Värisee kuskin puoleinen valo täälläkin. Pari viikkoa sitten sammui viimeisen kerran, vaihdoin polttimon ja nyt parin viikon jälkeen alkanut vilkkumaan samalla tavalla eli kohta sammuu tämäkin. Ballastin vikahan se on.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
Osaako joku kertoa, mihin tuo öljynsuodattimen mukana tuleva ~1cm läpimittainen prikka kuuluu? Kyseinen palikka tulee samassa pussissa suodattimen tiivisteen kanssa, mutta en ainakaan itse löytänyt autosta mitään vastaavaa öljynvaihdon yhteydessä vastaantulevaa osaa. Propulle tuo ei ainakaan kuulu, koska se on läpimitaltaan yli kaksinkertainen.
Tuli taas samalla pähkäiltyä tuon jakoketjun käynnistysrallattelun periaatteita, sillä öjynvaihdon jälkeen ei taas kuulu vuorokaudenkaan seisoneesta autosta mitään ylimääräisiä ääniä. Koska öljyn määrällä (välillä min-max) ei näytä olevan mitään tekemistä asian kanssa, onko mahdollista, että kaiken epämääräisen prujun kertyminen suodattimeen vaihtovälin aikana voi hidastaa paineiden nousua startissa ja aiheuttaa tuon ikävän ketjun(ketjujen?) hakkaamisen ohjureita vasten ennen kiristimien mukaantuloa? Tuo räminä kun näyttää lisääntyvän käytännössä suoraan verrannollisesti öljynvaihdon jälkeisiin kilometreihin nähden, muuttuen olemattomasta huomattavaan. Eli toisinsanoen, voisikohan pelkällä uuden puhtaan suodattimen sisäänlykkäämisellä öljynvaihtojen puolivälissä suurimmilta osilta eliminoida tuon äänen kokonaan?
Comment
-
Samanlaiset havainnot täälläkin päin. Itsellä 6tkm edellisestä öljynvaihdosta ja alkaa räminä oleen kans sen kuuloista jo välillä, et taidan pistää öljyt vaihtoo piakkoin. Nyt alkaa ymmärtään miksi näihin suositellaan sitä 8tkm öljynvaihtoväliä. Alkaa perusterveys järkkyyn noiden äänien kans samaan tahtiin. :D
Comment
-
Kokeilepas sellaista temppua että pistät virrat päälle, annat ihan rauhassa naksua, raksutella ja surista ja vasta sitten lyöt kasin tulille. Huomaako eroa? Siis erona siihen että vaan suorilta vääntää käyntiin. Kuulostaa hölmöltä kikkailulta, mutta minulla ainakin noin tekemällä on hiljaisempi startti.
Comment
-
Joo tollai mä yleensä käynnistänkin. Auttaa tohon imusarjan räminään ainakin. Sellasen havainnon olen kans tehnyt, että toi käyntiin lähtö vaihtelee mulla. Eli silloin kun se "ryntää" käyntiin, niinkuin minusta kuuluukin, niin käynnistys on paljon äänettömämpi. Öljynpaineet tietty nousee tällöin vähän vauhdikkaammin ja autta tohon ketjun ääntelyyn. Joskus taas tuo käynnistys "ryntäys" jää jotenkin puuttumaan ja kierrokset asettuu suoraan tyhjäkäynnille. Tällöin ketju kurnuttaa iloisesti. Täytys varmaan koittaa sopeuttaa toi kaasuläppä joskus. Jenkkipojat väittää, että se auttas muihinkin vaivoihin, kuten töksähteleviin vaihteen vaihtoihin yms.
Comment
-
Sellasen havainnon olen kans tehnyt, että toi käyntiin lähtö vaihtelee mulla. Eli silloin kun se "ryntää" käyntiin, niinkuin minusta kuuluukin, niin käynnistys on paljon äänettömämpi.
Comment
-
-
Piti joskus aikaisemminkin jo tästä kirjotella. Osu joskus netin syövereistä silmiin juttua, että noita jakopään osia on päivitelty 2006-> eteenpäin. Juurikin sitä laahainta, joka näistä menee poikki, on muutettu. Tarina kertoo myös, että kauheasti ei ole -06 ja uudempia jakopäitä poikinut. 2005.5 B7 olis vielä vanhoilla osilla, mutta -06 uudemmat olis päivitetyillä osilla. Alla pari linkkiä aiheesta.
laahain1
laahain2
Comment
-
Öljyntikun min-max on varmaan sellainen asia että se mainitaan auton ohjekirjassa. Omassa alkupään B6 1.8T:n ohjekirjassa mainitaan että öljyä saa lisätä vain 0,5L kerrallaan, muistaakseni. Ja empiiristen kokeilujen perusteella min-max on sen 1L. Mulla on vielä mainittu ohjekirjassa 2.7bit RS4 joten se ei ota kantaa S4 V8:iin, sen verran vanha opus.
Comment
-
Jaahas nyt tuli aikaa vaihtaa moniurahihna, kun se kerran meni poikki :D Onneks en ollut kaukana liikenteessä, joten pääsi akkuvoimalla verstaalle asti. Tänään vähän irroittelua ja huomenna työ loppuun.
Ihan ok ohjeetkin löyty: http://www.euroaddiction.net/forum/b...nub-mount.html
Comment
-
Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että kiihdyttäessä vaihdetta vaihtaessa, kun iskee kytkimen pohjaan ja kaasun ylös, kierrokset jää muutamaks sekunniks paikalleen, ennen kuin tippuu alas? Tätä on nyt mulla tapahtunut enenemissä määrin viime aikoina. Aina tuota ei tapahdu, eikä ilman vetoja kaasuttaessa.
Ilmeisesti en ole ainut tämän kanssa. Tuolla ehdotellaan kaikkea maffista kevyeen vauhtipyörään, mutta ainakaan minusta tuo ei ole normaalia. Vai onko?
Comment
-
Ihan ensimmäisenä tulee mieleen että kaasuläppäkotelo voisi olla likainen ja puhdistus auttaisi. Tämä ihan mutuna, aiheuttaa muun merkkisissä autoissa samanlaisia oireita. Saattaa myös heikentää käynnistyvyyttä.
Comment
-
Samaa ominaisuutta täälläkin. Täällä ehdoteltiin kaasuläppäkotelon putsausta, mutta ei ole vielä ehtinyt/jaksanut tarkemmin paneutua. Tuntuu olevan varsin yleistä näissä vehkeissä. Omassa ei kylmänä tunnu niinkään tekevän, mutta lämpimänä kyllä. Ei siis jää korkealle vaan ensin laskee 2000:een, josta sitten hetken jälkeen putoaa.
Eikö näissä kaasuläppä "sopeudu" aina kun kääntää virrat päälle? Näin ainakin jostain jenkkiforumilta luin.
Comment
-
Se on ominaisuus ;)
Soundi mun käsityksen mukaan, virrat päälle ja odotusta x sekunttia, niin pitäs boksin tehdä sopeutus, eli jos heti starttaa niin ei tee sopeutusta.
Mut joo nyt olis oma autoa hieman palasina ja huomenna lisää palikoita mettästään. Ihan vaan ilmoituksena, että hommatkaa ihmeessä kiristimen lisäksi se ohjainrulla tonne koneeseen, jos aiotte vaihtaa tota moniurahihnaa! Ei tullu ittelle mieleen ja nyt ihmettelen, miten hitossa toi on kestänyt noinkin pitkään?! :D (ei jaksanut kääntää kuvaa, joten kääntäkää päätä, jos tarpeen) ;D
Comment
-
Niinhän se taitaa sopeuttaa ainakin jotenkin joka käynnistyksen yhteydessä, mut noilla samoilla jenkkifoorumeilla on ollut myös puhetta, että olis apua tosta vcds:llä tehdystä sopeutuksesta ja että se kannattas tehdä tasasin väliajoin. Itse tein sen viikko takaperin ja jotenkin toi ajaminen muuttu jouheemmaks, tai sit vaan kuvittelen omiani.
Comment
-
Jaahas projekti paisuu kuin pullataikina :D Huhotinputken päätin vaihtaa samalla ja eiku imusarja ylös. No sieltähän sitä sit alkoikin löytymään ja uusia osia tilaukseen. Tästä syystä ajattelin nyt naputella pienen osalistan, jotka kannattaa omasta mielestäni uusia:
Moniurahihna:
Tässä projektissa joutuu ottamaan keulan huoltoasentoon.
Osat:
- Hihna (noin 20 €)
- Kiristin (noin 110 €)
- Ohjain pyörä (noin 35 €)
Samalla kannattaa vaihtaa, jos tiedossa, vuotavat lisäjäähdyttimet.
Nyt kun keula on huoltoasennossa suosittelen samalla ottamaan imusarjan ylös ja tekemään sille huollon.
Kun imusarja on pois paikoiltaan kannattaa vaihtaa:
- Huohotin putki imusarjan alle
- Oil Pan tiiviste (laatta, joka on imusarjan alla ja johon huohotin tulee kiinni, tiiviste 079103161D)
- Öljynputsarin jalan tiiviste (öljyn putsarin joutuu kuitenkin ottaan pois, niin samalla kannattaa uusia tuo tiiviste).
Ja toki imusarjan huollossa, putsaus ja ruuvien kiristely + tiivistys.
Ja se miksi noi tiivisteet, omassani vuotavat kuin seula. Näitä korjauksia on mm. jenkkilässä tehty mutta aikaharvoin niistä on mainittu. Jos koneen etuosa alkaa mustumaan, eli on oletettavissa öljyvuoto jossain on syynä, ehkä jokin näistä:
1. Ventiilikoppien tiivisteet
2. Kampiaskelin stefa
3. Oil Pan tiiviste
4. Putsarin jalan tiiviste
Omaan on kohta vaihdettu kaikki muut paitsi toi stefa. Noi tiivisteet ei sitten ees maksa maltaita, joten suosittelen tekeen uusinnan jos imun ottaa ylös ja edes vähän vuotoa havaittavissa. Tuo oil pan tiiviste marmorilla noin 16 ekee ja putsarin jalan tiiviste noin 5 ekee.
Tässä vielä linkki, kuvassa nro 20 on oil pan tiiviste, jos joku ihmettelee mistä puhun ;)
http://www.jimellisaudiparts.com/sho...ssembly=748686
Kerron lisää jos tuolta öljy pannusta ;) löytyy jotain ihmeellistä...
Comment
Comment