Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Niin siis, saahan sen kannen pois ja muistaakseni pääsee kiristään tarvittavat ruuvit. Itse ja varmaankin Laurikin otettiin koko imusarja irti siksi että ainakin mulla oli myös lohkon puolen ruuvit löysällä, ei vain kannen/imusarjan puolikkaan. Joten imusarjan tiivisteiden uusinta oli tarpeellinen.

    Ja Larppa itse koputtelin varovasti tuon imusarajan puoliksi. Tiiviste ei saanut vauriota ja näytti ihan toimivalta, joten pistin kasaan, mutta kyllähän toi on suositeltavaa, että uusii tai tiivistää tuota paremmin.

    Tuo imusarjan halkasua kyllä suosittelen, jossain kohtaa tai viimeistään kun imusarjan pultteja alkaa oleen löysällä. Siellä sillä olevan läpän minimaalisen pienet kiinnitysruuvit kun tekevät sama kuin ulkopuolikin, eli aukeavat. Itsella oli yksi ruuvi melkein jo irti! Tiedä/musita sitten olisiko päässyt tippuun imuun mukaan...

    Comment


    • juu tuli saatua autotalli paikka projektia varten niin kunhan osat saan kokoon niin menee nuo venakopan tiivisteet ja imusarjan tiivisteet vaihtoon ja laittelen kyllä kuvaa projektista! Sitä vain mietin että on tuo imusarjan kannen kumitiiviste uusittavissa? vai jättääkö vanha paikalleen ja vain liimaa? Sen huohotusputken vaihdan samaan syssyys nyt hieman ennakoitavana huoltona:)

      Comment


        Kandee sit ennen tsiikata, et löytyy kaikki sopivat työkalut ;) on meinaan aika kettumaisissa paikoissa ne muutamat pultit!

        Comment


        • Eli laitan sen imusarjan kannen tiivisteen myös vaihto listalle niin eipä tarvi hetkeen katsella että vuotaako:) mikäs liima/silikoni olisi toimivaa/hyväksi todettua tuohon imusarjan/kannen väliin?

          Comment


          • Juu tänään tutkailin sitä kunnolla ja hieman manailin mutta toivon mukaan onnistuu:)

            Comment


            • Ok! Hyvä tietää. Ite taidan siis sen verran oikasta, et käytän vaan sen imusarjan kannen pois ja tarkastan ettei siellä oo mitään löysässä ja pistän takas kasaan.

              Comment


              • Juu aika pitkälti sen huohotinputken takia päästin koko imusarjan irti kerralla ja ei se ollutkaan loppujen lopuksi mitenkään huonossa kunnossa. Vaihdoin kuitenkin. Varmaan kannattaa kokeilla sitä halkaisua jos sinne alle ei tarvitse mennä. Se tiiviste on aika takertunut, mutta huono. Kun saa irtoamaan alkuun jostain kohti niin aika kohtuu helpolla se irtoaa. Itse käytin tiivisteliimaa kun alkuperäinen tiivistekin siltä näytti, missä sitä nyt enää oli. Pitääkin tarkistaa onko pultit nyt pysyneet kiinni samalla kun tulpat vaihtaa joskus lähiaikoina.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja Tumppim Näytä viesti
                  Itselle vaikeimmaksi muodostui öljytikun kiinnitys pultin irrotus :) eikä ne kuuluisat takapultit.
                  Muistatko millä kannalla se öljytikun kiinnityspultti on? Tänään loppui aika (ja työkalut) kesken, viikonloppuna jatkuu tiivisteiden vaihto...

                  Comment


                  • Dunloppi

                    Hemmetti uuet renkaat, mihinkään ei osunu, tyhjeni sisäpuolen kyljestä. Noh, audin paikkapullo ja kompura toimii. Kesärenkaita odotellessa, ei jaksa enää käydä yhtä talvirengasta ostamassa. Jos pari viikkoa paikka-aine piettäis ilmat sisällä niin olis mukava.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja jogha Näytä viesti
                      Muistatko millä kannalla se öljytikun kiinnityspultti on? Tänään loppui aika (ja työkalut) kesken, viikonloppuna jatkuu tiivisteiden vaihto...
                      Kuusiokolo se oli. Kokoa en kyl muista, 6mm? Vittumainen se kyl oli avata ja kiinnittää, enkä oikeen osaa mitään hyvää kikkaakaan siihen neuvoo. Jollain pikkuräikkä-jatko-nivel hässäkällä sen muistaakseni sain auki :)

                      Comment


                      • Kiitos, sekin auttaa :)

                        Pitää rälläköidä torx-päitä lyhyemmäksi, jotta mahtuu avaamaan ne pultit sieltä takaa.

                        Comment


                        • Ainakin kuskin puolen takapultin sai kaikista parhaiten auki ihan tollasella perus avaimella, kun sinne pääsi käsiks sieltä takakautta http://www.atoy.fi/kuva-data/119-000970007.jpg Hantin puolella muistaakseni jouduin hiukan korottaan ääntä... ;)

                          Comment


                            Tuollasella torx sarjalla mäkin otin ne takapään pultit auki ;)

                            Comment


                              Elääks jollain muulla toi Öljyn min valo välillä ihan omaa elämäänsä? Meinaan vaan ku ehkä vtumaisin valo koko autossa ja taas kerran se sytty ja sit ku tarkisti tikusta niin ihan ylärajassa. Takas autoon ja uudestaan virtaa niin ei valoa... Tai sitten toi mun mosa tykää jemmata tota öljyä jonnekkin pahan päivän varalle ;)

                              Lisäksi kysymys, onko kukaan käyttänyt mitään lisäaineita/hoitoaineita tuossa koneessa? Aattelin vaan et onko niistä mihinkään tai onko niistä mitään hyötyä? Esim. venakoppan tiivisterempassa mm. tulppien tiivisteet oli mulla ihan kivikovat, olisko siis hyvä käyttää jotain kumitiivisteen pehmennysainetta öljyn seassa aina välillä vai tuleeko vain sanomista? :D

                              Comment


                                Mulla on palanut öljyn min valo oman omistusaikani (13kk) aikana vain kerran ja aiheesta. Viime kesän motopark reissun jälkeen kotiin ajellessa syttyi valo ja koneeseen lurahti reilun litran verran uutta öljyä. Muuten olen tarkistellut öljytikusta aina 1-2krt/kk ja lisännyt öljyä tarvittaessa. Välillä tuota öljyn jemmaantumista jonnekin olen ihmetellyt myös.

                                Comment


                                • Eipä tääläkään ole nyt vajaassa vuodessa kuin kerran palanut. Samalla kun tankkaa on tullut tavaksi se aina samalla tarkistaa. Aijemmassa passatissa tuli kaiken näköisiä lisäaineita koitettua ihan kokeilu mielessä:) eipä mitään rikki koskaan mennyt mutta enpä oikein mitään muutoksiakaan huomannut.. tosin se oli riisseli että ihan eri maailma:D

                                  Comment


                                  • Joutuu sitte tekee jarru rempan vähän aikasemmin mitä ajattelin kun alko vilkuttelee palan kulumista tässä pari päivää sitte. Lähtee täs tilauksee EBC turbogroove levyt ja yellowstaff palat tuolta ebc brake shopista. On kyllä iso hinta ero britteistä tilatessa säästää yli satasen osissa. Osaisko joku suositella mikä jarruneste olis hyvä laittaa ja paljo sitä tarvii?

                                    Comment


                                      Motulin RBF600 on aika pop.

                                      Comment


                                      • Näytti olevan ohjaustehostinsäiliössä vajetta. Mitä tuonne kannattee kaataa? Ja kuulin kaverilta että kannattee olla lämpimänä nestepinnan vähän yli maksimin pitääkö paikkaansa?

                                        Mulla pari kertaa syttyny öljyvalo ja litran sinne on saanut kaataa. Kyllä tuo vaan sitä ölppää hörsii ja kyseessä liqui molyn 4200 LL. Ajattelin että jos 15tkm välillä alkais vaihdattaan öljyt niin ainakin vähän pysyis puhtaampana. Entä onkos näissä joku sihti öljypohjassa joka kerää paskaa ja voi aiheuttaa vaurioita kun lähtee kiertämään? Tästäkin kuulin kaverilta jolla vähän vanhempi s8 itsellään.

                                        Comment


                                          Omaan menee nykyään 5k - 8k km välillä uudet öljyt ja putsari. Nyt Mobilia muistaakseni 4 satsi sisässä ja alkaa nyt vasta pysyyn kohtuu puhtaana toi öljy. Pari ekaa satsia tuli jo alle 4k km sysi mustaksi. Tässä nyt 1,5 vuotta ja about 45k km putsattu konetta longlife ohjelman ansiosta ja on siellä pari forte käsittelyäkin mahtunut mukaan. Tiedä sitten onko longlife hyvä vai huono asia ;)

                                          Kyllä mun tietääkseni tuossakin on sihti öljypohjassa öljyn imuputkessa, joka kyllä tukeutuessaan aiheuttaa ongelmia! Mutta eiköhän sillon myös tule öljynpainevalo mukaan ja varoita tästä ongelmasta vai voiko muka paineta olla riittävästi, jos öljy ei kierrä kunnolla? Tekisi kyllä mieli tutkia tuokin asia omastani, mutta aika kettumaisessa paikassa ne öljypohjan etummaiset pulit :/

                                          Comment


                                            Kaikesta huolimatta, oma ässä kesäpöörillä, vahattuna, niin kiiltävänä ja nättinä että, on se vaan hieno peli :) eikä mennyt ku neljä tuntii :D Nyt kelpaa lähtee käymään Alastarossa mutka ;) (eli huomenna ja su sataa vettä kaatamalla, se on varma se) :D

                                            Comment


                                            • eipä tuonne ihan noin vain pääse käsiksi mistään suunnasta jos öljypohjan irroittaa. tuli huomattua samalla kun ihmettelin sitä vuotavaa pissapojan säiliötä. otin sen päälimmäisen pöntön pois ja kaadoin vettä alemman pöntön reiästä sisälle niin kyllä ne sieltä tuli saman tien ulos. Ja sisälokarin kautta valuvat pois, etupuskuria pitkin. Tartteeko käyttää puskuria irti ottaessa pois letkuja? Vähän tuntuis siltä että kun lohkolämppärin asennutin niin samassa rytäkässä jäänyt asentajalla laittamatta letkut takasin paikoilleen. Varma en oo.

                                              ja jooo... pesin oman auton ja ajoin hallilta kotiin ja lopputulos sama. kuukausi vielä niin voi harkita auton pesua uudestaan.

                                              Comment


                                                Siellä on lampunpesureille sellainen irtosokalla lukittava jatkoliitos joka pitää avata jos puskurin irrottaa. Jos se sokka on laitettu huonosti (tai ei ollenkaan) takaisin kiinni niin liitos aukeaa.

                                                Comment


                                                • Ihan niinkuin Mikko sanoi. Kyseinen liitos löytyy puskurin takaa kuskin puoleisen ajovalon alta. Koko puskuria ei tartte irrottaa, riittää kun irrotat sen kuskinpuoleisen päädyn.

                                                  Comment


                                                    Oliskohan näille Laurin postaamille DP:lle kimppa tms. tilaus innostusta?
                                                    http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-B6-B7...item1e77d69a03

                                                    Sitten palatakseeni vanhaan kysymykseen, kellä kaikilla on softa asennettuna? Ihan vain kiinnostaisi myös öljyn kulutuksenkin takia hieman tilastoida tätä asiaa.

                                                    Ja tulihan se sade :D (vaikka niinhän ne taisi luvatakkin).

                                                    Comment


                                                    • Homman korjaa samainen firma joka asensi ne lämmittimet, niillähän se varmasti on jäänyt laittamatta kiinni. Huomennapa tuo selviää.

                                                      Comment


                                                      • Katto on mustattavana, teräspunosletkut paikallaan ja tulpatkin vaihdettu. Kunhan katto on valmis niin kaiteet takasin paikalleen ja kesäpöörejä kaivamaan varastosta alle. Meinasin jättää kaiteet pois mutta niitäkin välillä tarvii, niin olkoon. Hassu muuten että oikean kannen tulpista kaksi oli löysällä ja kaikki sen puolen vähän mustempia muutenkin, vasemmalla oli ihan ok näköisiä kaikki.

                                                        Comment


                                                        • Venttiilikopan tiivisteet on nyt vaihdettu kummallekin puolelle, öljynkäryt on toistaiseksi(?) poistuneet. Vänkärin puoli olikin loppupelissä helpompi mitä kuskin puoli.
                                                          Samalla tuli todettua, että paisuntasäiliö menee uusiksi - uusi osa odottaa jo pöydällä asennuskelejä.

                                                          Comment


                                                            Oho Lauri! Raati vaatii sitten kuvia lopputuloksesta ;)
                                                            Hmmm pitäs kanssa vaihtaa noi tulpat ja tarkistaa onko kuinka pahaksi menneet. Aika kyllä outo toi löystyminen?!

                                                            Tuosta Jukan kommentista tuli mieleen, että nuo paisarit on kyl aika kulutustavaraa näissä laitoksissa! Itte kanssa uusin, juurikin samaan aikaan kun tein venakopien tiivisteremontin. Oma oli halkeillut pohjastaan ja hieman jo tiputteli läpi nestettä!

                                                            Niin ja terveiset Alastarosta! Ratakausi alkoi ja itsekkin pääsin paikan päälle ihmetteleen toimintaa ;) Tällaisena ensikertalaisena oli oikeen mielenkiintoinen tapahtuma ja pääsipä siellä kuluttamaan muiden kulkineiden penkkejä, kun oma ei todellakaan ole "rata" kunnossa, pitäisi saada tuo RS4 takavakaaja paikoilleen ja takajarrut tehtyä, ennen kuin uskaltaa rataa tuolle näyttää ;)
                                                            Mukavan päivästä teki pari sunnutaikierrosta R8 V10 avon kyydissä =D huh huh melkonen laite ja sitten se pahin, eli useita kierroksia radalle tarkoitetun B7 RS4:sen kyydissä, voi venäjä ei helpottanut sitten yhtään tota RS4 kuumetta =/ on se vaan muikea laitos!

                                                            Tuosta RiSasta heräsi kysymyskin, eikös meidän ESP toimi ihan on/off tyylillä? Kun näytti tuossa RiSassa olevan kolmiportainen ESP, joka oli sen S napin lisäksi aika muikea varuste :D (No saatin me se RiSakin rikki, ettei sen puoleen) :D Saman koki LMS:n RS5, sikäli harmi, kun sen kyytiin olisin kyllä kanssa halunnut :D

                                                            Comment


                                                            • Mulle sanottiin että kyllä ne saattaa löystyä ajan kanssa. Muut tuntui olevan kiinni. Totta puhuen noiden jarruletkujen kanssa odotin timmimpää tuntumaa, mutta juuri mitään eroa en huomannut. Varmaan vasta kovemmissa jarrutuksissa on eroa. Jos muuten alatte itsellenne letkuja vaihtamaan niin takaletkut on sitten aika varmasti söpösti ruosteessa liitoksesta. Sitä kannattaa herkutella auki ihan ajan kanssa.

                                                              Joo laitan kuvan kunhan saan kasaan.
                                                              Viimeksi muokannut LauriJT; 15.4.2013, 20:51.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X