Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    nämä meni sisään joulukuussa, kerran tarvinut lisätä: http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-...-selector.aspx

    toisaalta siksi että saan huomattavalla alennusprosentilla kysistä öljymerkkiä

    ja öljyt vaihtuu joka vuosi, syksylle sattuu tässä autossa vaihtoaika. Alle kymppitonni tulee kilometrejä vuoteen.

    Comment


      B6/B7 S4

      Hmm. Tuossa pari viikkoa sitten paloi Airbagin valo satunnaisesti. Vikakoodi kertoi että ongelma olisi vasen anturi edessä (konehuoneessa). Sain nyt viimein aikaiseksi tutkia asiaa. Johto on aika mielenkiintoinen, osaiskos joku kertoa mikä tuo kolmas johto on? Joku maako? Viitsiskös joku ystävällinen vilkaista miltä oma näyttää? :)
      Attached Files

      Comment


      • Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1426447464350.jpg
Views:	1
Size:	67,9 Kt
ID:	1624422
        Kaksi johtoa kytketty ja kolmas katkaistu. Erikoinen johtosarja kyllä mutta noin on minullakin

        Comment


          Jaha, no eipä tuosta sitten tarvinne huolestua. Ei oo valokaan palanu nyt pariin viikkoon, kai siellä on jotain henkimaailman juttuja ollut menossa. Tietenkin katsurilla se valo sitten alkaa palamaan.

          Comment


          • Ettei se kuitenkin ole penkin bägin liitin penkin alla?

            Comment


              Vikakoodi puhui minun mielestäni tuosta keulassa olevasta anturista, mutta pitänee se penkin alla oleva myös irrottaa ja putsailla varmuuden vuoksi.

              Comment


                Enempi taas yleisempää infoa, mutta kun tuossa omassa on tuo aurinkokennokattoluukku, niin lataako tuo myös akkua, vai pyörittääkö vain ilmaa hytissä?

                Comment


                  Pyörittää vain ilmaa.

                  Comment


                  • Vielä öljyihin palaten, tuota 10w40 magnateciä näkyy saavan aika huonosti. Toinen samantyyppinen mitä total/elf ehdottaa on elf evolution 700 STI 10w40. Tiedä sitten miten tuota saa. Speksien mukaan 40 asteessa castroli taitaa olla hitusen paksumpaa.
                    Näköjään autodatakin kertoo että 10w40 vw502.00 on ok.
                    Viimeksi muokannut LauriJT; 17.3.2015, 11:04.

                    Comment


                      10w40 on tyypillisesti mineraaliöljyä.

                      Comment


                      • Niin on puolisynteettistä enimmilläänkin pääasiassa, mikä ihmetyttää kyllä jonkin verran kun näissä kait pitäisi käyttää täyssynteettistä.

                        Comment


                          Juu tuon saatavuuden takia taidan päätyä 5w-30 edgeen. Kaipa tuollakin pärjää.

                          Levoilista näköjään löytyy hyllystäkin tuota Magnatec 10w-40.

                          e: Ihan mielenkiinosta hiukan klikkailin, niin Suomi, Ruotsi, Norja saa suosituksen Magnatec 10w-40, muualla Euroopassa tuntui olevan Edge 0w-30/5w-30 kuten myös jenkeissä. Olis hauska tietää, miksi tänne pohjolaan suositellaan tuota Magnateccia, mutta muualle Edgeä.
                          Viimeksi muokannut RistoEe; 17.3.2015, 13:03.

                          Comment


                            Pistinpä ajan kuluks kyselyä Castrolille aiheesta ja sieltä tuli myös valitsimen vastaus, ottamatta mitään kantaa viskositeetteihin yms.

                            Hei,

                            Normaalille vaihtovälille paras vaihtoehto on Magnatec Prof. A3 10w-40, pidennetylle Edge 5w-30.

                            Öljyntoimittaja ei näitä valintoja tee, vaan ne tulevat aina maahantuojan / valmistajan kautta. Viskositeettiin liittyvissä kysymyksissä suosittelen siis yhteydenottoa esim. maahantuojaan. Huomioithan kuitenkin että Edge 5w-30 on Longlife-öljy, Magnatec 10w-40 ei.
                            Jos vaikka ottais seuraavaks yhteyttä asian tiimoilta Audiin :)

                            Comment


                              Ja Audilta (VV Auto Groupilta) tuli seuraavat vastaukset.

                              Hei!

                              Tämä moottori on varustettu Longlife järjestelmällä ja silloin siinä täytyy
                              käyttää VW50400 normin mukaista öljyä. Yleisesti ne on 0W/30 tai 5W/30
                              öljyä.

                              Pääsääntöisesti näissä moottoreissa on käytetty Castrolin öljyä, jotka
                              täyttävät yllä olevat normit ja viskositeetin.

                              Kiinteällä käytöllä riittää myös normin VW50200 mukainen öljy. Mikään ei
                              estä käyttämään paremman VW50400 normia myös kiinteässä huoltovälissä.
                              Eipä tuosta sen viisaammaksi tullut, kun kiinnosti nimenomaan tuo Magnatecin suositus.

                              Comment


                              • Joo ei tuossa tullut oikein mitään uutta tietoa esille.

                                Comment


                                • Mitähän tuo "moottorin longlife-järjestelmä" nyt näin niinkuin teknisesti ottaen tarkoittaa, käytännössä ja fyysisesti siis, verrattuna moottoriin, jota ei ole "varustettu" sillä? Siis hieman tarkemmin, kuin että jotakin tod.näk. hajoaa ennemmin kuin myöhemmin.

                                  Comment


                                    Mutuna heittäisin että liekö muuta eroa kuin että LL-koneissa on anturi(t) jotka valvovat öljyn pintaa ja laatua?

                                    Comment


                                    • B6/B7 S4

                                      Eiköhän siellä ole ihan perinteiset anturit ja LL-vaihtovälin ajotietokone laskee kuljetun matkan ja/tai juoksevan ajan mukaan.

                                      Comment


                                        Huomasinpas tuossa kun ajelin ikkuna auki parkkihallissa, että jarrut natisee, ja tarkemman tutkailun jälkeen paikallistui kuskin puolen etujarruun. Natina on siis saman tyylistä kuin esim jousituksesta tulee joskus. Onkos tuolla jotkut paikat vaan kuivunu vai mikä tuon voisi aiheuttaa?

                                        Comment


                                        • Onko se jousi ehjä ja kunnolla paikallaan satulassa? Alatukivarren sisäpuslista voi kans kuulua pikkujoustoissa narahdus kun ne kuluu tarpeeksi.

                                          Comment


                                            Mitä nyt vanteen puolien välistä tutkin niin näytti edessä kummallakin puolella samalta ja satulat tuntuivat ainakin olevan kiinni. Täytynee jossain välissä tutkia tarkemmin ja ottaa rengas pois tieltä. Olikos näin, että B7:n jousissa oli se S4 lätkä? Jos näin oli niin vois hommata ne ja vaihtaa, josko sillä lähtis myös tuo natina sitten pois.

                                            Comment


                                            • Joo b7 löytyy se logo. Minullakin on ne.

                                              Comment


                                                Thnx. Pitääpä tilailla, kun oli muutenkin tarkoitus tuommoset hankkia jossain vaiheessa :)

                                                Laitanpa nyt osanumeronkin noille lätkällä oleville jousille tähän, niin löytyy helpommin: 8E0615269S
                                                Viimeksi muokannut RistoEe; 20.3.2015, 16:29.

                                                Comment


                                                • Jäähdytinnestettä alkanut hupenemaan tasaista tahtia ja Variston Atoy:llä diagnosoivat pikkuhuollon yhteydessä, että vasen kuskinpuolen lisäjäähdytin (aux radiator?) vuotaa ja pitäisi vaihtaa kokonaan uuteen. Tarjous: alkup. Audin jäähdytin töineen, nesteineen noin 550eur, joka kuulostaa äkkiseltään aika kovalta hinnalta. Onko vastaavaa saatavilla pääkapunkiseudulla edukkaammin vai onko normaali hinta? Kiitos jo etukäteen.

                                                  Comment


                                                  • ei oo paha homma vaihtaa ite ja sparetolta taitaa saada osan noin satasella. Eli ei tarvi muutakuin ottaa puskurin ja ilmanohjaime irti niin pääsee lisäjäähyyn käsiksi.
                                                    Viimeksi muokannut Hessu_H81; 24.3.2015, 00:36. Perustelu: lisäys

                                                    Comment


                                                    • Omaan maksoi tuo jäähdytin ~280e(itse osa) + vaihtotyöt JT-Carfixillä, yhteensä jäi ihan hyvin alle tuon 550e noiden osalta (samalla tehtiin tosin vähän muutakin). Jätän toistaiseksi laskun hinnat erittelemättä sen tarkemmin, kun en tiedä haluaako Jere niitä julkaistavan täällä.

                                                      Comment


                                                      • Melkein kannattaa irrottaa myös umpio ja sen aluslevy, niin pääsee vielä helpommin käsiksi.

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja hattis Näytä viesti
                                                          Omaan maksoi tuo jäähdytin ~280e(itse osa) + vaihtotyöt JT-Carfixillä, yhteensä jäi ihan hyvin alle tuon 550e noiden osalta (samalla tehtiin tosin vähän muutakin). Jätän toistaiseksi laskun hinnat erittelemättä sen tarkemmin, kun en tiedä haluaako Jere niitä julkaistavan täällä.
                                                          Ei niissä mitään salaista ole. Ehkä huomiona että hinnat on muuttuneet 2013 vuodesta, ei muuta. Eli jos ketä kiinnostaa niin s.postilla kun kysyy, tehdään tarjous.

                                                          Sulla tosiaan tehtiin aikoinaan muutakin, mm. vesipumppu meni uusiksi orkkisosalla. Se taas vaatii vähän lisätöitä jne.

                                                          Comment


                                                          • Niin sen perässä vähän olinkin tuossa, etten vahingossa aiheuta väärinymmärryksiä listaamalla potentiaalisesti vanhoja hintoja tämänpäiväisinä, ottaen huomioon myös autojen tapauskohtaiset erot tuntityön määrässä yms. :) Ja tuohon taannoiseen remppaan liittyen, se lisäämäni paikkausaine muuten pitää edelleenkin, eikä mitään nestekatoa sen väliöljypohjan suunnalta tai muualtakaan. Suht positiivinen yllätys ottaen huomioon sen, kuinka nuo "pikapaikkaukset" yleisesti on haukuttu maanrakoon joka puolella.

                                                            Comment


                                                            • Parina aamuna oon laittanu auton kymmeneks minuutiksi käyntiin ja lähteny sisälle. Sinä aikana pyyhkijät on liikkunut itsekseen jonkin kerran. Viiksestä kun remppaa niin ei tapahdu mitään elikkä pyyhkijät ei toimi muuten ollenkaan kun sillon kun laittaa auton käyntiin ja silloinkin vähän itsekseen. En tiedä antaako vika koodeja kun ei ole luettu, antaako tommonen vika yleensäkkään minkään laisia vika koodeja? Ajattelin kysästä jos jollain muullakin on ollu tollanen vika

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X