Mulla ei itseasiassa oo koskaan ollu öljypänikkää mukana. Tuossa keltaisessa on 15tkm/vuosi huoltovälillä. Kerkesin yleensä hikisen kympin vuoteen ajaa. Sinä aikana kerran yleensä pitää nostaa minimistä maksimiin tasoa. Siis sen jälkeen kun vuodot sai tukittua. Mutta jotkut näistähän syö sitä öljyä sitten enemmän.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
En tiedä onko tällä merkitystä, mutta kun ostin silloin joskus b6 S4:en, niin edellinen omistaja kertoi tuon öljynkulutuksen lisääntyvän selvästi kun käytetään paljon moottorijarrutusta. Oli kuulemma itse opetellut ajamaan ilman täysmoottorijarrutuksia, niin öljynkulutus oli tipahtanut selvästi. En tuohon jaksanut silloin niin perehtyä, vaan tarkistelin ja lisäilin tarpeen tullen. Olisikohan kulutus ollut omalla ajolla noin 0,5l/1500-2000km.
Mulla kun oli myös se rikkinäinen ässän moottori, niin siinä selvästi näkyi sylinterin seinämissä jälkiä, kun pinnoite oli kulunut pois. Tätä samaa ongelmaa on ilmeisesti maailmalla löytynyt enemmänkin ja eiköhän se ole suurin ongelma noihin suuriin öljyn kulutuksiin. Tuossa samassa moottorissa oli kyllä voitelun kanssa ollut suurempiakin ongelmia, kun parissa sylinterissä näkyi ihan leikkausjäljet ja kk oli poikki kyseiseltä sylinteriltä.
Comment
-
Mikähän siihen sitten lienee syynä? Onko B6/B7 rakenteessa jotain eroa vaikka A6/S6/A8 4.2 koneisiin? Näissä ei käsittääkseni ole ollut sylintereissä mitään ongelmia. Eihän se pelkkä jakopään vetäminen ketjulla hihnan sijaan tuollaista aiheuta.
Öljynkulutus lienee 10-15 vuotta vanhoissa autoissa jo kuitenkin aika yksilöllistä muutenkin.
Comment
-
Menee vähän samaan kastiin bensankulutuksen kanssa, ei näissä kannata alkaa tarkkaan laskemaan. ;) Ei tuota nyt koskaan tullut niin tarkkaan seurattua, mutta enemmän vei kuin nykyinen 1.8T. (Mutta eipä näitä kannata vertailla, alkaa vaan haikeus iskemään. :P) Silloin kun pesuhalliin sai tasaiselle niin tarkasti ja tarvittaessa hieman lorautti lisää. Pari kertaa siinä tosiaan viime kesänä kettuili tasoanturi pitkillä matkoilla, vaikka öljyä oli. Molemmilla kerroilla syttyi ja tarkistuksen jälkeen 100km myöhemmin syttyi uudelleen. Sitten lopetti eikä kuukausiin temppuillut enää, mikä lie. Kyllä sillä ainakin pohjoisen pitkät kesälomareissut teki aina peltiä avaamatta kun lähtiessä laittoi maksimiin. :P Ei varmaan kauas pitäisi heittää noista Markuksen lukemista.
Edellinen omistaja oli käyttänyt Shell Helix AV-L tms. ja omien puheiden mukaan vei 1l/5000km. Käytin itse Castrolia ja sitä Mobilia oli tarkoitus kokeilla jenkkien ja Callen kehujen perusteella, että vaikuttaako mitään mihinkään. En vain kerennyt itse sitä edes vaihtamaan, kun Ristolla oli jo kolmet ostohousut päällekkäin. :)
hopsis, voin olla väärässäkin, mutta eikö nuo vanhat lohkot ole valurautaa? Ymmärtääkseni näiden alumiinilohko ja etenkin Alusil-pinnoite on se, mikä öljynkulutusta aiheuttaa. Liekö tuo pinnoite voi aiheuttaa variaatioita eri moottoreiden välille.
Comment
-
Juho, NikaSil dumpattiin jo 90-luvulla audin koneista. Olikohan näissäkin jo laserhoonattu AluSil pinta pytyissä jne. Lisäksi NikaSil oli ongelma Jenkeissä, ei niinkään euroopassa.
Männänrenkaat ne ongelma näissäkin on, kun yritetään saada sisäisiä kitkoja laskettua -> palotapahtumat tukkii öljyrenkaan jumiin -> öljyä palotilassa palotapahtuman loppupuolella -> katalysaattorit kiittää reilukerhoa jne ;)
Comment
-
Voikos tuo letku mennä jos ajaa painaumaan tiessä 80km/h? Yleensä olen hiljentänyt kun on paikka tiedossa, mutta juhannuksen jälkeen oli hiukan aivot narikassa. Meinaan vaan, että voisko tuosta saada korvauksia jostain. Menis vaan jotenkin sopivasti kun nelostien alussa tuohon ajoin ja Korson liittymästä kun ajoin alas, rupesin ihmettelemään huutavaa pumppua.
Comment
-
Kuinka ässässä saa säädettyä sivupeilien asennot noihin penkkien muistipaikkoihin?
Sitten on ilmennyt sellainen ongelma että kun avaa kaukosäätimestä ovet, kuskin sivupeili kääntyy ääriasentoon oik. Ylänurkkaan. Onko tämä joku sähkövika, aiemminkin sitä tehnyt mutta joskus se loppui. Viimeksikin tuli sen jälkeen kun vaimo kävi ajelemassa, joten liekö tällä yhteys asiaan.
Eli onko joku mahdollisuu että se myös ovien lukituksen avaukseen jää muistiin peilien asennot?
Comment
-
Itsellä ainakin on tallentanut pelien asennon samalla kuin penkin säädöt. Tuohon en osaa sanoa mitään, että avauksen yhteydessä säätää peilejä. Tokihan on myös mahdollista ns. koodata eri avaimiin penkkien muistipaikat. Eli kun toisella aukasee niin ajaa vaikka 2-muistipaikan säädöt ja taas toisella avaimella vaikka 1 paikan säädöt. Sitä en muista kuinka nuo aivaimet "koodataan", muistan vain että se on mahollista.
Comment
-
Juu nyt selvisi tuo peilien asento mutta edelleen ihmetyttää tuo peilin kääntyminen kun avaa ovet avaimesta.
Sitten käyttöön liittyvä kysymys, kun puhelimen liittää bluetoothilla autoon, mistä sitä parituksesta ilmoittavaa ääntä saa säädettyä? Se on ihan saatanan kovalla tällä hetkelä, ja ainakaan auton äänensäätöpotikoiden pyörittely ei auta. Eikä oikein puhelimenkaan, tai sitten olen väärään aikaan painellut. Eikä auton asetuksistakaan taida saada muutettua. Luuri iPhone 5S
Comment
-
Omien tutkimusten perusteella ei vaikuta volumesäätö siihen paritus- tai disconnectausääneen. Puheääni toki säätyy volumesta puhuessa normaalisti. Mulla B7:ssa ihan vaan perus Concert 2.
RNS-E:ssä näyttäisi tuo Laurin temppu toimivan (?) http://www.audizine.com/forum/showth...o-lower-volumeViimeksi muokannut juuhok; 30.6.2015, 08:26.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Shaingi Näytä viestiOkei, täytyy kertoa kokemuksista kun selviää autolle. On niin rasittava se "ding" ääni ettei edes viitsi puhelinta liittää bluetoothilla enää kiinni ollenkaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viestiEipä tuolla pahemmin misfirejä näkynyt. 5 minuuttia tuossa kattelin eri kierroksilla niin 8 pystystä anto pahimmillaan 10 misfireä ennen kuin meni takas nollille. Parissa muussa näkyi vielä harvemmin 1 misfire.
Comment
Comment