Ei varmaankaan korjaannu, mutta se rämähdys startissa saattaa tulla myös imusarjasta, jonka yksi aiheuttaja korjataan päivityksellä. No senhän kaikki tiesi että imusarja voi ääntää, mutta tässäpä korjaus siihen. Ja jos viitsii lukea tiedotteen, tekee se päivitys muutakin. Ja itseä toistaen, kannattaa lukea myös muut tiedotteet mitä linkissä on, vaikka osalle on varmasti jo tuttuja asioita.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
Vieras
-
Mitä nuo TSB:t siis käytännössä tekee? Marmori osaa korjata vai korjaa ilmaiseksi tms.? Tässä nyt äkkiseltään omaan laariin kopsahtaa heti ainakin tuo pakin huono kytkeytyminen (säätö voisi auttaa, koska kytkinrempan jälkeen jäi) ja avaimen lähettimen huono toimiminen. Tuskin noita kuitenkaan ilmaiseksi aletaan korjaamaan?
OT: Onko pulla korjaamo kiinni nyt vai ensi kuussa kuten Out of Office -viesti väitti? Mietin vaan notta lipsahtiko väärä kuukausi.
Comment
-
Vieras
Huomenna ja perjantaina on kiinni, pitääpä korjata virhe, kiitos infosta.
Suomeksi ovat teknisiä tiedotteita. Eli ohje mekaanikolle mitä korjata jos oireet täsmää. Näitä pitäisi mekaanikon lukea aina ensimmäisenä, kun auto tulee korjattavaksi. Näissä on myös ohjeet takuukäsittelijälle, jos auto on takuu iässä. Ovat iso apu uusien autojen vianhakuun, jos vain muistaa lukea aina ja hartaasti.
Eli ei korjata ilmaiseksi enää ässiä.
Comment
-
Sachs ja Luk taitaa olla aikalailla OEMiin rinnastettavissa. Jotkut kehuu Sachsia paremmaksi, mutta tiedä häntä. Meinasitko pelkän kytkimen vai vauhtipyörän myös? Omaan laitoin B7:n vauhtipyörän ja kytkimen, Lukilta molemmat. Tyytyväinen olen ollut. Samaa kytkintä käytetään ymmärtääkseni myös RS4:ssa, joten kestänee pienet piristyksetkin. B6 ja B7 osat eivät sovi yhteen, eli jos jätät vanhan vauhtipyörän niin B6 kytkin sille kaveriksi.
Jos haluaa enemmän, niin sitten esim. JHM:n setti.
Comment
-
eli nää olis oikeat osat ?
http://spareto.com/products/415-0230-10-flywheel
http://spareto.com/products/624-3311-00-clutch-kit
Comment
-
Jep, nuo osanumerot näyttäisi minulla kuitissa seisovan. Lisäksi pultit ja uusin myös työsylinterin varalta.
Comment
-
Juu oli noi vaihdettu jossain vaiheess mut savus ihan vaan pikkasen tuolla alastarolla toi kytkin niin aattelin vaihtaa koko paketin. mulle tuli maksamaan 882€ postikuluineen koko paketti tuolta sparetolta.
edit: työt tuli kustantamaan noin 1000€ kun laittoivat lisäksi stefan tiivisteen ja raidetangon suojakumin.
Comment
-
Olisi kanssa työlistalla kumien vaihtoa, kanssa välillä jymähtää vaihdossa, taitaapi olla se sikahintanen (ainakin update versiona) perän etupään kumi, joka sielä antaa periksi :(
http://jhmotorsports.com/shop/catalo...h=21_56_61_105
Comment
-
Vieras
En muista miltä orkkis näyttää, mutta auttaisiko jos välit, jos sellaisia alkuperäisessä on, täyttäisi jollain massalla. Jäykistää mutta ei tietenkään korjaa.
En muista millään mitä massaa ovat käyttäneet noiden orkkis puslien jäykistykseen.
Comment
-
750$ näköjään pari. Ovat siis repair kit, eivät täydelliset. Uusitaan säätimen se puoli, josta kuluu ympyrä soikeaksi. Ei kai nuo orkkiksetkaan mahdottoman nopeasti kulu, joten taitaa olla se ja sama jos ei meinaa autoa pitää yli kymmentä vuotta. Tällä hetkellähän tuo parempi kestävyys on vain myyntipuhe. Ei ihan mutta lähes puoleen hintaan nuo taitaa jäädä.
Comment
-
Dodii, akku nähtävästi tyhjä. Tai sitten jotain muuta sähköhäikkää. Onko näissä joku jänniteraja, milloin ei enää edes yritä startata? Avaimesta kun käänsi niin mittaristoon syttyi valot, käsijarruvalo taisi vilkkua ja startatessa kuului vain piippausta. :P Kerhotoveri jo talvella sanoi, että hieman on alhaiset jännitteet, mutta meikäpoika ajatteli ostaa uuden akun vasta ensi syksynä, kun eihän se kesällä voi mennä. :) Mitään oireita tuosta ei ole huomannut.
Pari kysymystä.. Onko akkusuosituksia? Ja sitten kun olen akun vaihtanut, miten voin varmistua ettei se nyt purkaannu johonkin? Täytyy mitata nähtävästi navoista jotain ja kuinka paljon se saisi olla? Kyllä, mistään en mitään tiedä, varsinkaan sähköhommista.
Comment
-
Jos ei mitään ylimääräistä virrankulutusta ole asennettu (esim. jotain järeitä soittokoneita joita on pakko kuunnella parkissa ollessaan) niin aivan tavallinen akku käy. Vanhasta vaan tarkistaa ampeerituntilukemat. Jos vanha akku on, no, vanha niin vaihtaisin vaan uuden ja vasta sitten jos esiintyy mitään murhetta niin lähtisin selvittämään, todennäköisesti kaikki murheet jää uuden akun myötä pois.
Kun sanoo että mitään oireita ei ole huomannut ja sen jälkeen uudella akulla kääntää ekan kerran avaimesta niin yleensä huomaa mitä ne oireet ovat olleet :)
Comment
-
Jotain häikkää tuossa akussa kyllä on kun alkuvuodesta ei ajon jälkeen tahtonut voltit olla 12:ta. Tämä kerrasta totaali hyytyminen vain ihmetyttää. Selittyy toki sillä, jos tuossa katkeaa virransyöttö kokonaan jo suht aikaisin. Näin ei pääse laiskoja startteja edes kokemaan. Auto seissyt nyt pari päivää, mutta se ei ole mitenkään poikkeuksellista.
Akku edellisen omistajan vaihtama, eli ikää 2-4 vuotta. Ei nämä vain taida nykyaikana kauaa kestää.
Comment
-
Urssin akku on minulla ihan samanlainen. Jos joka päivä käy jossain niin ei ole ongelmaa, ainakaan näin kesäaikaan kun ei webastoa tarvita. Jos 2-3 päivää seisoo niin on aika vaikea lähtemään. Akun uusin ekana talvena eli noin 5½ vuotta sitten.
C5 ässä teki ihan samaa. Siihen vaihdoin pari talvea sitten uuden patterin eikä sen jälkeen ole tarvinut antaa kuin kerran apuvirtaa, silloin seisoi helmikuu-heinäkuu välisen ajan. En laske mukaan niitä kertoja kun jostain syystä on halunnut vaikka pihalla grillatessa jumputtaa siinä vieressä luukut auki ja akku sen takia tyhjä.
Comment
-
B6 aakkonen teki ihan samat. Taysin kuollutta vilkutti kun yritti startata, uusi akku paikalleen ja kovaa ajoa. Tosin siina tapauksessa oli ehtinyt seisoa talvipakkasessa kaks viikkoa. Ei ole viela B6 niin fiksu etta muuta ihmeellista pitas tehda, kuten koodata akkua tms. Akkuakaan ei moni miella kuluvaksi osaksi, mutta niin se vaan on.
Comment
-
Taitaa oireet täsmätä akkuun. Kuluva osahan se, mutta ei ole omalle kohdalle sattunut tällaista että ykskaks ei mitään. Ajonestot ja muut taitaa nekin oireilla eri tavalla. Tottunut siihen että akku alkaa varoittelemaan hyvissä ajoin, mutta ei nähtävästi voi siihen luottaa.
Kiitokset vinkeistä. Täysin uusi tuttavuus tuo Snajzer, mutta miksikäpä ei. Kaikki ne taitaa takuuajan kestää. Jahas, ottaisiko sitä lauantain kuntoilun kannalta vai taksillako akkukauppaan. :)
Comment
-
Helppous voitti. Lähiputiikissa oli Vartaa, joten mukaan tarttui Silver Dynamic H3 tms. Eiköhän tuolla taas pari vuotta mennä. Saipahan samalla putsattua kaukalon ja poistettua kumitutin. Moottorinosturia meinas alussa kaivata, että saa vanhan kammettua ulos. :D Taas toimii, mutta ei kyllä mitään elämystä saanut avaimen käännöstä niin kuin hopsis vihjaili. No, aamuun verrattuna oli selkeä ero, hyrähti käyntiin. :)
Comment
-
Vieras
Comment