No ei mulla ainakaan 7000rpm stoppaa vielä... ? :) pitääpä varsin kokeilla huomenna.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
-
Hmmm voipi olla :D siitä on niiiiiin kauan kun mulla on toi ollut normisoftalla, ettei enään muista oliko se tasa 7 vai vähän yli :D
E: tuossa internetin ihmeellistä maailmaa tutkaillessa saisin lukemiksi normina 7200 rpm ja esim. Revo ja APR 7500 rpm koskien kumpaakin B6/7 mallia.Viimeksi muokannut Calle; 19.9.2013, 09:28.
Comment
-
Mittarivirhettähän varmasti pienesti on, mulla heiluu tosiaan tuossa 7300-400 välillä. En ole ajatellut omaa softata, mutta hiukan voisin lisää alavääntöä kaivata. Onkos näihin mitään poppakonsteja ja halpoja virityskeinoja? Putkisto tietty ja pakosarja, ja se imusarjan spaceri myös tiedossa. Entä mitkä perushuollot vaikuttaa asiaan? Kaikki tulpat, puolat, öljyt, suodattimet on ok. Miten esim erilaisten anturien puhtaus? Huohottimet yms onko näissä minkälainen systeemi ja onko ollu tukkeutumia? Ex bmw kärsi huohottimen tukkoisuudesta ja samalla öljys imusarjan ja separaattorin ja tulpat sekä lambda meni hiukan sekaisin, oli vaan huohottaja tukkoinen ja puhdistus auttoi älyttömästi. Se tosin savuttikin melkoisesti :D
Comment
-
Sehän hoituis samalla ku tiivisteet uusii. En ole vielä kerinnyt. Täytyypä tsekata kiitti infosta.
Comment
-
Tuota en nyt ole vielä päässyt kampikammion huohotinta tutkimaan, mutta miettikääs hetki, jos kampikammion huohotus alkaa tukkeutuun x km määrässä ja huohotus ei pelaa enään sen kautta, olisiko mahdollista, että tämä aiheuttaisi efektin, jossa syntyy venttiilikoppiin painetta ja tästä syystä mm. venttilikoppien tiivisteet alkavat vuotamaan?
Tämä vain selittäisi niin monta asiaa keralla mun kulkineen ongelmista... mm. kuskinpuolen venttiilikopan tiiviste vuotaa taas.
Comment
-
Meinaatko kalle myynti-ilmoitusta? Ollut jo tovin.
Joo se kyllä selittäis nuo venakoppaprobleemat. Ei tosin itsellä ihan hirveää vuotoa ole näkynyt. En tiiä sitte mitä sielä tulipellin puolella tapahtuu. Mut en käy valehtelemaan etteikö ölppä maistuis. :) Tohtiikohan sitä vielä laittaa 10w60 kokeiluun näin syksyllä?
Comment
-
Kai se on sama mitä sinne laittaa ;) Vaikka ittellä jäi kyllä tuo kokeilu tekemättä... Pitäs kyllä kohta taas vaihtaa ölpät, kun alkaa noillakin oleen jo kilsoja takana... Taidan vaan palata Castroliin tai johonkin Mobiliin... Hitto ku Teppo sais ny rullan toimitettua, niin pääsis asenteleen ja tutkiin samalla tuota huohotinta...
Ja juu meinasin :)
Comment
-
Alkuviikosta pitäisi mennä koeajamaan ja hieromaan kauppoja Ässästä. Nyt siis otetaan vastaan kaikki vinkit mitä kannattaa tarkistaa. Ajoitusketjun räminä on jo tiedossa, käynnistäessä se hieman kuuluu. Voiko tuota mitenkään diagnosoida miten "pitkällä tauti on"? Jumppaa on siis tiedossa, mutta hetken aikaa soisi kuitenkin sillä ajavan.
Mitä muuta näissä oli ns. tyyppivikoja? Joku jäähdytin? Voiko sen kuntoa tarkastaa purkamatta paikkoja?
Comment
-
Hankalaa voi olla ennakoida ketjurempan tarpeellisuutta. Laaharit ne yleensä lahoaa, jotka voi mennä kerrasta palasiksi. Jos käynnistysrämähdys on verrattain ison kuuloinen tai käynnissä kuulee rallatusta koneen takaosassa, niin jätä ostamatta. :) Mutta kuten sanottua, voi mennä myös ilman mitään ennakkovaroitusta. Jotain measuring blockeja noille ajoituksille on VCDS:llä, mutta en tiedä pystyykö niistä sanomaan juuta taikka jaata. Misfireja ehkä voisi katsella, mutta nekin taas voi johtua monestakin asiasta.
Puolakampanja noihin on käynnissä, mikäli ei ole koskaan vaihdettu. Eli ensi töiksi marmorille, jos ei ole. Lisäjäähyt on molempien sumuvalojen takana. Jos ei kehtaa ritilöitä repiä irti niin lampun kanssa tiiratessa saattaa nähdä vuotaako. Jos ei ole koskaan vaihdettu, niin vuotanee ainakin hetken päästä. :P En tiedä, onko näissä muuten sen kummempaa kuin perus B6-viat, jotka jo varmaan tiedätkin. No, öljynkulutus, mutta se onkin koeajolla hieman hankalampi todeta.
Comment
-
Elkää nyt pelotelko liikaa :D Noh, rahallahan nuo saa korjattua. Mitä nuo lisäjäähyt maksaa? Jos sattuu löytymään vuoto, niin tietää mitä tingata... Jakoketju-rempan osat taitaa kustantaa sen 2000€-> riippuen mitä kaikkea haluaa uusia? Ja tuo puolakamppis koskee siis myös ulkomailta uitettuja?
Comment
-
En nyt prikulleen muista, mutta n. 300e/kpl on lisäjäähdyttimet, toinen oli hieman halvempi. Jakopään osissa säätimet maksaa mammonaa. Kuten aiemmin kirjoitin, Tallinnassa perusremppa (ketjut+laahaimet+kiristimet+öljyt ja tarvittavat nesteet) ~1800e, josta työn osuus n. 700e. Säätimet kun ottaa mukaan niin arvio pomppasi yli 4000 euroon. Tepon hinnat osille varmaan suunnilleen samoja (n. 3300e kaikki).
Ei ole käsittääkseni kampanjassa väliä auton historialla. Kaikki puolat, joiden varaosanumero ei ole 077 905 115 T/S/Q, korvataan puolalla jonka varaosanumero on 077 905 115 T. Omaani oli ehditty jo vuonna 2008 vaihtamaan Q-versiot eikä saanut enää uusia. Melkein olisi pitänyt ostaa sarja vanhoja halvalla eBaysta ja viedä sitten hakemaan uutta palikkaa. ;)
Comment
-
Joo ne säätimet oli jotain 600-700 välillä kipaleelta. Ei muuten loppupelissä paha hinta tuolla virossa. Hihnakasin perus jakopääremppahan maksaa suomessa helposti jo osiltaan tuon ja esim. minunkin ässään se olisi jo kahdesti tehty.
Onneksi itselläni on tekijä tiedossa jo valmiiksi, kun aika koittaa joskus.
Ville, sen lisäjäähyn vaihtaa ainakin kuskinpuolelle helposti itse kun siellä on vain jäähynestekierto. Puskuri, lamppu ja lampun teline pois niin mahtuu vaihtamaan kehikkoa löysäämättäkin.
Mittasin muuten imusarjan lämpötilan tässä pari päivää sitten. Ajoin 10km noin 5 asteen ulkolämmössä. Kone kerkesi jäähdytellä noin tunnin ennen mittausta. Lämpömittari näytti vajaata 80 astetta keskeltä päältä.
Comment
-
Venttiilikopan tiivisteet todennäköisesti vuotaavat öljyä, tiivistesarja marmorilla á 60€. Savilahteen ovat yhdet sarjat jo tänä syksynä tilaneet...
Tuossa jakoketjuhommassa se käynnistysrämäys ei haittaa, kunhan ei jää kuulumaan. Itselläkin vaihtelevasti kylmänä rämähtää, loppuu kuitenkin alle sekunnissa kun kiristäjät saavat öljynpaineen. Lämmintä konetta startatessa ei kuulu mittään.
Aikaisemmin threadissa oli mainittu etupyörän laakerit heikkona kohtana, painava kone keulalla niin ovat kovilla. Kai ne kuluu kaikissa autoissa, toisissa vaan hiukan nopeammin.
Comment
-
Jeps näin olen käsittänyt, vaikka jonkun Audin dokumentin mukaan tuo olisi vielä normaalia. Myyjä mainitsi myös että uusi PCV venttiili odottelee asennusta, eikös sekin voi osaltaan vaikuttaa öljynpaineisiin ja öljyn kulutukseen? Mutta siis olen jo henkisesti varautunut tuohon remppaan, toivoisi vaan että kestää ajaa edes pari kuukautta. Ajamallahan sen sitten näkee...
Comment
-
Tuo ketjujen räminästä, kyllä paskat jo housussa jos rämähtää, mutta ei se vielä ole sen merkki, että pitää oikeasti tehdä tuo remontti, ei ainakaan minusta! Tuohon asiaan vaikuttaa moni muukin asia! Kyllä ne ketjut siellä paikoilleen kiristyy, jos räminä ei jää päälle ja kestää vain muutaman sekunnin.
JHM:n sivuilla on hyviä paketteja tuohon ketjuremppaan, kandee sieltä käydä katselemassa hintoja. Työ onkin sit se oma osansa.
PCV:n voi toki vaihtaa, mutta epäilen onko viallinen. Omaani vaihdoin vaikka vanhakin oli toimiva.
Venttilikopan tiivisteet kandee uusia, tosin ei tämäkään annan takuita, etteikö uudetkin ala vuotamaan. Osassa ollu koppia kierossa ja osassa ilmeisesti huohotin järjestelmän oikut aiheuttaa paineen koppiin ja pistää öljyn vuotamaan.
Lisäjäähyt kandee vaihtaa, jos vuotoa. Omasta vuotanut jo aikapäivät, mutta tämäkin tapahtuu vain kuumalla ilmalla ja raskaassa kuormituksessa, eli jos ei tuu lammikkoa alle vaihto ei ole akuutti. Tuo lisäosa menee käyttöön kun tarpeeksi tulee lämpöä koneeseen. JHM:llä on mm. oikean puolen jäähyjä otettu pois käytössä kun tarvittu tilaa ahtimelle, eli voidaan päätellä sen olevan hieman turhakin kapistus...
Laakerit on yleinen tyyppivika, itselle kanssa etupäässä uudet laakerit.
Hanskalokeron mekanismi yksi tyyppivika, menee jumiin ja kun näyttää voimaa niin menee paskaksi ja taas ihanan halpaa.
Laturin remmi kanssa hyvä tarkistaa, ei ne osta paljoa maksa, remmi noin 20 ekee ja kiristin sen 110, mutta se työ taasen kettumaisempi.
Hintoja olenkin Ghousti sulle naputellut aiemmin muutamasta viasta.
Hoppis, piti noista takaiskuista kysellä, ootko niille jotain tehnyt tai tutkinut paremmin? Jos tuut ens ke tapaamiseen niin voisi näistä jauhaa sanan tai pari, kiinnostaa itseä toi toiminta ja mihin vaikuttaa...
Noniin ja omaani, kun tästä nyt ukko tervehtyy työkuntoiseksi, menee laturinremmi ja kiristin uusiksi ja samalla pöyhin tuon huohottimen taas kerran auki ja uusin mm. keskiputken. Tuossa muuten jännä huomio, kun tilasin uutta putkea, etkan kuvassa PCV on väärinpäin tai sitten mulla on se autossa väärin päin :D Ne jotka vaihtaneet kaiketi oikea asento on sivuputkesta tulo ja keskiputki imuun?!
Comment
-
Comment