Luit Calle mun ajatukset :) Vois koittaa tulla kahvitteleen ja käydä kokeileen miltä ne muut ässät tuntuu, niin sais vähän vertailupohjaa. Kiinnostais vähän kuulla niitä Milltekin höpinöitäkin ajossa ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
Ihan niinku olis kadonnut osa tärinöistä kun tulpat vaihto. Ainakin satunnaiset röpötykset lähti pois. Vielä kahessa tonnissa pikkusen täristää mutta ei niin voimakkaasti. Esim vaihdekeppi ei enää heilu ollenkaan. Nyt se vaikuttaa uskottavammalta harmittomaksi tärinäksi. 400km testi alkakoon kohta kun kotimatka alkaa.
Tulpat oli 40tkm aikana melko loppu jo. Jotain ainettakin oli suihkutettu kosketuspintoihin ja se oli melkosta paskaa sitte kerryttäny. Yhestä puolasta kultaukset lähdössä kävelemään ja uuden voisin hankkia tilalle.
Comment
-
Vieras
Onko kukaan tarkastuttanut suuttimia tärinöiden takia?
Konsernin V6 koneissa, tosin vanhemmissa, on ollut yllättävän paljon suuttimissa heittoa tuotoissa.
Esimerkkinä 2.8 V6 4B jossa oli yhdessä suuttimessa 30% heitto verrattuna muihin. Korjauksen jälkeen koneesta katosi 2-3krpm kohdalla ollut outo tärinä, jota ensin luulin kaksimassan tai vastaava tärinäksi.
Comment
-
Joo kyllä se vain tulpanvaihto kannatti. Hyvin huilaa ja pahimmat röpötykset katos pois. Nyt mennään jo varsin sulavasti. Vielä kun sais kesärenkaat noiden rapina-rattaiden tilalle nii meno olis oikein mukavaa.
Aion ottaa suuttimetkin työn alle, kunhan kiireiltäni ehdin. Kesällä vois suorittaa ison huollon. Niiden eroista kuullut itsekin kerrottavan. Toivottavasti ei käy niinku edellisten autojen kanssa että saa lomarahat laittaa paskan korjaamiseen. Viime vuonna volvon ilmastointi sano kaput ja ajoin vanteet kieroiksi. Toissa vuonna bemari seiso koko loman ajan korjaamon pihalla kun ei löytynyt käyntihäiriöön selitystä. Siinäpä sitte rentoudu. Jos audi ei ala kiukuttelemaan niin saa jäädä taloon :D ...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tono Näytä viestiToi ässän manuaalilaatikko on välitysten suhteen ihan idioottimainen. Ihan liian tiheät välitykset ja kutonen on liian kireä. Tossa pitäisi olla samantyyppinen ylivaihde kuin jenkkien laatikoissa niin saisi matka-ajossa kulutuksen helposti 2-3litraa pienemmäksi. Jos toi oma aski joskus leipoo, niin vaihdatan siihen järkevämmät sisuskalut.Viimeksi muokannut hoff4; 25.3.2013, 05:46.
Comment
-
Comment
-
Juu manuaalilla on hiukan korkeammat kierrokset. 225/40 18 talvirenkailla 120km/h kierrokset lähentelee 3000rpm.
Tietämyskone näyttää mulla ainakin ihan mitä sattuu. Talvirajoituksilla matka-ajossa se näyttää, että kulutus olisi 8,7l/100km. Mutta todellisessa kulutuksessa liikutaan siinä 10l paikkeilla, yleensä karvan verran päälle. Mitattu n. 250km matkalla tankkauksista laskettuna.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viestiNyt kun taas meni puihin kaupat eräästä urS4:stä niin alkoi tuo nettihautomon musta b6 s4 gti-car centerin kilvenalusilla polttelemaan.
Mitään räminää en käynnistyksessä kuullut ja muutenkin tuntui käyvän nätisti. Ei tärinöitä, ujelluksia tai pätkimisiä. Yleisilmeeltään suhteellisen siisti, pieniä käytönjälkiä toki siellä täällä. Kontissa hieman verhoilussa repeämiä, keskikyynärnojan kansi irti. Kuskin penkki kaipaisi hieman hellyyttä. Nippelit ja nappelit tuntui toimivan, mitä niitä nyt hoksasi painella ja kokeilla. Vaihdekepin kehys käytetty irti ja nyt oli huonosti aseteltu, tuhkakupin luukkua ei saanut auki. Uusi tuulilasi vaihdettu vasta.
Jenkkimallin bi-xenonit vaihdettu ja suomiparkki porattu tyylikkäästi pitkän polttimon alle (hieman kromit lohkeillu). E-hyväksyntä näytti umpion päällä olevan, eli kai ne on lailliset. B7(?):n valokytkin vaihdettu, jossa AUTO-tila. Toimi jotenkin pöljästi, valot syttyivät muutaman sekunnin viiveellä kaikissa asennoissa, mikäli oikein näin. (Nähtävästi olikin normaalia.) Toinen xenon paloi milloin huvitti, eli olisiko johdotuksessa häikkää.
Matala ku prkl.. Pihalle ei päässyt ilman pohjan raapimisia ja varovasti sai ajella töyssyt. Otteessa kaarimitat 325mm ja 300mm. Pohja aika raiskatun näköinen, mitä sinne mahtui tiiraamaan. Säädettävä alusta eli saisi kai nostettua. Alla hyvännäköiset kitkat punaisilla vanteilla. Mukaan tulee nuo 19" kesärenkaat, joita ei otteessa ollut. Otteen mukaan tosin joskus ollut 20":iset. Etukaarista oli aika huolella lähtenyt maalit kävelemään sisäpinnoilta.
Sportputkisto tuntui olevan aikalailla suoraa putkea ja meteli sen mukainen. Peltorit päässä pitäisi ajella (tai sitten olen tullut vanhaksi). Ei oikein kasin äänistä päässyt nauttimaan, kun joutui olemaan monotonisessa bassokaikukammiossa. Resonoi myös ikävästi tietyillä kierrosalueilla. Koira kiittäisi kontissa. :D
Huolloista sen verran, että longlifeillä menty ja öljyt vaihdeltu kirjan mukaan reilun 20tkm:n välein. Saksan ajan viimeinen huolto 2007 ja seuraava Suomessa 2010. Eli kolmen vuoden gäppi kirjassa ja tuossa välissä käynyt Virossa. 2011 sitten vaihdettu kone 70tkm ajettuun GTI Car Centerin toimesta kun metrejä ollut mittarissa 169tkm. Nyt siis 191tkm, eli huolto hyvinkin ajankohtainen. Puolakampanja tehty muistaakseni 2011. Kuitteja ei ollut minkäänlaisia nähtävillä, ainoastaan merkinnät ja leimat huoltokirjassa. Jarrulevyt OK, mutta palat varsinkin takana toisella puolella näytti olevan melko finaalissa.
Lisäjäähyt melko rapsakan ja mähmäisen näköiset, mutta ei nyt aivan märiksi voi sanoa. Reipas öljyvuoto jossain - öljypohja kuskin puolelta aivan märkä ja kämmenen kokoinen läntti alapuolella. Kyllä, autosta oli pohjamuovi jäänyt jonnekkin matkalle. Koneen etuosa myös hyvin pskainen eli venakopan tiivisteet menisi vaihtoon. Vikakoodeja lämpöanturista, catalyst warm-upeista(?), moottorin tukikumeista, xenonista tottakai ja ilmastointi+centr.electronics valittivat väärästä VIN-koodista. 20min koeajon aikana vielä leimahti valojen korkeudensäädön valo mittaristoon. Vetoja oli hyvin, kytkin ei luistanut, eikä muutenkaan mitään vakavaa havaintoa tullut tehtyä. Pientä nykimistä tuntui olevan kylmänä osakaasulla ajellessa, liekkö joku noista vikakoodeista selittäisi. Myös alusta oli erittäin epämukava, joten ei voi sanoa oliko se aina nykimistä vai asvaltin huokosia. Harrastamista tuossa kyllä olisi.
Liike lupasi samaan hintaan tehdä öljynvaihtohuollon ja laittaa xenonin kuntoon (tämä ennen kuin kerroin, että vika ei ole polttimossa). Lisäksi nostaisivat alustaa, mikäli mahdollista. Liikkeestä ja myyjistä jäi kyllä miellyttävä kuva ja asioisin kyllä uudestaan. Auto ei natsannut, mutta eipä kyllä kotoa lähdettykkään parhaimmat ostohousut jalassa. Ässämiehet itkee verta, kun sanon, että oli mukava palata oman TDI:n rattiin. :) Heh, oli arvokas koeajo, kun samantien on tonnilla puonnut hinta. Sellainen kuva jäi, että halvalla on pitänyt saada näyttävä ja äänekäs peli. Huoltaminen on sitten ollut toissijaista ja halvoilla osilla tehtyä (mm. Bilteman akku).
Kirjoittaja pidättää oikeuden virheisiin, mitään muistiinpanoja ei tullut tehtyä ja kaikki autoihin liittyvä kokemus on opittu forumia lukemalla. :D Voipi kyllä kysellä lisätietoja jos jotakuta kiinnostaa. Pahoittelut hemmetin pitkästä tekstistä, mutta sitä vartenhan forumit on.
Hääauton metsästys jatkukoon.. Ellei Oulun seudulla olisi halukkaita vuokraajia ensi kesänä, olisi hieman halvempi ja vaimokkeenkin hyväksymä keino. :)Viimeksi muokannut Sound; 25.3.2013, 22:11.
Comment
-
B7(?):n valokytkin vaihdettu, jossa AUTO-tila. Toimi jotenkin pöljästi, valot syttyivät muutaman sekunnin viiveellä kaikissa asennoissa, mikäli oikein näin.
Comment
-
Terve! Nyt on jäseneksikin saatu aikaiseksi liittyä vihdosta viimein! Sellainen vika on ilmaantunut nyt ässään että xenonit välkkyvät silloin tällöin ja välähtävät välillä perään kun ovet on laittanut lukkoon eikä auto ole käynnissä:o Polttimoiden vaihtoa nyt ensi hätään koitan mutta tuskin vika niissä on.. eli ohjain boksit on varmaan seuraava syy?? marmorin tiskillä moinen boksi on 500e kpl mutta tälläisen löysin http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...01307329115%22 mahtaako tuollainen toimia? pitäisi olla sama osa minkä marmorikin myisi?
Comment
-
Kiitos Sound:lle tuosta ässän koeajoraportista. Varmistui näin omakin aavistus, että oikean ratkaisun tein kun jätin tuon b6 yksilön pois laskuista ja ostin S2:n. Joku toki sanoo, ettei siinä ole kuin 5/8-osamoottori, mutta omasta mielestä se on ainoa oikea audin moottori ja huomattavasti mukavampi harrastaa.
B6 ässää ei siis nyt tullut, mutta täytyy myöhemmin katsoa uudestaan. Harmi tosin kun tuon mustan ässän pito on laiminlyöty, toivottavasti päätyy vielä jonkun harrastajan hellään huomaan :)
Comment
-
Larppa, tämä on muistaakseen oikea malli http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...eo%20LAD5GL%22 Tarkistappa viellä täsmääkö mallimerkintä, alkuperäisestä ballastista.
Comment
-
Pitäisi varmaan viikonloppuna lähteä yhtä b6 S4:sta katsomaan ostomielessä joten heittäkääpäs autoa paremmin tuntevat semmoinen tarkistuslista kehiin. Mittarilukema ehdokkaassa on semmoinen 115tkm. Tätä ketjua selatessa on käynyt selväksi nuo venttiilikopat ja nestevuodot lisäjäähyissä/muualla.
Onko jotain sellaista joka takia pitäisi jättää ehdottomasti väliin?
Comment
-
Jep eli tuo Valeo LAD5GL on oikea ballasti B6:lle. Itse ostin noita kaksi tuolta samalta firmalta ja hyvin toimivat. Asennus on helppo, eli umpio irti, ballasti vaihtoon ja umpio takaisin. Välkkyvä valo johtuu isolla todennäköisyydellä juuri rikkinäisestä ballastista, ei polttimosta. Samalla vaivalla vaihtaisin kyllä myös ne polttimot. Näin kumpaakaan ei tarvitse varmaan enää sinun itsesi koskaan enää vaihtaa.
Comment
-
Mahtaako olla sama valeo B7? olisi kyllä hyvä jos joku pystyy varmaksi sanomaan niin saisi kaikki osat tilattua kerralla että ei montaa kertaa joutuisi umpioita irroittelemaan:) polttimot vaihdan samalla vaivalla kun ei niitä umpioita joka päivä viitsi irroitella. Hessu voisin tulla poikkeen kangasalla kuuntelemaan supersprintin äänet kun aika sovitaan? tuossa ne vaihtoehdot taitaa melkein ollakkin miltek ja supersprint
Comment
-
Paranormalix: apulaitehihna onko vaihdettu? Jos käynnistäessä kolisee muutaman sekunnin niin se on ok, jos jää kolisemaan niin jätä ostamatta.
Voi että sitä on välillä tyhmä. Olin heittämässä vauhista kahvia ikkunasta pihalle (pelkkää kahvia en mukia) kun st1:n harjottelija oli teheny jotain harmaata litkua ja jääny vissiin jotku pesuaineet keittimeen. Hermo meni ja aukasin siinä sitte vauhista ikkunan ja tempasin sillä täydellä pahvimotilla kohti ulkoilmaa mutta kahvitpa lensikin pitkin kabiinia. Tuli kunnon facepalmit ku huomasin että takalasi oli auki :D ... Onpa saanu siivota.
Comment
-
Larppa tuuppa ens keskiviikkona Pirkkalan ABC:lle club tapaamiselle, oon sillon tulossa paikalle ja veikkaanpa, että Hessukin saapunee paikalle + pari muuta ;) Tumppim kaa pitäs myös vähän vertailla tärinä värinä maailmaa, joten varmaan siinä sopii kyytiin, kun lenkkiä heitetään :)
AnttiJuhani =D repesin, kiitos...
Comment
-
tuo lyhyt kolina käynnistäessä tullee jakoketjulta ja vaikenee kun kiristäjät saavat öljynpaineen? Juurikin tällaisia vinkkejä kaipaan. Kiitos.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Paranormalix Näytä viestiPitäisi varmaan viikonloppuna lähteä yhtä b6 S4:sta katsomaan ostomielessä joten heittäkääpäs autoa paremmin tuntevat semmoinen tarkistuslista kehiin. Mittarilukema ehdokkaassa on semmoinen 115tkm. Tätä ketjua selatessa on käynyt selväksi nuo venttiilikopat ja nestevuodot lisäjäähyissä/muualla.
Edit.
No, samalla jumpalla taidan laittaa tukivarsiin rasvanipat sekä Strongflexin puslasarjan, joka on ollut hyllyllä odottelemassa asennuskohdetta jo jonkin aikaa. Vakaajan puslat ei tuosta ainakaan käy kun tilasin tuon aikanaan 29mm puslilla, ässässä onkin 32mm vakaaja.
Comment
-
Ei ole sama ballasti B7:ssa. Nopean googlettelun kautta löytyi vaihtovideo B7:lle.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=gsfzMloHwoo[/ame]
Siitä lunttaamalla näyttäisi olevan AL Bosch Ballasti/Xenonyksikkö 1307329115
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...01307329115%22
Tsekkaa vielä itse, tai käy pyytämässä osanumero marmorilta.
Comment
Comment