Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Accusumppi alkaa kiinnostamaan koko ajan enemmän, etenkin kun alkaa löytymään ohjeita ja mittoja asennukseen.

    Comment


      Jaahas taas yhtä remonttia kokeneenpana :D

      Muutama pointti:
      - Puskurin kiinnikepultteja (pysty pultit sumareiden vieressä) ei tarvitse ottaa pois paikoiltaa, mutta ne pitää saada riittävän alas, jotta puskurinraudan yläpäässä olevasta reiästä saa pultin pään pois.
      - Laurin mainitsemia kierretankoja on hyvä käyttää, jos niitä ei ole voi etupää pudota melko alaskin. kun se pääseen alakiinnikkeestään irti.
      - Samalla kertaa kannattaa tehdä noi imusarjan huollot, niin kuin mainittinkin. Imusarjan alla oleva levy on syytä avata ja uusia tiiviste, jos imusarjan alla on öljyisen näköistä! Tai muuten auto vie öljyä ja lämpöisenä on jakopään rallatus ongelmaa! Itsellä tiiviste vuoti ulos ja myös sisälle, myös suodatinkotelon jalan tiiviste vuoti, joten öljyn paineet pääsi laskemaan nopeasti pois. Myös Mikon mainitsemat "takaiskut", eli öljyn pidätys venttiilit 2 kpl ja öljy suutin 1 kpl kannattaa uusia tai ainakin putsata ja vaihtaa alapään o renkaat! Nämä lähtee paikoiltaa ihan nostamalla. Omassa en verstaan tilan käytön vuoksi, ehtinyt näitä uusimaan, mutta putsasin kaikki ja uusin o renkaat. Noi kustantaa noin 30 - 40 € kpl.
      - Kun laittaa kasaan ja on loppu suoralla varmistakaa ennen konepellin sulkemista, että konepellin lukon vaijeri on paikoillaan! Oli aika vittumainen saada auki, kun tää enään klo 23 eilen tajunnut tuota asiaa katsoa ja löi pellin kiinni :D
      - Niin ja muistakaa aina varmistaa, että valojen liittimet menevät kunnolla kiinni, eli kuuluu se naps ääni! Ittellä usein jäänyt liitin hieman auki ja sehän sit alkaa sytytteleen valoja koetauluun mm. xenoneista tai parkeista, nytkin muuta valot toimi paitti xenoni ja ainoastaan liitin oli löysällä!

      Mutta joo oppia taas paljon asioita :D ja huh miten hienoa on taas päästellä omalla autolla, näiden laina-autojen jälkeen :) ja onnistuneesta remontista voi mainita, että kyllä nyt kehrää kasi kuin pieni kissa, muuttui kyllä tuon koneen luonne parempaan päin ja se jos mikä vettää hymyä naamalla :)

      Kiitos Laurille teknisestä tuesta! Oon sulle jo parit bisset velkaa, jos ja kun sellaiseen tilanteeseen päästään :)

      Comment


      • Eipä kestä! Jospa se kone alkaisi nyt käyttäytymään.

        Comment


          Katos muuten kylmäkäynnistya rämähdyskin, ainakaan tänään ei pitänyt ääntä!

          Comment


          • Tuossa kun lähipäivinä ajattelin rempan alkaa, sattuisiko joku tietämään mikä on suuttimen "pintle cap" suomennettuna ja mistä niitä mahtaisi tarvittaessa saada jos särkyvät irrottaessa? Ei ilmeisesti ole pakollinen ja pitää vain o-renkaan paikallaan irrotuksen yhteydessä, mutta uusin jos tarvii. JHM ei sikäli ole vaihtoehto kun rahti maksaa kuusinkertaisesti itse osiin nähden.

            Ebayssa näyttäisi olevan noita hattuja monenlaisia, mutta taitaa pitää tietää ensin suuttimen malli, osanumero ei kerro oikeen mitään.

            Comment


            • Calle olisko sulla noiden takaiskujen ja öljy suuttimen o renkaiden osanumeroita vielä tallessa?

              Comment


              • Pintle cap on ilmeisesti pidätinrengas, 40 senttiä kipale. Suutin on tarvikeliikkeen mukaan Bosch 0280156180.

                Larppa: non return valve 079 103 175 C, 2kpl. Oil spray jet 079 115 540 A, 1kpl.
                Edit: eiku joo o-renkaat.

                Comment


                  Tulipas tässä, lohkolämppärin pukatessa savut, mieleen että minkälaisia talviautoja nämä on? :) Onko ollut mitään isompaa murheenkryyniä? 1.8T:ssä tottui jäätyvään huohottimeen ja C5:ssä oppi köyttämään oven kiinni turvavyöllä tai milloin mitenkin. Tämä kone ja kori on uusi tuttavuus, joten onko jotain mukavaa mihin pitäisi varautua?

                  Comment


                    Kuudes vuosi lähtee bensakasin kanssa eikä vielä ole löytynyt konehuoneesta mitään jäätyvää palikkaa. Huohotin on B6/B7 niin hyvin viimalta suojattuna ja kuumassa paikassa ettei pitäisi olla ongelmia. Lukko-ongelmat taitaa kuulua konsernissa vähiinpäin kaikkiin. Puhdistus ja öljyäminen poistaa ongelmat jo etukäteen.

                    Comment


                    • Onkos kukaan laitellu muita pohjapanssareita ässään kuin alkuperäistä ja mistä ootte hommannu?

                      Comment


                        Ja ihan yleisesti B6/B7 korista ovien tiivisteet on mallia hyvin jäätyvät, eli niihin kannattaa ruikkia silikoonia. Ite laitoin Defan osat sisähaaralla tilaukseen, katsotaan nyt onko tuosta mitään iloa. Saapahan edes sisältä lämpimäksi :)

                        Eikös näihin mene ihan samat pohjalevyt kuin muihin B6 korisiin? Eli halvin muovinen tarvike lienee tässä. Metalliset panssarit sitten erikseen.

                        Comment


                          Tuo tiivisteiden jäätyminen on kyllä jo huomattu. :) Jostain syystä tuntuu tuo oma yksilö vielä keräävän suhteettoman paljon vettä oven ja kynnyksen väliin. Sateiden jälkeen loiskahtaa pois oven avatessa. Oikein tiedä onko tuohon olemassa fiksiä, pitäisikö ovea saada väännettyä johonkin suuntaan tms. Löysin tuosta googlaamalla kyllä ihan virallisen tiedotteenkin ja vaikutti, että jotain päivitettyä tiivistemallia olisi olemassa.

                          edit. Laurilla taisi olla omassaan Ravolarin komposiittipanssari. Pitäisi olla kestävämpi kuin alkuperäinen.

                          Comment


                          • mä tossa kyselin ravolarilta ja niillä ei muka ollu sopivaa panssaria mut en sitte tiedä et käykö se perus a4:sen panssari tohon

                            Comment


                              Ei näköjään ihan p&p olekaan: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=131

                              Comment


                              • Joo se normi nelkun ravolari käy kyllä, mutta se on vähän tuommonen puolivalmis että ekan kerran asentaessa vie vähän aikaa, sitten se on ihan simppeli irrotella öljynvaihtoon. Ei se mikään paha rasti ole sovittaa. Tekee vaan merkittyihin kohtiin reiät ja isontaa niitä tarvittaessa. Hyvä ja tuntuu kestävän, plussaa että ei ole kovinkaan painava. Sinne lokarin etureunoihin kun ei saanut niitä orkkiskiinnikkeitä kiinni niin laitoin huovan läpi poraruuvit että huopa pysyy aloillaan. B8 panssari olikin jo huomattavasti valmiimpi paketti, senkun ruuvasi kiinni. Kyllä noita suositella voi.
                                Viimeksi muokannut LauriJT; 9.12.2013, 17:41.

                                Comment


                                  Halvimmat alvadit jättäisin kauppaan, ei ole sinne päinkään sopiva ässään, liekkö mihinkään muuhunkaan. Jos orkkis on tasan just, on alvadin halvin ja toiseksi halvin ehkä sinnepäin.
                                  Edit: Jos orkkiksen sopivuus on 10, niin noi halvimmat alvadit on hädin tuskin 4.
                                  Viimeksi muokannut pulla; 9.12.2013, 18:18.

                                  Comment


                                    Niinhän se on, mutta sanoinkin halvin :) Hinnasta 20€ vs. 100€+ voi ehkä arvata jotain. Mutta emmä sitä OEM:kään suosittelisi kestävyyden puolesta...

                                    Comment


                                      Niin paljon noiden halpojen sopimattomuus ottaa päähän, että omaani maksan ilolla 100€ lisää jos se sopii suoraan paikoilleen, ilman esivalmisteluja. Ja kun ei niitä hajoa joka vuosi, niin maksakoot. Pysyypä samalla tarkkana liikenteessä, kun varjelee muovia. :)

                                      Comment


                                      • pitää sit tilata ravolarilta se a4:sen panssari ja koittaa saada se paikalleen.

                                        Comment


                                          Jep komposiitti hyvä, kun jaksaa hieman askarrella. Omaani en jaksanut etsiä sopivaa ja kun metalliversio ei sopinut, niin OEM kehiin, muistaakseni hinnat etummainen 132 € ja takimmainen noin 100 €. Mutta ainakin istuu ku nenä päähän, pitää vaan väistellä ne isoimmat möykyt ;)
                                          Huomenna alkaa maantietestit remontille ja ölpän kulutukselle ;) noin reilut sata tuli jo mentyä min rajalla, eikä hävinnyt kamaa milliäkään, eli alku lupaava :)
                                          Ai niin (muista mainittinko) mutta ohitusleikkaus apparin puolen lisäjäähyllykkin tuntuu toimivan :) eiköhän tällä pärjää taas pitkälle kevääseen.
                                          Niin ja ettei nyt iha tylsäksi mene, niin valojen korkeussäädön vikavalo syttyi, saapahan taas alkaa sitäkin tutkimaan :D mut veikkaanpa, et siel vaan kontaktihäiriö liitoksessa tai johdossa, kun ne prkuleet alkaa tänikäsis autois oleen aika kovaa kamaa, eli vaihtokunnossa.

                                          Comment


                                          • Projekti polkastu käyntiin. Samalla kertaa taitaapi vaihtaa imusarja ja venakopatkin väriä. Maalaamon omistaja innostui ihan omatoimisesti hydrographics tekniikasta, niin saa nähdä tuleeko sitä hyödynnettyä. Vaihdan näillä näkymin ne imusarjan alta löytyvät venttiilit ja ruiskut, sen kannen tiivisteen, venakopan tiivisteet täydellisinä (on näköjään alkaneet taas vuotaa) ja öljynsudatinjalan tiivisteen sekä mitä nyt mieleen sattuu tulemaan tekemisen aikana. Aikaa ajattelin varata tiukat 3-4kk koko hommaan.

                                            Meinasin ensin etten ottaisi keulaa huoltoasentoon, mutta edessä on niin pirun ahdasta että taidan ottaa nyt tarkemmin ajatellen kuitenkin.
                                            Viimeksi muokannut LauriJT; 11.12.2013, 21:06.

                                            Comment


                                              Voi suakeli. Uudet xenon-polttimot ja ballastit aherrettu paikoilleen. Tällaiselle amatöörituraajallekin mukavan helppo keissi. Ensin oli tarkoitus uusia pelkät polttimot ja ajella ballastit loppuun.. Polttimot kourassa marssin autolle, mutta hyvin äkkiä pellin avaamisen jälkeen vaikutti umpion irrotus olevan ainoa keino. Siispä vaihtui myös ballastit, päivämäärän mukaan saattoivat hyvinkin olla alkuperäiset. Loppui valojen väriseminen ja valotehokin parantui roimasti.

                                              Kaikki kunnossa ja myöhemmin liikenteessä *piiip* ja oikea parkkipolttimo pimeänä. Argh, onko kukaan koskaan vaihtanut parkkipolttimoa umpion ollessa paikoillaan? Alkoi ulkoilmatallissa hieman hämärtymään ja lämpökin laski sen verran ettei vain jaksanut enää tutkailla. Voisi käydä suuntaamassa valot jossain, mutta eipä kehtaa, jos vielä pitää käyttää irti.

                                              Ja nyt vaikuttaa termarikin olevan levällään. -5 ja ei tahdo oikein neula asettua 90ään. Ja jouluksi pohjoiseen, pitääköhän se askarrella maskisuoja paikoilleen. :D

                                              Comment


                                              • Umpion irroitukseen menee se max.5 minuuttia, niin kyllä se vaan on helpoin tapa. Kannattaa vaikka valkoisella tussilla merkata umpion asento, niin ei tartte joka kerta käydä suuntamassa valoja, kun umpiot irroittaa.

                                                Comment


                                                  Noo, hieman kauemmin taisi mennä mutta eiköhän tuo toisen kerran menisi nopeammin jo. :) Tuntuu vain hieman overkillilta parkkipolttimon takia. Eihän tuossa muuten, mutta kun loimottaa sitten mittaristossa ärsyttävä varoitus.. Täytynee ostella vielä pitkät ja vilkutkin ja uusia kaikki kerralla.

                                                  Comment


                                                    Muistaakseni se parkkipolttimo on sen verran hankalassa paikassa että ei onnistu vaihto umpiota irroittamatta. Toisaalta B7:ssa pitää irroitella puskuri että saa umpion irti, joten helpolla näiden "vanhusten" kanssa pääsee.

                                                    Comment


                                                    • Kyllä se parkki ainakin B6:ssa apparin puolelta lähti liittimineen ulos myös umpiota irroittamatta, sitä ilmanputsarilta(?) tulevaa putkea saa vähän purkaa pois tieltä. Vaatii vaan vähän kiroilua ja sormien vääntelemistä sokkona. Omalla kohdallani tosin se varsinaisen polttimon irroittaminen liittimestä olikin sitten ihan toinen juttu, joko se oli aika hyvin hapettunut kiinni, tai sitten tällainen pentti perusinsinööri ei vaan osaa. Tuo polttimo ei nimittäin tuolla pakkasessa jäisillä sormilla suostunut liikkumaan milliäkään mihinkään suuntaan siitä liittimestä ilman huomattavaa väkivallan käyttöä, joten sai toistaiseksi mennä pimeänä takaisin paikoilleen, ompahan ainakin liitin ja sormet ehjinä edelleen.

                                                      Comment


                                                        Soundi, eihän tuossa nyt mene kuin hetki, kun B6:sen umpio on kourassa ;) Muovit vaan pois eestä ja ylhäältä pari torxia pois ja alhaalta löysälle, sit vaan umpio eteen ja liitin irti, max 5 min niin ku 2 Fast tuossa jo sanoki. Ittellä jää aina kettuileen noi liittimet, joten kandee ensi tsekata, et onko liitin oikeasti pohjassa. Liitintä kun laittaa takaisin, niin siitä pitää kuulua se naks ääni, muuten jaa löysälle ja ittelle tosin usein vaikuttanut juurikin parkin toimintaan.

                                                        Ja omasta tähän väliin, että menee kanssa tilaukseen suutin ja venttiilit, kun en niitä nyt uusinut, niin eihän ne vanhat kauaa toiminut. Nyt auto taas kuin ennenkin, mutta hetken noin 100 km se jo toimi kuin pitääkin :) Nooh kattellaan tätä projektia uudestaan keväämmällä, onneks ton imusarjan saa irti ilman huoltoasentoa ;)

                                                        Niin ja Larppa meni ihan ohi, mutta mä kaivoin o rengas nappeksista noi. On sit hiukka kettumainen koko ainakin tuossa suuttimessa.

                                                        Comment


                                                        • B6 umpion irroitukseen tarvii T27 torxin kaikki ruuvit samalla ja pitkän jatkopalan että saa ne umpion alaosan kiinnikkeet löysättyä (ei siis irroitettua!).

                                                          Suosittelen myös pientä talttapää meisseliä, sillä kun nyppää taaksepäin liittimestä niin irtoaa helpommin kuin peukalolla.

                                                          5 minuuttiahan on parkin vaihdon ja asennuksen kanssa se aika :) Mahtavan helppo systeemi.

                                                          Comment


                                                            Korjataan että torx koko on 30, ei 27 vaikka silläkin saa auki.

                                                            Comment


                                                              Helppohan nuo oli irrottaa, ei sen puoleen (muistaakseni 27:lla). En vain ollut varautunut parkeilla eikä kyllä huvita tuolla pimeässä ja vesisateessa enää tusata. :) Eli saavat odottaa lämpimiä ilmoja. Hieman noita tuli kyllä sorkittua ja samaa oli havaittavissa kuin hattiksella. Muovipidike oli melkoisen aikaa nähneen ja rapsakan näköinen. Voi olla että se murtuu ennen kuin polttimot saa irti. Näyttääpä etka tarjoavan noita varaosana onneksi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X