Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Juuri sellainen räsähdys/rämähdys, kuin työkalupakkia hämmentäisi ja sekunnin jälkeen ei enää mitään ääntä. :) Mulla tuo räsähdys on ollut vähän kovempi, mitä Laurin autossa oli. Korjaussarja imusarjaan oli tänään saapunut matkahuoltoon, joten jospa sen sais vaihdettua tässä joku viikonloppu omaanikin. Raportoin sitten miten käy sen kanssa.
    Katotaan jos muistais ottaa tuosta rämähdyksestä videota, kun auto on nyt pari päivää seissyt työpaikalla.

    Comment


    • Juurikin tuo koneelle ominainen ääni. Sellainen terävähkö, räpättävä, sekunnin mittainen ääni. Siitä oli tiedotekin elsassa ja tiedotteeseen liittyi ohjelmistopäivitys mikä on oikeastaan aika yhdentekevä äänen kannalta. Ainoa ilo taisi olla pakoläppien aina auki asento.

      Ei tullut näytettä ikinä otettua, mutta voisi oikeastaan ottaa tästä nykytilanteesta lähiaikoina.

      Edit:
      Voitas Markus ottaa oikeastaan lisää kuvia hommasta samalla. Ilmottele kun meinasit remppaa alottaa, niin pyrin tulemaan kaveriksi.
      Viimeksi muokannut LauriJT; 27.6.2012, 21:38.

      Comment


      • Olen koittanut koittanut juuri itsekin päätellä lähteekö omassa autossa rolina jakoketjusta(toivottavasti ei), vai noista läpistä. Tosin itsellä se roklatus kestää kyllä parin sekunnin luokkaa yhden sijasta kylmänä, lämpimänä ei kuulu lähestulkoon mitään. Pitää varmaan kokeilla voiko tuota äänen suuntaa kuulostella konehuoneen puolelta lainkaan startin yhteydessä.

        Comment


        • Sitä läpänohjausvipua kun painat jompaan kumpaan suuntaan kun toinen starttaa, pitäisi vaikuttaa ääneen jompaan kumpaan suuntaan. Sillä saa aika hyvin selvitettyä kuuluuko ääni imusarjalta. Se on sammuksissa alaspäin ja kohta startin jälkeen imu vetäisee vivun yläasentoon. Varo sormia siinä kohti. Se vetäisee aika väkevällä voimalla sen vivun ylös.

          Comment


            Samaa rätinää täälläkin ja myös lämpösenä voi vipua kääntämällä kuulla äänen. Pitää tänään mennä kanssa tilaamaan korjaussarja.
            Onko muuten muilla huomioitu seuraavaa; itse huomasin öljynvaihdon yhteydessä, että apukuskin puoleinen lisäjäähdyttimen kenno (sijaitsee etupuskimen takana apparin etukulmassa) vuotaa hieman. Myös sieltä lähtevässä letkussa pientä tihkumista. Taitaapi tulla itselle puretaan koko keula tyylinen remontti ;)
            Mites tuota apulaitehihnan kiristintä on uusittu? Joka kerta kun vaihtaa remmin? Pitäs meinaan vaihtaa tuo remmi myös imusarjan parannuksen yhteydessä. <- Samalla ajattelin lämpöeristää imusarjan alapuolen, JHM:n mukaan viilentää hieman imuilmaa, järkeä tai ei?! Sitten tuo läpän modauksen voisi kanssa tehdä, mutta mistä hitosta Treen alueella saa hiilikuitulevyä?

            Comment


            • Minä vaihdoin jo kuskinpuolen lisäjäähyn. Vuosi sitten huomasin oston jälkeen että kulmasta tiputtaa jäähynestettä ja kennohan se siellä vuoti. Jos se jollakulla muullakin vuotaa, sen kennon mahtuu vaihtamaan irrottamalla puskurin ja ajovalon. Tuo kenno taitaa olla ns. tyyppivika. Olen myös kuullut että joillain vuotaa sen apparinpuoleinenkin. Se on kaksipiirinen kenno ainakin minulla, mutta en kyllä yhtään muista minkä jäähdytin se on.

              Ite en vaihtanu kiristintä, enkä tiedä onko sitä aiemminkaan vaihdettu.

              Comment


                Tuossa pullalle ääninäyte käynnistyksestä. Kameran mikki vähän vääristää taas ääntä, mutta tuollainen rämähdys se suunilleen on, joka loppuu ihan yhtäkkiä.

                Comment


                  Nyt joku vois valaista onko S6:ssa sama setuppi koska aivan saman räpinän pitää AQJ käynnistäessä.

                  Comment


                  • Ei taida ihan samanlainen olla. kutosessa taitaa olla kaksi läppäakselia kun nelosessa on yksi.

                    Comment


                      Kaksi niitä on juu. Ääni vaan on 100% samanlainen.

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja Marqs Näytä viesti
                        Tuossa pullalle ääninäyte käynnistyksestä. Kameran mikki vähän vääristää taas ääntä, mutta tuollainen rämähdys se suunilleen on, joka loppuu ihan yhtäkkiä.
                        Kiitos tästä, ääni tunnistettu yhdestä autosta oikein.

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja Marqs Näytä viesti
                          Tuossa pullalle ääninäyte käynnistyksestä. Kameran mikki vähän vääristää taas ääntä, mutta tuollainen rämähdys se suunilleen on, joka loppuu ihan yhtäkkiä.
                          Tutun kuuloinen ääni :)

                          Comment


                            Tuota tuota... voikos saman tyylistä ääntä kuulua myös tästä pikkukoneisesta v6 biturbosta? Omasta tulee suunnilleen tuollanen pikainen "rätinä", hiukan lämpölaajenemiselta kuulostava ääni.

                            Comment


                            • Onko kelläkään tietoa, minkä kokoiset suuttimet tuossa S4 on, ja paljon niissä on tuotto? Koitin netistä etsiä, mutta en löytänyt vastausta.

                              Comment


                              • Risto, sen tiedän että vaparikutosiin on joskus imusarjoja uusittu, mutta en tiedä siitäkään että miksi.

                                Comment


                                • Noniin, tällaiselta kuulostaa käynnistys nykyään. Hivenen lämpimänä molemmat sillä auto ei ollut muutamassa tunnissa ehtinyt jäähtyä kokonaan. Talli voimistaa ääntä näköjään aika paljon, niin kuuluu kaikki pienetkin härpäkkeiden äänet, ei siis todellisuudessa aivan noin äänekästä ole.

                                  http://youtu.be/dB8J2CoW6xw
                                  http://youtu.be/4XUMXzxEs14

                                  Comment


                                  • Taitaa olla videoitten nimet väärtepäin ;)

                                    Comment


                                    • Niimpä onkin. Korjataampas.

                                      Comment


                                        Jaahas omaan vaihdettiin tuulilasi ja nyt ei toimi pyyhkijät kunnolla, onko yhteensattumaa vai jotain mennyt pieleen vaihdossa? Lauri, onko hajua moisesta, kun oot varmaan noita tehnyt. No lupasivat korjaamotakuuseen tutkia vikaa ja vaihto tapahtui Audilla, joten luulisi homman toimivan, vaikkakin hieman joutu palautteleen huollontiskin krakamiehii maan tasalle. Eivät suostuneet vaihtamaan voimansiirron öljyjä vaikka olis allekirjoittanut vastuuvapautuksen. Ihme touhua, sitten vielä alkoivat tarjoamaan vaihtoa Audin omilla öljyillä, kun taasen kysyin kenen valmistamat ne on, niin vastaus kuului, että Audin :D LOL piti oikeen tarkentaa kysymystä niin siis Shellin vai Castrolin? Ja ukkot vaan tiuski takas, eten mä mitään hintaa näköjään haluakkaan :D huh huh saipahan taas naureskella...
                                        Nooh voimansiirron litkut menee vaihtoon, audin entisellä asentajalla, joten se murhe katos siinä. Kyllä tuu muutenkaan käyttään tuota omaani enään Audilla, kun viitsi valohoidosta maksaa yli satasta tunnille... Ja tämä kommentti koskee vain Tampereen Audia, muualla varmasti homma toimii paremmin ainakin työnjohdossa (toivottavasti)...

                                        Comment


                                        • Ompas siellä tyly meininki. Lasin vaihdon takia pitää ainakin pyyhkijän varret irrottaa että saa sen muovin siitä alta pois. Toivottavasti akselit on vivustossa paikallaan. Meillä ainakin käytetään ulosvetäjää, ainakin itse aina ettei varren akseleille käy mitään. Voihan ne myös olla liian löysässä kiinni ne varret. Näiden nelkkujen lasin vaihto on kyllä niin helppo rasti, että vaikeahan tuota on sössiä, muuten kuin särkemällä vivusto tai jättää painelematta lasi kunnolla paikalleen.
                                          Itse irrotan myös konepellin hankalimpien lasien irrotuksen takia.

                                          Onkohan ölpänvaihto hirttäny siinä kiinni kun nuo ei varmaan ole virallisesti hyväksyttyjä öljyjä, tosin jos vastuusta on jo vapautettu niin vähän vaikea ymmärtää tuota vastaanpanemista.

                                          Comment


                                            Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1341480047.860869.jpg
Views:	1
Size:	84,5 Kt
ID:	1607981 ei nyt B6 mutta tälläisen bongasin Treen Audilla, oli palanut ravintolan pihaan. Aikas outoa et nääkin voi palaa...

                                            Comment


                                              Tänään valmistui remontti omaan ässään, missä vaihdettiin venakopan tiivisteet, pcv-venttiili, imusarjan korjaussarja, imusarjan alla oleva huohotinletku, moniurahihna ja paisari. Lisäksi vielä imusarjan rinnalla kulkeva alipaineputki oli niin haperoa, että se taittaessa katkesi, joten sekin korjattiin uudella letkulla.

                                              Ensimmäisen startin aikana imusarja rämähti tuttun tapaan, mutta seuraavat 3-4 käynnistystä oli hiljaisia. Seuraillaan tilannettta ja raportoidaan miten räminät ja öljyn syönti jatkuu.

                                              Autosta tuleva vinkuminen ei loppunut 2000-3000rpm välillä, mutta sille toivottavasti löytyi syyllinen, joka oli joko moniuran kiristinrulla tai ohjurirulla. Molemmissa noissa oli vähän pientä rohinaa, mutta välystä ei tuntunut. Osiakaan ei tähän hätään löytynyt, joten niputettiin auto kasaan.

                                              Ajossa huomasi eron, johtuen ilmeisesti tuosta alipaineletkun korjauksesta, kun vaihteenvaihdon jälkeen veto jatkuu heti, eikä pienen mietinnän jälkeen. Sekä paikallaan kierrättäessä kierrosherkkyys jotenkin tuntuu parantuneen. Olisiko jotain hyötyä myös imusarjan puoliskojen tiivistyksellä ja ruuvien kiristyksellä :) Imusarjan sisällä oikeasti oli ruuveja jopa kierroksia pyörinyt auki.

                                              Lisäksi tutustuttiin Laurin kanssa konepellin aukaisuun, ilman aukaisuvaijeria ;) Niin se vain pelti saatiin auki ja vaijeri omalle paikalleen lukkolaitteeseen ilman suurempia tuhoja. :)

                                              Comment


                                              • Jotenkin ihan perus että joku menee reisille. Pääasia toki että korjaus näyttää pikkuhiljaa siltä että se tosiaan taitaa auttaa, tosin edelleenkään ei ole mitään hajua mikä sen räminän aiheuttaa =)

                                                Aika nysväystä aukoa konepeltiä ilman aukasuvaijeria =)

                                                Comment


                                                • Toi vinkuna on itsellänikin mysteeri, alkoi noin vuosi sitten ja voimistuu auton lämmetessä. Juurikin kierroksilla 2000-3000rpm kuuluu.

                                                  Comment


                                                    Tämmösen harrastuksen on Zinen poijaat aloittaneet ketjun rätinän poistamiseksi:
                                                    http://www.audizine.com/forum/showth...o-chain-rattle
                                                    Ja samalla vähän uppia tähänkin keskusteluun ;)

                                                    Comment


                                                    • Mielenkiintoinen tuo audizinen ketju. Kukas tee-se-itse -mies täältä lähtee ensimmäisenä kokeilemaan...? ;)

                                                      Comment


                                                        Ensimmäisen startin aikana imusarja rämähti tuttun tapaan, mutta seuraavat 3-4 käynnistystä oli hiljaisia. Seuraillaan tilannettta ja raportoidaan miten räminät ja öljyn syönti jatkuu.

                                                        Autosta tuleva vinkuminen ei loppunut 2000-3000rpm välillä, mutta sille toivottavasti löytyi syyllinen, joka oli joko moniuran kiristinrulla tai ohjurirulla. Molemmissa noissa oli vähän pientä rohinaa, mutta välystä ei tuntunut. Osiakaan ei tähän hätään löytynyt, joten niputettiin auto kasaan.
                                                        Noniin. Räminää on kuulunut lähes jokaisessa kylmässä startissa, eli siitä imusarjajumpasta ei pahemmin apua ollut. Myöskin ulina 2-3krpm on jatkunut, eikä näköjään ollut apua moniurahihnan kiristinrullan ja kiertorullan vaihdollakaan, vaikka vanhoissa osissa ihan selvästi laakerit rohisi käsin pyörittäessä.
                                                        Viikon päästä olis tarkoitus öljyt vaihtaa ja taitaa ihan perus Castrolin Edget mennä koneeseen..taas. Näytti ehkä öljypohjan tiivistekin vuotavan, kun aika kostealta näytti kuskin puoli. Siinä varmaan osasyy tuohon öljyn syöntiin, joka kyllä hiukan rauhoittui venakopan tiivisteiden vaihdolla.

                                                        Comment


                                                        • Noni. Se siitä ideasta sitten. Tehtiin kuitenkiin samalla tavalla kuin minulle se remppa, eli varmistui että minulla hiljeneminen oli lähinnä tuuria. Sai sentään väljiä paikkoja kuntoon.

                                                          Comment


                                                          • Olisko PCV-valvella jotain tekemistä tuon 2000-3000rpm vinkunan kanssa?

                                                            Comment


                                                              Pcv-venttiili vaihdettu. Ei vaikutusta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X