Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Se muuttuvapituuden säätöakseli on kiinni imusarjan alaosassa mutta kuvassa näkyvä musta muoviklöntti johon tulee alipaineletku, on kiinni yläosassa. Näkyy tuossa kuvassa vähän heikosti mutta siinä se roikkuu.

    Mulla on muutama lisäkuva kotikoneella josta saattais näkyä paremmin. Jos en ihan väärin muista niin kaasuläppäkotelo on kiinni molemmissa sekä ylä- että alapuoliskossa.

    Comment


    • Ok! Ton kuvan perusteella kaasuläppä olis vaan alaosassa kiinni. http://imageshack.us/a/img577/6775/dsci1240.jpg

      Eli jos saan ton alipainekellon irti kannesta imusarja paikallaan, niin sit saa käyttettyä kantta irti?
      Viimeksi muokannut Tumppim; 21.10.2013, 09:44. Perustelu: linkki lisätty

      Comment


        No periaatteessa joo. Suutinrunko voi olla jossain kohdassa hiukan niiden torx-pulttien edessä mutta siitä selviää varmaan 1/4" nivelellä. Mulla on sitten tallissa sitä oikeaa tiivistetatinaa siihen imusarjan puoliskojen väliin.

        Jos imusarjaa meinaa samalla pestä sisäpuolelta niin aika paljon helpompi sitä on putsata kun pääsee kääntelemään käsissä vähän eri asentoihin. Larin imusarjassa tosin ei ollut ollenkaan paljon paskaa vaikka tuohon omaani verrattuna.

        Rakenteeltaan tuo B6/B7 sarja tai oikeastaan se pituudensäätömekanismi on paljon surkeampi kuin S6 vastaava. Se säätöläppämekanismi on oikeasti ihan pirusti liian järeä ja toisaalta säätö on vain 2-asentoinen. C5/D2 imusarjoissa on 3-asentoinen säätö ja ne läpät ovat paljon sirommat. Se JHM tuninkisarja on ehkä ihan mietinnän arvoinen optio B6/B7 koneeseen, C5 kasiin ei varmaan toisi mitään hyötyä.

        Comment


        • No mulla oli ajatuksena juuri se, että sais pienellä vaivalla kurkattua sinne imusarjan sisälle. Kammottaa irtonaiset pultit siellä imusarjan sisällä. Siitä huohotusletkusta en jaksa olla huolissani. Jos kantta irti käyttäessä ilmenee jotain muuta esim. juuri toi likaisuus sisältä, niin voihan sen sit nostaa kokonaan irti.

          Comment


          • Tosta räminästä vielä. Onko siellä nyt voinut olla sille mitään muuta aiheuttajaa, kuin nuo irtonaiset pultit? Kaikillahan se räminä ei ole poistunut tolla imusarjan entrauksella? Vai teittekö te jotain loitsuja siinä samalla ja kumarsitte Ingolstadtiin päin? :D

            Comment


              Tottahan me muutama karitsa uhrattiin siinä samalla.

              Lari varmaan osaa vastata tästä päivästä mutta ekalla kylmäkäynnistyksellä eilen ja parilla testistartilla lämpimänä ei kuulunut mitään ylimääräistä. Eipä siellä kai ketjujen lisäksi sitten muita vaihtoehtoja juuri ole. Auki tai löysällä olevat pultit itsessään eivät helistessään niin kovaa ääntä pidä että kuuluisi minkään muun yli mutta jos ne imusarjan sisäosat ei ole tiiviisti kiristetty niin varmasti voi rämistä kun palikat hakkaa toisiaan vasten.

              Tuossa autossa oli koko imusarja niin löysästi kiinni kansissa ettei mitään järkeä. Avasin käsin kaikki 14 pulttia. Toisinsanoen, oli mulla jatkovarren päässä 5mm kuusiokolo mutta ilman räikkää sai kaikki auki. Eihän niissä ohjeen mukaan ole kuin 10Nm kireys mutta aika hurjalta tuntuu että koko paketti on niin löysästi kiinni.

              Comment


                Itte kanssa aikoinaan otin ilman huoltoasentoa pois tuon imusarjan, ihan hyvin se silleenkin onnistuu. Tosin juuri ne pari liitintä etuosassa tuotaa tuskaa ja toiveita pienistä kätösistä ;) Piti tulla kanssa käymään ja konstultoimaan ;) mutta hyvinhän tuo näyttää menneen. Itellä olisi uudemman kerran tuo homma edessä, siihen voisin Mikko hieman "lainata" sulta sitä tiivistemassaa.
                Tuo läppä mekanismi on oikeasti tosi surkea. Itse läppä painaa ihan sikana ja aiheuttaa isoa kuormaa tuolle alipainesäätimelle. Itsellä on Larilta saatu hiilikuitulevyä takaluukussa, jos vaikka siitä tekis modin, joita on näihin jo tehtykin. No aika näyttää ;) Kun nyt pääsis tekeen noi muutkin fixit ensin...

                Comment


                • Kunhan se lämpösuojateippi suvaitsisi saapua, niin pääsisin itsekin taas irrottamaan imusarjaa. Halkaisen myös samalla ja lisään tiivistystä. Mitä Mikko käytit tiivisteenä?

                  Koska pienet räpylät, taidan kokeilla ilman keulan siirtoa irrotusta.

                  Biltemassakin on muuten lämpösuojakangasta valmiina arkkeina. Ajattelin jos saisi niitattavia neppareita niin virittelisin myös paisarin alle suojaa, jos vähentäisi sen halkeiluriskiä.

                  Comment


                    Lari oli hakenut marmorilta, loctiten tuubi. Tarkemmat speksit pitää tarkistaa kun pääsen kotiin.

                    Comment


                    • Tuossa olisi kyseinen tuubi.. http://www.ecstuning.com/Audi-B7_S4-..._Seals/ES8882/ Eli aamuisessa kylmä startissa kuului vain vaimea ketjun sekunnin ääni mutta kaikki muu on kaikonnut eikä ole enään tänäänkään muissa starteissa ääniä havaittu eli kyllä on todella tekemisen arvoinen juttu! Se huohotus letku oli hieman saanut kärsiä kuumuudesta mutta ihan tiiviin oloinen kuitenkin oli.. Jos imusarjan kokonaan irroittaa niin kyllä se kuitenkin samaan vaivaan kannattaa vaihtaa.

                      Comment


                      • Jos Calle teet läppä modin jossain kohtaa niin voisin tulla paikalle ottamaan ohjeet talteet!!

                        Comment


                          Ei imusarjan yläosan irroittaminen S4:ta ole mikään kummoinen urakka, eikä tarvii keulaa repostella huoltoasentoon sen takia. Itselläkin oli ne kaikki 4 ruuvia löysällä, Loctitella tulen tuon aikanaan kasaamaan.

                          Venakopat on huomattavasti vi**umaisemmat irroittaa kun imusarja.

                          Comment


                            Tuossa vielä kuva siitä imusarjan etupäästä. Kuvassa jo yläosasta irrotettuna tuo säätömötikkä. Myös tuo yläosaan keskelle tuleva alipaineletku pitää irrottaa.
                            Attached Files

                            Comment


                            • Kiitti siitä liimatiedosta, mulla onkin pari tuubia vastaavaa onneksi valmiiksi vähän erinäkösessä tuubissa. Laitoitteko ihan uuden tiivisteen koko matkalle vanhan tilalle ympäri asti vai paikkasitteko vaan vanhaa? Ite tein viimeksi jälkimmäisellä tavalla ja nyt ajattelin vaihtaa kokonaan ja laittaa ruuveihin lukitetta lisäksi.

                              Comment


                              • Kävin marmorilta kyselemässä uutta tiivistettä imusarjan kannen väliin ja vastaus oli että ei löydy näköjään muuten kuin kokonaan uudessa imusarjassa sitten on... joten vanhalla mentiin..

                                Comment


                                • Jos Lauri löydät numeron jotenkin sille tiivisteelle niin kerrohan tännekkin!!!

                                  Comment


                                  • Eiku minä tarkotin sitä tiivisteliimaa :D. Kyllä se oli ihan arvattavissa ettei siihen sitä samaa tiivistettä saa. Tuossa liimaamisessahan tuleekin juuri se hankaluus että sen jälkeen se myös pysyy kiinni eikä aukea enää ihan helpolla.

                                    Comment


                                      No nyt on jo pakko laittaa kuvakin aiheesta ;) (tuo öljyn min valo ei ole sit se asia) ;)
                                      E: No on se nyt, piti oikeen tulla läppärillä kattoon miltä toi kuva vaikuttaa ja huoh mitä laatukuvausta :D mut joo pointtina keskikulutu 9,5 litraa :D tollasta muista ees ennen nähneeni, ainakaan mun kulkineessa :D Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1382535499.896930.jpg
Views:	1
Size:	84,7 Kt
ID:	1615455
                                      Viimeksi muokannut Calle; 23.10.2013, 15:54.

                                      Comment


                                        Jep, pitää jotain hyvää hakea noista talvirajotuksista :)

                                        Comment


                                        • Tota omaa kulutusta on tullu sen verran kytättyä että tasasta tietä kun ajaa 80-85 ja kierrokset lepää vajaassa 2tonnissa niin 9 näyttää kulutus mutta heti kun yli 2t kierrokset niin löpöö menee kankkulan kaivoon:D Tuli sellanenkin ny tossa huomattua että oli pientä vajausta öljyissä ja lisäsin karvan alle puoli litraa niin nyt ei ole sen jälkeen 2 aamuna ollut mitään räminää:o Voiko se ketju muka rämähtää siitä että on pienikin vajaus öljyissä:o

                                          Comment


                                          • Tulipa tänään kurkattua tonne omaan imusarjaan. Kaasuläppäkotelon joutu kuitenkin halkaiseen, että sai paikallaan imusarjan kannen irti. Tuli se kotelon kulma sen verran sen yläosan päälle. Eipä sieltä mitään löytynyt. Ei ollut mikään löysässä ja ihan puhdas sisältä, mut saipahan mielenrauhan.

                                            Comment


                                            • Mitähän tavaraa tuo imusarja on? Alumiinia? Meinasin toisesta imusarjasta irrottaa kannen ja jauhemaalauttaa, mutta sitten bongasin yhden suuttimen reiän olevan ihan hivenen sivussa keskikohdasta, niin alkoi mietityttämään että voikohan noita kansia vaihdella ristiin ihan noin vaan, että täsmääköhän suutinten reiät kannessa ja pohjassa.

                                              No mutta nyt alkaa kuitenkin tavarat olla kasassa uudestaan irrotusta ja spacereita varten, enää suutinten uudet o-renkaat on tulossa. Jos joku on noita suuttimia irroitellut niin lähteekö ihan vetämällä irti imusarjasta ja samalla tavalla irti suutintukista? Tarviiko jotain liukasteeksi takaisin painaessa?
                                              Viimeksi muokannut LauriJT; 5.11.2013, 18:58.

                                              Comment


                                                Lienee magnesiumia. Tai jotain sen suuntaista seosta.

                                                Comment


                                                  Lähtee vetämällä, voi olla kyllä tiukassa imusarjan päässä. Takaisin kun laittaa niin jotain liukastetta väliin, ei kannata kuivana painaa....heh heh.

                                                  Comment


                                                  • hyvä homma, tuleepa uusittua samalla.

                                                    Comment


                                                      Väpäjää, väpäjää - valot meinaan. Keväällä jo huomasin toisen ajovalon satunnaisesti "värisevän", nyt vaikuttaisi molemmat lähes jatkuvasti väpättävän. Veikkauksia, selviääkö pelkillä uusilla polttimoilla? :) Meronetissä vaikuttaisi olevan kohtuuhintaiset polttimot ja ballastit ja tulisivat samoilla posteilla. Toisaalta ei kehtaisi turhaan tilata ballasteja. Jotenkin tuntuu, että tässä on Kallet odotettavissa ja kaikki menee vaihtoon muutaman päivän sisään aloituksesta. Umpio on nähtävästi helppo irroittaa B6:ssa?

                                                      Comment


                                                        Umpio on neljällä ruuvilla kiinni, helppo irrottaa. Itsellä oli sama episodi viime talvena A4:n kanssa. Ensin pimeni yksi polttimo, tilasin uuden polttimon, toimi puoli päivää, paloi toisen puolen polttimo, taas polttimo tilaukseen, seuraavana aamuna sammui se aikaisemmin asennettu. Siinä vaiheessa sentään tajusin jo tilata molemmat ballastit kerralla :D Jotain 300€ maksoi tuo rasti muistaakseni.

                                                        Comment


                                                        • Mulla meni myös pari viikkoa polttimon vaihdosta kun hajosi toinen ballasti.

                                                          Comment


                                                            Jeps, eli alkavat olemaan siinä iässä nämäkin. :) Kai nuo pitänee kaikki vaihdella ennen joulun reissuja, ettei tarvitse sumareilla ajella pimeää ja pitkää siivua. eBay pullollaan kaikenlaista, mutta harmillisesti piraattitavaraakin liikenteessä. Onko teillä ollut tuota väpätystä havaittavissa vai kerrasta pimentynyt? Ex-A6:ssa kun meni, niin ei varoitellut mitenkään. Olikin palasina umpion sisällä. :P

                                                            Comment


                                                              Tuo värinä kai viittaa enemmän ballasteihin? Ja polttimot taas ilmoittelee tunneistaan värin muuttumisella violettiin. Jos on noita intoa diagnosoida niin ainahan niitä voi siirrellä puolelta toisella ja katsoa seuraako vika, jos siis toinen puoli toimii normaalisti.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X