Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Onhan tuo jo 9 vuotias joten ohjurikumit joutaisi jo iänkin puolesta vaihtaa. Mikäli kannet lähtee irti niin kumit menee uusiksi ja voisihan kansia käyttää samalla virtauspenkissäkin kun tuo kansiguru sattuu löytymään naapuripitäjästä.

    Startin ja laturin ajattelin samalla kertaa avata, ja saa nähdä mitä muuta ehjättävää tulee vielä vastaan.

    Mopo tapaa vaan turhan helposti alkaa keulimaan näissä "pikku"rempoissa ja kohta on koko kone ja puoli muutakin autoa atomeina, ja rouva kuumana.. :)

    Comment


      Kyllä kuuma rouva vaan hyvä on, minullakin on sellainen.

      Kansien muokkaus on vähän niin ja näin. Ainakin vakioimusarjan kanssa väittäisin että kansien virtaus ei ole ensimmäinen tulppa. Ainakin töihin saa rahaa menemään hyötyyn nähden ns. perkeleesti.

      Comment


        Mikäli kanavia tarvii kairata niin välineet löytyy omasta kellarista, kokemustakin jonkun verran.

        Comment


        • No niin, víime perjantaina oli huolto paikassa, joka on erikoistunut mm. VAG-autoihin pääkaupunkiseudulla. Noin 60 kilometriä rauhallista ajoa öljynvaihdon jälkeen koneesta tuntui lähteneen yllättäen vääntö ja tehot ihan normaaleilla maantienopeuksilla sekä kiihdytytystilanteissa. Moottorin käyntikin oli hieman epätasainen ja jotenkin erilaisen kuuloinen. Kakkosella tai kolmosella kaasuttaessa moottorin ollessa lämmin ei tuntunuit liikkuvan mihinkään muutamassa tonnissa kuin kävisi rankasti vajaatehoilla. Välillä tuntui taas tehot ainakin osittain palanneen kun körötteli pikkuteitä pitkin takas. Tätä ajoreissua ennen käynnistyskin kesti hetken kotipihalta: auto oli ollut lauantaista asti katoksen alla ns. kylmänä, mutta en muista juurikaan näin ässän aiemmin oireilleen.

          Oli tosiaan pakko kääntyä tänään lyhyeltä reissulta takaisin kun alkoi hirvittämään laiska kulku ja ajaa hiljaa takaisin kotipihalle.

          <edit> Vikakoodien luennan perusteella (P0341 + P1900, P1672) vaihdettiin lopulta kummatkin nokka-akselin asentotunnistimet ja sen jälkeen on matka taas jatkunut iloisesti ja tehot pysynyt.
          Viimeksi muokannut jansuuta; 13.5.2014, 22:27.

          Comment


            B6/B7 S4

            Hmmm mitähän ne teki sille siellä huollossa? Toki liika on liikaa, mutta en nyt äkkiä uskoisi, että tuollaiset oireet tulisi.
            Edit: samalla tuli mieleen, et jos ne on kylmänä imuroinut sieltä öjyt pois, niin sit siel on vaan joku 3 litraa liikaa...
            Viimeksi muokannut Calle; 10.4.2014, 18:26.

            Comment


              Kyllä se ylimääräinen osuus yleensä jostain pihalle tulee...

              Comment


                Sarjassamme tyhmä kysymys.. Pallokantaisia pyöränpultteja kun tuossa aloin katselemaan, niin eräs katalogi tarjoaa eri pulttia kasikoneiselle. Nähtävästi jokin kaksiosainen, kun vajaamoottorisissa tavallinen yksiosainen. Mitähän käytännön vaikutusta tuolla on vai onko mitään? Käykö oikeastaan kaikki sopivan mittaiset pallokantaiset (?mm), vai onko näissä jotain merkittäviä eroja? Josko sitä vihdoin saisi hommattua vararenkaalle sopivat. :)

                Comment


                  Katsoin tästä ja näin se ilmoittaa. Ihme juttu, kuitenkin pultin pituus ja koko olisi sama. Onko sulla se Avus silver se varapyörä?.

                  Comment


                    Googlen kuvahaku 2-osaiselle pultille.

                    Täytyy sanoa ettei ole ikinä tuollaista pulttia tullut livenä vastaan. En tiedä mikä funktio tuossa on kun ei ole mistään irtokartiosta tjms kyse. Joka tapauksessa aivan tavalliset 1-osaiset pultit sinne voi laittaa.

                    Comment


                      Eiköhän se funktio ole vaan, että kaksiosaisessa kartio toimii prikkana ja tässä tapauksessa auttanee saamaan kiristysmomentin tarkemmin kohdalleen. Elsan mukaan tuo pultin ja kartion välinen pinta pitää rasvata joten tukee tuota edellä mainittua teoriaa. Toisin sanoen tavallista parempi pyöränpultti siis. Mutu.

                      Comment


                      • Jos tommosia haluaa suoralla kartiolla niin esimerkiksi XC90 volvosta löytyy sopivia. Noi on kyllä hyviä. Menee hyvin momenttiin eikä hirtä kiinni vaan aukeaakin helposti.
                        Molempia on itsellä käytössä.

                        Comment


                          Noita irtokartiolla olevia löytyy Q7;n alta vakiona. Ja oisko myös 4F Allroad.

                          Comment


                            Onko niissä oikeasti irtokartiot? Kuvien perusteella en nähnyt. Irtokartion funktion minäkin sitten jo ymmärrän.

                            Comment


                              Olen katsonut samaa slamit-tarjonnassa.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                Onko niissä oikeasti irtokartiot? Kuvien perusteella en nähnyt. Irtokartion funktion minäkin sitten jo ymmärrän.
                                Kyllä vain, ei toki irtoa pultista mutta vapaasti pyörivä se on.

                                Comment


                                  Samanlaiset pultit täällä, varmaankin tullut noiden Avuksien kaverina.

                                  Comment


                                  • Mulla alkaisi accusumpin osat olemaan kohtapuoleen kasassa. Sumppu tulee nyt näillä näkymin puskurin rungon sisään ja siitä letku suodatinjalan läheisyyteen minne tulee sähköventtiili. Siitä sitten lyhyempi letku joko paineanturin reikään tai suoraan suodatinkoteloon. Molemmissa on vaan ongelmia, anturin reikään tarviisi yksi nippa tehdä itse kun valmiina ei saa ja nyt *yritän* tilata suoraan cantonilta billetti kantta suodatinjalkaan johon saa kytkettyä suoraan letkun. Meinaa vaan olla jenkkien kanssa asioinnissa hieman "haasteita". Olisin euroopan jälleenmyyjiltä tilannut mutta niillä ei mokomaa ole koskaan ollutkaan. Saa nähdä tuleeko tästä lopulta ikinä valmista. No auto nyt on tarkoitus pitää vielä kauan, joten jos nyt jossain vaiheessa tuota suojausta saisi valmiiksi niin hyvä. Paljonko näissä on maksimi öljynpaine ollut? Tuo letku mitä on rullana muutama metri on 12bar letkua.

                                    Comment


                                      Ässä alkoi tiputtelemaan nestettä vähintäänkin mielenkiintoisesta paikasta sumuvalon vierestä. Lisäjäähy tuli ensimmäisenä mieleen, mutta pitkällisten värianalyysien, haisteluiden ja maisteluiden tuloksena paljastui pissapojan neste. Sieltähän sitä sitten tippasi lisää kun tuulilasia pesi. Eli pumppu toimii kyllä, mutta mahdollisesti on teho hieman heikko.

                                      Pääseekö tuonne pumpun suunnalle helposti käsiksi tällainen tumpelo? Esim. umpio irrottamalla, vai vaatiiko heti puskurin/pohjamuovin poiston? Jos sen verran pääsisi edes näkemään, että minkälaista palikkaa pitää laittaa tilaukseen. :P Vai onko se pumppu edes siellä? :)

                                      Comment


                                      • Pumppuun pääsee käsiksi umpion irrottamalla ja sieltä kurkkaa sen pöntön alalaitaa. Tilaa on yllättävän hyvin vaihtaa se siitä välistä.

                                        Edit: hupsista sillä puolella on ajovalopesurin pumppu. Hämärä muistikuva että lasinpesurin pumppu on sisälokarin puolella. Kannattaa se varmaan varuiksi vilkaista se valopesurin pumppukin.
                                        Viimeksi muokannut LauriJT; 20.4.2014, 17:46.

                                        Comment


                                          Molemmat pumput on siellä etupuolella. Helpoiten saa mitään rikkomatta, kun irroittaa umpion ja sisälokarin.

                                          Comment


                                            Kiitokset vinkeistä, täytyy ensi vklna yrittää ehtiä tähyilemään. Siellä se vielä hiljakseen tippasi yön jäljiltäkin, sumuvaloritilän läpi pohjamuovia pitkin maahan. Selvästi pesurin käyttö lisää vuotoa, mutta nähtävästi vuotaa hiljalleen koko ajan. Onpa hyvä, että tuli juuri täytettyä säiliö. :) Olisikohan siellä sitten pumppu halki tai noussut paikoiltaan (lukenut että nämä ei mitään harvinaisia ongelmia ole).

                                            Comment


                                              Jotain tapauksia on tullu vastaan joissa ajovalopesuri kusee nesteitä hiljakseen ulos.

                                              Syystä X väljistyy sen verran että kun säiliössä on tavaraa niin pääsee vuotamaan sieltä.

                                              Comment


                                                Tuollainen voisi kyllä olla myös mahdollista, hyvin keulasta tuntuu vuotavan. Meneekö neste siis ajovalopesureiden pumpusta itsekseen läpi "painovoiman" avulla ja vuotaa jostain pesurin kupeesta? Mikä tuohon siis silloin pitäisi uusia vai riittääkö kiristys? Toisaalta taas tippasee voimakkaasti kun käyttää tuulilasinpesuria, eikä valojen. Voihan se kyllä valutella useammastakin paikasta. No, jospa umpion irrotuksella jotain selviäisi.

                                                Comment


                                                  Pumppu on läpivirtaava eli painovoiman avulla tulee nesteet läpi. En oo tutkinu noiden pesurisuuttimien sisältöä, uutta osaa on tähän mennessä lentänyt paikoilleen.

                                                  Comment


                                                    Niin voihan se olla se valonpesimien liitinkin, joka sijaitsee siellä vasemmassa nurkassa...

                                                    Comment


                                                    • meikäläisellä vuoti aikoinaan juuri tuo valonpesimien liitin pumpulta.. on aika heppoinen liitos joten ääni sille.

                                                      Comment


                                                        Levottomat ajatukset taas valtaa pään. Kesäkumekset alle ja traktoriltahan se taas näyttää orkkisalustalla. :) B5-lautaset jo hommattuna ensihätään, mutta kun "samalla työllähän" siihen vaihtaisi myös esim. H&R-jouset. Nyt on hieman ristiriitaiset ajatukset, pitäisikö nuo jousilautaset lyödä paikoilleen jousten lisäksi. Liian matalaa en mielellään haluaisi, mutta en kyllä myöskään matalampaa ja edelleen keulivaa. Onko raatilla ihan vaikka mittoja/kuvia, miten on pudonnut milläkin kokoonpanolla? Tällä hetkellä järki käskee pysymään pelkissä jousi(lautasi)ssa.

                                                        Mietin myös noiden ~180tkm ajettujen vakioiskareiden kuntoa. Jälleen sillä "samalla työllä" tuonne vaihtaisi myös iskarit. Koneja saa kierroksen ~500e:lla, mutta mitenhän lie tällaiset OEM-rinnastettavat tarvikkeet, esim. Sachs? Heikosti tuntuu löytyvän. Taakse vaikuttaisi löytyvän KYB:iä, TRW:tä yms., koska nähtävästi ässässä on samat takaiskarit kuin tavan sporttialustaisessa A4:ssä? Onko etuiskareissa eroja? Tuntuu kataloogit antavan heti eioota, kun valitsee ässän. Jotkin ebay-putiikit taas tarjoavat myös KYB:iä, mutta KYB:n oma luettelo ei. ETKA:sta taas sain sen kuvan, että ainakin jossain sport-alustaisessa (PR-1BD) A4:ssä on samalla koodilla etuiskaritkin. Kellään faktoja, löytyykö etuiskareita tarvikkeena? Sinänsä noita ei ole pakko vaihtaa, mutta tympäsee, jos vaihtelee jouset ja parin kuukauden päästä sitten korkanneet iskarit. Toisaalta nuo taas voi mennä vielä vuosikausia, eikä useamman sadan iskareilla saavuta mitään hyötyä tällä hetkellä.

                                                        Comment


                                                          Eikös se ole ainoastaan akselipaino joka vaikuttaa ja Ässässä se on kasikoneen myötä vähän korkeampi edessä. Rekisteriotteesta sen akselipainon näkee (olikohan 1230kg edessä?), sen mukaan sitten iskaria. Korjatkaa jos olen väärässä.

                                                          Mutta älä nyt herranjumala mitään KYB:ä laita alle. Bilsteiniä laittaisin ite jos ihan vaan iskareita tartteis korvata. Mutta noilla madallusjouset + iskarit + lautaset yhdistelmällä ei olla enää kaukana säädettävästä setistä.

                                                          Comment


                                                            En minä säädettävää kun ei sitä koskaan tulisi säädettyä. Lähinnä hakusessa siis "OEM"-iskarit tarviketorilta, jolloin ne saisi hyvän hintaan. Vrt. edellinen A6, johon laitoin uudet Sachsit ja Eibachin jouset. Nähtävästi on vain kysyntä niin pientä ettei näihin saa kuin sitä oikeaa OEMia.

                                                            Tuo on loputon suo kun ajattelee "vähän kun laittaa lisää niin.." -mentaliteetilla. :) Muutaman kympin lautasiin pari sataa lisää niin saa jouset. Siihen 500 niin Konit, vielä 300 niin säädettävä. Tällä hetkellä kun ei sopuhintaista iskaria ole tarjolla niin mennään varmaan pelkillä jousilla, vielä kun saisi päätettyä lautasten käytöstä.

                                                            Comment


                                                              Mulla on nuo H&R:n jouset ja Koni:n keltaiset. Keula on ehkä sentin alempana, kuin perä. Jostain olen lukenut, että on jäänyt keulimaan noilla jousilla, mutta johtuisikohan se siitä että vakioiskareissa lautaset eri korkeudella? Eli sanoisin, että kyllä ne iskarit kannattaa vaihtaa samalla.
                                                              Noissa Koni:n keltaisissa on vielä jäykkyyssäätö, jolla voi passailla jousille sopivaksi tuon vaimennuksen. Omastakin pitäis vähän jaksaa säädellä, kun en aivan täysin ole tyytyväinen tuohon käyttäytymiseen hitaammissa nopeuksissa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X