Poistin tuon vanhan moottorin tukikumin viimein mikä ei toiminut. Ulkoisesti aivan ehjä eikä ollut montaa milliä uutta lyhyempikään. Venttiili siitä sitten oli varmaan vaan mennyt. Yllättävän helppo rasti vaihtaa ainakin kuskin puolelle. Ainoa ihmetyksen aihe siinä oli että yläpuolinen kumihuppu oli 90 astetta kääntynyt ympäri. Lieneekö joskus sitten käytetty irti. Samalla tuli viimein asennettua säteilylämppäri, kun sitä viimein pystyy käyttämään. Tosin onhan se vähän huvittavan näköinen paikallaan kun peukalon kokoinen pökäle yrittää lämmittää 9L öljyä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
Eipä loppunut "coolant" ilmoittelu uuden paisuntasäiliön vaihdolla. Eli "coolant level" sensorissa ei ollut vika. Mikä nyt neuvoksi? Lukeekoha obd lukulaitteet jäähdytysnesteen lämpötila-anturilta kummanko piirin? sen joka näyttää sen mittaristossa vai sen mikä menee eculle. OBD testeri nimittäin näyttää saman kuin mittaristossakin oleva mittari
Comment
-
Yläkannaketta en ottanu irti lohkosta vaan naksu kerrallaa pikkuräikällä suoraan se kannakkeen ylämutteri auki. Muuten juuri tuolleen. Pienet kädet, niin just mahtui. :D Kone oli hyvin tuettuna, mutta silti jännitti, pysyykö paikallaan että saa pultit kiinni. On kuitenkin suht raskas möykky. Tuin puomilla ylhäältä ja tunkilla alta.Viimeksi muokannut LauriJT; 3.1.2015, 09:08.
Comment
-
Onko kellään käytännön kokemusta RS4 takavakaajasta Ässässä? Vakio taitaa olla 20mm, RS4 22mm. Huomaako miten isoa eroa? S-line vakaajaan verrattuna ainakin ero oli huomattava vanhassa nelkussa. Toki joku 034M versio olisi varmaan parempi, mutta saako niitä muualta kuin rapakon takaa tilaamalla?
Comment
-
tuolla varastossa olisi rs4:sen vakaaja, jos joskus saisi paikoilleen. Edelliseen tilasin (b6 3.0q) enkä saanut siihenkään laitettua...
Comment
-
Omaan on etulambdat vaihdettu kytkinrempan yhteydessä. Ei niissä sinänsä vikaa ollut, mutta kun ei ollut tietoa, onko koskaan vaihdettu niin samalla meni nätisti. eBaysta ostin Boschilaiset, hintaa en muista, mutta ei kai ne nyt kovin pahan hintaiset olleet (~70e/kpl). Katit on edellinen omistaja vaihtanut "parempiin", mutta ymmärtääkseni tuninkimielessä - ei vikojen takia. :) Eli vikoja ei ole ollut, vaihdettu on, eikä hinta päätä huimaa jos ei välttämättä halua audin leimoja osiin.
Comment
-
RS vakaaja, minusta ei ollut suurta vaikutusta ja olisi ollut parempi laittaa hieman jäkympi alle, eli panosta parempaan. Eikös tuo 22 mm ole jo B7 ässässä?!
Taitaa noiden orkkis kattien hinnalla laittaa jo paremmat alle ;) Toki se on nopea tie stage2:seen, jolloin euroja menee hieman lisää :)
Olis muuten orkkiskamaa vielä tallissa, mm. jouset, putkisto katilta taakse takapään venttiileillä... jos jollain tarvetta ;)
Comment
-
Onkos tuollanen moottorivaihdon omaava yksilö kuinka riskialtis verrattuna sellaiseen jossa on jakopää rempattu? Saksan tarjontaa katselin ja sieltä löytyisi 150tkm ajettu jossa on 70 tkm kohdalla vaihdettu moottori. Kuinka suurella todennäköisyydellä tuossa vaihtomoottorissa on nuo päivitetyt laahaimet jakopäässä vai onko tuota ees mahdollista arvailla?
Comment
-
Jos se audilta on se kone, niin siellä on samanlaiset sisuskalut kun alunperin. Ghoustin ässään on luultavasti itse joku keksinyt tuon modauksen laittaa toisesta mallista ohjurit. Silti jos siihen on kone vaihdettu, niin onhan sen tulevat kilometrit oletettavasti paljon pitemmät kuin alkuperäisillä rojuilla olevissa. Kannattaa kuitenkin selvittää missä kone on vaihdettu, että kaikki on laitettu oikein. Kuitenkin jos sillä on kymppitonneja jo ajettu niin oletettavasti kaikki on tehty oikein.
Riippuu järkevyys siitä onko sitä muuten pidetty hyvin. Koneen puolesta en olis tuommoisessa huolissaan.
Comment
-
Vieras
Lauri, onko varma että sisuskalut on samaa vaihtokoneessa?
Meinaan vaan ettei korvautuisi osa tilausvaiheessa jollain toisella numerolla, joka olisi päivitetty versio?
En tiedä, kunhan arvailen.
Siis esim.laahain.
Comment
-
-
Tuosta päivitetystä laahain hommasta kirjoittelinkin jo tämän ketjun viestissä #1215. Eli sitä alkuperäistä muovista laahainta siis on ilmeisesti päivitetty. Kuvat vaan on näköjään hävinnyt bittiavaruuteen. No erona oli kuitenkin se, että alkuperäisenä se yleisesti katkeava laahain oli ohennettu osittain keskeltä. Päivitetty on tasapaksu pötkö. Kiinnostavaa olisikin tietää millaisia laahaimia näistä rempatuista koneista on löytynyt ja millaisia laitettu tilalle. Poislukien toi Ghoustin tapaus.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hattis Näytä viestiTosin jossei yksikätisten vaihteisto maistu, niin ovat nuo C5 ässätkin aika kiven alla :)
Comment
Comment