öljyllä ei myöskään jakoketju pidä juuri mitään ääntä käynnistyksessä.

      Comment


      • Kysyn kaverin puolesta. Onko täällä foorumilla joku ketä tuo autoja ulkomailta? Nimeenomaan audeja. Kaveri olisi halukas tuomaan ulkomailta S4 B7

        Comment


          No jos ruotsista kelpaa, niin eiköhän sieltä löydy vaikkapa tuplakonsonantti ns "sopuhintaan" suhteiden kautta.

          Comment


          • Millaista tärinää se rikkonainen moottorituki tekee? Kenties pientä ravistusta 80-100 alueella ja moottorijarrutuksessa?

            Nimimerkillä left engine mount solenoid valve open circuit...
            Viimeksi muokannut LauriJT; 8.6.2014, 16:16.

            Comment


              Itse sen huomasin parhaiten paikallaan antaessa kierroksia jossain 2000 kierroksen paikkeilla, samoin valoissa seisoessa välillä tuntui pientä tutinaa. Mutta tiedä näistä sitten, ainoa ero minkä voi varmaksi sanoa on vikakoodin katoaminen, kun omaani vaihdoin :)

              Comment


                http://store.034motorsport.com/produ...s4-rs4-v8.html
                http://store.034motorsport.com/resis...udi-s4-v8.html

                Kuskinpuoli antaa vikakoodia täälläkin ja noita olen katsellut korvikkeeksi, halvemmaksi tulisi uusia noilla molemmat puolet...

                Comment


                  Mulla on nuo 034-kumit ja vastukset. Kyllähän sieltä pientä tärinää tuntuu välillä tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, mutta ei mitään kovin pahaa. Ainut ero mitä aktiivisiin kumeihin verrattuna huomasin, niin paikallaan nopeasti kaasutellessa koko auto heilahtaa nyt herkemmin.

                  Comment


                  • No nimenomaan kun tuntuu että molemmat taitaisi olla viisasta vaihtaa samalla kertaa niin tuo 034 on huomattavasti ystävällisempi kukkarolle. Pitää katsoa mitä saksalainen noista orkkistuista haluaa.

                    Comment


                      Olisi kanssa listalla, jos nyt lomalla sais aikaiseks ja hommais/vaihtais, olis muutenkin pari muutakin palikkaa vaihtoon menossa. Itellä pitää melko tärinää juurikin 2000 rpm paikoillaan, enpä oo koodeja kattellut, mut eiköhän noi jo mun kulkineen kilsoilla pidä uusia ;)

                      Eilen kesä ja kärpäset, etuikkunat auki ja kruisailua / pientä vedättely = V8 ässän parahautta :) kyllä se milltek vaan niin kivasti murisee...

                      Comment


                      • Ainakin tuo 034 Motorsportin "street density" laatikon kannatin kumi on 2-3-vuodessa ajettu loppuun. Ihan p*skaa laatua sanon minä, vaikkakin koneena onkin jumalmoottiori!!

                        Comment


                          Viimein kun sain saksanpojilta osat tuohon öljyventtiiliremppaan, niin tuo valley pan -tiiviste oli sen verta huolettomasti pakattu, että vääntynyt kulmasta väkkäräksi. Mitä sanoo he, jotka tuon ovat jo vaihtaneet, puristuuko tuo sen verran hyvin, että saattaisi vaikka mennäkin? Vai haenko suosiolla marmorilta uuden, eipä tuo onneksi kallis ole. :)
                          Attached Files

                          Comment


                            Melko samaa tasoa ne marmorin kamat on. Kyllähän tuossa on sen verran monta kiristyspulttia, että pitäisi kyllä suoristua, kun maltilla kiristelee...

                            Comment


                            • Eiköhän tuo ihan kunnossa ole

                              Comment


                                Nonni, oma kulkine myynnissä myyntipalstalla, jos tiiätte jonkun joka voisi olla kiinnostunut.

                                Comment


                                  Myy mulle avukset, jos ostaja ei halua niitä. ;) Marmorin valley pan -tiiviste oli tismalleen samasta nurkasta samalla tavalla vääntynyt. On nyt yksi ylimääräinen jos joku tarvitsee. :) Vanhat takaiskut yms. vaikutti ihan toimivilta, mutta tuosta tiivisteestä oli pinta kuoriutunut huolella. Härskin näköisesti oli mönttinä hiuskarvan varassa kiinni. Ei tuosta öljy ole ainakaan heittämällä päässyt valumaan läpi kun toimi eräänlaisena pussina tuo. Hyvä ettei ollut lähtenyt kanavia tukkimaan.

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja hattis Näytä viesti
                                    Omassa autossa tuo ääni häviää lähestulkoon kokonaan öljynvaihdon jälkeen, ja voimistuu vaihtovälin aikana. Suunnitelmissa on lähitulevaisuudessa kokeilla, vaikuttaako pelkän puhtaan suodattimen vaihtaminen ääneen, kun se alkaa voimistumaan (omalla kohdallani) yleensä noin 4-5tkm. öljynvaihdon jälkeen. Mikäli olen täysin hakoteillä tämän suhteen, joku asiantuntija oikaiskoon :)
                                    Oletko jo kokeillut pelkän suodattimen vaihtoa?

                                    Minulla alkoi ääni olemaan startissa huomattava. Sisällä oli 8000 km ajetut Shellin 5W-30 öljyt (merkkihuollon valinta). Nyt vaihdoin Mobilin 5W-30 öljyt ja särähdys startissa on todella pieni 0.1 s mittainen kolahdus, jota ei sivullinen edes huomaa. Jotenkin tuntuu, että ei öljyjen pitäisi mennä niin huonoksi, että niillä öljynpaine tulee hitaasti ketjunkiristimiin. Siten voisin uskoakin tuon suodattimen vaikutuksen.

                                    Vai onko tämä auto tehty jotakin öljyjen testaamista varten? Tulokset pikkasenkin huonoista öljyistä tuntuu heti.

                                    Comment


                                      Pakko muuten mainita, että ken kuka miettii ässään alustaa, on H&R;n coili sarja aivan ehdoton. Vaikka ajetussa autossa on 19" kiinatinat ja on tontissa, on ajettavuus todella hyvä. En ässään muuta laittaisi.

                                      Comment


                                        Onko ihmiset vaihtaneet minkälaista vauhtipyörää ja kytkintä vakion tilalle? Tällä hetkellä pieni epäilys että tuo vauhtipyörä aiheuttaisi tärinöitä. Kiinnostaisi vaan mitä ja mistä tilalle.

                                        Comment


                                          Viestistä #1594 alkaen on hieman keskustelua. Onko Heikillä kokemuksia vielä jakaa? Ei näihin taida hirveästi olla valinnanvaraa - LUK, Sachs tai JHM.

                                          Comment


                                            JHM taitaa olla ainoa joka tarjoaa kevyempää mallia? Eikös Marqs laittanut tuon ko setin, olisiko jakaa kokemuksia?

                                            Comment


                                            • Ei oo paljo viel kokemuksia kun ei oo paljo kerenny ajelee, mut kyl se vaikuttaa paremmalle kun mitä siin oli kunnes viel oli kunnossa. Kattoo nyt miten se Botnia ringllä toimii

                                              Comment


                                                Joo, mulla on tuo JHM alumiinivauhtipyörä ja stage 4 levy ja rs4 paineasetelma. Poljintuntuma on siis ihan sama kuin normaalissa kytkimessä, mutta lähdössä hieman herkemmin kiinnipuraiseva tuo levy.
                                                Vauhtipyörähän on n.6kg keveämpi, kuin vakio kaksoismassa ja sen huomaa ainoastaan kierrosherkkyydessä ja liikkeellelähdöt onnistuu aivan kuten ennenkin. Tyhjäkäynnillä riittää vääntöä vielä hyvin liikkeellelähtöön. Joskus paikaltaan lähdössä tuntuu tutinaa, jonka kaksoismassa varmasti vaimentaisi pois, mutta ei läheskään jokakerta. En tiedä mistä tuo johtuu, mutta ongelma ilmenee yleensä kaupungissa liikennevaloissa seistessä ja sievästi liikkeelle lähtiessä. Myöskin 2. ja 3. vaihteilla kiihdytettäessä kovempaa n.1000rpm->1300rpm laatikosta kuuluu särähdys ja auto resonoi samoilla kierroksilla jonkin verran. Auton ulkopuolella tuo särähdys kuulostaa, kuin jokin lämpöpelti resonoisi pakoputkeen, eli ei kovin mukavan kuuloista. Korkeammilla kierroksilla kiinteää vauhtipyörää ei huomaa ollenkaan. Ongelmakohdat oppii kyllä helposti välttelemään oikeilla vaihdevalinnoilla ja kaasunkäytöllä, mikäli ne häiritsee.

                                                Eli jos meinaatte ajella vain rauhallisesti kaupungissa/maantiellä, niin kaksoismassa on varmasti mukavampi/parempi, mutta mikäli harrastatte vähän sporttisempaa ajoa vaikkapa radalla ja/tai pienet sivuäänet ei haittaa, niin sitten kiinteä vauhtis ehdottomasti.

                                                Vasta Jhm:n ohjelmoinnin jälkeen autosta tuli hieman hankalampi ajettava, sillä kaasunkäyttö liikkeellelähdössä ja ykkösvaihteella on todella tarkka, ettei auto ala nykimään. Muuten tuo ohjelma on aivan ehdoton näihin autoihin. Tuntuu kuin auto olisi ollut kuristettu ennen ohjelmointia.

                                                Comment


                                                  Tulipa tänään vaihdettua tuo G62, eli moottorin lämpötila-anturi. Parin kuukauden aikana tuo on antanut satunnaisesti vikakoodeja ja kaksi kertaa viimeisen viikon aikana on jopa sytyttänyt moottorin vikavalon. Koitin VCDS:llä katella mitä lämpötilaa tuo ei näytä oikein ja kaikki muut lämpötilat oli tasaisesti 90 asteessa, paitsi ignition välilehdellä näkyvä moottorin lämpö, joka näkyi välillä -48 asteisena.

                                                  Ensimmäisessä kuvassa näkyy hyvin tuo anturi, joka siis sijaitsee moottorin takana vaihdelaatikon yläpuolella. Jotain pientä tuosta moottorin päältä pitää purkaa pois edestä, että edes pääsee kosketusetäisyydelle anturiin. Eli muovisuoja moottorin päältä pois, kaasuläppä imuputkineen irti, huohotinputket ja jarrutehostimen putki irti, SAI- järjestelmän putki edestä pois ja moottorin johtosarjan kiinnike anturin yläpuolelta irti. Tuossa tais olla aikalailla kaikki, että sai sopivasti kädet anturin lähettyville.
                                                  Toisessa kuvassa näkyy anturi irroitetun johtosarjan alapuolella.
                                                  Viimeisessä kuvassa kaasuläppä, jota tuli vähän putsailtua samalla, vaikkei tuo nyt kovin likainen ollutkaan, mutta kun kerran irti oli.

                                                  Aikaa meni maksimissaan tunti ja anturi sattui löytymään tuosta varaosamoottorista, joten halvaksi tuli tämä remontti. :) Auton käytös muuttui melkoisesti mukavammaksi ja äänet muuttui myös aikalailla. :D Huomenna näkee, vieläkö tuo tekee sitä ärsyttävää nypytystä liikkeellelähdössä, minkä takia tuo auto tuntunut aika ärsyttävältä ajella kaupungissa. Ainakin pikaisella koeajolla tuota ei esiintynyt.

                                                  Tuo varaosamoottori olisi tarkoitus purkaa osiksi ja katsoa saako siitä vielä ehjän kasattua. Se on siis rikkinäisenä purettu jostain b7 ässästä. Jotain merkkejä tuossa näkyy olevan että kuskinpuolen esikatin päällä olisi joskus pieniä liekkejä näkynyt, kun jotain sulanutta tahmaa kannen päädyssä näkyy ja jonkin verran nokea. Mutta tästä ehkä myöhemmin lisää.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    lämpötila-anturin voi vaihtaa myös alakautta, tarvitsee irroittaa oikean vetoakselin päältä se metallisuojus tms, vetoakseli saa olla kiinni laatikossa. Talvella vaihdettiin sitäkautta. Selviää vähemmällä purkamisella kuin yläkautta...

                                                    Ja marmorilla tuon anturin hinta on alle 40€, sama anturi lähes kaikissa VAG:n vapaastihengittävissä.

                                                    Comment


                                                    • Sikäli kannattaa miettiä mistä päin sitä ronkkii, sillä se lorottaa aika reilusti nesteitä laatikon päälle kun sen irrottaa. Itse otin yläkautta. Sokkona enkä juuri mitään viitsinyt irrottaa. Ei kyllä onnistu sama jos omaa vähänkin isommat lapiot.

                                                      Comment


                                                      • Muistaako kukaan onko Ässän vakioalusta montako milliä matalampi kuin vakio A4 Audiin alusta?

                                                        Comment


                                                          Jostain jäänyt mieleen -30mm, mutta verrataanko nyt ihan tavalliseen karvalakkiin, sporttiin (-20mm) vai S-lineeen(-30mm)?

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja skuba
                                                            Oletko jo kokeillut pelkän suodattimen vaihtoa?
                                                            En ole valitettavasti saanut aikaiseksi, suodattimia tuli kyllä muutama kappale hommattua aikoinaan, mutta kevättalvella piti siinä määrin muuta kiirettä että unohtui tuo homma kokonaan. Nyt alkaa taas olla sen verran jo aikaa viime öljynvaihdosta, että taitaa samaan vaivaan mennä uudet öljytkin sisään samalla. Uutta yritystä syksymmällä sitten.. Itselläkin kyllä vaihteeksi alkanut pitämään melkoista kuolonkorinaa nuo startit, kun öljyillä menty noin 7tkm. Jännä ilmiö myös se, että välillä startti on huomattavasti hiljaisempi, välillä taas rolisee lopullisen rusahduksen saattelemana niin että pahaa tekee. Tuossa kylmempien kelien aikaan tuli myös huomattua, että öljypohjan säteilylämmittimen käyttö muutaman tunnin ennen starttia poikkeuksetta hiljensi kolinoita huomattavissa määrin.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja Ghousti Näytä viesti
                                                              Jostain jäänyt mieleen -30mm, mutta verrataanko nyt ihan tavalliseen karvalakkiin, sporttiin (-20mm) vai S-lineeen(-30mm)?
                                                              Niin joo, nuo madallukset vaihtelee jo varustepakettien mukaan. Vaikuttaa tuo oma ässäläinen jotenkin yhtä korkealta kuin karvalakki, tai sitten silmät huijaa tai pyörän halkaisija on sen verran suurempi. En taida alkaa kikkailla millään jousilla ja vaimentimilla vaan suoraan se säädettävä alusta, välttyy tuskilta

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X