Njoo.. Ei mulla kyl vaihdekeppi liiku muistaakseni mihinkään. Moottorin liikkeitä vois kyl kattella kun nytkyttää vaihdepäällä. Eikös Antti raportoinu isoja moottorin liikkeitä paikallaan kaasutellessa? Eikä tosiaan ajossa veto pois, veto päälle tuu mitään merkittävää tömähdystä, mut jos oikein rynkyttää vaikka 3. päällä niin sit kyllä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
Itsellä ei vaihdekeppi liiku millään tavalla. Vain tuo vaihtaminen varsinkin kaupunkinopeuksissa tuottaa välillä vitutusta ja etenkin pienemmälle vaihdettaessa. Jääkö tumpilla vähän niinku keinumaan kengurumaisesti kun liikkeelle on päästy? Voihan se kuulua etupäästäkin se kolahdus koska molemmissa päistä käsittääkseni samanlaiset laakerit löytyy. Näin se kuuluis suurin piirtein kuljettajan jalkojen kohdalta. Olen aina muutenki rakastanut puslajumppaa niin minä taian nakittaa hommat kaverille jolta löytyy nosturi.
Edit: Kyllä mulla tumppi heilahtaa koko kabiini kun polkasee. Serkkupoikaki oli eilen ekaa kertaa kyyissä ja huomas asian ja kommentoi "onhan sielä tietenki voimaa ku tuolla tavoin heilauttaa"... :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Calle Näytä viestiLisää kauhuskenaario pätkää ;)
http://www.audizine.com/forum/showth...Engine-Removal
Ja eiku hommiin ;)
Edit: Ei itseasiassa pahan näkönen homma ollenkaan, mutta toi osien hinta jopa Jenkkilän hinnoiks, huh huh. Ei varmaankaan paljon tarvis laittaa lisää, niin sais uuden koneen?!
Comment
-
Itseasiassa ei näytä silti hirveän pahalta urakalta jos vain olisi aikaa ja ennen kaikkea paikka ja kaikki työkalut saatavilla heti. Kuus tuntia kerran mennyt steb-by-step ohjeiden kera. MUTTA koputetaan silti puuta että ei koskaan TARVII alkaa tuota tekemään eikös vain :D ...
Käväsin kurvaileen ässällä pitäen vaihdekepistä kiinni vaihtojen ajan ja kyllä se ihan pienesti siinäkin tärähtää, tottakai kun onhan se samassa paketissa kiinni, mutta ei niin paljoa kuin luulisi jos olisi vaihdelaatikon puslat menny. Ei tunnu laatikko heilahtavan. Veikkaisin omassa kardaanin etupäässä olevan väljyyttä.
Comment
-
Auto kyllä justiinsa katsastettiin ja setä ei siellä huomannu minkäänlaisia väljyyksiä tai rikkoontumia. Voihan niilläkin jäähä tietty huomaamatta mutta senpä näkee sit ku käy nosturilla ite tsekkaamassa tilanteen.
Comment
-
Jo pelkästään katsastuksen kesto on niin lyhyt, että ei siinä vaan keretä perehtyyn kauheen kattavasti yksittäisiin asioihin, ellei erikseen pyydetä etsiin jotain. Siellä on kyllä kaikki edellytykset löytää vika, jos siihen käytetään aikaa. Noi alatukivarsien puslat ois joo yks vaihtoehto ja omassa kyl antaakin hiukan periks, mutta ei niitten umpipuuta kuulukaan olla, tai ainakin kaikissa konsernin vehkeissä joissa on sama tuenta noi puslat antaa periks. Ässässä muuten on erilaiset puslat kuin karvalakissa, jos en ihan väärin oo kattellu. Tästä päästään taas siihen, et millon se joustaa liikaa ja alkaa oireilla jotenkin.
Tota omaa jäin tutkaileen tänään töitten jälkeen. Kaveri katsoon ala puolelta ja ite autoon nytkyttään kytkintä vaihde päällä. Mikään paikka siellä ei elä paitsi perämurikka ehkä sentin verran. Moottori ei hytky mihinkään, vaihdelaatikon takatuki ei anna peräks, eikä kardaanin tukilaakeri anna peräks ja apurungon puslia koitin kans väännellä, mut ei niissä mitään liikettä näkynyt. Käsin ei saa yhtään ja raudallakin vain vähän liikuteltua tota perää. Voishan sinne silti vaihtaa sen perän tuen, mut aika arvokas murkula näytti olevan noihin muihin tukikumeihin verrattuna. Sit vois harkita niitä moottorin tukikumien vaihtoo, kun kerran vikaakin niistä herjaa. Mitenkään muuten en kyllä osaa asiaa lähtee selvittään.
Comment
-
Tottahan tuo tumppi kyllä on että ei niitä turhan tarkoin tiirailla. Itsekin keskityin vain katsomaan pohjan kuntoa. Yhdestä kohtaa oli pieni palanen lähteny pohjapanssaria kävelemään niin sai minun mielenkiinnon sinä päivänä :) ...
Comment
-
Huomatkaa muuten tuo lause minkä omistaja mainitsee tuossa audizinen langassa:
The thing that actually started it was a CEL for both cam sensors and the dealers diagnosis that the camshaft timing was off (and they were definately off). The car had no power like it used to.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tumppim Näytä viestiJo pelkästään katsastuksen kesto on niin lyhyt, että ei siinä vaan keretä perehtyyn kauheen kattavasti yksittäisiin asioihin, ellei erikseen pyydetä etsiin jotain. Siellä on kyllä kaikki edellytykset löytää vika, jos siihen käytetään aikaa. Noi alatukivarsien puslat ois joo yks vaihtoehto ja omassa kyl antaakin hiukan periks, mutta ei niitten umpipuuta kuulukaan olla, tai ainakin kaikissa konsernin vehkeissä joissa on sama tuenta noi puslat antaa periks. Ässässä muuten on erilaiset puslat kuin karvalakissa, jos en ihan väärin oo kattellu. Tästä päästään taas siihen, et millon se joustaa liikaa ja alkaa oireilla jotenkin.
Comment
-
Oisko nää puslat sit yks niistä kuuluisista B6/B7 (ässän) alustan eroista, koska oon aika varma et tossa B7:ssa on ihan pelkästään kumiset ne puslat, ei öljytäytteiset, eikä varsinkaan sen näköiset kuin karvalakki B6:ssa. B6 ässän puslista en sano mitään. Täytyypä ottaa vaikka kuva kun taas käy auton alla.
Yleensä katsellut et olis ton näköset puslat karvalakeissa. B6 pusla? http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/128120_x800.jpg
Omassa taas on tollaset puslat. B7 pusla? http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/149471_x800.jpg
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tumppim Näytä viestiYleensä katsellut et olis ton näköset puslat karvalakeissa. B6 pusla? http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/149471_x800.jpg
Omassa taas on tollaset puslat. B7 pusla? http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/149471_x800.jpg
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viestiEipä noissa kauhiast eroa näy olevan, sama kuva on molemmissa... :)
Comment
-
Juu ei 4 ässän kyydissä jokapäivä pääse olemaan ja kyllä jokainen tärisi/värisi erilailla itseltäni sain sen pahimman tärinän poistumaan oikeasta eturenkaasta kun malttamattomana vaihdoin kesä nakit alle:D kerrankin ns ilmainen korjaus tai no täytynee ensi talvelle katsoa uudet vanteet renkaineen:) Tumppim niistä moottorin tukikumeista että kyllä kannattanee aloittaa vian etsintä niistä jos vikakoodiakin antaa kun itseltäni tosiaan se kolahdus poistui niiden vaihdolla ja nehän eivät edes antaneet viälä koodia:o juu kyllä tuo tomaatti mielestäni ihan toimiva paketti on tuossa autossa D mennään herrasmies tyylisesti rauhassa ja kun meno halut yllättää tuo S kyllä osaa näyttää koneen luonteen eikä mielestäni hukkaa tehoja/mieti liikaa. Calle katselin muuten että olit täälä jossain kohtaa kysellyt mistä saisi tampereella hiilikuitu levyä.. jos on tarvetta vielä niin jonkin kokoisia paloja on vielä tallessa lentokone hiilikuitu levyä täälä!
Comment
-
Niimpä niin, tänään sitten iski se pakonomainen tarve saada jotain räyheämpää menopeliä alle. B6 koppaan olen tykästynyt ja tätä ketjua luettuani valinta taitaa kaatua Ässään. Tohon 3.0 V6:n verrattuna bensankulutus ja huoltokulut taitaa olla melkeen +/- nolla. Ulkomailtahan tuota pitäisi vissiin sitten alkaa raahaamaan, Suomen tarjonta kun tuntuu olevan välillä hyvin heikkoa. Onko kellään arviota mitä tuontiverot on tänäpäivänä reilut 100tkm ajetulle? Nopealla vilkaisulla tullin tilastoista löytyi vajaan vuoden takaa seuraavat:
AUDI S4 4.2 5D STW 4WD 253KW N 20120529 20030409 152 18790.35 8324.12
AUDI S4 4.2 5D STW 4WD 253KW N 20120531 20040517 99 23662.15 11476.14
Liekkö miten paljoa vuoden aikana elänyt? Varustetasoissahan näissä ei taida mitään järkyttäviä eroavaisuuksia olla? Toisaalta tuntuu typerältä ostaa autoa, josta saa hintansa verran maksaa veroa, mutta eipä näitä autoja ole järjellä ennenkään ostettu... Toki joku saa yrittää puhua jotain järkeä tähän päähän.
Comment
-
Mulla on tullauspaperit ollut sisällä reilun viikon avo ässästä, sanoivat käsittelyajaksi 2 - 3 viikkoa. Kieltämättä alkaa jo vähän jänskättämään...
Toki joku saa yrittää puhua jotain järkeä tähän päähän.Viimeksi muokannut hoff4; 6.4.2013, 20:33.
Comment
-
-
Noniin... Kevät puras ja oli vähän niinkun pakko lähtee pesaseen auto ja vaihtaan kesäpallot alle. Huomiota tuolta reissulta. Mennessä 25km tuntu, et mitä hittoo eihän tää mitä tömpsäyttele, kaikkee sai kokeilla ja ihan jouheesti meni aina. Takaisin tullessa ihan helvetinmoiset tömäykset aina kun siirty moottorijarrulta vedolle. Rauhottu kyllä kun koneet lämpes ja välillä poistu kokonaan. Vaikuttaako 19" jousittamaton massa oikeesti noin paljon? Entäs kun on edessä 8,5" leveä ja takana 9,5" leveä samalla 235/35 rengastuksella, voiko se tehdä jotain pyörimisnopeuseroja ja korostaa noita "tömähtelyjä". Koeajon loppupuolella rupes taas tuntuun jouheelta toi ajelu. Jotenkin toisaikanen toi "tömahtely" on muutenkin. Voisko johtua siitä, et se moottorin tukikumi olis välillä toiminnassa ja välillä ei? Lämpösenä jos nollaa koodit ja käy heittään lenkin niin ei tuu takas, mut sit jossain vaiheessa on taas ilmestyny. Ghoustlle sanon vaan et "go for it" :) Jaa-niin, terveisiä sille viinipunaselle B7:lle jonka kans lähettiin Tampereelle päin, et ei se 1.8T tai 2.0T vaan riitä, vaikka olis lastuja kapiini täynnä :) :)
Comment
-
Koodia antava tukikumi vaihtoon. Itsellä myös kuskinpuoleinen tukikumi antaa vikakoodia, ja sainkin toisen mukaan kun ostin auton. Mitä tuossa pihalla vilkuilin niin näyttäis olevan varsin herkullisen ahdas vaihdettavaksi, ilman mittavia purkutöitä. :(
19" vanteet, 35:lla kumeilla, korostaa kyllä ihan kiitettävän hyvin kaikenlaisia orastavia välyksiä alustassa ;)
Comment
-
Kyllä se täytyy siitä tukikumista lähtee liikkeelle. Ei vaan tosiaan näytä mitenkään hauskalta hommalta vaihtaa. Jenkkipoika on kyllä onneks siitäkin kirjottanu DIY:n. Unohtu sanoa, et tosi paljon tärinöitä ja värinöitä jäi kyllä poiskin noilla kesärenkailla, et oli jotain heittoja talvirenkaissa. Jännä vaan et noi kesärenkaat korosti sitä tumpsausta pelkästään, muuten tuli kyllä parempi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiMeillä täällä köyhien puolella kylää sataa muuten tällä hetkellä lunta :)
Tarviitko huomenna kyydin töihin?
Comment
Comment