Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mihinkäs moottori öljyyn olette päätyneet b6 s4:sen kanssa?

    Comment


      Castrol Edge FST 5W-30 on ainakin perinteinen hyvä valinta.

      Comment


      • Itsellä kanssa on tuo samainen castrol käytössä ja hyvin on toiminut!

        Comment


        • Okei kokeelen sitä siis. onko kokemusta mobilin 5w-30?
          mites tuonne automaatti laatikon puolelle? mikä mahtaa olla vaihto väli ja millainen homma?
          ja entäs perät?

          Comment


          • Audin mukaan automaatti öljyt on mallia ei tarvitse vaihtaa ikinä.. mutta itselle vaihdatin öljyt sadantonnin kieppeillä varmaan ihan hyvä vaihtoväli ikuisille öljyille:D Itse hommasta en osaa sanoa kun annoin liikkeen suosista tehdä sen mutta sen voi tehdä kuulemma kunnolla huuhtelemalla jolloinka vaihtuu öljyt kokonaan uusiin tai pohjallinen vaihto jolloinka vaihteistoon jää osa sisälle ja tulee noin 4-5l pihalle ja tuo olisi sitten tehtävä muutama kerta.. ja kokonais määrä oli muistaakseni 9l. Itselle tuli ihan oem öljyt ja vaihdelaatikossa on ilmeisesti värilaatta ja koodit mitä öljyä saa laitella eli eri värejä ei saa sotkea.

            Comment


              tuota mobilin öljyä ajattelin kokeilla seuraavassa vaihdossa, kun on työpaikalla hanatavarana ja siten hiukan edullisempaa kuin pönttöinä ostaminen. Kuitenkin kiinteä vaihtoväli käytössä (15tkm) joka ei kuitenkaan täyty vaan vuosi tulee ensin vastaan.

              Comment


              • Sille öljylle oli laatikon valmistajan mukaan ihan vaihtovälikin jota rankemmalla kuormituksella tuli lyhentää.
                Viimeksi muokannut LauriJT; 17.12.2013, 22:45.

                Comment


                • Lauri millaista vaihtoväliä valmistaja suosittelee? Laakkoselta tuota joskus kysyin ja ikuiset ovat:D no joo ensimmäinen asia oli juuri noiden vaihto auton hankittua..

                  Comment


                  • Nojoo audin mukaan tosiaan on ikuiset mutta ZF mukaan ne oli muistaakseni alle 100tkm välit, en löytäny sitä materiaalia enää millään missä se mainittiin. Joku ZF:n koulutusmatsku se oli minkä netistä löysin. Tähänkin laatikkoon joku lähde käskee laittamaan keltaista lifeguarfluid 6 ja toiset lähteet vihreetä lifeguardfluid 8. Värihän se oli mikä merkitsi, mutta kun en millään muista kumpaa se audin merkillä oleva öljy oli. Vihreetä kai.
                    Minä vaihdatin öljyt samointein kun auton sain. Ajateltiin kyllä asentajan kanssa jos tehtäisiin huuhtelun kera joskus ensi kesän aikoihin. lähinnä kun joutuu sen sopeutusajon ajamaan sen jälkeen niin keväämmällä voisi olla helpompi. olikohan se pari vuotta sitten 183tkm kohdilla vaihdettiin öljyt mitkä tuli ulos ja suodatin. Oli muuten ihanan kallis öljynvaihto. Työtähän siinä ei juuri ole, vaan se ölppä maksaa vähän v*tusti audin leimoilla.
                    Viimeksi muokannut LauriJT; 18.12.2013, 06:37.

                    Comment


                    • Itsekkin jostain luin aikoinaan että 90-100t olisi hyvä vaihtaa niin sillä meni kanssa vaihtoon ensimmäisenä. Huuhtelemalla itselle tehtiin ja juu se öljyn litra hinta oli sen mukanen että jotain kultaa siinä on:D Aika outoa että audi sitten luokittelee öljyn ikuiseksi jos valmistajaltakin on tuollainen ohje kuitenkin olemassa:o

                      Comment


                        Jostain on jäänyt muistiin 80tkm vaihtoväliksi ZF;n laatikoissa.

                        Comment


                          Tuossa on tuo ZF:n suositustaulukko öljyistä.

                          Metadata: Lifeguardfluid8, G060162 A1/A2/A6, 6HP19A

                          Lisätty tuoreempi ZF:n taulukko.
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut mhaanpaa; 30.12.2013, 22:52.

                          Comment


                            Vaihteistoöljyjen elinikäinen käyttö tarkoittaa juuri sitä mitä sanotaan. Kun aski porsii niin sen elinikä tuli vaan täyteen eikä öljyjäkään enää siinä vaiheessa tarvita.

                            Comment


                              Tuolla Tiptronic öljynvaihto ketjussa asiasta näin. Säännöllinen huoltoväli lisää merkittävästi laatikon käyttöikää, näin ZF:n sivuilla kerrottu. ZF suosittelee 80-120tkm:in tai 8 vuoden vaihtoväliä öljyille. On myös kerrottu mahdollisista häiriöistä liittyen öljyn vaihtamiseen.

                              Comment


                              • Toinen asia mikä mietityttää, et onko muilla vastaavaa "ongelmaa" kun esim risteykseen jää odottelemaan vuoroaan ja laittaa laatikon vapaalle ja pitää jalka jarrulla nii ABS:sän ja luistoneston valo syttyy?
                                Kerran tehnyt saman pienestä vauhistakin kun piti jarrulla mennä käännökseen.

                                Comment


                                  Lue vikakoodit.

                                  Comment


                                  • Ei viimeks antanu vikaa :o
                                    Mutta pittää koittaa uudestaan kun tehny useemmin.

                                    Comment


                                      Oliko viimeksi vika vielä ilmennyt kun koodit luettiin?
                                      Millä luettu ja varmasti kaikki ohjainmodulit, varsinkin ABS/ESP?

                                      Comment


                                        auto myllytetty tänään ja kestovaha pintaan, samalla sisäpuhdistus penkkien pesun ja hoitoainekäsittelyn kera... tulipas erinäköinen... :)

                                        Comment


                                        • siitä kyllä kerkes mennä aikaa,et voi olla etse ei jätä ilmotusta sinne pitkäksi aikaa?

                                          Comment


                                          • Milläs aineilla hoidit penkit? Onko se marseillesaippua sit paras noille nahkapenkeille, vai hommaisko jotain muuta?

                                            Comment


                                              Ite ainakin käyttänyt marseillesaippua pesuun ja hyvää on. Hyvää hoitoainetta sitten kaipailisin itekkin...

                                              Comment


                                                Itse oon tykästynyt tähän:

                                                http://www.elitecarcare.co.uk/glipto...acturers_id=12

                                                Comment


                                                  ammattimies teki ammattilaisaineilla, pitää käydä kyselemässä mitä laittoi sinne.

                                                  Comment


                                                  • Tällaista tänään ässän kanssa. Onko kenelläkään muulla nuo keskipöntön kannakkeet pettäneet? Hinausauton lavalle tuota ryömittäessä kuullosti mörinä vähän siltä, ettei taida välttämättä uudet ripustuksetkaan riittää. Boonuksena hinausfirma, joka oma-alotteisesti kysyi jo puhelimessa, että olikos toi neliveto, että laitetaan oikeenlainen auto tulemaan paikalle.

                                                    Ehkä tästä saa viimein hyvän syyn uuden putkistonkin hankinnalle samalla, tai budjettiratkaisuna suorien putkien laittamiselle keskelle...

                                                    Comment


                                                      Leatheriquen Rejuvenator Oilia ja Prestine Cleania olen oman auton penkkeihin käyttänyt ja tyytyväinen olen ollut. Tietty vähän hankala tota RO:ta käyttää talvella, jos ei ole lämmintä tallia, johon auto jättää. Tanskasta tilasin pari vuotta sitten.

                                                      http://www.leatherique.com/

                                                      Comment


                                                      • Tohon putki asiaan, niin on siellä jotain muutakin damagee kyllä tullut, kuin keskikannakkeet pettäneet. Nimittäin kyllä se putki siellä pysyis ilman keskikannakkeitakin, mut vähän kyllä retkottais sen mitä etupään joustot antaa periks.

                                                        Comment


                                                          Vois olla että kannake pettänyt ja samalla side. Milltekkiä vaan alle, alkaa kasikin kuulostamaan kasilta. :)

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                                            Vois olla että kannake pettänyt ja samalla side. Milltekkiä vaan alle, alkaa kasikin kuulostamaan kasilta. :)
                                                            Tästä voikin jatkaa keskustelua Milltekin putkista: Ajeltuani vuoden Milltekin "non resonated"-versiolla kyllästyin ääniin ja vaihdoin takaisin vakioputken. Vaikka kesällä oli näitä lapsellisuuskohtauksia, että oli kiva ajaa ikkuna auki ja kuunnella ääniä, niin pidemmän päälle alkoi ärsyttää se kumina alle 2000 rpm kaasua painettaessa. Ainakin sedanissa ääni tuli sisälle niin, että keskustelu oli hankalaa. Ehkä avant toimii paremmin, kun ihmiset tuntuvat muuten olevan tyytyväisiä "non resonated"-versioon?

                                                            Kieltämättä vakioputki on hiukan tylsä, joten seuraavaksi meinaan muuttaa tuon Miltekin "resonated"-versioksi eli välivaimentajat väliin.

                                                            Comment


                                                              Kyllä pitkäselkäisessä ennemminkin korostuu epämiellyttävä resonanssi mölinä.

                                                              Avossa ei tulisi mieleenkään vaihtaa ihanan hiljaista orkkisputkea muuhun.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X